abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1206197
Zou jij met iemand kunnen gaan die door werk weinig thuis is?

Ik zou persoonlijk nooit een relatie aan kunnen gaan met een piloot(luchtmacht), marinier, platformmedewerker, soldaat e.d. Omdat deze vaak lange tijden van huis zijn.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben heb jij een partner, echtgenoot of ouder die alleen in het weekend thuis is of die je soms 6 maanden of een keer niet ziet?
Hoe ga je ermee om? Is dit wel eerlijk tegenover de kinderen?

Zou je een ander baan nemen omdat je partner er niet tegen kan om alleen thuis te zitten?

inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_1206311
Als je daardoor ieder in totaal verschillende leefwerelden terecht zou komen denk ik dat je nog weinig aan je relatie hebt.

Is natuurlijk ook afhankelijk van het contact dat je blijft houden en hoe de omgang is als de partner dan wel thuis is. Als de partner thuis komt voor een paar weken of maanden en dat er dan echt samen geleefd word (gepraat, samen vrienden bezoeken, ideeen uitwisselen) denk ik dat zo'n relatie wel uit te houden is.

Maar als je teveel gaat verschillen en andere uitdagingen wilt, is het denk ik beter om een andere relatie aan te gaan (en dus zo'n lange afstandsrelatie af te breken).

zaterdag 14 juli 2001 @ 17:50:15 #3
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1206348
Elke relatie is anders, ieder stel heeft andere 'regels' en een afstandsrelatie kan voor sommigen wel fijn werken dank ik. Is eigenlijk een LAT-relatie...

Maar of je met zo'n persoon echt moet gaan samenwonen? wat indien je gewnd bent aan je vrijheid en aan het feit dat die persoon vaak weg is en plots de hele dag thuis zit???

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1206393
Het is moeilijk, maar als er een kans is om het te laten lukken moet je die zeker benutten. Je leeft niet om te werken, niet voor een carriere. Je leeft voor geluk, meestal kan een geliefde daar wat aan bijdragen om dat te vinden. Ik kies dus voor de geliefde, ik zou het proberen tot blijkt dat het niet kan. Daarvoor erover oordelen moet je niet doen, je weet namelijk dan niet wat je mist..
pi_1206408
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 17:58 schreef Aneurism het volgende:
Het is moeilijk, maar als er een kans is om het te laten lukken moet je die zeker benutten. Je leeft niet om te werken, niet voor een carriere. Je leeft voor geluk, meestal kan een geliefde daar wat aan bijdragen om dat te vinden. Ik kies dus voor de geliefde, ik zou het proberen tot blijkt dat het niet kan. Daarvoor erover oordelen moet je niet doen, je weet namelijk dan niet wat je mist..
Maar daarintegen moet de partner leven met de gedachte dat je reden bent dat hij zijn carriere, misschien wel zijn passie heeft opgegeven. Als je partner bij je weggaat wat heb je dan nog een kutbaan en een verloren kans..
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
  zaterdag 14 juli 2001 @ 18:16:46 #6
12891 nomis
There can be only one
pi_1206458
oke, ik was dus BIJNA zo iemand die dus lang weg zou zijn voor zijn werk. ik ben (helaas) de laatste ronde niet doorgekomen. Daarom ben ik nu bezig met een studie voor een "gewone" baan. Ik kan het best begrijpen dat mensen waarbij hun partner voor lange tijd weggaat, dat ze dat niet zo leuk vinden. Maar dit ligt er natuurlijk aan hoe je relatie in elkaar zit. Als je echt heel veel van elkaar houdt, dan lukt 't wel volgens mij, maar wanneer je iemand ben die elke dag zijn/haar geliefde moet zien, dan kan dat inderdaad moeilijkheden geven.
Welcome, to the desert, of the real
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:57:53 #7
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_23511095
Hallo..
(behoorlijk oud topic maar ik reageer evengoed even)

Ik heb dat probleem nu op het moment..
Me vriend werkt bij de KMAR (koninklijke marrechaussee) en kan via zijn werk solliciteren naar een betere functie
Na schiphol High risk beveiliging of na shape casteau een militair hoofdkwartier in belgie aan de grens van frankrijk..dit laatste lijkt hem helemaal geweldig nieuwe uitdaging etc.

Hij vroeg mijn mening wat ik dr van vond als hij dit ging doen..Ik vind het fijn dat hij het overlegt met me,maar ik heb hem gevraagt alles te overwege en niet alleen het leuke plaatje (grotedeels het financiele) we zullen moeten verhuizen wat gewoon het ideaalste is verwege de reistijd (we wonen in het zuiden van het land) dus welke 2 banen hij ook voor gaat verhuizen zullen we,wat ik eerlijk gezegt niet zo zie zitten..en ten 2e als hij voor die laatste gaat zou ik hem net hooguit 2dagen zien in de week..want ik natuurlijk ook niet echt leuk vind,maar van de andere kant ik wil hem niet in de weg staan wat zijn carriere betrefd..

moeilijk moeilijk..
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_23533329
Mij bevalt het juist prima. Ik werk als piloot op intercontinentale vluchten. Vaak ben je dan 1 tot 2 weken weg en daarna weer een tijdje thuis. Ik moeter niet aan denken dat mijn vriendin en ik een 9 tot 5 baan hebben. Dat lijkt verschrikkelijk, iedere dag hetzelfde. Week in week uit.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  woensdag 24 november 2004 @ 12:53:25 #9
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_23539027
ik heb ook niet echt een 9 tot 5 baan en hij ook niet dus het is niet elke dag het zelfde..

Maar ik denk dat ik beetje bang ben dat het gaat verwateren op den duur,niet dat onze relatie niet goed zit..maar ik denk gewoon omdat we dat zo gewent zijn.
Ik heb dr gewoon geen behoefte aan om tegaan verhuizen,ik heb hier me werk familie en verdere sociale contacten..en dan moet ik helemaal opnieuw beginnen,nieuwe contacten leggen,nieuwe baan zoeken..en dan het jaar erop idem dito..ik zie dat gewoon niet zitten..

We willen gaan samenwonen op zeer kort termijn en hij zegt we kunnen toch hier blijven wonen.ik reis wel op en neer..
Maar heb je daar altijd zin in..denk dat je dat wel 2weken volhoud misschien wel een half jaar maar dan breekt je dat ook op zit hij elke keer 5uur per dag in de auto (brunssum tot schiphol en terug,zonder files meegerekend) en als hij thuis komt issie moe en dan heb ik ook geen fuck meer aan um..laat staan als ik ga praten wat de afstand wel niet moet zijn na Shape casteau,dat hou je toch niet vol..Dus dan wordt het alsnog verhuizen...
Maar goed, ik heb hem gezegt dat hij alles eens op een rijtje moet zetten de voor en nadelen en niet op dit moment alleen maar dollar-tekentjus moet zien..
Fotoboek
  woensdag 24 november 2004 @ 12:58:14 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23539136
Ik en mijn man zien elkaar al sinds 1998 eigenlijk alleen in de weekeinden. Dit is denk ik ook de reden waarom het nog steeds goed gaat. Ik ga meestal Zondagavond, of Maandag ochtend vroeg van huis, en kom vrijdagavond naar huis.
Soms ben ik ook wekenlang weg, als ik ver in het buitenland zit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 november 2004 @ 13:01:46 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_23539200
ik denk niet dat ik daar mee kan leven.Mijn vriend en ik zien elkaar nu alleen in de weekenden, en ik mis hem al enorm.Ik kan het dus cker weten niet aan om hem 2 maanden oid niet te zien.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 24 november 2004 @ 13:06:56 #12
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_23539320
volgens mij moet je gewoon sterk in je schoenen staan bij dit soort situaties ??

Ik vind het gewoon 10x niks als ik dr nu al aan denk te moeten gaan verhuizen..
Vroeg hem gister wat zou je doen als het andersom was? Euhm ja dat weet ik nog zo net niet zegtie eigelijk helemaal niet over nagedacht,maar denk wel dat ik mee zou gaan...
En meteen weer blablabla en ik ga veel verdienen en dat is allemaal voor de toekomst dus ik denk zeer zeker aan ons..maar dan moet je wel gelukkig zijn,anders heb je ook niet zoveel aan die toekomst..ik ben dr iig niet blij mee..

maar ik wil hem ook niet in de weg staan,wat zijn carriere betreft..
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')