abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17289028
Seksueel misbruik is voor veel mensen moeilijk om over te praten, ik vind dat dit veranderd moet worden.
Slachtoffers hoeven hun eigen niet te schamen, de dader moet zich schamen.
Juist door die schaamte hebben daders meer zekerheid dat ze niet gepakt worden, omdat het slachtoffer er niet over wil praten.
Juist door er over te praten breng je het mensen onder de aandacht en beseffen ze dat er veel zieke geesten rondlopen waar iets tegen gedaan moet worden.
Of het nu om incest, verkrachting of om welke vorm dan ook gaat.
Ik heb me lang geschaamd maar nu niet meer, ik heb me genoeg geschaamd in mijn leven, ik ben het zat.
Ik zoek geen medelijden maar duidelijkheid.
Voor alle meiden en jongens die iets hebben meegemaakt, schaam je er niet voor, het was niet jouw fout wat de dader ook mag zeggen, dit heb je absoluut niet verdiend.
Het moet stoppen dat pedo's en verkrachters vrij spel hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_17289061
meid, je hebt helemaal gelijk.
見なさい! 日本語!
pi_17289120
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:07 schreef remondepemon het volgende:
meid, je hebt helemaal gelijk.
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17289136
en als het je bloedeigen familie is waar je eigenlijk van (hoort te) houd(en)?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:14:54 #5
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_17289193
Valt weinig tot niks tegenin te brengen.

Maar, hoe jonger de slachtoffers zijn hoe moeilijker ze er over kunnen praten (sommige kunnen nog niet eens praten en dat is pas ziek).

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_17289367
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:11 schreef Allantois het volgende:
en als het je bloedeigen familie is waar je eigenlijk van (hoort te) houd(en)?
De dader die mij heeft misbruikt was mijn vader.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_17289399
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:14 schreef navvy het volgende:
Valt weinig tot niks tegenin te brengen.

Maar, hoe jonger de slachtoffers zijn hoe moeilijker ze er over kunnen praten (sommige kunnen nog niet eens praten en dat is pas ziek).

Inderdaad en dat komt door het schaamtegevoel, ze hebben geleerd er niet over te praten , en waar je niet over mag praten zal je je wel voor moeten schamen.
En dat moet dus weg gaan.
pi_17289459
Het is idd een taboe onderwerp, door schaamte durft men er niet over te praten (denk ik).
Ik vind dat de daders publiekelijk tentoon moeten worden gesteld, zodat iedereen kan zien hoe ziek dat deze persoon is
In Engeland deden ze dat een hele tijd geleden met pedofielen, met foto's in de krant e.d....ik vind dat persoonlijk een goede actie.
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17289551
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:05 schreef snakelady het volgende:
Seksueel misbruik is voor veel mensen moeilijk om over te praten, ik vind dat dit veranderd moet worden.
Slachtoffers hoeven hun eigen niet te schamen, de dader moet zich schamen.
Juist door die schaamte hebben daders meer zekerheid dat ze niet gepakt worden, omdat het slachtoffer er niet over wil praten.
Juist door er over te praten breng je het mensen onder de aandacht en beseffen ze dat er veel zieke geesten rondlopen waar iets tegen gedaan moet worden.
Of het nu om incest, verkrachting of om welke vorm dan ook gaat.
Ik heb me lang geschaamd maar nu niet meer, ik heb me genoeg geschaamd in mijn leven, ik ben het zat.
Ik zoek geen medelijden maar duidelijkheid.
Voor alle meiden en jongens die iets hebben meegemaakt, schaam je er niet voor, het was niet jouw fout wat de dader ook mag zeggen, dit heb je absoluut niet verdiend.
Het moet stoppen dat pedo's en verkrachters vrij spel hebben.
Mischien hebben mensen er gewoon geen zin in om over te praten. Niet dat het een taboe is, maar na een jaar van 'erover praten' had ik het wel gezien en ben ik doorgegaan met m'n leven.
pi_17289776
vriendin van me haar zus heeft een kind van haar vader..

de reden dat het 1-2 jaar geduurd heeft voordat er wat aan gedaan werd, is dat eerder niet kon omdat ze geen contact met de buitenwereld hadden... hij sloot zn kinderen op enzow... gingen niet naar school, ...

dus is niet altijd schaamte wat in de weg staat

pi_17289868
Schopje naar R&P
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:54:59 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_17290225
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:29 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Mischien hebben mensen er gewoon geen zin in om over te praten. Niet dat het een taboe is, maar na een jaar van 'erover praten' had ik het wel gezien en ben ik doorgegaan met m'n leven.

Natuurlijk is het geen verplichting om erover te praten, maar er zijn wel veel slachtoffer die er over willen praten maar niet durven, en dat moet weg.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:56:04 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_17290253
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:37 schreef LoggedIn het volgende:
vriendin van me haar zus heeft een kind van haar vader..

de reden dat het 1-2 jaar geduurd heeft voordat er wat aan gedaan werd, is dat eerder niet kon omdat ze geen contact met de buitenwereld hadden... hij sloot zn kinderen op enzow... gingen niet naar school, ...

dus is niet altijd schaamte wat in de weg staat

Maar kan zij er na dit alles over praten waneer ze wil?
Als dat zo is dan is het goed, maar er zijn er veel die dat niet kunnen uit schaamte.
pi_17291455
quote:
Maar kan zij er na dit alles over praten waneer ze wil?
Als dat zo is dan is het goed, maar er zijn er veel die dat niet kunnen uit schaamte.
ze gaat natuurlijk niet de kroeg in en gaat gezellig met een meisje aan de bar zitten praten erover, maar op dit moment is het grootste probleem voor haar dat ze geen geld, geen school, geen werk en geen vaste huisvesting heeft
pi_17293707
sorry, moet beter lezen

goed van je dat je ervoor opkomt, t is altijd lastig voor slachtoffers om voor zichzelf op te komen, zoals je al zei

[Dit bericht is gewijzigd door djmurcielago op 18-02-2004 20:03]

woensdag 18 februari 2004 @ 20:14:22 #16
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17294079
Er ligt idd wel een taboe op. Je schaamt je altijd omdat het zo ingeprent wordt dat jij fout bent door de dader.

Krijg je er moeilijk weer uit.

pi_45999555
3 jaar later....

Ik zou er wel graag over willen praten,maar niet weer op Fok....
Of er moet een gesloten iets zijn waar lotgenoten hun verhaal kwijt kunnen.

Er zijn ontzettend veel mensen/kinderen die misbruikt zijn of misbruikt worden...
Ikzelf toen ik 6 was en sinds kort ben ik erachter dat mn kinderen ook misbruikt zijn....

Ik vind wel dat hoe meer aandacht er aan besteed word hoe meer Nederland wakker geschud word !

Zelf kan ik mn ei goed kwijt bij http://www.stopkindersex.nu en ook bij de deurknop,het nadeel van de deurknop is dat er niet veel mensen dagelijks aanwezig zijn.
De eerste houd ook alle nieuwsberichten bij over misbruik , pedofielen,justitie en er is een afgesloten forum voor lotgenoten.
  maandag 5 februari 2007 @ 09:47:51 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45999631
* L.Denninger nomineert TS voor de "stating the obvious"-award.
zzz
  maandag 5 februari 2007 @ 10:12:00 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46000210
Hoe ga je er mee om wanneer de dader nog steeds in je sociale kring zit (bijvoorbeeld familie)?
  maandag 5 februari 2007 @ 10:14:16 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46000257
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:02 schreef djmurcielago het volgende:
sorry, moet beter lezen

goed van je dat je ervoor opkomt, t is altijd lastig voor slachtoffers om voor zichzelf op te komen, zoals je al zei
Misschien is dit ook wel een reden dat veel slachtoffers er niet voor uitkomen. Juist omdat een slachtoffer van hen gemaakt wordt terwijl ze liever niet als "die misbruikte meid/jongen" worden gezien.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:20:35 #21
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46000376
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

De dader die mij heeft misbruikt was mijn vader.
is eht dan schaamte omdat hij je misbruikt heeft, of schaamte dat jouw vader je (of iemand for that matter) misbruikt heeft?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_46000662
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:12 schreef Alicey het volgende:
Hoe ga je er mee om wanneer de dader nog steeds in je sociale kring zit (bijvoorbeeld familie)?
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het geheim moet bijven (in de famile en voor de buitenwereld )en dat de kinderen vaak ernstig onder druk gezet worden....
En als kind houd je toch van die opa en oma of vader en moeder....
Als zo'n dader zegt dat een kind niks mag vertellen want anders....dan houd hij /zij echt zn mond wel...
pi_46000770
Er bestaat ook de reden dat je je schaamt omdat juist jou het overkomt..
Je een soort van vies voelt.. Want het mag niet.. Het had niet gemogen..
Of de reden dat je denkt dat je het misschien had kunnen voorkomen als je hard geroepen had..
Harder geslagen had.. Of sterker was geweest en hem van je had af kunnen duwen..
Je voelt je stom/dom/achterlijk dat je het niet had kunnen voorkomen..
Als je er achter ben waarom nu jij dan kan je er al meer vrede mee hebben (als dat al kan)..
Maar probeer er maar eens vrede te hebben..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:42:35 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46000795
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:35 schreef Cattara het volgende:

[..]

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het geheim moet bijven (in de famile en voor de buitenwereld )en dat de kinderen vaak ernstig onder druk gezet worden....
En als kind houd je toch van die opa en oma of vader en moeder....
Als zo'n dader zegt dat een kind niks mag vertellen want anders....dan houd hij /zij echt zn mond wel...
Vooral dat vetgedrukte lijkt mij moeilijk. Ik denk toch dat daar vaak onbegrip voor is wanneer je desondanks van iemand houdt en ook niet iemand uit je leven wil halen.

Dat het bij een kind zo werkt dat lijkt mij logisch. Er komt echter een moment dat het kind geen kind meer is en kan besluiten er over te praten of consequenties er aan te verbinden.. Ik kan me echter meerdere redenen bedenken waarom je er alsnog niet over zou praten.. Juist bij familie lijkt mij dat moeilijk.
pi_46001360
Het grootste probleem waar je snel tegen aan loopt is ongeloof. Vooral als het binnen je eigen familie gebeurt. Want voor de buitenwereld is die dader een enorm vriendelijk persoon die zoiets nooit zou doen. Dus het kind zal wel aan het puberen zijn en dingen verzinnen voor aandacht. Want anders hadden andere mensen het natuurlijk allang gemerkt. Terwijl dit heel erg vaak niet zo is natuurlijk.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')