quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:07 schreef remondepemon het volgende:
meid, je hebt helemaal gelijk.
Maar, hoe jonger de slachtoffers zijn hoe moeilijker ze er over kunnen praten (sommige kunnen nog niet eens praten en dat is pas ziek).
quote:De dader die mij heeft misbruikt was mijn vader.
Op woensdag 18 februari 2004 17:11 schreef Allantois het volgende:
en als het je bloedeigen familie is waar je eigenlijk van (hoort te) houd(en)?
quote:Inderdaad en dat komt door het schaamtegevoel, ze hebben geleerd er niet over te praten , en waar je niet over mag praten zal je je wel voor moeten schamen.
Op woensdag 18 februari 2004 17:14 schreef navvy het volgende:
Valt weinig tot niks tegenin te brengen.Maar, hoe jonger de slachtoffers zijn hoe moeilijker ze er over kunnen praten (sommige kunnen nog niet eens praten en dat is pas ziek).
quote:Mischien hebben mensen er gewoon geen zin in om over te praten. Niet dat het een taboe is, maar na een jaar van 'erover praten' had ik het wel gezien en ben ik doorgegaan met m'n leven.
Op woensdag 18 februari 2004 17:05 schreef snakelady het volgende:
Seksueel misbruik is voor veel mensen moeilijk om over te praten, ik vind dat dit veranderd moet worden.
Slachtoffers hoeven hun eigen niet te schamen, de dader moet zich schamen.
Juist door die schaamte hebben daders meer zekerheid dat ze niet gepakt worden, omdat het slachtoffer er niet over wil praten.
Juist door er over te praten breng je het mensen onder de aandacht en beseffen ze dat er veel zieke geesten rondlopen waar iets tegen gedaan moet worden.
Of het nu om incest, verkrachting of om welke vorm dan ook gaat.
Ik heb me lang geschaamd maar nu niet meer, ik heb me genoeg geschaamd in mijn leven, ik ben het zat.
Ik zoek geen medelijden maar duidelijkheid.
Voor alle meiden en jongens die iets hebben meegemaakt, schaam je er niet voor, het was niet jouw fout wat de dader ook mag zeggen, dit heb je absoluut niet verdiend.
Het moet stoppen dat pedo's en verkrachters vrij spel hebben.
de reden dat het 1-2 jaar geduurd heeft voordat er wat aan gedaan werd, is dat eerder niet kon omdat ze geen contact met de buitenwereld hadden... hij sloot zn kinderen op enzow... gingen niet naar school, ...
dus is niet altijd schaamte wat in de weg staat
quote:Natuurlijk is het geen verplichting om erover te praten, maar er zijn wel veel slachtoffer die er over willen praten maar niet durven, en dat moet weg.
Op woensdag 18 februari 2004 17:29 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Mischien hebben mensen er gewoon geen zin in om over te praten. Niet dat het een taboe is, maar na een jaar van 'erover praten' had ik het wel gezien en ben ik doorgegaan met m'n leven.
quote:Maar kan zij er na dit alles over praten waneer ze wil?
Op woensdag 18 februari 2004 17:37 schreef LoggedIn het volgende:
vriendin van me haar zus heeft een kind van haar vader..de reden dat het 1-2 jaar geduurd heeft voordat er wat aan gedaan werd, is dat eerder niet kon omdat ze geen contact met de buitenwereld hadden... hij sloot zn kinderen op enzow... gingen niet naar school, ...
dus is niet altijd schaamte wat in de weg staat
quote:ze gaat natuurlijk niet de kroeg in en gaat gezellig met een meisje aan de bar zitten praten erover, maar op dit moment is het grootste probleem voor haar dat ze geen geld, geen school, geen werk en geen vaste huisvesting heeft
Maar kan zij er na dit alles over praten waneer ze wil?
Als dat zo is dan is het goed, maar er zijn er veel die dat niet kunnen uit schaamte.
goed van je dat je ervoor opkomt, t is altijd lastig voor slachtoffers om voor zichzelf op te komen, zoals je al zei
[Dit bericht is gewijzigd door djmurcielago op 18-02-2004 20:03]
Krijg je er moeilijk weer uit.
Misschien is dit ook wel een reden dat veel slachtoffers er niet voor uitkomen. Juist omdat een slachtoffer van hen gemaakt wordt terwijl ze liever niet als "die misbruikte meid/jongen" worden gezien.quote:Op woensdag 18 februari 2004 20:02 schreef djmurcielago het volgende:
sorry, moet beter lezen
goed van je dat je ervoor opkomt, t is altijd lastig voor slachtoffers om voor zichzelf op te komen, zoals je al zei
is eht dan schaamte omdat hij je misbruikt heeft, of schaamte dat jouw vader je (of iemand for that matter) misbruikt heeft?quote:Op woensdag 18 februari 2004 17:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
De dader die mij heeft misbruikt was mijn vader.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het geheim moet bijven (in de famile en voor de buitenwereld )en dat de kinderen vaak ernstig onder druk gezet worden....quote:Op maandag 5 februari 2007 10:12 schreef Alicey het volgende:
Hoe ga je er mee om wanneer de dader nog steeds in je sociale kring zit (bijvoorbeeld familie)?
Vooral dat vetgedrukte lijkt mij moeilijk. Ik denk toch dat daar vaak onbegrip voor is wanneer je desondanks van iemand houdt en ook niet iemand uit je leven wil halen.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:35 schreef Cattara het volgende:
[..]
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het geheim moet bijven (in de famile en voor de buitenwereld )en dat de kinderen vaak ernstig onder druk gezet worden....
En als kind houd je toch van die opa en oma of vader en moeder....
Als zo'n dader zegt dat een kind niks mag vertellen want anders....dan houd hij /zij echt zn mond wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |