1. De toiletpot die als het ware een soort trapvormig idee heeft; je drol gaat niet direct het water in, maar landt eerst op een soort 'plankier'; en pas als je hem dan doorspoelt spoelt hij daar vanaf, en verdwijnt zo in de diepten van ons rioolsysteem. Niets aan de hand, misschien ruik je het allemaal iets meer omdat het lichaamsproduct meteen is blootgesteld aan de lucht, maar ik persoonlijk heb het daar niet zo moeilijk mee.
2. De toiletpot die dit 'landingsplatform', waarop je drol dus normaal eerst wordt neergelegd, helemaal mist. Je keutel gaat dus als het ware in één keer het water in; en daar zit voor mij het probleem. Dat gebeurt namelijk helemaal niet vlekkeloos, maar meestal met een luide plons, waarna het onder mij een kort moment helemaal stil is, gevolgd door een soort van waterzuil, die omhoog schiet, en in één keer mijn hele kont onderspettert! Ik heb daar niet om gevraagd, het is niet leuk zo'n koude douche van onderen en ik snap dan ook niet waarom in Godsnaam deze wc's ooit zijn uitgevonden, en ook nog in gebruik zijn genomen.
Nu dus: wie kent dit probleem ook, of sta ik alleen, en welke overweging kan in hemelsnaam leiden tot de aanschaf en installatie van zo'n ding? Ik merk dat het plonseffect enigszins verminderd kan worden door een blaadje wc-papier op het wateroppervlak te leggen voordat ik plaatsneem, maar dat werkt alleen maar voor de eerste plons, terwijl er bij mij meestal meer komen.
quote:Dat laatste kun je ondervangen door er eerst even een laagje wc-papier in te leggen. Scheelt een hoop poetswerk
Op woensdag 18 februari 2004 11:46 schreef Gremen het volgende:
ik vind die plons wc's ook rete irritant. Soms ga ik er maar wat verder boven hangen, zodat de waterzuil je kont niet haalt.
In die 1ste wc's blijft soms wel zo een remspoor van je drol achter na het doortrekken ...........
quote:precies
Op woensdag 18 februari 2004 11:47 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dat laatste kun je ondervangen door er eerst even een laagje wc-papier in te leggen. Scheelt een hoop poetswerk
[Dit bericht is gewijzigd door Ome.Fleer op 18-02-2004 11:50]
Vlakspoel en Diepspoel
waarbij de laatste dus het plons model is
* Chapter_V zit in de bussiness vandaar
quote:Hoe hoger je er boven hangt...hoe hoger de spetters komen
ik vind die plons wc's ook rete irritant. Soms ga ik er maar wat verder boven hangen, zodat de waterzuil je kont niet haalt.
In die 1ste wc's blijft soms wel zo een remspoor van je drol achter na het doortrekken ...........
quote:ja precies, gewoon een stuk wc papier alvast in die pot leggen.
Dat laatste kun je ondervangen door er eerst even een laagje wc-papier in te leggen. Scheelt een hoop poetswerk
quote:daar is die mooie borstel voor
maar idd, die plonsdingen zijn stom
Die in Amerika zijn idd helemaal niks. Net of je in een emmer water schijt!
Leuke aan trapwc's is dat je letters kan maken
Plonsplee is geen probleem als je maar niet vergeet wc papier erin te gooien voor de daad!
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 18-02-2004 11:52]
quote:Inderdaad.
Op woensdag 18 februari 2004 11:49 schreef Petracev het volgende:[..]
Hoe hoger je er boven hangt...hoe hoger de spetters komen
Daarom kun je beter eerst zakken met je kont voordat je je drol laat gaan, om daarna weer omhoog te gaan met je kont.
gewoon beter leren persen dan komt het wel goed
quote:dat werkt ook bij een "plons" toilet,..
eerst een prop toiletpapier erin dan plonst het niet
Het leggen van een stukje wc-papier in de toilet heeft bij de "eerste" ronde van het drollen leggen effect. Als je (zoals ik) in meerdere etappes je rug verlengt wordt je kont alsnog zeik- en zeik-!!! (mark these words)nat.
quote:een schijtbaantje dus
Op woensdag 18 februari 2004 11:48 schreef Chapter_V het volgende:
oftewelVlakspoel en Diepspoel
waarbij de laatste dus het plons model is
* Chapter_V zit in de bussiness vandaar
Hangt denk ik af van wat je gewend bent en wij hebben dus thuis altijd zo'n diepspoel toilet gehad. Enige ervaring en het gebeurt je maar zelden dat terugslag krijgt
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:48 schreef Aventura het volgende:
Mijn Amerikaanse ex was geschokt toen hij voor het eerst de nederlandse toiletten zag. Dat zijn namelijk bijna allemaal van die toiletten met een zgn ' landingsplatform'.
quote:Ben afgelopen zomer in amerika geweest en ik zag ook alleen maar plons plees. Hele handige want het water stond hoog, dus niet zo'n enorme plons. En door de vorm gleed de drol precies met de kop richting uitgang.
Op woensdag 18 februari 2004 11:45 schreef ShaoliN het volgende:
In Amerika hebben ze alleen maar de systemen die jij beschrijft bij optie 2. Klote dingen zijn het.
Ik vind platformplees maar niks. Hebben we hier in t studentenhuis ook
quote:Hoe lang zijn jouw drollen??
Op woensdag 18 februari 2004 11:51 schreef basset het volgende:
Plonswc's zijn fijner, want bij een trapwc loop je het risico dat de drol rechtopstaat en nog verder naar beneden moet. In dat geval schuurt ie dan lekker langs je reet als ie naar voren of achter valt!En das niet prettig!
Leuke aan trapwc's is dat je letters kan maken
quote:Hangt er vanaf
Op woensdag 18 februari 2004 11:53 schreef Petracev het volgende:[..]
Hoe lang zijn jouw drollen??
(altijd leuk poepverhalen!)
quote:Eeeuh dit meen je allemaal?
Op woensdag 18 februari 2004 11:51 schreef basset het volgende:
Plonswc's zijn fijner, want bij een trapwc loop je het risico dat de drol rechtopstaat en nog verder naar beneden moet. In dat geval schuurt ie dan lekker langs je reet als ie naar voren of achter valt!En das niet prettig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |