abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2001 @ 23:54:14 #1
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1207814
Zaterdag 14 juli. EINDHOVEN - De Paterskerk en Studentenkapel aan de Kanaalstraat in Eindhoven zijn deze week door onbekenden besmeurd. Op muren en deuren zijn met spuitbussen anti-christelijke teksten aangebracht, zoals 'Christus dood, islam groot' en 'Christenhonden'.

De 'misselijke teksten' werden donderdag ontdekt door Frank Douwes, een van de regelmatige bezoekers van de Paterskerk. Behoorlijk ontdaan meldde hij het feit aan een van de paters. Zelf begon hij spoorslags met het reinigen van de muren. 'Hoe langer je wacht, des te moeilijker is het om het spul te verwijderen. Met thinner heb ik enkele teksten kunnen weghalen.' Pater Van den Broek spreekt van een vervelend voorval, maar weigert de zaak te dramatiseren. 'Onze koster stelde voor om de politie erbij te halen, maar dat heeft in mijn ogen weinig zin.

Bron: www.eindhovensdagblad.nl

echt grappig zoiets, ben benieuwd waar zulk soort idioten vandaan komen, snap ook niet helemaal wat ze hier te zoeken hebben tussen de *honden* stelletje eikels.
Ik hoop dat ze vlug gepakt worden en ieder 500 stokslagen krijgen

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1207853
Er stond overigens bij dat de pater dacht dat het NIET gedaan was door mohammedanen!!!! (dit doe ik omdat ik bang ben dat het anders weer een slotje eindigt vanwege rasitische uitlatingen....)

[Dit bericht is gewijzigd door febster op 15-07-2001 00:03]

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_1207860
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:00 schreef febster het volgende:
Er stond overigens bij dat de pater dacht dat het NIET gedaan was door mohammedanen!!!! (dit doe ik omdat ik bang ben dat het anders weer een slotje eindigt vanwege rascitische uitlatingen....)
Oei, dan is voor Midioot de nieuwswaarde er vast meteen af. Toch maar een slotje dus
Wittgenstein
pi_1207868
Wat ben jij opeens begaan met de christelijke kerk zeg, hoe komt dat opeens?

Ze hebben iig wel weer bereikt wat ze wilden: publiciteit. Dit zijn gewoon een aantal verveelde eikeltjes die wat stennis wilden schoppen.
Geen aandacht aan schenken.

Unox, the worst operating system.
pi_1207873
Tja.
[i]We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create.[/i]
  zondag 15 juli 2001 @ 00:04:46 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1207876
Precies: als je een stuk uit een krant citeert moet je wel proberen compleet te zijn om de discussie niet expres een richting uit te sturen, Midioot, dus voor de volledigheid ook maar even het ontbrekende deel:
quote:
Woordvoerder pater J. van den Broek van de Paterskerk vermoedt dat het bekladden van de gevels het werk is van kwajongens. 'Ik kan me niet voorstellen dat mohammedanen hiervoor verantwoordelijk zijn. Die doen zoiets niet. De kerk ligt op de looproute van het Stratumseind naar de Dommelstraat. Het zou mij niet verbazen als de daders onder uitgaande jongeren gezocht moeten worden', aldus Van den Broek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juli 2001 @ 00:09:21 #7
10090 waspman
life is sweet
pi_1207910
volgens mij worden zulke dingen vaak door niet-gelovigen gedaan...

ik denk dat het in dit geval gewoon een groep jongeren was die vandalisme leuk vinden...

zondag 15 juli 2001 @ 00:10:46 #8
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1207918
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:04 schreef golfer het volgende:
Precies: als je een stuk uit een krant citeert moet je wel proberen compleet te zijn om de discussie niet expres een richting uit te sturen, Midioot, dus voor de volledigheid ook maar even het ontbrekende deel:
Wat zou ik toch zonder jou moeten beginnen Golfer ?

Ik probeer helemaal niets een kant uit te sturen, wat die Pater denkt is in principe niet relevant, hij was er niet bij en kan zich dus vergissen, feit is dat de kerk besmeurd is met anti christenlijke en pro islam teksten.

Waarvan melding d.m.v. deze Topic

Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 15 juli 2001 @ 00:13:46 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1207936
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:10 schreef Midioot het volgende:

Wat zou ik toch zonder jou moeten beginnen Golfer ?

Ik probeer helemaal niets een kant uit te sturen, wat die Pater denkt is in principe niet relevant, hij was er niet bij en kan zich dus vergissen, feit is dat de kerk besmeurd is met anti christenlijke en pro islam teksten.

Waarvan melding d.m.v. deze Topic

Maar citeer dan volgende keer het gehele artikel, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juli 2001 @ 00:25:28 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1208016
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:03 schreef Schorpioen het volgende:
Wat ben jij opeens begaan met de christelijke kerk zeg, hoe komt dat opeens?

Ze hebben iig wel weer bereikt wat ze wilden: publiciteit. Dit zijn gewoon een aantal verveelde eikeltjes die wat stennis wilden schoppen.
Geen aandacht aan schenken.

Voortaan ook maar geen aandacht schenken aan racistische teksten op moskeeën en huizen van Marokkanen dan.

Zal ook wel door kwajongens gedaan zijn. ( Marokkaanse familie doelwit van racistische acties )

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1208215
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Voortaan ook maar geen aandacht schenken aan racistische teksten op moskeeën en huizen van Marokkanen dan.

Dat was wel iets anders, dat was tegen 1 familie gericht.
Maar over het algemeen geldt het wel. Gewoon wegpoetsen en doorgaan met leven.
Je kan het wel met zijn allen heftig gaan veroordelen, maar dat is alleen olie op het vuur gooien. Zelfde geldt voor hakenkruizen op Joodse graven. 95% van dat soort acties wordt gedaan door hersenloze dronken pubers die zich helemaal 't schompes lachen.
Ik zeg niet dat het goedgekeurd moet worden, maar je moet er gewoon geen publiciteit aan geven, want dat heeft geen enkele zin, werkt alleen averechts.
Unox, the worst operating system.
  zondag 15 juli 2001 @ 01:04:11 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1208242
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:59 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat was wel iets anders, dat was tegen 1 familie gericht.

So? Nog minder algemeen lijkt me. Kan het ook wel een persoonlijke vete zijn
quote:
Zelfde geldt voor hakenkruizen op Joodse graven. 95% van dat soort acties wordt gedaan door hersenloze dronken pubers die zich helemaal 't schompes lachen.

De laatste grote geruchtmakende zaak die onlangs werd opgelost, die bekladding van dat Joodse kerkhof, daar waren de daders lid van het extreem rechtse Stormfront.

zondag 15 juli 2001 @ 12:05:01 #13
3542 Gia
User under construction
pi_1209444
quote:
Op zondag 15 juli 2001 00:00 schreef febster het volgende:
Er stond overigens bij dat de pater dacht dat het NIET gedaan was door mohammedanen!!!!
Natuurlijk niet, Mohammedanen slaan ook geen homo's in elkaar en betasten en verkrachten ook geen vrouwen in Zantvoort. Want dat mag niet van hun geloof, dus doen ze dat ook niet.

Duh.

pi_1209467
Het is jammer en buitengewoon betreurenswaardig dat zoiets gebeurt in Nederland. Toch zal het ben ik bang in de toekomst vaker voorkomen. Nog nooit is de scheidslijn tussen de samenleving en de Kerk zo duidelijk zichtbaar geweest. Steeds vaker zal de Kerk met volgens sommige "belachelijke" uitspraken haar Leer verdedigen.

Misschien is het gewoon een dronken cafeganger, maar misschien is het ook een aanwijzing voor het multiculturele drama wat zich in Nederland voltrekt.

zondag 15 juli 2001 @ 12:41:39 #15
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_1209533
quote:
Op zondag 15 juli 2001 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, Mohammedanen slaan ook geen homo's in elkaar en betasten en verkrachten ook geen vrouwen in Zantvoort. Want dat mag niet van hun geloof, dus doen ze dat ook niet.

Duh.

Hier roepen ze zeker namelijk ook Islam is groot, Islam is groot..ach hou je zelf niet voor de domme, het zijn der wel meerdere hier op de forum!!
Denk simpel na, het zijn gewoon figuren die het geloof in kwade dag licht willen zetten.
Ik kan bv ook moskees bekladden met Dood aan moslims en dan eronder van Christus is groot, Christus is groot.

Als je namelijk de programmas van Peter de Vries bekijkt, zijn het zeker voornamelijk Nederlanders in zulke verkrachtingen, moorden etc.
En feit is, bekijk de statistieken van Radar discriminatiebureau dat Nederlanders nog steeds het meest schuldig maken met geweld tegen homo's.

Schijt aan iedereen
pi_1209851
Het is een trieste actie, maar meer kun je er ook niet over zeggen. Ik begrijp trouwens niet waarom er gezegd wordt dat hier geen publiciteit aan gegeven moet worden. Waarom niet? Een kerk bekladden met achterlijke teksten is geen alledaagse gebeurtenis en dus is het nieuws. Dat degenen die hier voor verantwoordelijk zijn nu misschien in een lachstuip liggen, is daarbij helemaal niet relevant. 'T zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn wat die mensen denken of doen nav zo'n nieuwsbericht. Bovendien snap ik sowieso niet wat ze er mee willen bereiken. Het nieuws halen? Nou, dat is dan gelukt. Bravo..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juli 2001 @ 15:05:28 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1210031
Wat te vinden van personen die de kerk besmeuren met Satanistische teksten?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 15 juli 2001 @ 15:10:44 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_1210061
quote:
Op zondag 15 juli 2001 12:41 schreef Deadre het volgende:

[..]

Als je namelijk de programmas van Peter de Vries bekijkt, zijn het zeker voornamelijk Nederlanders in zulke verkrachtingen, moorden etc.

Allochtonen verkrachten en vermoorden minstens net zoveel als autochtonen.

Alleen in pedozaken is hun aandeel kleiner.

quote:
En feit is, bekijk de statistieken van Radar discriminatiebureau dat Nederlanders nog steeds het meest schuldig maken met geweld tegen homo's.
Er zijn ook 14 miljoen Nederlanders t.o 2 miljoen allochtonen in ons land.

Dus absoluut zullen die cijfers wel kloppen.

Ben benieuwd naar relatieve gegevens.

pi_1210132
quote:
Op zondag 15 juli 2001 15:05 schreef Doc het volgende:
Wat te vinden van personen die de kerk besmeuren met Satanistische teksten?
Dat is dan eeeehm net zo triest
Het doet er in feite helemaal niet toe wat voor teksten het zijn, het gaat om de intentie en die intentie is het christelijk geloof belachelijk maken. Er zijn zoveel mensen die zich daar op de een of andere manier mee bezig houden. Sommige mensen vullen hun dagen met het bestrijden van de Islam of voeren een persoonlijke kruistocht tegen de Jomanda's van deze wereld. En zo houden we elkaar lekker bezig...
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 15 juli 2001 @ 15:39:11 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_1210154
quote:
Op zondag 15 juli 2001 12:41 schreef Deadre het volgende:
Hier roepen ze zeker namelijk ook Islam is groot, Islam is groot..ach hou je zelf niet voor de domme, het zijn der wel meerdere hier op de forum!!
Meerdere wat?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 juli 2001 @ 16:14:35 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1210327
je kunt pas beschuldigende vingers gaan wijzen als de daders bekend zijn.

het is wel triest, maar misschien een signaal van een 'doorgeslagen' maatschappij?

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1210489
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 23:54 schreef Midioot het volgende:
Zaterdag 14 juli. EINDHOVEN - De Paterskerk en Studentenkapel aan de Kanaalstraat in Eindhoven zijn deze week door onbekenden besmeurd. Op muren en deuren zijn met spuitbussen anti-christelijke teksten aangebracht, zoals 'Christus dood, islam groot' en 'Christenhonden'.

De 'misselijke teksten' werden donderdag ontdekt door Frank Douwes, een van de regelmatige bezoekers van de Paterskerk. Behoorlijk ontdaan meldde hij het feit aan een van de paters. Zelf begon hij spoorslags met het reinigen van de muren. 'Hoe langer je wacht, des te moeilijker is het om het spul te verwijderen. Met thinner heb ik enkele teksten kunnen weghalen.' Pater Van den Broek spreekt van een vervelend voorval, maar weigert de zaak te dramatiseren. 'Onze koster stelde voor om de politie erbij te halen, maar dat heeft in mijn ogen weinig zin.

Bron: www.eindhovensdagblad.nl

echt grappig zoiets, ben benieuwd waar zulk soort idioten vandaan komen, snap ook niet helemaal wat ze hier te zoeken hebben tussen de *honden* stelletje eikels.
Ik hoop dat ze vlug gepakt worden en ieder 500 stokslagen krijgen

Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat moslims dit gedaan zouden hebben. immers volgens moslims is profeet Jezus (vrede zij met hem) gewoon een profeet van de islam. Het beledigen van profeet Jezus (vzmh) is even erg als het beledigen van profeet Mohammed. (vzmh). Profeet jezus (vzmh) is een van de belangrijkste profeten van de islam.

ik denk eerlijk gezegd dat degenen die dit gedaan hebben niets, maar dan ook niets met islam te maken hebben. ik zou de daders dan ook niet in die hoek zoeken.

Groetjes uit Turkije.

Ps. Aanhangers van de islam zijn geen Mohammedanen. Wij bidden Mohammed niet aan. Wij bidden alleen tot GOD en niet GODs gazant. Noem ons de volgende keer a.u.b geen Mohammedanen maar moslims. Alvast bedankt.

[Dit bericht is gewijzigd door micebec op 15-07-2001 17:04]

zondag 15 juli 2001 @ 17:01:34 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_1210514
Sjit heb jij wel lekker weer zeker

Daar zat ik ook al aan te denken ja, dat Jezus gewoon een profeet van de Islam is.
Aan de andere kant, ik heb op m'n oude school wel meer boneheads gezien die de hele dag door allah is groot zaten te schreeuwen en die ik best wel zo'n actie had zien doen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1210554
quote:
Op zondag 15 juli 2001 17:01 schreef speknek het volgende:
Sjit heb jij wel lekker weer zeker

Daar zat ik ook al aan te denken ja, dat Jezus gewoon een profeet van de Islam is.
Aan de andere kant, ik heb op m'n oude school wel meer boneheads gezien die de hele dag door allah is groot zaten te schreeuwen en die ik best wel zo'n actie had zien doen.

Mwahh, zo'n 35-40 graden in de schaduw

Maar dan is altijd nog de vraag in hoeverre je die mensen nog moslim zou kunnen noemen. Ik denk niet dat dit het werk van een fundamentalist is. Het kan wel zijn dat het gebeurt is door een Islamanalfabeet, maar gezien de teksten die geschreven staan zie ik eerlijk gezegd die kans ook klein.

Maar ik ben wel van mening dat diegenen die het gedaan hebben, zwaar gestrafd moeten worden doordat zij proberen twee geloven tegenelkaar proberen op te zetten om zo de stabiliteit in Nederland onderuit te halen.

Groetjes uit Turkije.

zondag 15 juli 2001 @ 17:26:14 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_1210568
Eens. Voor de rest is er inderdaad weinig op te zeggen
Behalve dat het #$%#^ 18 graden is en dat de rest van de week blijft en ik verdomme weer CFK's ga kopen omdat dat gat in de ozonlaag nog flink wat groter mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')