Nou maak ik niet alledaagse muziek (check www.cerror.tk), en het type muziek dat ik maak vergt een sterke melodie.
Nou zul je denken dat dat niet zo moeilijk moet zijn maar als je al jaren lang nieuwe melodietjes moet verzinnen raakt de inspiratie wel eens op of je gaat je zelf herhalen....
Toen ik dus gister weer eens een deuntje ging maken zat ik dus weer met een dilemma...
Hoe start ik dit nummer nou?
Ik zelf kon niks verzinnen....
Dus kwam ik op het idee mijn zusje het begin melodietje te verzinnen en ik dan verder ging!
Het werkte!
klik hier voor de mp3 en hier voor de originele file (xm module)
De vraag is dus:
Hebben jullie na een tijdje ook dat de inspiratie minder wordt en/of dat je jezelf begint te herhalen?
quote:Is de complete hip-hop beweging niet daarop gebaseerd? Je moet de teksten van 2-Pac eens vergelijken, grotendeels knip en plak werk.
Op woensdag 18 februari 2004 14:29 schreef metalschaap het volgende:
Ik maak zelf geen muziek maar ik schrijf wel teksten vaak zie ik dat ik hetzelfde opschrijf maar dan alleen in andere worden.
quote:Maar het verschil van mijn stukje en de "Hip-Hop scene" is dat de Hip-Hop nooit inspiratie hebben gehad
Op woensdag 18 februari 2004 14:37 schreef Fantus het volgende:[..]
Is de complete hip-hop beweging niet daarop gebaseerd? Je moet de teksten van 2-Pac eens vergelijken, grotendeels knip en plak werk.
quote:Mmm. mischien heb ik hik daar ook wel hik last van....
Op woensdag 18 februari 2004 14:38 schreef juiced het volgende:
Na een keer een flinke black-out opgelopen te hebben, heb ik echt het idee dat ik een stuk minder inspiriatie heb in allerlei dingen. Een deel van m'n hersenen lijken dus voorgoed aangetast te zijn door teveel drank.
quote:En in Nederland lopen we allemaal op klompen
Op woensdag 18 februari 2004 14:49 schreef metalschaap het volgende:
gelukkig maak ik geen hop hip/hip hop. Mijn teksten gaan wel ergens over mijn gevoelens enz. Hip hop gaat alleen over vrouwen, wapens, drugs en grote auto's.
quote:Bless u!
Op woensdag 18 februari 2004 14:49 schreef metalschaap het volgende:
gelukkig maak ik geen hop hip/hip hop. Mijn teksten gaan wel ergens over mijn gevoelens enz. Hip hop gaat alleen over vrouwen, wapens, drugs en grote auto's.
Teksten schrijven laat ik overigens lekker over aan mensen die daar beter in zijn dan ik, dat ligt mij gewoon niet zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |