quote:Maar een vrouw met weinig vriendin hoeft ook weer niet perse gehaat te worden door andere vrouwen.
Op donderdag 19 juli 2001 23:52 schreef bixister het volgende:[..]
misschien is die ene mooie vrouw wat beter in vriendschappen maken & onderhouden? (dan de andere he). 't is maar 'n gooi hoor.
quote:Ik denk niet eens dat het zozeer met sexy zijn te maken heeft.
Op vrijdag 20 juli 2001 10:19 schreef Vivi het volgende:[..]
Dit vindt ik idd een interessant punt, nml. omdat het ook zo schijnt te zijn dat er een bepaald soort "schoonheid" kan zijn die door andere vrouwen heel erg gewaardeerd en onderkent kan worden, en een bepaald soort "schoonheid" die meer door mannen gewaardeerd wordt, en waar vrouwen vaak op af geven..die soort schoonheid roept meer agressie op om de een of andere reden. Volgens mij heeft het te maken met een meer sexueel-agressieve uitstraling die die vrouwen hebben, terwijl de niet bedreigende schoonheid wel mooi kan zijn maar minder sexy oid.
(ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is
)
Een andere collega van mij heeft ook een droomuiterlijk, maar heeft ook nog eens wat die andere collega mist: uitstraling. Bovendien doet ze net zo lief en aardig tegen vrouwen als tegen mannen en is ze niet continu aan het flirten zoals eerstgenoemde collega steeds deed. Als zij wel zou flirten zou het IMHO niet storend zijn omdat zij ook aardig tegen vrouwen is.
Volgens mij wordt de negatieve houding van vrouwen t.o.v. een mooie vrouw vaak uitgelegd als jalouzie, maar is het dan toch meestal de arrogante houding waar negatief op gereageerd wordt.
Ik heb in dit topic een voorbeeld aangehaald van 'wijvennijd', waar ik zelf een keer mee te maken had. Ik werd er toen door een meisje van beschuldigd dat ik haar negeerde en alleen bezig was met het verleiden/manipuleren van de mannen in het gezelschap en dan met name haar vriend. Wat zij echter even over het hoofd zag, was dat ik wel degelijk pogingen had gedaan om op een leuke/gezellige en vriendschappelijke manier met haar om te gaan. Zij gedroeg zich echter vanaf het begin af heel gesloten naar mij toe en pogingen om een gesprek met haar te beginnen, strandden meestal. Na een tijdje liet ik het maar zitten. Als het niet klikt, dan houdt het op. Als zij mij er dan vervolgens van beschuldigt dat ik haar bewust negeer en bewust met haar vriendje aanpap (met wie ik het wel goed kon vinden) om hem van haar af te pakken ofzoiets, dan zegt dat toch vooral iets over haar onzekerheid en over haar gebrek aan sociale vaardigheden, lijkt mij. Mijn zogenaamde arrogantie en manipulatieve gedrag bestonden voornamelijk in haar verbeelding. Zij was ook de enige in het gezelschap die dat zo ervaarde.
Maar dat komt ook omdat mijn collega's nogal nieuwsgierig zijn. Die gaan je de 1e dag over vanalles en nog wat uithoren. ![]()
En dan kijken ze hoe je daarop reageert. En zij babbelde net zo gezellig mee.
Mijn eerdergenoemde collega (die nota bene getrouwd was!) kwam tegelijkertijd met mij van een ander kantoor. De eerste dag zat ze al uitgebreid te kletsen met zowat alle mannelijke collega's van onze afdeling. Een week later stond ze op een personeelsfeest de hele avond uitdagend te dansen met een andere collega, van wie de vrouw (ook een collega) op dat moment ziek thuis was. Tja, dan maak je je niet populair.
Maar het soort vrouwen dat ik bedoel zijn de vrouwen die altijd het hardste roepen dat ándere vrouwen jaloers op hen zijn, dat die dus last zouden hebben van vrouwennijd, terwijl zij zelf degenen zijn die er op dat moment voor zorgen dat er negatief op ze gereageerd wordt.
quote:boeien! flikker toch eens op met je gezeik! *wijvennijd, is de titel van dit topic en er volgt een perfect voorbeeld geschetst door Larissa*
Op donderdag 19 juli 2001 15:11 schreef Larissa het volgende:[..]
Jaloers op jouw "blonde" haar dat van oorsprong eigenlijk rood is?
quote:Wijvennijd?
Op woensdag 25 juli 2001 11:54 schreef SEMTEX het volgende:[..]
boeien! flikker toch eens op met je gezeik! *wijvennijd, is de titel van dit topic en er volgt een perfect voorbeeld geschetst door Larissa*
quote:Oe! Touchy. Ligt zeker gevoelig?
Op woensdag 25 juli 2001 11:54 schreef SEMTEX het volgende:[..]
boeien! flikker toch eens op met je gezeik! *wijvennijd, is de titel van dit topic en er volgt een perfect voorbeeld geschetst door Larissa*
quote:Nee, het ligt niet gevoelig, ik ben het gewoon zat dat jij je OVERAL mee moet bemoeien. En wat betreft dat blonde haar: ik ben blij dat ik het niet van nature heb, want dan zou ik net zo mutserig overkomen als jij
Op woensdag 25 juli 2001 11:59 schreef Larissa het volgende:[..]
Oe! Touchy. Ligt zeker gevoelig?
Ontging deje?
Zou ik jaloers zijn op jouw geverfde haar als ik van mijzelf natuurlijk blond haar heb?
quote:Tuurlijk ligt dat wel gevoelig, anders zou je niet te pas en te onpas zeggen dat je er op school mee gepest werd.
Op woensdag 25 juli 2001 13:20 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Nee, het ligt niet gevoelig, ik ben het gewoon zat dat jij je OVERAL mee moet bemoeien. En wat betreft dat blonde haar: ik ben blij dat ik het niet van nature heb, want dan zou ik net zo mutserig overkomen als jij
Pls ignore my posts, want ik begin aardig geirriteerd te raken zo
En iemand met natuurlijk blond haar is automatisch mutserig? ![]()
Ga vooral door met mij commanderen. Sta dan alleen niet raar te kijken dat je exact het tegengestelde effect krijgt.
quote:ow en omdat je je irriteerd aan larissa haar posts moet zij jouw posts ignoren
Op woensdag 25 juli 2001 13:20 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Nee, het ligt niet gevoelig, ik ben het gewoon zat dat jij je OVERAL mee moet bemoeien. En wat betreft dat blonde haar: ik ben blij dat ik het niet van nature heb, want dan zou ik net zo mutserig overkomen als jij
Pls ignore my posts, want ik begin aardig geirriteerd te raken zo
quote:"Please ignore" heet tegenwoordig al commanderen.
Op woensdag 25 juli 2001 15:23 schreef Larissa het volgende:
Ga vooral door met mij commanderen.
quote:Dus als zij wil dat jij haar met rust laat dan ga jij juist maar door?
Sta dan alleen niet raar te kijken dat je exact het tegengestelde effect krijgt.
quote:hoor jij in een wijven topic thuis:?
Op woensdag 25 juli 2001 16:59 schreef Gellarboy het volgende:[..]
"Please ignore" heet tegenwoordig al commanderen.
[..]Dus als zij wil dat jij haar met rust laat dan ga jij juist maar door?
Zoek je soms ruzie?
quote:Nee, dat sloeg op haar "flikker op" wat ze eerder al schreef. Wel bijblijven he en niet alleen mijn posts eruit vissen.
Op woensdag 25 juli 2001 16:59 schreef Gellarboy het volgende:[..]
"Please ignore" heet tegenwoordig al commanderen.
[..]
quote:Ik ignore haar posts niet omdat zij dat zo graag wil. Heeft niets met ruzie zoeken te maken.
Dus als zij wil dat jij haar met rust laat dan ga jij juist maar door?
Zoek je soms ruzie?
Wat zit je weer te stalken joh.
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 17:05 schreef berney het volgende:[..]
hoor jij in een wijven topic thuis:?
ow ja je bent een relnicht
quote:Dan moet je wel het juiste berichtje erbij quoten he??
Op woensdag 25 juli 2001 17:06 schreef Larissa het volgende:
Nee, dat sloeg op haar "flikker op" wat ze eerder al schreef. Wel bijblijven he en niet alleen mijn posts eruit vissen.
quote:En dat was de HAP!... Als je nu NOG niet snapt dat het 'zoek je ruzie' argument als grap bedoeld is na de discussie op de chat gisteravond, dan weet ik het niet meer.
Ik ignore haar posts niet omdat zij dat zo graag wil. Heeft niets met ruzie zoeken te maken.
quote:Ja goed he? Van jou geleerd...
Wat zit je weer te stalken joh.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 25-07-2001 17:15]
quote:Dat ik relnicht ben, betekent niet dat ik een kut tussen m'n benen heb.
Op woensdag 25 juli 2001 17:05 schreef berney het volgende:
hoor jij in een wijven topic thuis:?
ow ja je bent een relnicht
Verder staat er nergens dat dit topic speciaal voor 'wijven' (zoals jij ze noemt) bedoeld is.
Het gaat over wijven, ja... Maar mogen heren dan automatisch niet reageren??
quote:ja je had het dus wel goed gelezen joh!
Op woensdag 25 juli 2001 17:15 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Dat ik relnicht ben, betekent niet dat ik een kut tussen m'n benen heb.
Relnichten zijn mannen... Dank u.Verder staat er nergens dat dit topic speciaal voor 'wijven' (zoals jij ze noemt) bedoeld is.
Het gaat over wijven, ja... Maar mogen heren dan automatisch niet reageren??
Het topic is hier trouwens wijvennijd. Het is bekend dat jij jaloers bent op de aandacht van leuke mannen die sommige vrouwen hier krijgen, maar dat lijkt me ook meer iets voor een ander topic.
quote:Heerlijk hoe jij alles zo letterlijk neemt.
Op woensdag 25 juli 2001 17:44 schreef Larissa het volgende:
Ik jou in alle topics lastig vallen, GB
Heb je mij in je zielige "overdreven hetero"-topic gezien dan...
quote:Ik ben niet zo jaloers hoor... Ik ben namelijk veel leuker als al die 'wijven' en krijg aandacht ZAT. Maar toch bedankt voor de jouwe.
Het topic is hier trouwens wijvennijd. Het is bekend dat jij jaloers bent op de aandacht van leuke mannen die sommige vrouwen hier krijgen, maar dat lijkt me ook meer iets voor een ander topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |