Is het niet zo dat deze man daarbij vingerafdrukken moet hebben achtergelaten op de schappen die hij heeft aangeraakt en op het geld waarmee hij heeft afgerekend. Wellicht zelfs op de toonbank?
Is het niet zo dat deze man DNA heeft achtergelaten op zijn blikje of flesje drinken dat hij misschien wel iets verderop in een prullenbak heeft gegooid?
Doet de politie geen forensisch onderzoek meer?
Kijk, ik ben me er natuurlijk van bewust dat deze man niet bekend is bij de politie. (Hoewel, lijkt me toch onwaarschijnlijk, je overvalt niet zomaar uit het niets een tankstation, maar goed). Maar ik telkens van deze zaken. Mannen die telefoonkaarten hebben gestolen. Een jongetje dat misbruikt is en achtergelaten is in een beek. Er moeten toch meer sporen zijn die naar de dader leiden?!
quote:lijkt mij ook, maar ik weet niet hoe het zit
Op dinsdag 17 februari 2004 13:39 schreef JohnDDD het volgende:
Er moeten toch meer sporen zijn die naar de dader leiden?!
[Dit bericht is gewijzigd door RodaR op 17-02-2004 13:45]
quote:te duur en te weinig man om bij elke misdaad forensisch onderzoek te gaan doen
Op dinsdag 17 februari 2004 13:41 schreef stame het volgende:[..]
lijkt mij ook, maar ik weet niet hoe het zit
quote:Misschien verwar je de verkeerspolitie met de recherche. Geeft niks hoor.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:43 schreef RodaR het volgende:
de politie in nederland heeft als hoofddoel koffie dinken en makkelijk geld verdienen met flits apparaten.
imo zijn ze nooit echt bezig om op een dergelijke constructieve manier misdaad in kaart te brengen
[Dit bericht is gewijzigd door RodaR op 17-02-2004 13:51]
Verder zou het zo kunnen zijn dat er afdrukken gevonden en genomen zijn, maar die niet voorkomen in de database en zo alleen als controle middel en niet als opsporingsmiddel gebruikt kunnen worden!
quote:En dat is te danken aan de verkeerspolitie?
Op dinsdag 17 februari 2004 13:50 schreef RodaR het volgende:
ik verwar niks..
op mijn werk 2 maal ingebroken, duidelijke braaksporen, rechercheur komt lang...
paar maanden later zitten we er nog op te wachten
en als je wil heb ik nog een paar voorbeelden...
quote:je zit zeker zelf bij de politie ?
Op dinsdag 17 februari 2004 13:51 schreef suimasen het volgende:[..]
En dat is te danken aan de verkeerspolitie?
geeft niks, iedereen heeft een tekortkoming.
quote:Nee hoor. Maar jij wil gewoon ff je stoere barpraat kwijt. En daar gaat dit topic niet over.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:53 schreef RodaR het volgende:[..]
je zit zeker zelf bij de politie ?
geeft niks, iedereen heeft een tekortkoming.
Een toonbank oid is bijna niet te onderzoeken op vingerafdrukken omdat heel veel mensen daar hun handen op hebben gelegd en er dus tientallen, zoniet honderden vingerafdrukken opstaan.
quote:jij bent ergens naar opzoek.. jammer.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:53 schreef suimasen het volgende:[..]
Nee hoor. Maar jij wil gewoon ff je stoere barpraat kwijt. En daar gaat dit topic niet over.
quote:Het aantal DNA-profielen in de DNA-databank is beperkt, en bevat alleen DNA van zware criminelen.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:39 schreef JohnDDD het volgende:
Is het niet zo dat deze man DNA heeft achtergelaten op zijn blikje of flesje drinken dat hij misschien wel iets verderop in een prullenbak heeft gegooid?
quote:Daar kunnen ze dus een einde aanmaken door meer onderzoek te doen!
Op dinsdag 17 februari 2004 14:02 schreef freako het volgende:[..]
Het aantal DNA-profielen in de DNA-databank is beperkt, en bevat
alleen DNA van zware criminelen.
quote:Neuh, want de gemiddelde inbreker of overvaller hoeft volgens mij geen DNA af te staan voor de databank. Bovendien is er een grote kans dat deze man nog niet eerder met justitie in aanraking is geweest. Dan is er zeker geen DNA-profiel aanwezig. In dit soort zaken is een beveiligingscamera veel beter bewijs dan een DNA-profiel, dus loont het zeker om de beelden op Opsporing Verzocht te laten zien. Bovendien zullen bekende overvallers wel herkend worden door de politie. Bij Opsporing Verzocht verschijnen alleen de zaken die niet zonder het publiek opgelost kunnen worden.
Op dinsdag 17 februari 2004 14:16 schreef JohnDDD het volgende:[..]
Daar kunnen ze dus een einde aanmaken door meer onderzoek te doen!
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 17-02-2004 17:02]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |