quote:HOE lang moet je achterlopen om te denken dat Audiogalaxy nog bestaat. 3 jaar?
Op dinsdag 17 februari 2004 09:32 schreef vosss het volgende:
Wat denk je, seborik is er niet zosnel bij als slarioux?
Anyway, audiogalaxy schijnt wel okay te zijn
En trouwens, en zijn gigantisch veel matige sharing programma's, simpelweg omdat iedereen iets anders gebruikt. Aan elk programma kleven wel nadelen.
-KazaaLite, veel fake/verneukte mp3's, weinig non-mainstream te vinden.
-Soulseek, erg veel te vinden maar gigantisch lange wachtlijsten omdat je niet vanaf meerdere bronnen kunt downloaden. Beetje ouderwets... Kazaa heeft al langer dan een jaar multiple-source-downloading.
-DC++ je moet perse superveel sharen, van 5GB tot wel 70GB om toegang te krijgen tot bepaalde HUB's. Schandalig. Voor de rest wel goede prog, zitten erg veel mensen met hoge upload op.
-Bittorent, ik weet niet hoe het met jullie zit maar de laatste 2 films kwamen hier constant met 2-15kb/s binnen. Veel te traag dus. Als je met @home veel upload kun je weinig meer downloaden want het is geen full duplex verbinding. Je zou eigenlijk een snelle ADSL verbinding met fatsoenlijke upload moeten hebben.
-eMule, eDonkey, wel ok voor films, maar er is weinig alternatieve muziek te vinden.
Ik wacht nog steeds op een file sharing programma met bijna geen fakes, met alleen 192kbit goed ge-encode mp3's, een groot aanbod (dus niet alleen films en mainstream muziek), en een goede download snelheid, omdat te garanderen moet er een verplicht minimum aan mp3's/MB's gedeeld worden en moet je van meerdere bronnen tegelijk kunnen downloaden...
Ik snap eigenlijk ook niet wat ik zeur, want zoveel albums download ik per maand niet (stuk of 5).
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-02-2004 10:53]
Mrkoenz
Maar inderdaad, DC++ is tot nu toe wel de beste file sharing prog doe ik tegenben gekomen, omdat je er gewoon verplicht aan x aantal GB aan files moet delen. Als iedereen op Kazaa Lite 1GB zou delen zou het echt een geweldig programma kunnen worden, want het heeft wel gigantisch veel gebruikers.
Ik vind DC++ ook een beetje onhandig werken eigenlijk. Je kunt er wel veel vinden, da's waar.
quote:daar heeft Overnet ook wel last van, neej Kazaa-Lite blijft toch op het moment een musthave!
Op dinsdag 17 februari 2004 11:01 schreef Zander het volgende:
Is WinMX eigenlijk nog wat, tegenwoordig? Ik gebruikte dat vroeger nog weleens, maar daar was het queue-probleem op een gegeven moment echt dramatisch.
quote:T'is even genoeg sharen, goede servers vinden en er gaat een wereld voor je open.
Op dinsdag 17 februari 2004 11:01 schreef Zander het volgende:
Ik vind DC++ ook een beetje onhandig werken eigenlijk. Je kunt er wel veel vinden, da's waar.
DC++ is the shit!
1. Het muziek aanbod is erg goed op SL, tenminste, als je niet van mainstream houdt.
2. Uitstekend voor volledige albums. En dan ook in één keer volledig en niet alle nummertjes bij elkaar zoeken zoals met KaZaA e.d.
3. Geen fakes.
4. Doorgaans redelijke rips. Maar als ik een album goed vind koop ik het toch, dus of het nou 128 of 256kbps is zal me een worst wezen.
Nadelen zijn dat het geen multi source downloading ondersteunt. Maar dat is ook niet te doen met SoulSeek.
Er zijn zo veel verschillende versies van de meeste albums in de omloop, en er zijn veel mensen die tracks renamen. Dan heb je er dus weer een nieuwe versie bij.
En dat renamen is soms echt een *must* want veel mensen maken er nog steeds een pleuris bende van.
Bit Torrent is ook goed. En I.T.T. SL laat Bit Torrent je werkelijk van alles downloaden.
Je moet alleen de torrents vinden, en dat is het nadeel van het hele systeem.
Er zijn *zo* veel websites waar mensen hun torrents kwijt kunnen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.
Een bijkomend nadeel is dat torrents na een tijdje "dood bloeden".
Dat wil zeggen, na een tijdje seeden stoppen mensen om weer wat anders te gaan seeden.
Het is ook niet te doen om alles maanden lang te gaan seeden nadat je het hebt gedownload. Maar dat zit hem puur in het systeem van Bit Torrent.
Maar afgezien van dat is het een prima alternatief voor KaZaA e.d.
Zelden fakes, volledige albums, doorgaans wel goede rips, redelijk cheat proof.
DC en DC++ vind ik persoonlijk niks. Maar misschien moet ik er nog aan wennen.
Vind het hele systeem van je *moet* zoveel GB sharen anders kom je die hub niet op.
Nou is dat geen probleem, ik bulk van de warez, muziek en films, maar ik ben zo de hele dag aan het uploaden omdat ik één lullig rot albumpje wil hebben.
Ja, daaaag!
Nouja succes er mee
quote:hm, goede tip!
Op dinsdag 17 februari 2004 13:54 schreef search64 het volgende:
Als je op een universiteitsnetwerk zit moet je dc++ met de surfnet hub hebben. Dat zijn zo'n beetje alle nederlandse en een paar buitenlandse universiteiten verbonden. Zo'n beetje alles wat ik download gaat 800kilobyte tot 2 megabyte per seconde.
* LenL herrinnert zich trouwens de dagen van Audiogalaxy nog, dat waren pas tijden... Dat was op 1 aspect na (films) gewoon PERFECT.....
quote:Precies.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:34 schreef Zander het volgende:
En netjes kopen als je de muziek goed vind, he?
quote:Welke hub is dat precies?
Op dinsdag 17 februari 2004 13:54 schreef search64 het volgende:
Als je op een universiteitsnetwerk zit moet je dc++ met de surfnet hub hebben. Dat zijn zo'n beetje alle nederlandse en een paar buitenlandse universiteiten verbonden. Zo'n beetje alles wat ik download gaat 800kilobyte tot 2 megabyte per seconde.
Gaat altijd rond de 65kb/s en dat met een chello, dus na die snelheidsverhoging gaat het helemaal goed
quote:Weet het niet pcies, zal het morgen opzoeken als ik weer in Delft ben. Je moet dan iig je universiteit voor je naam zetten, minimaal 10 GB sharen en een redelijk snelle verbinding hebben.
Op woensdag 18 februari 2004 15:13 schreef 303 het volgende:[..]
Welke hub is dat precies?
quote:vooral die gigantische hoeveelheid 'lok' hubs van de riaa/mpaa en consorten
Op dinsdag 17 februari 2004 11:56 schreef Stefkuh het volgende:[..]
T'is even genoeg sharen, goede servers vinden en er gaat een wereld voor je open.
DC++ is the shit!
Meer gebruik ik ook niet, en ik heb alles wat mijn hartje begeert.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-02-2004 19:47]
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:53 schreef Razzerr het volgende:
-edit:-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-02-2004 19:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |