We hebben al gezocht op diverse sites (ook gegoogled), maar konden niet zo snel iets vinden
Hoewel ze beter die wel kunnen in voeren.....
quote:Dus ik had gelijk!
Op woensdag 18 februari 2004 17:30 schreef MALLENS het volgende:
Nee, sinds de invoering van de nieuwe wegenverkeerswet is er geen minimumsnelheid meer op autosnelwegen.
Echter, je dient volgens artikel 1 van de wegenverkeerswet op dusdanige manier aan het verkeer deel te nemen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers en jezelf.
Als je dus 30 gaat rijden op de snelweg zet de politie je echt wel aan de kant en krijg je een fikse boete wegens het overtreden van artikel 1.
quote:Ja hallo, check zijn avatar
Op woensdag 18 februari 2004 17:31 schreef veldmuis het volgende:[..]
Dus ik had gelijk!
!
Sommige voertuigen mogen uiteraard bepaalde wegen niet op, maar een minimumsnelheid bestaat niet.
Bewijs het tegendeel aub.
Geen minimum snelheid (hij zei denk maar aan plotselinge sneeuwval)
(had het toevallig laatst aan meneer de politieagent gevraagd).
quote:nee je voertuig moet minimaal 60 kunnen rijden
Op woensdag 18 februari 2004 17:30 schreef gurt het volgende:
Bij mijn weten is de minimum snelheid op de snelweg 70
quote:Precies.
Op woensdag 18 februari 2004 17:30 schreef MALLENS het volgende:
Nee, sinds de invoering van de nieuwe wegenverkeerswet is er geen minimumsnelheid meer op autosnelwegen.
Echter, je dient volgens artikel 1 van de wegenverkeerswet op dusdanige manier aan het verkeer deel te nemen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers en jezelf.
Als je dus 30 gaat rijden op de snelweg zet de politie je echt wel aan de kant en krijg je een fikse boete wegens het overtreden van artikel 1.
Het is wel zo dat je niet op een autosnelweg mag komen met een voertuig dat niet sneller kan rijden als 70 km/h.
quote:Nee dat had je niet. Jij zei dat er WEL een was, er is GEEN minimum snelheid.
Op woensdag 18 februari 2004 17:31 schreef veldmuis het volgende:[..]
Dus ik had gelijk!
!
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:33 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nee, er is geen minimum snelheid.Het is wel zo dat je niet op een autosnelweg mag komen met een voertuig dat niet sneller kan rijden als 70 km/h.
Inderdaad.......dat is het
Maar je mag natuurlijk niet gevaarlijk langzaam rijden.Dus niet langzamer als de rest van het verkeer (zoiets was het) (minimum snelheid zou ook een beetje raar zijn ivm files e.d.)
quote:dit zijn de boetes op te hard rijden volgens mij.
Op woensdag 18 februari 2004 17:34 schreef 70four het volgende:
Linkje (gevonden via google...)
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/Nederland/
quote:dat dacht ik eerst ook ja, maar er staat rechts boven (langs de maximum snelheden) ook een minimum snelheid (50/60)
Op woensdag 18 februari 2004 17:38 schreef Pasl2001 het volgende:[..]
dit zijn de boetes op te hard rijden volgens mij.
quote:Alleen maar een boete?
Op woensdag 18 februari 2004 17:36 schreef DiRadical het volgende:
Niet meer.
Volgens mij was er vroeger een minimum snelheid op de snelweg van 70 km/u.
Maar dat is afgeschaft.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand met 40 km/u ging invoegen op de snelweg vanaf de vluchtstrook.
Ze (ja, ik heb nog even gekeken) was net geholpen door de wegenwacht en ik kwam er net aan met 120.
Zoiets is volgens mij wel een bekeuring waard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |