abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_17307827
Wat kun je nu eigenlijk met tamarinde doen, hoe gebruik je het, hoe smaakt he? Wie helpt mij uit de brand?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_17307853
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17308206
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:55 schreef vdo28 het volgende:

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17308231
Het ziet er van de buitenkant uit als een grote pelpinda in kaneel kleur. De bast voelt ook aan als kaneel. Als je die bast er af haalt zie je een bruine kleverige substantie (rozijnkleurig) met bruin gele 'draadjes' erover. In die substanties zitten dan een paar pinda grote pitten.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_17308513
aha...

Asem
Asem (het samengeperste vruchtvlees (met pit) van de tamarinde) Het heeft een mild zure smaak en wordt in de oosterse keuken gebruikt om er het vlees mee in te wrijven, waardoor dat malser wordt. Toepassing: los een stukje asem van ongeveer 2 cm op in enkele lepels heet water. Laat dit enige uren staan en zeef het daarna. Het asemwater is dan klaar voor gebruik. Asem kan ook (in plakjes) worden gedroogd en is in potten verkrijgbaar onder de naam: keukentamarinde. Asem wordt in gebruikt in de gevallen waarin enigszins zure toepassingen worden gewenst. De mild zure smaak maakt asem bijzonder geschikt als smaakmaker in gebak en vruchtensiropen. Meestal staat in de gerechten wel omschreven hoe u het moet gebruiken (gedroogd of anderszins). Asem-water: Week 1/4 pakje asem in 1 1/2 dl lauw water. Wrijf met de vingers de vezels van de pitten en zeef daarna het vocht.

Bron: http://www.kokkieblanda.nl/woordenlijst.htm

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17308675
He dank je wel! Ga denk ik maar eens op zoek naar een gerechy lijkt me wel Lekker.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:30:00 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17308720
Ik gebruik het veel in Thaise gerechtjes. Is heerlijk in combinatie met Rode curry, cocosmelk, limoensap en exotisch fruit met kip bijvoorbeeld...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17308843
Is vers dan lekkerder als gedroogd? En hoe krijg je het los enzo?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 19 februari 2004 @ 13:39:02 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17311862
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is vers dan lekkerder als gedroogd? En hoe krijg je het los enzo?
Ik heb altijd een pakje van de Toko... Niet echt vers, maar ook geen past of gedroogd, het zijn wel gewoon de vruchtjes. Meestal snij ik dit direct in kleine blokjes en vries ik het zo in tot ik het gebruik.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')