Lieve eendjes, sinds tijden loopt er vaak een topic vast op Fok! als iemand het woord 'pedofiel' in de mond neemt. De meeste mensen zijn het met elkaar eens als ze zeggen dat pedofielen gore wezens zijn, de term mens niet waardig, en aan de hoogst mogelijke boom opgehangen moeten worden. Dan is er ook nog een klein groepje pseudo-liberalen die roepen dat mensen wèl sexuele fantasieën over kinderen mogen hebben, maar o wee hun gebeente als ze zich aan een kind vergrijpen !
Eigenlijk zit het compleet anders in elkaar. Als we kijken naar een willekeurig zoogdier in de natuur, zien we dat leeftijd geen enkele belemmering is bij de voortplanting. Bij de mens zien wij ook langzaam maar zeker een acceptatie groeien voor de oudere man en jongere vrouw en de oudere vrouw en jongere man relaties. Maar seks met kinderen, het blijft een taboe.
In is het natuur geen abnormaal verschijnsel om voortplanting te zien tussen twee vruchtbare wezens, dus waarom zou dat bij de mens wel zo zijn ? Een man van twintig en een meisje van elf staan niets in de weg om kinderen te krijgen, behalve de wet en de hedendaagse moraal.
Het is ook deze moraal waardoor kinderen sexueel 'misbruik' ervaren. Seks wordt al snel in het leven gepaard aan zaken zoals 'liefde' en 'trouw' en 'jezelf kwetsbaar opstellen'.
Er zijn bepaalde beesten, die inderdaad van nature monogaam zijn, zoals de meeste vogelsoorten, maar mensen zijn dit in de aard niet.
Als wij ons puur aan ons beestelijk instinct zouden houden, zouden wij met jan en alleman in bed moeten duiken. Dit doen wij echter niet, want wij liggen met de morele waarden en de jurisdictie in de knoop. Ook betwijfel ik dat apen, waar wij qua voorplanting het meeste op lijken, bij het kiezen van een voortplantingspartner stilstaan bij vragen over 'liefde' en 'trouw' en meer van dit soort termen uit de morele wereld.
Een andere vraag is, waar deze morele waarden vandaan komen. Naar mijn weten komen deze vooral voor uit de christelijke ideologie. Om even kort door de bocht te gaan, zou dit volgens de kerkelijke leiders 'de wil van God' zijn, dat wij onzelf niet pogen voort te planten met kinderen. Tegenwoordig nemen wij de kerkelijke leiders gelukkig niet meer zo serieus, maar het morele denken dat zij in vroegere tijden op ons hebben gedrukt blijft nog wel even hangen, tenzij wij nu een moment van reflectie inbouwen om er voor onzelf over na te denken of wij wel moeten kiezen voor een wetgeving en morele waarden over pedofilie gebaseerd op ideologie, of dat wij onze kern als mens moeten erkennen, en deze zaak voortaan pragmatisch moeten belichten.
Het is ook door deze christelijke ideologie, dat kinderen nadelige effecten ondervinden van sexueel misbruik. Als kinderen niet door de samenleving voorgelogen zouden worden dat seks te maken heeft met 'trouw, liefde, kwetsbaar opstellen' en dat soort zaken. Zouden zij zich na de daad ook niet gekwetst voelen, maar realiseren dat dit eenmaal de aard van het beestje mens is.
Zelf ben ik, zoals jullie al kunnen raden, van mening dat wij ons voortaan pragmatisch op de pedofilie moeten bezinnen. Als we puur naar de natuur kijken is er niets mis mee, en de huidige wetgeving en moraal maken het 'misbruik' van kinderen ècht tot misbruik. Dus waarom zouden wij dan nog deze onnatuurlijke en beklemmende wetgeving en waarden moeten aanhouden ? Ik zeg ja tegen pedofilie.
[Dit bericht is gewijzigd door JAM op 18-02-2004 15:10]
i'm not touching this one.
[Dit bericht is gewijzigd door deantoine op 18-02-2004 15:13]
quote:Wat moet ik nou met zo een reactie ? Ik schrijf een redelijk beargumenteerd stuk, en het enige wat je eruit gooit is 'rot op' ?
Op woensdag 18 februari 2004 15:12 schreef deantoine het volgende:
um...rot op?
Staaf dat eens met argumenten. Waarom heb ik ongelijk ?
[Dit bericht is gewijzigd door Ludwig op 18-02-2004 15:15]
Daar ben ik het niet mee eens, en daarom ook tegen pedofilie ...
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:14 schreef JAM het volgende:[..]
Wat moet ik nou met zo een reactie ? Ik schrijf een redelijk beargumenteerd stuk, en het enige wat je eruit gooit is 'rot op' ?
!
Staaf dat eens met argumenten. Waarom heb ik ongelijk ?
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:14 schreef Ludwig het volgende:
Kinderen zijn geen mensen. Kinderen zijn.....kinderen. En omdat het wezens zijn die makkelijk beinvloedbaar zijn, afhankelijk zijn en vaak nog niet weten welke kant ze op willen met hun leven, is het moreel verwerpelijk een relatie te beginnen met een kind.
quote:Een relatie beginnen is sowieso niet natuurlijk, morele verwerpelijkheid komt hier niet aan de orde, sterker nog. Morele waarden zèlf zijn verwerpelijk.
Op woensdag 18 februari 2004 15:14 schreef Ludwig het volgende:
Kinderen zijn geen mensen. Kinderen zijn.....kinderen. En omdat het wezens zijn die makkelijk beinvloedbaar zijn, afhankelijk zijn en vaak nog niet weten welke kant ze op willen met hun leven, is het moreel verwerpelijk een relatie te beginnen met een kind.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 18-02-2004 15:17]
Daar gaat je verhaal
Als jij het daar niet mee eens bent en dat ook in de praktijk uitvoert is dat 'natuurlijke' gezien mogelijk. Bedenk wel dat jij dan degene bent die de strafrechterlijke consequenties gaat ondervinden
quote:Een mening heb ik niets aan, waarom komen emoties en gevoelens bij seks kijken ? De enige reden daarvoor zijn beklemmende en onnatuurlijke morele waarden die zich op de maatschappij hebben gedrukt.
Op woensdag 18 februari 2004 15:15 schreef yhtomit het volgende:
Sex is meer dan voortplanting alleen ... je doet alsof de bijhorende emoties, gevoelens allemaal aangepraat zijn.Daar ben ik het niet mee eens, en daarom ook tegen pedofilie ...
Dan kan je dus net zo goed verkrachting toelaten.
Het gaat er dus om dat iets tegen iemands wil doen verkeerd is. En kinderen zijn nog niet in staat hun 'wil' te bepalen, dus dan is het per definitie verkeerd. En dat vind ik nou net een van de beste punten uit de hedendaagse wetten.
quote:Verkrachting bestaat niet in de natuur. Dus ja, ook 'verkrachting' toelaten.
Op woensdag 18 februari 2004 15:17 schreef tiro het volgende:
Wat een zieke geest weer om zo'n redenatie te verzinnen.Dan kan je dus net zo goed verkrachting toelaten.
Het gaat er dus om dat iets tegen iemands wil doen verkeerd is. En kinderen zijn nog niet in staat hun 'wil' te bepalen, dus dan is het per definitie verkeerd. En dat vind ik nou net een van de beste punten uit de hedendaagse wetten.
quote:Dat is eigenlijk een compleet andere discussie ... en als je het DAARover wilt hebben had ik persoonlijk een anders uitgangspunt als pedofilie gekozen...
Op woensdag 18 februari 2004 15:16 schreef JAM het volgende:[..]
Een relatie beginnen is sowieso niet natuurlijk, morele verwerpelijkheid komt hier niet aan de orde, sterker nog. Morele waarden zèlf zijn verwerpelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door yhtomit op 18-02-2004 15:18]
gatverdamme, eigenlijk moet ik je laten aangeven.
nee, eigenlijk moet Fok! hier werk van maken.!
quote:Klopt, die voeren we nog wel eens.
Op woensdag 18 februari 2004 15:18 schreef yhtomit het volgende:[..]
Dat is eigenlijk een compleet andere discussie ...
quote:Beetje last van morele superioriteit, DeAntoine ?
Op woensdag 18 februari 2004 15:18 schreef deantoine het volgende:
hoe langer ik hier over na denk.gatverdamme, eigenlijk moet ik je laten aangeven.
nee, eigenlijk moet Fok! hier werk van maken.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |