FOK!forum / Digital Corner / Voetbaltraining in Word maken
Tuftufferwoensdag 18 februari 2004 @ 17:35
Ik heb nu een aantal opbjecten getekend in Word.
Bv. een speler, een klein doel, een groot doel, een bal etc.

Mijn vraag is nu of er een manier is waarmee ik deze obejcten op een snelle manier invoeg via mijn tekenbalk ofzo.

De bedoeling is dan dat ik door bijvoorbeeld op 'speler' klik en er dan op de plaats van de cursor een speler verschijnt. Het is vast mogelijk maar kan me ook iemand vertellen hoe?

Dank bij voorbaat

Deetchwoensdag 18 februari 2004 @ 17:41
Kun je dat niet beter in een tekenprogramma doen? Dan teken je daar de speler doel en bal in een bestand en in een nieuw bestand kun je die dan steeds erin plakken.
Tuftufferwoensdag 18 februari 2004 @ 17:47
Nee dan kan ik ze ook gewoon op deze pagina waar ik ze nu op heb gezeten laten staan en dit document steeds openen en dan dan kopieren en plakken

Ik wil de objecten ergens vast in Word hebben staan en ze via een knop erin zetten

Gerrit_Knolwoensdag 18 februari 2004 @ 17:49
teken de objecten in een simpelprogrammaatje als Paint of zoiets, sla het op als .jpg en voeg het dan in Word in, lijkt me een stuk makkelijker.

Of tekstvelden gebruiken....

Dus...

rob.bwoensdag 18 februari 2004 @ 18:51
Je kunt een macro'tje maken die zo'n object voor je invoegt, en die macro aan een knop in de werkbalk toekennen.

1. Kies extra - macro - nieuwe macro opnemen
2. Geef een naam voor de macro, bijv. "Voetballertje" en klik OK
3. Alles wat je nu doet wordt opgenomen in de macro. Teken dus nu op de normale manier je voetballertje.
4. Als je het plaatje getekent hebt, klik op de knop "Opname stoppen" in dat kleine macro-werkbalkje dat in beeld staat.

Je hebt nu een macro dat een voetballertje tekent. Nu nog een knop in de werkbalk zetten waarmee je die macro start.

1. Kies Extra - Aanpassen, kies het tabblad Opties.
2. Zoek onder het kopje "Categorieen" de regel "Macro's" en klik die aan.
3. Selecteer aan de rechterkant de macro "Voetballertje" en sleep die naar een leuke plaats in de werkbalk.
4. Eventueel met je rechtermuisknop op die nieuwe knop in de werkbalk klikken om de naam en het uiterlijk van de knop te wijzigen.
5. Klik "Sluiten" en probeer je Voetballertje-knop uit!

Dit hele verhaal moet je dus herhalen voor elk objectje dat je wilt kunnen invoegen, maar daarna kun je het dan ook in elk document op je computer gebruiken.