abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17296763
Hallo, ik heb laatst een aantal Donald Ducks op de kopt getikt en daar staat het hele levensverhaal van Oom Dagobert in.
Alleen gaat het verder dan het deel dat ik heb, het eindigt dat hij terugkeert naar Duckstad en daar ruzie krijgt met z'n zussen.

Hoe gaat het daarna verder, hoe ontmoet hij Donald Duck weer en de rest?

Een heer met stijl
  woensdag 18 februari 2004 @ 21:54:34 #2
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_17297203
Volgens mij is de strip waarin dat duidelijk wordt nog niet uit.. Of toch wel misschien, oom dagobert is nl voor het eerst verschenen in 1947 als uncle scrooge in de duck-versie van a christmas carol..
Dus waarschijnlijk werkte donald gewoon voor hem ofzo

Alles over oom dagobert rules trouwens

pi_17297479
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:54 schreef KingCold het volgende:
Volgens mij is de strip waarin dat duidelijk wordt nog niet uit.. Of toch wel misschien, oom dagobert is nl voor het eerst verschenen in 1947 als uncle scrooge in de duck-versie van a christmas carol..
Dus waarschijnlijk werkte donald gewoon voor hem ofzo

Alles over oom dagobert rules trouwens

Ja dat weet ik, maar er is in de jaren 90 een hele reeks over zijn leven verschenen en daar mis ik het laatste deel dus van
Een heer met stijl
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:28:08 #4
72705 NickyGameCore
Geef ons eens ongelijk
pi_17298295
Oom Dagobert was altijd mijn held nog steeds wel een beetje
pi_17306253
Hm, wil die serie eigenlijk wel compleet hebben. Vond de eerste delen gewoon ontzettend leuk.

Kan je die dingen nabestellen ofzo?

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_17343199
Volgens mij wordt dat een keer in een Carl Barks verhaal beschreven (die Jonge Jaren verhalen zijn door Keno Don Rosa getekend), Kerstmis op de Berenberg heette die geloof ik. Dagobert leent z'n vakantiehuisje op de Berenberg aan zijn neven uit met kerst.
...
pi_17345133
Ik heb de hele serie bij mn ouders staan. Lijkt me dat je ze nog gewoon kan bestellen bij de boekhandel. Er zijn geloof ik 6 delen, 5 officiele en 1 extra beetje vage ofzo.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 16 november 2005 @ 15:10:39 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32315778
ik ga dit topic eens ff ontiegelijk omhoog schoppen
Ik kwam dit topic tegen door donald duck

Maar goed, op onderstaande vraag heb ik wel een antwoord
quote:
Hoe gaat het daarna verder, hoe ontmoet hij Donald Duck weer en de rest?
De aflevering dat hij ruzie krijgt met zijn zussen is de 1 na laatste aflevering. Daarna is er nog een aflevering.

Het is kerstmis.
Donald is inmiddels volwassen geworden en zjin zus heeft inmiddels de neefjes bij hem gedropt. Donald woont in Duckstad. Dagobert woont ook in Duckstad in een hele grote villa, en leidt een teruggetrokken bestaan. Niemand ziet hem meer.
Dus eigenlijk heb je dan de huidige situatie.
Dan komt er een aflevering van 1 of ander programma op de TV waarin ze het hebben over bekende burgers van Duckstad en dat gaat deze keer over Dagobert Duck.
Er wordt gezegd dat het niet bekend is wat er allemaal in het pakhuis ligt en of nou al die verhalen van Dagobert Duck waar zijn.
De neefjes vragen hoe het zit met Oom Dagobert en Donald enzo.
Ze gaan hem opzoeken en vinden een oude, chagrijnige man. Ze gaan naar het pakhuis omdat niemand gelooft dat het vol geld ligt. De zware jongens volgen ze.
Eenmaal in het pakhuis worden ze gevangen genomen door de zware jongens. Uiteindelijk komt alles natuurlijk goed. Oom dagobert krijgt er zo'n kick van dat hij weer besluit op reis te gaan en zaken te gaan doen. Zo gaat het weer verder.

Daarna zijn er nog albums uitgekomen over de jonge jaren met verhalen van de jonge jaren van Dagobert. Verhalen die tussen het grote verhaal in zijn gebeurd.
Ook zeker de moeite waard om te lezen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')