quote:'s avonds dus, als ie naar binnen gaat?
Op dinsdag 17 februari 2004 20:37 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Nee, gewoon op On laten. Behalve als je hem lang wegzet.
quote:Ik heb vanaf het begin altijd op iedere motor tijdens het rijden geoefend om de reservekraan aan te zetten.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ok, dus zo rond de 200 km gewoon voltanken. dan hoef ik de reserve niet aan te spreken.ander vraagje: moet je elke keer als je stopt het kraantje dichtdraaien?
Je hoeft hem feitelijk nooit uit te zetten die kraan, is een vacuumgestuurde on/off.
quote:dat verklaart missch dat ie 's ochtends niet zo lekker start? ik ga em meteen aanzetten!
Op dinsdag 17 februari 2004 20:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Neuh... als je hem 2 jaar laat staan ofzo
quote:Maar ik meen iets te herrineren uit de test dat er stond dat ie niet lekker start s morgens
Op dinsdag 17 februari 2004 20:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat verklaart missch dat ie 's ochtends niet zo lekker start? ik ga em meteen aanzetten!
Maar idd, kan een oorzaak zijn.
quote:Kawa kwaal koude start.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Maar ik meen iets te herrineren uit de test dat er stond dat ie niet lekker start s morgens
Maar idd, kan een oorzaak zijn.
quote:goed dat ik het weet. bij de controle vanochtend bij de valkenier zei ik dat ik een ratel hoor in de motor en ik vroeg wat dat kon zijn. de monteur verzekerde me dat dat niet iets is om me zorgen over te maken, die blokken klinken allemaal wat rauw.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:07 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Kawa kwaal koude start.
(en hebben vaak ook veel toeren nodig bij koude motor)
wat denken jullie daarvan?
quote:Als je van je motor
Op dinsdag 17 februari 2004 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
goed dat ik het weet. bij de controle vanochtend bij de valkenier zei ik dat ik een ratel hoor in de motor en ik vroeg wat dat kon zijn. de monteur verzekerde me dat dat niet iets is om me zorgen over te maken, die blokken klinken allemaal wat rauw.
wat denken jullie daarvan?
En ook ik heb de ratel, heerlijk toch ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Makster op 17-02-2004 21:16]
quote:Wat nou MV Agusta.
Bimota make use of the Suzuki's immensely powerful 1300cc four-cylinder engine, tuned for even greater power, to produce the world's ultimate exclusive superbike.
quote:TERING
Op dinsdag 17 februari 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]
[..]Wat nou MV Agusta.
200 pk en 185 kilo trouwens.
Anders geef jij die aan mij, en geef ik jou mijn auto. Prima deal toch
quote:hahaha ok, dat zegt genoeg!
Op dinsdag 17 februari 2004 21:14 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Als je van je motor
dan hoor je alles.
quote:de mijne ook zonder choke, ff wat gas erop en lopen maar! ik ben alleen gewend (zoals bij auto's) dat je hem start zonder gas te geven ofzo en dat ie dan meteen loopt.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:15 schreef Makster het volgende:
Heb totaal geen last met starten, gewoon zonder choke ff starten en gelijk ff met het gas spelen zodat ie ff wat toeren maakt. Een seconde of 12 even toeren laten maken, niet veel !!! en dan gas los en lopen als een zonnetje. Naja kawa zonnetje
doet ie dus niet, ff gas bij (alleen geen 12 sec maar heel kort) en no prob! vandaar, maar dat is dus bekend. mooi, hoef ik me daarover dus geen zorgen te maken.
quote:das ook weer waar maar wel ff wennen dat geluid.
En ook ik heb de ratel, heerlijk toch
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 17-02-2004 21:36]
quote:vet hoor! alleen mag dat stuur wel iets lager of lijkt dat maar zo?
Op dinsdag 17 februari 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]
[..]Wat nou MV Agusta.
200 pk en 185 kilo trouwens.
Maar in een motorfietsblok gebeurt van alles, en je hebt niet zo'n dikke motorkap als een auto.
quote:ja dat moet ik me wel realiseren idd, vooral aan het geluid als je snel accelereert en doortrekt tot boven de 12000 rpm moest ik ff wennen. echt te bruut gewoon!! en dat zonder sport demper...
Op dinsdag 17 februari 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:
Maar in een motorfietsblok gebeurt van alles, en je hebt niet zo'n dikke motorkap als een auto.
quote:12.000 nu al .. we hebben een nieuw talent.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja dat moet ik me wel realiseren idd, vooral aan het geluid als je snel accelereert en doortrekt tot boven de 12000 rpm moest ik ff wennen. echt te bruut gewoon!! en dat zonder sport demper...
quote:niet voortdurend daarboven gehouden hoor, maar als ik erboven kwam klonk het gruwelijk mooi!
Op dinsdag 17 februari 2004 21:44 schreef Patrick281 het volgende:[..]
12.000 nu al .. we hebben een nieuw talent.
na een dagje rijden op een zxr 400 moet ik zeggen; tis maar goed dat ik geen blade heb gekocht...
btw, ff jouw trucje geprobeerd (voor zover het lukte) met die koppeling maar dan schiet ie idd snel weg hoor! anders duurt het ff voordat ie snelheid maakt.
quote:Foei toch stoute jongen.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:47 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
niet voortdurend daarboven gehouden hoor, maar als ik erboven kwam klonk het gruwelijk mooi!
na een dagje rijden op een zxr 400 moet ik zeggen; tis maar goed dat ik geen blade heb gekocht...
btw, ff jouw trucje geprobeerd (voor zover het lukte) met die koppeling maar dan schiet ie idd snel weg hoor! anders duurt het ff voordat ie snelheid maakt.
quote:Dat was het 4000 toeren truckje en dan de koppeling snel op laten komen toch
Op dinsdag 17 februari 2004 22:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Foei toch stoute jongen.
En wat vindt je vriendin ervan.
Ja idd Pikey... kan je nagaan. Als je met een Blade zo reed als vandaag had je nu al een schade-topic kunnen openen in PTA ![]()
Hee Pikey.. ff tip, ga nu eerst eens rustig rijden met dat ding zonder allerlei truukjes te proberen!
quote:'doe je wel voorzichtig...' ik heb haar natuurlijk niet verteld van jouw trucje
Op dinsdag 17 februari 2004 22:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Foei toch stoute jongen.
En wat vindt je vriendin ervan.
quote:dat eh denk ik ook ja!
Op dinsdag 17 februari 2004 22:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja idd Pikey... kan je nagaan. Als je met een Blade zo reed als vandaag had je nu al een schade-topic kunnen openen in PTA
quote:je bedoelt, ff goed dat ding leren kennen of niet? maar ik had gisteren al heel snel het gevoel dat ik em al kende! ik zei laatst nog tegen mijn broer; deze motor past mij gewoon als een handschoen zo goed.
Hee Pikey.. ff tip, ga nu eerst eens rustig rijden met dat ding zonder allerlei truukjes te proberen!
maar dit zeg ik ook tegen mezelf, eerst rustig rijden, weet wat ie doet in verschillende situaties. ik merkte gisteren bij echt scherpe bochten dat ik nog niet helemaal voluit ging dus echt kennen doe ik em natuurlijk nog niet.
tis trouwens weer lekker uitgestorven hier
Het eerste jaar crasht 80% van de beginnende motorrijders (hun eerste rij-jaar dus). Overschatting en overmoedigheid is daar 90% voor verantwoordelijk.. (neem de percentages even niet te letterlijk, maar wel in die richting, spreek niet uit statistieken of cijfers maar uit ervaring namelijk)
Dus...
quote:Dus neem ik je advies van harte aan! ik zal idd wat gas terugnemen, letterlijk en figuurlijk. Alhoewel die verleiding altijd aanwezig is. thx iig
Op woensdag 18 februari 2004 11:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Pikey, zou je iets vertellen. Je moet dan ook niet denken dat ik de moraalridder wil spelen, maar k wil je puur behouden voor onderuit gaan, want k mag je wel snap jeHet eerste jaar crasht 80% van de beginnende motorrijders (hun eerste rij-jaar dus). Overschatting en overmoedigheid is daar 90% voor verantwoordelijk.. (neem de percentages even niet te letterlijk, maar wel in die richting, spreek niet uit statistieken of cijfers maar uit ervaring namelijk)
Dus...
Succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |