abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:45:29 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17278882
Zie frontpage:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38666
quote:
Frans stadje in greep moslimfundamentalisten

In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners, zo'n 50 kilometer ten westen van de Franse hoofdstad, heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt. Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. Zo'n 75 procent van de bewoners van die huizen is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld.

Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid. Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend.

Geen rok meer
De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een dusdanig grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land, dat de islam in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden. Ook de UMT groeit hierdoor groter en groter. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen. Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer'' zegt een 17-jarige scholiere.

Met de nieuwe wet op het verbod op hoofddoekjes op scholen dient zich een nieuwe escalatie aan: UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd die nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. Onderwijspersoneel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet: ''De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt één van de leraressen.

Europa staat op dit vlak volgens mij nog heel wat te wachten .

Misschien is het beter om in Nederland nu alvast in te grijpen, voordat het te laat is. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Als het tenminste nog niet te laat is, ook in Nederland worden meisjes in bepaalde wijken op straat openlijk voor hoer uitgemaakt als ze geen hoofddoekje dragen .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:50:48 #2
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17278966
Ergens doet het me denken aan Asterix en Obelix
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
pi_17279043
gekleurd bericht

Listen, strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
pi_17279075
Moet je maar niet onderdrukken he, stoute communistische burgemeester. Fundamentalisten krijgen niet zomaar alle stemmen, en er was zoals ik kan lezen, behoorlijke onvrede over de gang van zaken in het voorstadje en werden buitenlanders gehaat. Nu zijn de rollen even omgedraaid.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:58:01 #5
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279112
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
Moet je maar niet onderdrukken he, stoute communistische burgemeester. Fundamentalisten krijgen niet zomaar alle stemmen, en er was zoals ik kan lezen, behoorlijke onvrede over de gang van zaken in het voorstadje en werden buitenlanders gehaat. Nu zijn de rollen even omgedraaid.
En zo is het goed
Humans dont deserve to live...
pi_17279131
Ik denk dat de komende jaren een grote emigratiestroom van mensen komen- mensen die liever niet een fundamentalische islamistische staat in wording wil zien.
pi_17279143
Nu zijn de rollen even omgedraaid

ja , maar denk jij nu echt dat dit in het voordeel is van de allochtonen in Europa? Voor de Moslim Minderheid in Europa?

Vriend , zulke exessen zorgen er alleen maar voor , dat Europa ooit een islam vrije Zone gaat worden.
En of we daar mee gediend zijn weet ik ook niet

pi_17279219
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:58 schreef L3IPO het volgende:

[..]

En zo is het goed

Zeg ik dat?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:03:29 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17279249
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
Nou gefeliciteerd ermee heh . Hang de vlag uit, zou ik zeggen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:03:31 #10
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279251
Een samenleving heeft bepaalde regels, in de vorm van normen, waarden en wetten. Als bepaalde individuen hier tegeningaan worden deze gestraft. Als ik uit een ontzettend vrije samenleving kom waar het gebruiken van elkaars spullen de norm is, en ik pas dat toe in bijvoorbeeld de Nederlandse samenleving, zal ik hiervoor gestraft worden omdat ik mij nu eenmaal moet aanpassen. MAW als ik mij niet houd aan de geldende overkoepelende regels in het land word ik gestraft. Dus in mijn ogen moet ik mij daar grotendeels aan houden, klaar. Maar wat als er moslimfundamentalisten in een stad aan de macht komen in principe, dan zijn deze ook tegen de geldende regels in dat land. Dus moeten deze mensen gestraft worden...

Passende straf? De gaskamer Een half uurtje werkstraf

[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-02-2004 11:09]

woensdag 18 februari 2004 @ 11:04:32 #11
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279276
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg ik dat?

Zo komt het wel over
pi_17279277
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:58 schreef CANARIS het volgende:
Nu zijn de rollen even omgedraaid

ja , maar denk jij nu echt dat dit in het voordeel is van de allochtonen in Europa? Voor de Moslim Minderheid in Europa?

Vriend , zulke exessen zorgen er alleen maar voor , dat Europa ooit een islam vrije Zone gaat worden.
En of we daar mee gediend zijn weet ik ook niet

De moslims hebben dat al eerder meegemaakt, kruistochten bijvoorbeeld. Mensen leren nooit van de geschiedenis, dat is wel uberduidelijk. Het zal niet in het voordeel van de moslim-minderheid werken, maar als er mensen in een gebied wonen die niet gehoord worden zul je dit altijd krijgen. Zie bijvoorbeeld de ruk naar rechts van de Nederlandse samenleving...geen-actie = reactie
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:04:40 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17279278
Bom er op. Er sneuvelen want fransen, en er sneuvelen wat moslim extremisten. Iedereen wint.
pi_17279286
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:58 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik denk dat de komende jaren een grote emigratiestroom van mensen komen- mensen die liever niet een fundamentalische islamistische staat in wording wil zien.
Heb je het nu over Nederland? Overdrijven is ook een kunst he
Slechts 5,7 procent van de Nederlandse bevolking is Islamitisch hoor.

Bron: CBS

woensdag 18 februari 2004 @ 11:05:30 #15
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279296
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De moslims hebben dat al eerder meegemaakt, kruistochten bijvoorbeeld. Mensen leren nooit van de geschiedenis, dat is wel uberduidelijk. Het zal niet in het voordeel van de moslim-minderheid werken, maar als er mensen in een gebied wonen die niet gehoord worden zul je dit altijd krijgen. Zie bijvoorbeeld de ruk naar rechts van de Nederlandse samenleving...geen-actie = reactie

Kruistochten waren niet per definitie tegen de moslims gericht.
pi_17279308
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:04 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Zo komt het wel over

Nee, je leest wat je wilt lezen. Nu kan ik ook ineens zeggen: Jij haat moslims! Terwijl je dat nergens gezegd hebt. Geen onzin praten a.u.b.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17279326
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:05 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Kruistochten waren niet per definitie tegen de moslims gericht.

Niet per definitie, maar dat maakt de kruistochten niet minder erg toch? Of wel? Vooral gezien jouw gaskamer opmerking, die valt bij mij niet echt in de smaak.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 18-02-2004 11:07]

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:07:13 #18
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279353
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:05 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Heb je het nu over Nederland? Overdrijven is ook een kunst he

[afbeelding]

Bron: CBS

Dan laten die 5,7% zich wel erg goed van zich spreken in de samenleving Ook al zou het best kunnen dat alle excessen die uit de moslimhoek uitgebreid in de media wordt uitgemeten en opgeblazen, waardoor ook mijn beeld word beinvloed, maar hier is ook weinig tegen te doen. Of je moet zelf een uitgebreid onderzoek starten, maar dat is niet te doen
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:08:18 #19
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279380
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet per definitie, maar dat maakt de kruistochten niet minder erg toch? Of wel?

Je moet het in het perspectief van de middeleeuwen zien...in dat opzicht is het al een heel stuk minder erg. Wat van de moslimstaat Al-Andalusie? Dat was in principe net zo "erg"
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:08:38 #20
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_17279383
quote:

[..]

idd geschiedenis herhaalt zich altijd.
in dat kader is het ook niet zo verbasend dat de moslim religie nu een sterke drang heeft tot het versprijden dmv geweld. Het kristendom heeft idd eenzelfde perioede gehad met de kruistochten. (leg voor de lol de 'leeftijden' van de godsdiensten naast elkaar).

en ik ben het volkomen met je eens, als je reacties uit de samenleving negeert zal er vanzelf een tegenreactie volgen, hoe langer je wacht hoe heftiger de reactie (zie het franse dorpje)

Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_17279392
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:08 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Je moet het in het perspectief van de middeleeuwen zien...in dat opzicht is het al een heel stuk minder erg. Wat van de moslimstaat Al-Andalusie? Dat was in principe net zo "erg"

De Joden hadden anders liever de moslims als overheersers in Spanje...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:09:53 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17279407
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:05 schreef kLowJow het volgende:
Het gaat om de verdeling. Zo kan er lokaal een enorme concentratie van moslims zijn, zoals in dit geval in Frankrijk ook het geval is. Daar ligt het landelijk gemiddelde op 10 procent, maar in Trappes is het veel hoger.
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:09:54 #23
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_17279408
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Joden hadden anders liever de moslims als overheersers in Spanje...

En de joden waren de grootste bevolkingsgroep in Spanje? Of ook een minderheid? En btw, "de joden hadden liever" is ook een beetje generaliserend he.
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:10:45 #24
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17279428
quote:
De moslims hebben dat al eerder meegemaakt, kruistochten bijvoorbeeld.
Guttegut, iets wat 500 jaar geleden gebeurd is vind jij nog representatief voor deze tijd? Dat zegt wel genoeg over je referentiekader.
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:10:58 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17279436
Die vieze gore klote fundamentalisten!
Zitten ze te roepen dat WIJ de boel proberen te veroveren doen ze het G*DVERDOMME zelf!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')