Is dat normaal? Moet je die remmen misschien afstellen ofzo? Ik vind ook dat mijn auto teveel verbruikt, hij rijdt 1 op 9 ongeveer. Zou dat er misschien mee te maken hebben? Ik kan niet naar de garage want ik ben arm.
Fiat Tipo 1.4
quote:Mischien dat je handrem ff blijft "hangen"meer niet, en tja, laat hem es uitrijden en kijk of hij erg snel afremt
Op dinsdag 17 februari 2004 23:49 schreef Conflict het volgende:
Het lampje van de handrem van mijn autootje gaat branden als ik hard optrek.Is dat normaal? Moet je die remmen misschien afstellen ofzo? Ik vind ook dat mijn auto teveel verbruikt, hij rijdt 1 op 9 ongeveer. Zou dat er misschien mee te maken hebben? Ik kan niet naar de garage want ik ben arm.
Fiat Tipo 1.4
[Dit bericht is gewijzigd door jeroen2497 op 17-02-2004 23:55]
heb ik gehad met een mazda 323 uit '87 (niet met hard wegtrekken trouwens, maar 's ochtends als je net wegreed. een keer hard op de rem stampen deed dan wonderen voor dat lampje)
De remedie is dus niet het bijvullen van je remvloeistof maar het vervangen van je remblokken
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:53 schreef Tjabbo het volgende:
Kan zijn dat je remblokken aan het afslijten zijn en dat er iets rem-olie bij in moet.
heb ik gehad met een mazda 323 uit '87(niet met hard wegtrekken trouwens, maar 's ochtends als je net wegreed. een keer hard op de rem stampen deed dan wonderen voor dat lampje)
quote:Dit zijn dus de juiste antwoorden.
Op woensdag 18 februari 2004 00:05 schreef Snaak1979 het volgende:
let op: dat lampje gaat branden doordat het niveau in het remvloeistof resevoir te laag wordt. Dit niveau is te laag omdat je remblokken te veel zijn versleten.De remedie is dus niet het bijvullen van je remvloeistof maar het vervangen van je remblokken
quote:Ook trommelremmen hebben vloeistof nodig hoor. Vloeistof gaat naar een cilindertje die je remvoeringen tegen de trommel aanduwt als je remt.
Op woensdag 18 februari 2004 02:37 schreef Conflict het volgende:
maar het zijn trommelremmen, dat heeft toch geen vloeistof nodig?
Zit er misschien een beetje speling op de handel van je handrem. Als je hem zeg maar heel lichtjes aanraakt, gaat dan ook het lamje al branden?
Het schakelaartje zit ergens onder je handrem-handel dus daar kun je eens kijken.
Om te kijken of je remmen blijven hangen kun je je auto eens opkrikken en aan je wielen draaien.
1 op 9 is inderdaad wel een beetje veel.
quote:wat CF21 zegt.
Op woensdag 18 februari 2004 02:37 schreef Conflict het volgende:
maar het zijn trommelremmen, dat heeft toch geen vloeistof nodig?
Het is een hydraulisch systeem, welke onder constante voldoende druk moet staan.
Als je remblokken een klein beetje aan het afslijten zijn kun je het wel oplossen door extra olie bij te vullen. Beste is natuurlijk de remblokken vervangen, maar je gaf aan niet zo koopkrachtig te zijn, en dan ga je voor een tijdelijke oplossing misschien.
Houdt er wel rekening mee dat je, afhankelijk van het aantal km's dat je maakt met die auto, binnenkort aan andere blokkies / remvoering toe bent.
quote:Dus niet, handrem lampje is gecombineerd met je remvloeistof nivo sensor. Daarom zitter er draadjes op de dop van het remvloeistof reservoir.
Op woensdag 18 februari 2004 09:57 schreef CF21 het volgende:
Maar het gaat hier om het handremlampje. Dit gaat alleen branden als de schakelaar bij de handrem-hendel wordt bediend. Dit heeft niets te maken met vloeistof of slijtage aan de blokken.
Dus m.a.w. controleer het rem vloeistof nivo. Is dit erg laag. controleer ook de remblokken en remschoenen, deze kunnen dusdanig veraf gesleten zijn dat het nivo onder het acceptable is gezakt. Met als gevolg dat het vloeistof nivo veranderd bij hard op trekken...
Succes
quote:Da weet elke boerenl*l,
Op woensdag 18 februari 2004 12:12 schreef joostingh het volgende:
Over het algemeen gaat de handrem niet met vloeistof maar met een kabel. Dus check bij de achteras eens of de kabel wel strak staat (misschien wel te strak...)Succes
quote:Je hebt gelijk als het inderdaad een lampje met dubbele functie is. Bij mij ook het geval. Had ik even niet aan gedacht.
Op woensdag 18 februari 2004 10:46 schreef Mustang_driver het volgende:[..]
Dus niet, handrem lampje is gecombineerd met je remvloeistof nivo sensor. Daarom zitter er draadjes op de dop van het remvloeistof reservoir.
Maar je hebt toch ook wel auto's met twee lamjes. Eén voor vloeistofniveau, ( ! ) dit symbool, en één voor de handrem, ( P ) dit symbool?
quote:Ongelooflijk stomzinnug antwoord !!!!!!!!!!!! Als je geen verstand van autos hebt hou je dan gewoon stil!!!
Op woensdag 18 februari 2004 09:57 schreef CF21 het volgende:
Maar het gaat hier om het handremlampje. Dit gaat alleen branden als de schakelaar bij de handrem-hendel wordt bediend. Dit heeft niets te maken met vloeistof of slijtage aan de blokken.
T handremlampje geeft 2!!!! dingen aan
1: handrem er nog op
2: Rem olie op laag nivo en/of remblokjes versleten
moest ik ff kwijt
quote:Ja, ja, rustig maar.
Op woensdag 18 februari 2004 12:16 schreef Mr.LovaLova het volgende:[..]
Ongelooflijk stomzinnug antwoord !!!!!!!!!!!! Als je geen verstand van autos hebt hou je dan gewoon stil!!!
moest ik ff kwijt
Kijk even naar post hierboven. Had even wat te snel gereageerd.
En geen verstand van auto's... Voorlopig rijdt mijn auto met een beetje hobbien nog prima. Dus...
Steek ff je hoofd naar buiten om even af te koelen
[Dit bericht is gewijzigd door CF21 op 18-02-2004 12:32]
quote:Je hebt wel gelijk. Bleek ook in het boekje te staan
Op woensdag 18 februari 2004 12:16 schreef Mr.LovaLova het volgende:[..]
Ongelooflijk stomzinnug antwoord !!!!!!!!!!!! Als je geen verstand van autos hebt hou je dan gewoon stil!!!
moest ik ff kwijt
Maar ik vind dat je je best een beetje kan inhouden voortaan.
Toen toch maar vervangen.
Zal wel de remvloeistof zijn dan. Kan je dat zelf bijvullen?
* Conflict weet niks van auto's
quote:Zo snel slijten ze inderdaad niet, behalve als ze aanlopen. Voel vlak na 't rijden eens aan je schijven, zijn ze warm dan lopen ze aan.
Op woensdag 18 februari 2004 14:06 schreef Conflict het volgende:
Ik was vergeten te vertellen dat ik dus remblokken van 6 maanden oud heb. Zo snel verslijten die toch niet?Zal wel de remvloeistof zijn dan. Kan je dat zelf bijvullen?
* Conflict weet niks van auto's
't is een reservoirtje ter grootte van een zoutpotje, meestal rechtsboven als je vóór je auto staat. Er zal wel iets van "brake fluid" o.i.d. op het dekseltje staan.
Dat spul kun je bij de meeste benzinepompen halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |