* Wilgje krijgt een idee, maar weet niet of Jojo daar wel zin in heeft. Ze kijkt haar even bedachtzaam aan, maar vraagt het toch maar gewoon. Jojo kan altijd weigeren natuurlijk. ![]()
Ik krijg ineens een idee Jojo. Heb je zin in een avontuur?
Zou je het leuk vinden om die babykleertjes in het echt te gaan bekijken? Ik bedoel, niet in een catalogus, maar in het echie?
Nee, dan gaan we niet naar een fabriek. ![]()
Wacht maar even..
* Ze loopt naar achteren en haalt daar het ebbenhouten doosje te voorschijn. Die neemt ze mee naar Jojo. Voorzichtig maakt ze het doosje open en laat de kaarten zien.
Hiermee kunnen we reizen Jojo. We zouden bijvoorbeeld naar babyland kunnen gaan...?
Wat moet ik doen dan? M'n hand op die kaart leggen ofzo?
* Als Jojo instemmend knikt legt Wilgje de kaart op de grond.
Nu moeten we door de kaart stappen. Denk aan waar je naartoe zou willen gaan, dan komt het wel goed.
* Wilgje pakt Jojo's hand en stapt als eerste door de kaart.
Vanuit de verte hoort Jojo Wilgje zeggen:
Kom maar Jojo, het is hier le..
Wow * Jojogirl heeft er geen woorden voor Het is allemaal zo vreemd, zo mooi, zo leuk, zo baby...
Ja is goed, waar waren we ook alweer naar op zoek?
* Opeens hoort Wilgje een lief geschater en draait haar hoofd in de richting waar het vandaan komt.
Zullen we die kant opgaan Jojo?
* Jojogirl wordt hier steeds vrolijker van. Overal hoort ze blij gelach en klinkt het geluid van spelende kinderen. Alles heeft vrolijke kleurtjes en overal ligt speelgoed. Het gekke is dat ze alle kinderen en babies kan verstaan. Op het eiland leken babies alleen maar te brabbbelen, maar hier voeren ze gewoon verstaanbare gesprekken.
* Jojo en Wilgje lopen op hun gemak rond en zien overal spelende kindjes, rennende kindjes, lachende kindjes, kindjes die zitten te eten, kindjes die aan het kliederen zijn, maar geen kleine babytjes. En daar zoeken ze eigenlijk kleertjes voor.
Of zouden we per ongeluk niet in Babyland terecht zijn gekomen?
* 1 van de spelende hoort Jojo dit zeggen en zegt 'Babyland?! Dit is niet babyland hoor. Wij zijn veel te groot om nog babies te zijn.'
Maar kunnen we niet eerst even wat drinken? Ik heb wel dorst gekregen.
Welke kleur ranja wil je?
* Jojogirl maakt met haar handen een kommetje en houdt het onder de fonteintjes.
Deze groene is appelranja... en deze oranje sinasappel... Wat zou die roze daar zijn? Aardbei?
Daar aangekomen treft zij de deuren wagenwijd open, maar niemand aanwezig.
Faat besluit wat kleding te passen en neemt 2 broeken en 3 shirts.
Als ze een briefje achter wil laten op de toonbank valt haar oog
plotsklaps op een mooi ebbenhouten kistje gevuld met kaarten.>:)
Ooooh, die zijn mooi zeg, Faat besluit die ook mee te nemen
en loopt tevreden de winkel weer uit met de kleding en het kistje onder haar arm.
Deze is inderdaad aardbei Jojo! Wat grappig, zouden we aan Pluisje moeten vertellen.
* Uit een struik plukt Wilgje 2 koekjes en geeft er eentje aan Jojo.
Proef deze eens? Het is een dropkoekje!
Maar heb je genoeg gegeten en gedronken? Want ik wil toch ook nog wel naar Babyland eik.
Moeten we dan ook weer door die kaart?
We moeten dan eerst weer terug naar de winkel, daar liggen de andere kaarten. Ga je mee?
Zo nu maar eens zoeken naar de goede kaart voor Babyland.
* Jojogirl wil het kistje van de toonbank pakken, maar ziet ineens dat het er niet meer staat.
Wilgje! Het kistje is weg?!
Wie zouden er allemaal binnen geweest kunnen zijn in de tijd dat wij weg waren?
* Jojogirl begint rond te kijken in de hoop een aanwijzing te vinden.
Wilgje, zie jij of er misschien ook kleding mist?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |