abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17284442
Ik reed met mijn fiets en plotseling zag ik iets gebeuren wat mij ook overkwam 4 jaar gelede. Een auto kijkt niet over zijn schouder en plop legt zo een kind tegen zijn auto aan. Bij mij was het een bestelbus en nu en personen auto. dat is het enigste verschil...

Omdat er net een metro was aangekomen liepen er genoeg mensen die te hulp schoten. Iedem de bestuurder. Ik bewoog toch niet meer. Die flashback van mijn gebeurtenis. kwam me voor mijn ogen.

Ik kan me precies alles helemaal herinneren in slowmotion heb ik er nog maanden nachtmerries van gehad. Bij mij hoefde er gelukkig alleen geen ambulance aan te pas te komen. Wel de docter na een paar dagen omdat ik mijn complete linker kant niet meer kon bewegen.

Ook had de bestuurder van mijn bestelbussie zijn ramen maar voor 75 bij 75 cm gekrabt... dat je net alleen kon zien wat er voor zich gebeurde...

Waarom zijn sommige autorijders zo dom...???

woensdag 18 februari 2004 @ 14:22:07 #2
75807 dragonstef
everythings okay m'kay?!
pi_17284501
ben jij ook te hulp gekomen?
sugar? no thanks, I'm sweet enough......
pi_17284519
Mensen overschatten zichzelf, denken dat zij dat niet nodig hebben omdat ze zo goed kunnen rijden.

Zeker in het verkeer moet je niets aan het toeval over laten.

pi_17284622
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:22 schreef dragonstef het volgende:
ben jij ook te hulp gekomen?
hoe bedoel je? of ik ben gaan helpen? nee ik heb geen kenis van ehbo en er was al meteen iemand die dat wel had bij.. en meteen genoeg idioten die staan te gapen.

ben een straat verder ff van de schrik bekomen...

[Dit bericht is gewijzigd door blablasjit op 18-02-2004 14:27]

pi_17284627
quote:
Dit kan je je ook voor sommige fietsers afvragen.
Maar idd, het zou niet mogen gebeuren. Ik denk niet dat het 'dom' zijn is, eerder verstrooid.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_17284665
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Maar idd, het zou niet mogen gebeuren. Ik denk niet dat het 'dom' zijn is, eerder verstrooid.

"dom" was ook gewoon ff een uitspatting... kan ook wel wat gebruiken met ziektes erin maar zo ben ik niet
pi_17284765
quote:
Meeste fietsers zijn kinderen welke nog niet een goede verkeersinzicht hebben. Die verantwoordelijkheid ligt deels bij de kinderen zelf maar de omgeving kan ze ook leren verantwoordelijker te zijn in het verkeer.

Automobilisten behoren dat verkeersinzicht gewoon te hebben anders behoren ze dat roze papiertje niet te hebben.

pi_17284833
kom dit dus echt dagelijks tegen, van die mensen die zomaar rechtsaf slaan zonder echt te kijken, terwijl er een fietspad naast zit, komt dus ook regelmatig voor dat ik daar dan fiets..:(
ik rijd zelf auto, en kijk over me schouder, soms zelf stoppen, want ik wil dit niet meemaken dat er een fietser tegen me auto zit
pi_17284848
quote:
...Meeste fietsers zijn kinderen welke nog niet een goede verkeersinzicht hebben. ...
Die kinderen kunnen daar niets aan doen idd. Maar ik bedoelde meer die studenten die in de steden fietsen. Voorang van rechts ... niet voor hen, stoppen voor een voetganger op een oversteekplaats ... niet voor hen, rood licht ... niet voor hen als ze moeten afslaan. ... enz. Daar kan je je als bestuurder ook aan ergeren.
pi_17284891
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:20 schreef blablasjit het volgende:

Weet niet of de Autorijder Dom is. Wel weet ik dat als je in het verkeer bezig bent. Dus iedereen die ergens heen gaat. Goed moet opletten. En na mijn idee lees ik steeds vaker dan alleen de automobilist moet uitkijken. (wis je dat een fiets een remweg heeft van ong een meter en een auto van meerderen meters) . Het lijkt mij dan ook dat de fietser die na mijn idee te veel word beschermd ook is uit zijn doppen mag kijken.

Met dit stukkie tekst trek ik jou reactie niet in twijvel of het jou schuld of de automobilist zijn schuld was. Heeft alleen te maken dat we steeds vaker denken dat alleen de automobilist moet uitkijken.
P.S. iemand die een praktijk voorbeeld wilt. Gaat is een stad in en kijk hoeveel fietsers door rood rijden. Levensgevaarlijk

Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
  woensdag 18 februari 2004 @ 14:41:33 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_17284975
Ieder van ons moet zich eens wat meer van de verkeersregels aantrekken; voetganger, (brom) fietser, motor en automobilist.
ALLEMAAL dus...

Zou een stuk veiliger zijn op straat. Tot nu toe denkt ieder van ons alleen maar aan zijn eigen ding. Ipv ook aan de veiligheid van de andere verkeersdeelnemers.

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_17285111
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:41 schreef Mukie het volgende:
Ieder van ons moet zich eens wat meer van de verkeersregels aantrekken; voetganger, (brom) fietser, motor en automobilist.
ALLEMAAL dus...

Zou een stuk veiliger zijn op straat. Tot nu toe denkt ieder van ons alleen maar aan zijn eigen ding. Ipv ook aan de veiligheid van de andere verkeersdeelnemers.

nja ... die veralgemening ...
Er zijn echt wel mensen die defensief rijden en goed opletten waar er zich zwakke weggebruikers bevinden.
pi_17285332
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen daar niets aan doen idd. Maar ik bedoelde meer die studenten die in de steden fietsen. Voorang van rechts ... niet voor hen, stoppen voor een voetganger op een oversteekplaats ... niet voor hen, rood licht ... niet voor hen als ze moeten afslaan. ... enz. Daar kan je je als bestuurder ook aan ergeren.

hey beschouw niet iedere student als een rampenfietser.
pi_17285376
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:41 schreef Mukie het volgende:
ALLEMAAL dus...

helemaal mee eens!
pi_17285472
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:56 schreef blablasjit het volgende:

[..]

hey beschouw niet iedere student als een rampenfietser.

Ok, ik verbeter ff

Maar ik bedoelde meer die studenten die in de steden fietsen en denken: 'Voorang van rechts ... niet voor mij, stoppen voor een voetganger op een oversteekplaats ... niet voor mij, rood licht ... niet voor mij als'k moet afslaan. ... enz

woensdag 18 februari 2004 @ 15:06:56 #16
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_17285589
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:46 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

nja ... die veralgemening ...
Er zijn echt wel mensen die defensief rijden en goed opletten waar er zich zwakke weggebruikers bevinden.

Pls zeg me waar die te vinden zijn, dan wil ik er graag een paar in een potje douwen. Want die zijn zeldzaam
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:07:47 #17
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_17285623
Stak ik net keurig netjes mn hand uit, ik had zeker weten voorrang, rijdt die %$#&%$#auto gewoon door. AAAARGH!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_17285646
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:06 schreef Mukie het volgende:

[..]

Pls zeg me waar die te vinden zijn, dan wil ik er graag een paar in een potje douwen. Want die zijn zeldzaam

Om het op de weg veiliger te maken kan je beter al die andere in een potje douwen
pi_17285911
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:07 schreef Intergalactrick het volgende:
Stak ik net keurig netjes mn hand uit, ik had zeker weten voorrang, rijdt die %$#&%$#auto gewoon door. AAAARGH!
ai. gelukkig leef je nog en ben je aan het fokken!
pi_17285926
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Om het op de weg veiliger te maken kan je beter al die andere in een potje douwen

nice... sure like that comment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')