Ik zou persoonlijk nooit een relatie aan kunnen gaan met een piloot(luchtmacht), marinier, platformmedewerker, soldaat e.d. Omdat deze vaak lange tijden van huis zijn.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben heb jij een partner, echtgenoot of ouder die alleen in het weekend thuis is of die je soms 6 maanden of een keer niet ziet?
Hoe ga je ermee om? Is dit wel eerlijk tegenover de kinderen?
Zou je een ander baan nemen omdat je partner er niet tegen kan om alleen thuis te zitten?
Is natuurlijk ook afhankelijk van het contact dat je blijft houden en hoe de omgang is als de partner dan wel thuis is. Als de partner thuis komt voor een paar weken of maanden en dat er dan echt samen geleefd word (gepraat, samen vrienden bezoeken, ideeen uitwisselen) denk ik dat zo'n relatie wel uit te houden is.
Maar als je teveel gaat verschillen en andere uitdagingen wilt, is het denk ik beter om een andere relatie aan te gaan (en dus zo'n lange afstandsrelatie af te breken).
Maar of je met zo'n persoon echt moet gaan samenwonen? wat indien je gewnd bent aan je vrijheid en aan het feit dat die persoon vaak weg is en plots de hele dag thuis zit???
quote:Maar daarintegen moet de partner leven met de gedachte dat je reden bent dat hij zijn carriere, misschien wel zijn passie heeft opgegeven. Als je partner bij je weggaat wat heb je dan nog een kutbaan en een verloren kans..
Op zaterdag 14 juli 2001 17:58 schreef Aneurism het volgende:
Het is moeilijk, maar als er een kans is om het te laten lukken moet je die zeker benutten. Je leeft niet om te werken, niet voor een carriere. Je leeft voor geluk, meestal kan een geliefde daar wat aan bijdragen om dat te vinden. Ik kies dus voor de geliefde, ik zou het proberen tot blijkt dat het niet kan. Daarvoor erover oordelen moet je niet doen, je weet namelijk dan niet wat je mist..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |