Voor mijn opleiding moet ik soms verslagen maken. Zo ook nu weer. Nu heb ik een verslag terug gekregen vanwege enkele taalfouten (het verslag moet helemaal perfect zijn). Nu heb ik enkele zinnen in het verslag die af zijn gekeurd vanwege het volgende: "Dit omdat ...." (had iets vertelt in de zin ervoor, en deze zin gaat legt het nader uit)
"Dit omdat" zou niet kunnen. Weten jullie wat er fout aan is en wat ervoor in de plaats moet?
Alvast bedankt
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:08 schreef MC het volgende:
He allemaal,Voor mijn opleiding moet ik soms verslagen maken. Zo ook nu weer. Nu heb ik een verslag terug gekregen vanwege enkele taalfouten (het verslag moet helemaal perfect zijn). Nu heb ik enkele zinnen in het verslag die af zijn gekeurd vanwege het volgende: "Dit omdat ...." (had iets vertel t d in de zin ervoor, en deze zin gaat legt het nader uit)
"Dit omdat" zou niet kunnen. Weten jullie wat er fout aan is en wat ervoor in de plaats moet?
Alvast bedankt
quote:stom
Op woensdag 18 februari 2004 18:12 schreef Biancavia het volgende:[..]
maar taalpurist, leg eens uit wat er fout is aan: "dit omdat" .
iig als je t niet zeker weet moet je er een andere constructie omheen bouwen.
quote:Het is gewoon geen goede zin als je op die manier begint.
Op woensdag 18 februari 2004 18:17 schreef MC het volgende:[..]
stom
, komt omdat ik de tekst aan het veranderen was
maar taalpurist, leg eens uit wat er fout is aan: "dit omdat" .
quote:U kunt echter al aandelen aanschaffen in de voorverkoop waardoor u verzekerd bent van een maximaal rendement. Dit omdat wij ervan uitgaan dat de waarde van het aandeel gaat stijgen als wij daadwerkelijk beursgenoteerd zijn
Op woensdag 18 februari 2004 18:19 schreef Biancavia het volgende:[..]
Het is gewoon geen goede zin als je op die manier begint.
Wat was de hele zin? En de zin ervoor?
gewoon iets anders van maken met een werkwoord erbij...
quote:Ten eerste mis je gewoon een heel werkwoord.
Op woensdag 18 februari 2004 18:22 schreef MC het volgende:[..]
U kunt echter al aandelen aanschaffen in de voorverkoop waardoor u verzekerd bent van een maximaal rendement. Dit omdat wij ervan uitgaan dat de waarde van het aandeel gaat stijgen als wij daadwerkelijk beursgenoteerd zijn
Het zjin meerdere zinnen die je aan elkaar koppelt:
- Dit omdat
- Wij gaan ervan uit dat de waarde van het aandeel gaat stijgen etc.
Je mist een werkwoord in de eerste zin. Dit is omdat [..reden..] lijkt mij wel goed. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |