vanochtend om 830 uur een afspraak bij de valkenier in barneveld (45 min rijden) voor een algehele check als voorbereiding op de keuring bij de rdw. 800 uur vertrokken uit arnhem dus 15 min te laat. begint goed. (voor deze check zie eerder post; voorvork en reflector).
mijn vriendin reed mee naar barneveld maar ze had geen motorbroek en dus had ze het ijskoud toen we in barneveld aankwamen. ze wilde eerst mee naar almelo maar daar zag ze vanaf na deze rit dus ik bracht haar weer naar huis (arnhem).
ff snel wat gegeten, hier nog een postje geplaatst en op weg naar almelo. vanuit arnhem vertrokken om 1130 uur. de keuring was om 1300 uur en ik moest daar 15 min van te voren zijn, dus om 1245 uur.
via de A50 naar de A1 richting almelo. heerlijk aan het rijden met een gang van 140 km/h. af en toe terug naar 120 km/h door een inhalende auto en dan weer terug naar de 140: wat doet ie dat snel !!
en dan opeens: kapt ie ermee!!! ik naar de vluchtstrook bij een uitvoegstrook. geen benzine meer!!!!!!!! hoe stom kun je zijn?? lekker, en ik moet op tijd in almelo zijn (nog zo'n 30 km te gaan). het was inmiddels 1200 uur. ik denk, ik ga liften want missch dat iemand mij wilt afzetten bij een tankstation. nee hoor
, helemaal niemand. alleen maar blij getoeter!
dan maar zelf lopen want zo schiet het ook niet op! ik loop de bult af van het begin vd uitvoegstrook naar beneden en wat zie ik daar op zo'n 300 m afstand: een tankstation!!! ik rennen naar dat station (het was 1215 toen ik daar kwam), jerry can gevraagd, getankt en naar mijn motor.
ik had die 10 liter jerry can helemaal vol getankt dom dom dom, zwaar dat ie was!! ik terug rennen dus met 10 kilo benzine als bagage. die bult snel op en mijn tank gevult. snel terug naar het station, spullen omgeruild (borg en jerry can) en als een speer richting almelo. ik had gezien dat het inmiddels 1225 uur was toen ik vertrok.
dus met een rondgang die snelweg op: met 160/170 km/h naar almelo. heerlijk gewoon! lekker met mijn helm op de tank zowat en blazen maar!
kom ik in almelo zie ik op zo'n klok dat het al 1245 uur was!!! balen want ik was dus te laat!!! met snelheden waarvoor je je papiertje mag inleveren naar de rdw. kom ik daar om 1258 uur aan, zegt ie dame aan het loket: 'zo, je bent wel aan de late kant. mag ik je papieren?'
ik ging er al helemaal vanuit dat ik te laat was en dat die keuring niet doorging; wel dus .
baan 1 was voor mij en de keurmeester riep mij al want ik was wel te laat. het eerste wat ie zegt: 'die voorvork lekt en dat mag niet'. helemaal vergeten af te nemen dat ding door de haast . tja, zegt ie, dat is een nadeel he. moet je alleen voor die vork terugkomen. lekker dacht ik, kan ik nog langer wachten dus!
nog steeds buiten adem van die spurt met 10 kilo benzine, die rit met 160/170 km/h en het racen in de stad almelo wachtte ik de keuring af. ik zag de bui al hangen want die voorvork was gewoon lek en dat mag niet.
de keurmeester vraagt waarom ik zo buiten adem ben. ik leg het verhaal uit en ik had het gevoel alsof ie mij uitteste of mijn verhaal wel waar was. hij bleef namelijk doorvragen naar details van het gebeuren; waar is het gebeurd?, heb je ver gelopen met die motor? etc. etc. ik kon natuurlijk direct en oprecht antwoorden want het was gewoon waar.
tot slot checkt hij of er speling in de voorvork zit (niet dus) en de keuring was klaar en hij vraagt met welke zekerheid ik die voorvork kon laten maken. ik zeg meteen: 'morgen maak ik direct een afspraak, dat is geen enkel probleem!'.
ok, zegt ie, als je dat belooft dan is ie goedgekeurd. goedgekeurd! ik kon het niet geloven! ik dacht dat ie werd afgekeurd!
naar de rdw balie om de papieren te regelen voor de douane. naar de douane, bpm aangifte invullen en wegwezen, dacht ik. konden ze geen rekening uitdraaien vanwege een fout in het systeem! of ik ff wilde wachten. klote maar ok, ik kon of wachten, of een rekening laten opsturen wat nog langer zou duren. wachten dan maar.
komt er een harley v-rod 100th anniversery aan voor de keuring, blinken dat ding met al dat chroom! krijgt natuurlijk alle aandacht daar. leuk om te zien maar niets voor mij! even later komt er een mv agusta aanzetten, maar wel een oldtimer! wat een ding! zo zie je nog eens wat! jammer dat ik mijn dig cam niet bij me had anders kom ik ze ff laten zien.
in de tijd dat ik moest wachten gesproken met andere motorrijders die ook hun motor lieten keuren, waaronder de eigenaar vd harley. 6 maanden oud en geimporteerd uit duitsland. 2500 eurootjes moest ie betalen voor bpm!! das nog meer dan ik bij elkaar heb betaald voor mij motor! met al die gasten ging de tijd redelijk snel voorbij en de rekening kon dus worden uitgedraaid.
op weg naar barneveld dus. het begon net iets te miezeren toen ik weg reed maar echt nat ben ik niet geworden gelukkig. 100 km gereden van almelo naar barneveld en ik begon mijn spieren in mijn linkerarm te voelen, van het koppelen. toen ik aankwam deed het gewoon pijn!
3 kwartier daar gezeten, de nieuwe gsx r 750 was net binnen dus lekker lopen kwijlen daar. weer spijt dat ik mijn cam niet bij me had!! reflector eraf gehaald en weer naar huis, maar wel weer met die pijn in mijn arm! klote man, gewoon spierpijn van het koppelen elke keer! daar moet ik dus aan wennen.
die man vd douane zei dat ik voor het weekend mijn kenteken kan hebben!!! tis een hele lap maar wel boeiend (hoop ik). ik heb iig mijn doel bereikt vandaag en het duurt nu echt niet lang meer of ik kan gewoon elke dag rijden !!!!!
quote:ik heb me rbw b 5 jaar en heb er 18 lessen over gedaan (rbw a dus), mede door de wintermaand december toen het cbr dicht was. achteraf gezien wel beter, die paar extra lessen.
Op dinsdag 17 februari 2004 11:30 schreef -Eddow- het volgende:
Heey ff vraagje wat is het gemiddelde aantal lessen voor het behalen voor je motorrijbewijs
kosten per les: 32 euro, per 1 jan 34 euro bij j.dam. beide rbw (a en b) in 1 keer gehaald !
quote:vanaf 1 april.
Op dinsdag 17 februari 2004 18:41 schreef ploderus het volgende:
Hou er wel rekening mee dat het examen straks uitgebreid gaat worden -> extra bijzondere verrichtingen. Dit zal misschien ook wat extra lessen met zich mee gaan brengen.
quote:ik ook: dat is echt klote! die kleine slalom lukte wel maar een andere zeer zeker niet! had ik echt we lextra lessen voor nodig gehad denk ik. wat een klote oefening, blij dat ik die niet hoefde te doen!
Ik heb één van de mogelijke nieuwe bijzondere verrichtingen gezien en dat leek echt niet makkelijk
Wel dom van je zonder benzine op pad te gaan
En nu donderdag maar met ons rijden!
quote:¤48,- per les(1,5 uur)
Op dinsdag 17 februari 2004 11:45 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Das heel duur!
Ik betaalde 37 euro voor een uur, en 160 voor examen.
Nog 2 dagen en ik doe examen(na 10x 1,5 uur en 1x 1 uur)
quote:thx!! was idd niet slim nee!! ik denk wel dat donderdag te snel is, alhoewel ik natuurlijk wel hoop dat ik dan mijn kenteken al heb maar ik ben bang van niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee gozerd!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Wel dom van je zonder benzine op pad te gaan
En nu donderdag maar met ons rijden!
Kenteken opsturen duurde 2 weken bij een vriend van mij.
Maare.. waarom heb je nu een v-twin als avatar terwijl je een 4 cilinder rijd
quote:ik kreeg een faxnummer (als goedmaker voor het lange wachten) zodat ik het betalingsbewijs rechtsstreeks kon faxen naar de douane, die het dan weer snel zou verwerken. de man legde me uit dat het anders via allerlei schakels moest en dat het dan idd 2 weken kan duren. op deze manier had ik voor het weekend mijn kenteken!
Op dinsdag 17 februari 2004 19:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja shit, das waar.Kenteken opsturen duurde 2 weken bij een vriend van mij.
is dat wachten toch wel waard geweest!
quote:ja weet ik ook niet eigenlijk
Maare.. waarom heb je nu een v-twin als avatar terwijl je een 4 cilinder rijd
We horen het wel!
Maare... doe nou even rustig man, ik lees van die snelheden enzo
En vriendin achterop zonder motorbroek...
Gelijk een goed verhaal nu.
Enne .. kan je de reservestand niet vinden dan van je benzinetank.
quote:ik laat het jullie weten.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Klinkt goed..We horen het wel!
quote:ja, ik weet het. die snelheden op de heenweg was pure noodzaak natuurlijk, dat was niet minder lekker maar toch. daarvoor gewoon met 140 km/h gereden. en dit was idd de laatste keer dat ze achterop ging zonder motorbroek. zij moest de jas en de helm lenen en ik dacht dat er een broek bij zat; niet dus.
Maare... doe nou even rustig man, ik lees van die snelheden enzo
En vriendin achterop zonder motorbroek...
quote:thx!!
Op dinsdag 17 februari 2004 19:35 schreef Patrick281 het volgende:Gefeliciteerd.
quote:speciaal voor jou
Gelijk een goed verhaal nu.
quote:die had ik al leeggereden, denk ik want hoe ik hem ook draaide, hij deed niets.
Enne .. kan je de reservestand niet vinden dan van je benzinetank.
Als je nou netjes 120 had gereden had je het vast op 1 tank gehaald
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 17-02-2004 19:44]
Leuk verhaal, goed te horen dat alles (uiteindelijk) goed is gegaan. Nu maar snel een twee Fok! motor-meet afspreken...
[Dit bericht is gewijzigd door SuperFour op 17-02-2004 20:00]
Goed werk Pikey
Beetje jammer van je benzine
quote:thx!! jazeker, moeten we snel doen!
Op dinsdag 17 februari 2004 19:53 schreef SuperFour het volgende:
Gefeliciteerd Mickey...!Leuk verhaal, goed te horen dat alles (uiteindelijk) goed is gegaan. Nu maar snel een twee Fok! motor-meet afspreken...
quote:thx!!, ja dom he...
Op dinsdag 17 februari 2004 19:57 schreef Makster het volgende:
BETERGoed werk Pikey
Beetje jammer van je benzine
quote:hoe ver kun jij rijden met een volle tank?
Op dinsdag 17 februari 2004 19:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
maarre, geen benzinemeter is toch wel lastig als je voor het eerst rijd op een motor. vd week maar ff vol tanken en kijken hoe ver ik ermee kom. 18 litertank dacht ik.
quote:Er is me gezegd rond de 220 kilometer. Tank meestal rond de 200. Dan gaat er voor 15 euro ofzo benzine in.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hey makster, deze post gezien?
[..]hoe ver kun jij rijden met een volle tank?
Tank is volgens mij 18 liter idd. Reserve heb ik nog nooit aan hoeven zetten
quote:Motorscootâh 250 kilometer met 8 liter. (tank = 11 liter)
Op dinsdag 17 februari 2004 20:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb 19 liter tank en rijd ongeveer 220km op een tank. Zonder reserve dus.
ander vraagje: moet je elke keer als je stopt het kraantje dichtdraaien?
quote:lol, wat een zuipschuit die bimo!!
Op dinsdag 17 februari 2004 20:33 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Motorscootâh 250 kilometer met 8 liter. (tank = 11 liter)
Bimota 120 kilometer met 15 liter.
quote:Nee, gewoon op On laten. Behalve als je hem lang wegzet.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ok, dus zo rond de 200 km gewoon voltanken. dan hoef ik de reserve niet aan te spreken.ander vraagje: moet je elke keer als je stopt het kraantje dichtdraaien?
quote:tis maar net wat je normaal noemt
Op dinsdag 17 februari 2004 20:37 schreef SuperFour het volgende:
Ik kan 260km rijden op 22l, mits ik normaal rij, wat ik eigenlijk niet zo vaak doe..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |