abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2004 @ 14:25:43 #1
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17284603
eigen verhaaltje
Ik maak al een jaartje of 8/9 muziek.
Nouja op een computer dan ey!
Ik drum al sinds m'n tiende....

Nou maak ik niet alledaagse muziek (check www.cerror.tk), en het type muziek dat ik maak vergt een sterke melodie.

Nou zul je denken dat dat niet zo moeilijk moet zijn maar als je al jaren lang nieuwe melodietjes moet verzinnen raakt de inspiratie wel eens op of je gaat je zelf herhalen....

Toen ik dus gister weer eens een deuntje ging maken zat ik dus weer met een dilemma...
Hoe start ik dit nummer nou?

Ik zelf kon niks verzinnen....
Dus kwam ik op het idee mijn zusje het begin melodietje te verzinnen en ik dan verder ging!

Het werkte!

klik hier voor de mp3 en hier voor de originele file (xm module)

De vraag is dus:
Hebben jullie na een tijdje ook dat de inspiratie minder wordt en/of dat je jezelf begint te herhalen?

Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_17284698
Ik maak zelf geen muziek maar ik schrijf wel teksten vaak zie ik dat ik hetzelfde opschrijf maar dan alleen in andere worden.
  woensdag 18 februari 2004 @ 14:31:20 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17284750
Precies herhaling in feite..
Behoorlijk irri als je jezelf erop betrapt...
pi_17284888
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:29 schreef metalschaap het volgende:
Ik maak zelf geen muziek maar ik schrijf wel teksten vaak zie ik dat ik hetzelfde opschrijf maar dan alleen in andere worden.
Is de complete hip-hop beweging niet daarop gebaseerd? Je moet de teksten van 2-Pac eens vergelijken, grotendeels knip en plak werk.
pi_17284911
Na een keer een flinke black-out opgelopen te hebben, heb ik echt het idee dat ik een stuk minder inspiriatie heb in allerlei dingen. Een deel van m'n hersenen lijken dus voorgoed aangetast te zijn door teveel drank.
  woensdag 18 februari 2004 @ 14:41:01 #6
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17284961
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:37 schreef Fantus het volgende:

[..]

Is de complete hip-hop beweging niet daarop gebaseerd? Je moet de teksten van 2-Pac eens vergelijken, grotendeels knip en plak werk.

Maar het verschil van mijn stukje en de "Hip-Hop scene" is dat de Hip-Hop nooit inspiratie hebben gehad
  woensdag 18 februari 2004 @ 14:41:57 #7
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17284993
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:38 schreef juiced het volgende:
Na een keer een flinke black-out opgelopen te hebben, heb ik echt het idee dat ik een stuk minder inspiriatie heb in allerlei dingen. Een deel van m'n hersenen lijken dus voorgoed aangetast te zijn door teveel drank.
Mmm. mischien heb ik hik daar ook wel hik last van....
pi_17285220
gelukkig maak ik geen hop hip/hip hop. Mijn teksten gaan wel ergens over mijn gevoelens enz. Hip hop gaat alleen over vrouwen, wapens, drugs en grote auto's.
pi_17285465
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:49 schreef metalschaap het volgende:
gelukkig maak ik geen hop hip/hip hop. Mijn teksten gaan wel ergens over mijn gevoelens enz. Hip hop gaat alleen over vrouwen, wapens, drugs en grote auto's.
En in Nederland lopen we allemaal op klompen
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:06:59 #10
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17285591
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:49 schreef metalschaap het volgende:
Bless u! idd!
pi_17287504
Ik denk dat alle muzikanten soms weleens gebrek aan inspiratie hebben of het idee hebben dat ze zichzelf herhalen. Voor mezelf probeer ik dit te 'voorkomen' door me veel in muziektheorie te verdiepen zodat ik weer nieuwe technieken er bij leer, en die vervolgens toe te passen bij het maken van een nummer. Maar goed, soms heb je ook van die dagen dat je gewoon weinig inspiratie hebt, ik wel in ieder geval.

Teksten schrijven laat ik overigens lekker over aan mensen die daar beter in zijn dan ik, dat ligt mij gewoon niet zo.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:16:42 #12
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17287735
Ik heb het hier niet over een tijdelijk probleem maar over een alang bestaand probleem!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')