Het artikel heeft betrekking op Engelse gamesbladen, maar ik denk dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is (zie het verdwijnen van het onafhankelijke Hoogspel).
http://dialspace.dial.pipex.com/town/estate/dh69/wos/abc-rip.htm
Enkele quotes:
quote:
Observers have reacted largely without any surprise to this trend, attributing it (depending on their viewpoint) either to the vast availability of online coverage of videogames**, or to the largely atrocious quality of the magazines themselves, which are produced on ever-decreasing editorial budgets by teams stretched to breaking point at the hands of a bloated layer of penny-pinching middle management which also exerts ever-heavier pressure on editorial teams not to do anything which might upset advertisers. (A combination of these factors led almost the entire editorial team of Edge magazine - the last even vaguely intelligent, content-led publication covering the console sector - to resign their posts en masse towards the end of 2003.)
quote:Ik kan me wel vinden in dit artikel. Ik kocht vroeger best veel tijdschriften, maar ik ben nu overgestapt op Internet omdat die informatie wat actueler is. Verder irriteerde ik me mateloos aan het hoge puberale TMF-gehalte van veel tijdschriften.
A lot to overcome, there. But beyond all of the above, finally - fatally - you've got videogame consumers themselves, who show no desire (at least, none that they're prepared to back with their wallets) for a better quality of games magazine. Like the music and movie industries, the games business has pursued a policy of infantilisation, driving their product ever more towards the less-discerning and more hype-malleable juvenile market, which is also by nature highly conservative (and hence more predictable and more attractive to business). Games magazines with even a sliver of adult-focused content simply don't sell any more.
Enige tijdschrift dat ik nog trouw elke maand koop is Edge, en dan vooral om de strakke vormgeving, veel informatie over de gamesindustrie en de hoge kwaliteit van de artikelen.
quote:Probleem in een notendoop.
Mags now have a symbiotic relationship with the games industry - magazine hype helps sell games, exclusive previews and demos of games help sell mags. The interests of the consumers have long since been abandoned, and the consumers have understandably reacted by buying fewer and fewer games magazines - but, crucially, still enough to turn a profit, if those magazines are produced cheaply and cynically enough, and sold expensively enough.
quote:zelfde hier, vroeger kocht ik nog bladen zoals PC Format en PC gamers (engelse mags), want bladen zoals PU heb ik nooit iets gevonden, maar ga ik gewoon het net op naar gamespy ofzoiets.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:14 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kwam een interessant artikel over de kwaliteit van gamesbladen tegen, geschreven door een vooraanstaande gamesjournalist.Het artikel heeft betrekking op Engelse gamesbladen, maar ik denk dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is (zie het verdwijnen van het onafhankelijke Hoogspel).
http://dialspace.dial.pipex.com/town/estate/dh69/wos/abc-rip.htm
Enkele quotes:
Ik kan me wel vinden in dit artikel. Ik kocht vroeger best veel tijdschriften, maar ik ben nu overgestapt op Internet omdat die informatie wat actueler is. Verder irriteerde ik me mateloos aan het hoge puberale TMF-gehalte van veel tijdschriften.Enige tijdschrift dat ik nog trouw elke maand koop is Edge, en dan vooral om de strakke vormgeving, veel informatie over de gamesindustrie en de hoge kwaliteit van de artikelen.
quote:Is inderdaad even zoeken, meeste boekhandels (Bruna bijvoorbeeld) hebben hem niet. Meestal vind je dit blad in de grotere kwaliteitsboekhandel.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:20 schreef twi het volgende:
Voor de rest heb ik Edge eigenlijk nog nooit gelezen, omdat ik 'm simpelweg nog nooit heb zien liggen.
Edge is leuk als je wat meer achtergrond informatie over de industrie wilt, ook hebben ze altijd leuke artikelen over nieuwe trends, Japan en Retrogamen. Verder zijn ze wat reviews betreft heel streng (te streng vinden sommige), maar ze hebben wel een oog voor innoviteit en kwaliteit.
quote:Ik vind www.ign.com wel aardig.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:23 schreef Chillmeister het volgende:
zelfde hier, vroeger kocht ik nog bladen zoals PC Format en PC gamers (engelse mags), want bladen zoals PU heb ik nooit iets gevonden, maar ga ik gewoon het net op naar gamespy ofzoiets.
Maar de kern van dit artikel is, denk ik, dat gamesbladen voor de makkelijk weg hebben gekozen. Hype over games zorgt voor een verkoop van bladen en hype in bladen verkoopt games. Bladen en de industrie zijn zo dus afhankelijk van elkaar geworden. En TMF-publiek is nu eenmaal het meest gevoelig voor hypes, volwassen gamers (o.a. het gros van de gamers) is een stuk kritischer.
De oplossing die in dit artikel wordt geboden lijkt me inderdaad een goede: previews, reviews en nieuws via internet en meer gamesbladen die kwalitatieve achtergrondinformatie bieden.
mja als ik een game graag wil hebben dan check ik internet en voornamelijk IGN.
Engelstalige bladen heb ik bijna niet, ik woon sinds een jaar of 2 in een kleine stad en daar is niks voorhanden van dit spul.
Edge ken ik ook niet, ga toch even zoeken vandaag als dat inderdaad zo goed is.
Op internet lees ik veel op www.gamers.nl , www.ign.com en www.gamespot.com , maar dan bij alle 3 voornamelijk voor mijn gamecube games recenties e.d. Ik ga nu echter wel een abo nemen op ngamer, is een Nederlandstalig blad en je krijgt bij een abonnement een gratis game. Dat is wel mooi meegenomen.
quote:OMG
Op dinsdag 17 februari 2004 10:30 schreef _GdR_ het volgende:
ben al vanaf het begin af aan abbo van de PU.
en ik ga t niet op zeggen want i vind het altijd wel grappig.
de games boeien me niet zo maar gewoon die gasten sporen niet helemaal.
vind ik wel tof.mja als ik een game graag wil hebben dan check ik internet en voornamelijk IGN.
quote:vertel is wat je er allemaal erg aan vind?
Op dinsdag 17 februari 2004 10:41 schreef juiced het volgende:[..]
OMG
quote:PCGameplay is wel een goed blad, die belgen schrijven wel leuk.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:40 schreef 303 het volgende:
Ik heb een abonnement op het Belgische blad PC Gameplay. Hierin vind ik toch veel informatie die ik zo niet 123 op internet tegenkom. Ook veel interviews en achtergrond informatie vind je in dit blad.Engelstalige bladen heb ik bijna niet, ik woon sinds een jaar of 2 in een kleine stad en daar is niks voorhanden van dit spul.
Edge ken ik ook niet, ga toch even zoeken vandaag als dat inderdaad zo goed is.
Op internet lees ik veel op www.gamers.nl , www.ign.com en www.gamespot.com , maar dan bij alle 3 voornamelijk voor mijn gamecube games recenties e.d. Ik ga nu echter wel een abo nemen op ngamer, is een Nederlandstalig blad en je krijgt bij een abonnement een gratis game. Dat is wel mooi meegenomen.
quote:Ik houd me totaal niet bezig met games. Wat ik bedoelde is dat je het blad koopt omdat de gasten niet sporen, maar de games boeien je verder niet zo. Dan zou ik zeggen: download dan een leuke voorstelling van Hans Teeuwen ofzo, die gast spoort ook niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:43 schreef _GdR_ het volgende:[..]
vertel is wat je er allemaal erg aan vind?
engelse bladen zijn stoerder. omdat het dan net lijkt of je engels kan ofzo?
Alleen toen hield sega er mee op
quote:Nee, Engelse bladen zijn stoerder, omdat je het gevoel hebt dat die mensen echt weten waar ze het over hebben en niet om de vijf woorden een term als "vet", "dope", of "the shit" gebruiken
Op dinsdag 17 februari 2004 10:43 schreef _GdR_ het volgende:[..]
vertel is wat je er allemaal erg aan vind?
engelse bladen zijn stoerder. omdat het dan net lijkt of je engels kan ofzo?
Ik ben een voormalig PC Gamer (UK) lezer, maar ik haal tegenwoordig m'n info wel van het net (ign.com, gamer.nl en xboxworld.nl met name... oh, en fok natuurlijk ).
quote:Waarom?? Als hij dat nou leuk vindt, het kost weinig en hij heeft er plezier aan.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:48 schreef juiced het volgende:[..]
Ik houd me totaal niet bezig met games. Wat ik bedoelde is dat je het blad koopt omdat de gasten niet sporen, maar de games boeien je verder niet zo. Dan zou ik zeggen: download dan een leuke voorstelling van Hans Teeuwen ofzo, die gast spoort ook niet.
quote:hans teeuwen heb ik al.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:48 schreef juiced het volgende:[..]
Ik houd me totaal niet bezig met games. Wat ik bedoelde is dat je het blad koopt omdat de gasten niet sporen, maar de games boeien je verder niet zo. Dan zou ik zeggen: download dan een leuke voorstelling van Hans Teeuwen ofzo, die gast spoort ook niet.
quote:Hmm...ik ga toch ook geen pak koekjes halen omdat de makers van de koekjes zo geflipt zijn?
Op dinsdag 17 februari 2004 10:51 schreef Killjoy het volgende:[..]
Waarom?? Als hij dat nou leuk vindt, het kost weinig en hij heeft er plezier aan.
Ik zie geen enkel probleem?
quote:nou die gasten van engelse bladen zijn ook allemaal helemaal gek en die gebruiken die foute woorden in het engels zonder dat je er besef van hebt dat hun ook die achterlijke woorden gebruiken.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:50 schreef Chevalric het volgende:[..]
Nee, Engelse bladen zijn stoerder, omdat je het gevoel hebt dat die mensen echt weten waar ze het over hebben en niet om de vijf woorden een term als "vet", "dope", of "the shit" gebruiken
Ik ben een voormalig PC Gamer (UK) lezer, maar ik haal tegenwoordig m'n info wel van het net (ign.com, gamer.nl en xboxworld.nl met name... oh, en fok natuurlijk
).
mja lekker fokking boeiend allemaal.
engelse bladen zijn gewoon te duur. 10 euro voor een blad.
waarom zo duur omdat er een demo cd bij zit.
shit download gewoon een filmpje ofzo.
gaat gewoon nergens over.
quote:gisteren nog bij de bruna geweest, lag alleen een pc gamer
Op dinsdag 17 februari 2004 11:00 schreef Vrieskist het volgende:
Engelse bladen kan ik hier nooit vinden, misschien maar eens een speurtocht houden op een vrije middag.
quote:Jij niet, en dat is jouw goed recht.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:59 schreef juiced het volgende:[..]
Hmm...ik ga toch ook geen pak koekjes halen omdat de makers van de koekjes zo geflipt zijn?
quote:Jezoes...wat ben jij een anti-zeur...
Op dinsdag 17 februari 2004 11:11 schreef Killjoy het volgende:[..]
Jij niet, en dat is jouw goed recht.
quote:Hmmm ... Hier in Sneek is ook niet echt veel keuze qua boekhandels
Op dinsdag 17 februari 2004 11:02 schreef mordradead het volgende:[..]
gisteren nog bij de bruna geweest, lag alleen een pc gamer
quote:hier in lwd heb ik volgens mij ook niet echt veel keuze ik ken 2 "echte" boekenzaken en dan nog de bruna die weer een stukkie dichterbij is
Op dinsdag 17 februari 2004 11:17 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Hmmm ... Hier in Sneek is ook niet echt veel keuze qua boekhandels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |