De lead gitarist Angus Young op de rug van Bon Scott
De tweede zanger van AC/DC John 'Bon' Scott (voluit Ronald Belford Scott, ook wel Bonfire genoemd) is 24 jaar geleden, op 19 februari 1980 gestorven. Hij werd 33 jaar oud. De eerste zanger ging al in 1974 weg, AC/DC is in 1973 opgericht.
Zijn dood was kort na het album 'Highway to Hell' waarmee AC/DC pas echt bekend werd. (AC/DC bestond toen al 6 jaar) Bon Scott werd vervangen door Brian Johnson. Het eerste album met hem kwam uit in juli 1980, onder de naam Back In Black. Ik denk dat het album zo heet omdat ze terug waren, met een nieuwe zangen en in het zwart, omdat ze rouwde voor Bon Scott.
De nieuwe zanger:
Ik ga vandaag compleet in het zwart naar school, zoals ik doe op de sterfdag van al mijn idolen. (Hendrix, Noel Redding, John Lennon...)
quote:Lekker snel geregeld zeg, binnen 5 maanden een nieuwe zanger én een nieuwe album!
Op donderdag 19 februari 2004 08:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:De tweede zanger van AC/DC John 'Bon' Scott (voluit Ronald Belford Scott, ook wel Bonfire genoemd) is 24 jaar geleden, op 19 februari 1980 gestorven.
Het eerste album met hem kwam uit in juli 1980, onder de naam Back In Black. Ik denk dat het album zo heet omdat ze terug waren, met een nieuwe zangen en in het zwart, omdat ze rouwde voor Bon Scott.
quote:Ik geloof dat de muziek voor die plaat dan ook al klaar was voordat Bon Scott overleed.
Op donderdag 19 februari 2004 11:35 schreef PimD het volgende:
Lekker snel geregeld zeg, binnen 5 maanden een nieuwe zanger én een nieuwe album!
quote:Bovendien zaten bands toen niet maaaanden in de studio, en was de bureaucratie bij de platenlabels iets minder. Albums werden dus sneller gemaakt.
Op donderdag 19 februari 2004 11:38 schreef Zander het volgende:[..]
Ik geloof dat de muziek voor die plaat dan ook al klaar was voordat Bon Scott overleed.
quote:De eerste zanger was 9 maanden bij AC/DC en was alleen bij de eerste single, staat op www.ac-dc.net. Dave Evans is zijn naam, ze weten zelfs niet zijn geboortedatum!
Op donderdag 19 februari 2004 09:49 schreef Tomek het volgende:
Nooit geweten dat ze drie zangers hebben gehadDie tweede is toch die met die extreem rauwe stem??
[Dit bericht is gewijzigd door Big_Boss_Man op 19-02-2004 15:57]
quote:Welke albums?
Op donderdag 19 februari 2004 10:00 schreef Djaser het volgende:
Ik moet beiden albums nog steeds aanschaffen, maar mijn platenboeren hebben ze niet meer.
Het was best een goede zanger na de mp3 te oordelen die ik heb en hij zat zeker in een goede band
quote:Ze hebben idd niet stil gezeten.
Op donderdag 19 februari 2004 11:35 schreef PimD het volgende:[..]
Lekker snel geregeld zeg, binnen 5 maanden een nieuwe zanger én een nieuwe album!
quote:Leg eens uit, ik snap niet echt wat je bedoelt.
Op donderdag 19 februari 2004 11:51 schreef Tokus het volgende:[..]
Bovendien zaten bands toen niet maaaanden in de studio, en was de bureaucratie bij de platenlabels iets minder. Albums werden dus sneller gemaakt.
quote:wat valt hier niet aan te snappen?
Op donderdag 19 februari 2004 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Leg eens uit, ik snap niet echt wat je bedoelt.
-bands zaten minder lang in de studio.
-minder mensen (van de labels) bemoeiden zich met de opnames.
Beide leiden tot kortere opnametijden.
Als je ziet dat menig band toen elk jaar met een nieuw album kwam (of soms 2 per jaar zelfs) is het dus overduidelijk dat het hele opnameproces toen een stuk korter was dan tegenwoordig.
quote:Dit zijn btw de nummers van Back In Black:
Op donderdag 19 februari 2004 16:04 schreef Tokus het volgende:[..]
wat valt hier niet aan te snappen?
-bands zaten minder lang in de studio.
-minder mensen (van de labels) bemoeiden zich met de opnames.Beide leiden tot kortere opnametijden.
Als je ziet dat menig band toen elk jaar met een nieuw album kwam (of soms 2 per jaar zelfs) is het dus overduidelijk dat het hele opnameproces toen een stuk korter was dan tegenwoordig.
quote:Allemaal geschreven door de twee gitaristen en de nieuwe zanger, in het laatste album met Scott was alles geschreven door de twee gitaristen en Scott.
Hells Bells (Young-Young-Johnson)
Shoot To Thrill (Young-Young-Johnson)
What Do You Do For Money Honey (Young-Young-Johnson)
Given The Dog A Bone (Young-Young-Johnson)
Let Me Put My Love Into You (Young-Young-Johnson)
Back In Black (Young-Young-Johnson)
You Shook Me All Night Long (Young-Young-Johnson)
Have A Drink On Me (Young-Young-Johnson)
Shake A Leg (Young-Young-Johnson)
Rock And Roll Ain't Noise Pollution (Young-Young-Johnson)
quote:Dat de nummers dus niet klaar lagen, maar geschreven waren in de 5 maanden tussen de dood van Scott en Back In Black.
Op donderdag 19 februari 2004 16:07 schreef Tokus het volgende:
en je punt is...?
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 08:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ga vandaag compleet in het zwart naar school, zoals ik doe op de sterfdag van al mijn idolen. (Hendrix, Noel Redding, John Lennon...)
quote:Dat hoeft dus helemaal niet, als ik het me goed uit interviews herinner waren een groot deel van de riffs en de muziek al af voordat Bon Scott overleed, het kan best zijn dat ze daarna de _teksten_ erbij hebben geschreven.
Op donderdag 19 februari 2004 16:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat de nummers dus niet klaar lagen, maar geschreven waren in de 5 maanden tussen de dood van Scott en Back In Black.
Heb je slecht geslapen ofzo?
quote:zeg ik ergens dan dat dat niet mogelijk is?
Op donderdag 19 februari 2004 16:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Dat de nummers dus niet klaar lagen, maar geschreven waren in de 5 maanden tussen de dood van Scott en Back In Black.
quote:Ik ben fan van een aantal mensen die dood zijn, die ik nooit heb mee gemaakt. Dat is dus kut. Ik ben helemaal weg van Hendrix en ik kan 'm nooit mee maken.
Op donderdag 19 februari 2004 16:09 schreef Najra het volgende:[..]
-edit: reageer normaal.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 19-02-2004 21:45]
quote:Hou eens op man, ik vertel gewoon iets.
Op donderdag 19 februari 2004 16:12 schreef Tokus het volgende:[..]
zeg ik ergens dan dat dat niet mogelijk is?
quote:Ja sorry hoor. Dat je in het zwart gaat lopen op de sterfdag van Hendrix maakt je een behoorlijke weirdo maar kan ik nog wel begrijpen. Die Scott was nog niet eens een erg goede zanger die zichzelf heeft doodgezopen dus dat je daar zo dweperig mee gaat doen vind ik behoorlijke hoog gehalte hebben van plaat voor je kop.
Op donderdag 19 februari 2004 16:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:-edit:-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 19-02-2004 21:46]
quote:Hendrix heeft zich doodgekregen met drugs, Scott met alcohol en Cobain schoot zichzelf door z'n kop.
Op donderdag 19 februari 2004 16:19 schreef Najra het volgende:[..]
Ja sorry hoor. Dat je in het zwart gaat lopen op de sterfdag van Hendrix maakt je een behoorlijke weirdo maar kan ik nog wel begrijpen. Die Scott was nog niet eens een erg goede zanger die zichzelf heeft doodgezopen dus dat je daar zo dweperig mee gaat doen vind ik behoorlijke hoog gehalte hebben van plaat voor je kop.
quote:En dan nog iets, ik vind Hendrix ook een goede zanger. Ze zingen allebei niet mooi. Maar ik vind dat ze ruig zingen. Misschien ben je zelf geen rocker, en verwacht je dat een muzikant met modieuze kleren rond loopt en z'n haren altijd goed heeft. Dat is dus bij mij anders.
Op donderdag 19 februari 2004 16:19 schreef Najra het volgende:[..]
Ja sorry hoor. Dat je in het zwart gaat lopen op de sterfdag van Hendrix maakt je een behoorlijke weirdo maar kan ik nog wel begrijpen. Die Scott was nog niet eens een erg goede zanger die zichzelf heeft doodgezopen dus dat je daar zo dweperig mee gaat doen vind ik behoorlijke hoog gehalte hebben van plaat voor je kop.
quote:Die van de 2 covers in je openingspost he.
Op donderdag 19 februari 2004 15:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Welke albums?
quote:Je vraagt je eerst af wat hij bedoelt met zoiets van "wat lul jij nou?" en vervolgens bevestig je zijn punt door aan te tonen dat AC/DC idd maar 5 maanden nodig had hun nieuwe plaat uit te brengen ....
Op donderdag 19 februari 2004 16:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Hou eens op man, ik vertel gewoon iets.
Verder vind ik Bon Scott ook zeker een betere zanger dan de opvolger, maar voor het geluid van de muziek heeft het niet zoveel uitgemaakt. Die bleef gewoon ac/dc For those about to rock is nog steeds een geniale plaat! Back in black en highway trouwens ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |