abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17280239
Ik weet niet wie zich er wel eens in verdiept heeft, maar als je in de wereld goed om je heen kijkt, merk je dat er dus twee soorten toiletpotten bestaan (in dit land dan, laat ons over het buitenland alleen maar zwijgen...)

1. De toiletpot die als het ware een soort trapvormig idee heeft; je drol gaat niet direct het water in, maar landt eerst op een soort 'plankier'; en pas als je hem dan doorspoelt spoelt hij daar vanaf, en verdwijnt zo in de diepten van ons rioolsysteem. Niets aan de hand, misschien ruik je het allemaal iets meer omdat het lichaamsproduct meteen is blootgesteld aan de lucht, maar ik persoonlijk heb het daar niet zo moeilijk mee.

2. De toiletpot die dit 'landingsplatform', waarop je drol dus normaal eerst wordt neergelegd, helemaal mist. Je keutel gaat dus als het ware in één keer het water in; en daar zit voor mij het probleem. Dat gebeurt namelijk helemaal niet vlekkeloos, maar meestal met een luide plons, waarna het onder mij een kort moment helemaal stil is, gevolgd door een soort van waterzuil, die omhoog schiet, en in één keer mijn hele kont onderspettert! Ik heb daar niet om gevraagd, het is niet leuk zo'n koude douche van onderen en ik snap dan ook niet waarom in Godsnaam deze wc's ooit zijn uitgevonden, en ook nog in gebruik zijn genomen.

Nu dus: wie kent dit probleem ook, of sta ik alleen, en welke overweging kan in hemelsnaam leiden tot de aanschaf en installatie van zo'n ding? Ik merk dat het plonseffect enigszins verminderd kan worden door een blaadje wc-papier op het wateroppervlak te leggen voordat ik plaatsneem, maar dat werkt alleen maar voor de eerste plons, terwijl er bij mij meestal meer komen.

pi_17280282
In Amerika hebben ze alleen maar de systemen die jij beschrijft bij optie 2. Klote dingen zijn het.
pi_17280312
ik vind die plons wc's ook rete irritant. Soms ga ik er maar wat verder boven hangen, zodat de waterzuil je kont niet haalt.
In die 1ste wc's blijft soms wel zo een remspoor van je drol achter na het doortrekken ...........
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 februari 2004 @ 11:47:50 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17280349
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:46 schreef Gremen het volgende:
ik vind die plons wc's ook rete irritant. Soms ga ik er maar wat verder boven hangen, zodat de waterzuil je kont niet haalt.
In die 1ste wc's blijft soms wel zo een remspoor van je drol achter na het doortrekken ...........
Dat laatste kun je ondervangen door er eerst even een laagje wc-papier in te leggen. Scheelt een hoop poetswerk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:48:16 #5
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_17280355
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat laatste kun je ondervangen door er eerst even een laagje wc-papier in te leggen. Scheelt een hoop poetswerk

precies
Wat zijn we aan het doen ???
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:48:41 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_17280370
Mijn Amerikaanse ex was geschokt toen hij voor het eerst de nederlandse toiletten zag. Dat zijn namelijk bijna allemaal van die toiletten met een zgn ' landingsplatform'.
Hij vond het enorm vies en onhygienisch. En niet alleen hij, vrienden en vriendinnen die bij hem op bezoek kwamen en dat zagen vonden het ook absurd. Maar ja, die Amerikanen zijn ook zo preuts, alles wat ook maar in de buurt komt van normale lichaamsafscheidingsproducten en/of geurtjes dat is bah en moet verstopt worden.
pi_17280374
Een vieze uitvinding is het, toilet 2. Veel mensen plegen aleerst zittend een plasje voordat de bommen los gaan, met als naar gevolg dat het gehele billement met urine wordt bespettert. BAH

[Dit bericht is gewijzigd door Ome.Fleer op 18-02-2004 11:50]

pi_17280376
oftewel

Vlakspoel en Diepspoel

waarbij de laatste dus het plons model is

* Chapter_V zit in de bussiness vandaar

=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
pi_17280382
quote:
Hoe hoger je er boven hangt...hoe hoger de spetters komen
pi_17280398
quote:

[..]

ja precies, gewoon een stuk wc papier alvast in die pot leggen.
Helpt gegarandeerd
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:49:44 #11
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17280401
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_17280402
Die plateauplee's zijn een typische Nederlandse KUT uitvinding. Er gaat niets boven een dieplader.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:50:07 #13
71115 Rnej
I walk the line
pi_17280412
quote:
daar is die mooie borstel voor

maar idd, die plonsdingen zijn stom

pi_17280426
Ik heb er ook een hekel aan. We hebben hier thuis van allebei de 'systemen' een exemplaar staan zegmaar.
En ik kies altijd voor model 1!
Tip trouwens: dat papiertje kan je ook bij model 2 in de pot leggen, scheelt ook een hoop poetswerk
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_17280435
Plonswc's zijn fijner, want bij een trapwc loop je het risico dat de drol rechtopstaat en nog verder naar beneden moet. In dat geval schuurt ie dan lekker langs je reet als ie naar voren of achter valt! En das niet prettig!

Die in Amerika zijn idd helemaal niks. Net of je in een emmer water schijt!

Leuke aan trapwc's is dat je letters kan maken

Plonsplee is geen probleem als je maar niet vergeet wc papier erin te gooien voor de daad!

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 18-02-2004 11:52]

pi_17280445
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:49 schreef Petracev het volgende:

[..]

Hoe hoger je er boven hangt...hoe hoger de spetters komen

Inderdaad.

Daarom kun je beter eerst zakken met je kont voordat je je drol laat gaan, om daarna weer omhoog te gaan met je kont.

pi_17280449
ik knijp ze altijd zo dat ze niet eens een plonsje maken

gewoon beter leren persen dan komt het wel goed

als je dit kan lezen zit zit je te dicht bij
pi_17280454
quote:

[..]

dat werkt ook bij een "plons" toilet,..

eerst een prop toiletpapier erin dan plonst het niet

pi_17280457
als newbie wil ik hier toch even op reageren!

Het leggen van een stukje wc-papier in de toilet heeft bij de "eerste" ronde van het drollen leggen effect. Als je (zoals ik) in meerdere etappes je rug verlengt wordt je kont alsnog zeik- en zeik-!!! (mark these words)nat.

Wij kennen het leven niet: hoe kunnen wij de dood dan kennen?
pi_17280477
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:48 schreef Chapter_V het volgende:
oftewel

Vlakspoel en Diepspoel

waarbij de laatste dus het plons model is

* Chapter_V zit in de bussiness vandaar

een schijtbaantje dus

Hangt denk ik af van wat je gewend bent en wij hebben dus thuis altijd zo'n diepspoel toilet gehad. Enige ervaring en het gebeurt je maar zelden dat terugslag krijgt

het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_17280485
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:48 schreef Aventura het volgende:
Mijn Amerikaanse ex was geschokt toen hij voor het eerst de nederlandse toiletten zag. Dat zijn namelijk bijna allemaal van die toiletten met een zgn ' landingsplatform'.
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:45 schreef ShaoliN het volgende:
In Amerika hebben ze alleen maar de systemen die jij beschrijft bij optie 2. Klote dingen zijn het.
Ben afgelopen zomer in amerika geweest en ik zag ook alleen maar plons plees. Hele handige want het water stond hoog, dus niet zo'n enorme plons. En door de vorm gleed de drol precies met de kop richting uitgang.

Ik vind platformplees maar niks. Hebben we hier in t studentenhuis ook

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_17280491
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:51 schreef basset het volgende:
Plonswc's zijn fijner, want bij een trapwc loop je het risico dat de drol rechtopstaat en nog verder naar beneden moet. In dat geval schuurt ie dan lekker langs je reet als ie naar voren of achter valt! En das niet prettig!

Leuke aan trapwc's is dat je letters kan maken

Hoe lang zijn jouw drollen??
pi_17280530
Je kan de wc die je 'landingsplatform' noemt beter: troffeeenpot noemen!! op die wc kan je nog eens goed naar je resultaat kijken, kan bij de plonspot niet!!!!
ik geef straf
pi_17280543
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:53 schreef Petracev het volgende:

[..]

Hoe lang zijn jouw drollen??

Hangt er vanaf Maar het zijn over het algemeen geen keutels

(altijd leuk poepverhalen!)

pi_17280548
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:51 schreef basset het volgende:
Eeeuh dit meen je allemaal?
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')