De meeste buiten Ajax wel jaquote:
quote:De Jong: ‘Kritische houding Ajax-publiek soms frustrerend’
Datum: 25-mrt-2008 13:53
Nigel de Jong (23) is bij HSV bezig aan zijn beste seizoen. En het beste moet nog komen. In een interview van Mark van den Heuvel met De Jong, dat deze week verschijnt in Sportweek, gaat de oud-Ajacied in op zijn jeugd in Slotervaart, oude auto’s, Duitsers, Oranje en de situatie bij zijn oude club Ajax. Ook Bastian Ramler zocht De Jong thuis in Hamburg op en maakte een video-interview.
Hoe volg jij alle ontwikkelingen bij Ajax, je oude club?
“Ik ben zelf Amsterdammer, ik kén Amsterdam. En het publiek in Amsterdam is verwend, door de eigen geschiedenis. Als het even niet gaat, dan zijn het in de ogen van de supporters toch meestal de spelers die het hebben gedaan. Ze komen wel kijken hoor, maar die kritische houding is soms frustrerend. Nee, ik denk niet dat dat de komende jaren zal veranderen. Dat kritische, dat arrogante ook, zit er diep ingebakken.”
quote:De Jong pakt meeste kilometers
door onze Teletoeterredactie
BERN - Tegen Italië was Rafael van der Vaart nog de kilometervreter van Oranje, tegen Frankrijk eiste Nigel de Jong nipt die hoofdrol voor zich op. De Jong legde tegen de Fransen maar liefst 10,75 kilometer af. Daarmee bleef hij Giovanni van Bronckhorst, die na afloop 10,63 kilometer in de benen had, maar net voor.
Op een verdienstelijke derde plaats staat Ruud van Nistelrooy. De aanvaller verichtte met 10,59 kilometer flink wat arbeid voor het Nederlands elftal.
quote:De Jong kan nieuw contract tekenen bij HSV
23 juni 2008
Hamburger SV wil het tot medio 2010 lopende contract van Nigel de Jong verlengen. Dat heeft technisch directeur Dietmar Beiersdorfer aan Kicker laten weten. "Als de club zich wil ontwikkelen, hebben we spelers zoals hij nodig", loofde hij de oud-Ajacied.
De 23-jarige De Jong had tijdens het EK verrassend een basisplaats bij het Nederlands elftal. In het shirt van Oranje maakte hij een uitstekende indruk als verdedigende middenvelder. De Amsterdammer reikte inmiddels tot 26 interlands.
Eén van de beste Nederlanders op het EK en gelijk in de picture. De Engelse competitie lijkt me wel wat. Daar kunnen verdedigende middelvelders van het type De Jong altijd wel goed uit de voeten. Newcastle zou ik niet doen, dan kun je beter voor de titel gaan in Duitsland.quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij wordt nu ook in verband gebracht met Sevilla en met Newcastle. Transfersom zou +- 5miljoen zijn.
quote:Nigel de Jong: 'Ik ben op de goede weg'
Door Patrick Leemans
Donderdag, 04 september 2008, 16:53
EXCLUSIEF -- Nigel de Jong speelt aanstaande zaterdag tegen Australië zijn 28ste interland. De 23-jarige middenvelder is in een jaar tijd uitgegroeid tot een onbetwiste basisspeler bij Hamburger SV en Oranje. ELF Voetbal sprak met hem na afloop van de training van het Nederlands elftal in Katwijk.
``Ik heb mezelf veel verbeterd. Kijk alleen maar naar hoe ik er nu voor sta bij HSV en het Nederlands elftal. Bij beide teams heb ik op dit moment een basisplaats als controlerende middenvelder. Dat was vorig jaar rond deze tijd wel anders. Toen wilde ik me koste wat het kost in de basis knokken om in beeld te blijven voor het EK in Zwitserland en Oostenrijk. Sindsdien heb ik een reuzensprong gemaakt. Door middel van hard werken en in mezelf te blijven geloven, is het beeld van mij helemaal veranderd." Is het inderdaad zo simpel? ``Dat is het juist niet", countert De Jong. ``Het heeft alles te maken met acceptatie. De weg omhoog die ik bij Ajax ingeslagen was, ben ik onderweg verloren. Vorig seizoen heb ik hem weer gevonden, omdat ik één vraag duidelijk beantwoord wilde hebben: wat wil ik nu eigenlijk?"
De middenvelder bedoelt dat sinds hij zich op één positie en één takenpakket richt, de mensen weer de echte Nigel de Jong zien. ``Ook omdat ik nu op de goede momenten mijn rust pak. Bij Ajax wilde ik altijd maar dóórgaan. Dat is ook normaal voor een jongen van zeventien jaar. Ik wilde per se laten zien dat ik het niveau aankon. Dat ging uiteindelijk ten koste van mijn eigen spel." Jeugdige onbezonnenheid dus. Iets wat een transfer naar het buitenland wel afleert. ``In Duitsland ging er een nieuwe wereld voor me open", aldus De Jong. ``Zo leer je vanzelf op eigen benen te staan."
Met plezier speelt de controleur achter de zo bewierookte voorhoede van het Nederlands elftal. Er is natuurlijk niets mis met stofzuigen in de ruggen van Robin van Persie, Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Ibrahim Afellay en/of Dirk Kuijt. Dat is zelfs een zeer verdienstelijke job. ``We kunnen aardig schuiven en verrassen voorin", geeft De Jong toe. ``Elk team droomt van zo’n aanval. De kwaliteiten hebben we. Nu is het alleen zaak om een goed team te smeden."
Daarin is ook een belangrijke rol voor De Jong weggelegd. De twee controleurs in de speelstijl van het Nederlands elftal zijn de bepalende balansbewakers, die de frivoliteit in de voorhoede moeten waarborgen én opvangen. ``Ik ben me ervan bewust dat ik een dragende positie bekleed", aldus De Jong. ``Tegenwoordig wordt in het voetbal de slag op het middenveld gewonnen. Het blok dat we met de verdediging vormen, is zeer belangrijk. Natuurlijk moeten we het samen doen, maar op die plek komen mijn specifieke kwaliteiten het best tot hun recht."
Het is dus geen toeval dat De Jong één van de controleurs is. Het heeft zo moeten zijn. ``Bij Ajax kwam ik als middenvelder wel eens in het strafschopgebied van de tegenstander en pikte ik mijn goaltjes mee. Maar deze positie is me op het lijf geschreven. Het evenwicht bewaken zit meer in mijn aard dan leuke trucjes uithalen. Ook niemand heeft me gevraagd voor deze plek; ik heb er zelf bewust voor gekozen."
Mist hij de balletjes achter het standbeen niet? En het spelplezier wat dat opleverde? ``Ik geniet juist van het controleren", zegt hij nu. ``Natuurlijk vind ik de dubbele schaar prachtig om te zien. Maar die kan alleen uitgevoerd worden, als er iemand achter staat die ingrijpt als het fout dreigt te gaan. Zinedine Zidane kon zo groot worden dankzij Claude Makelélé in zijn rug. Ik wil me niet met hem vergelijken, want ik ben nog lang niet waar ik moet zijn. Maar ik ben wel weer op de goede weg."
quote:De Jong wordt grootverdiener bij HSV
Door Jeroen de Laat
Woensdag, 14 januari 2009, 13:38
Nigel de Jong wordt de best verdienende speler van Hamburger SV. De middenvelder bereikte onlangs een akkoord over verlenging van zijn contract tot medio 2011.
De handtekening van de 24-jarige international ontbreekt nog onder de verbintenis, maar die zal snel gezet worden. De Jong zal zo'n drie miljoen euro per jaar gaan verdienen. Ook is er een gelimiteerde transfersom van dertien miljoen in zijn contract opgenomen. Dat meldt Bild.
De Jong is al enige tijd geblesseerd aan zijn knie en speelt daardoor niet bij HSV. Aanstaande woensdag hoopt de middenvelder zijn rentree te maken.
quote:City en HSV praten over De Jong
Nigel de Jong kan vanaf deze winter zijn carrière voort gaan zetten in Engeland. De middenvelder van Hamburger SV kan op de verregaande belangstelling van Manchester City rekenen. The Citizens zouden een bedrag van ruim zestien miljoen euro voor de Nederlands international over hebben, zo wordt gemeld in de Duitse media.
Volgens Dietmar Beiersdorfer, manager bij Hamburger SV, heeft Manchester City contact opgenomen met de Duitsers. "Een Engelse delegatie heeft verteld dat zij geïnteresseerd zijn in de diensten van De Jong. Vervolgens hebben ze een bod bij ons neergelegd", zo liet Beiersdorfer optekenen tegenover het Duitse Welt.
Beiersdorfer had geen idee of De Jong zelf ook daadwerkelijk zit te wachten op een overgang naar Manchester City. "Met hem hebben we het wel eens over mogelijke clubs gehad waar hij absoluut voor open staat. Dat zijn clubs als Real Madrid, daar is de naam van Manchester City absoluut niet in voorgekomen. Dat is dus nog afwachten."
Mocht De Jong richting Manchester verkassen, dan zou hij zomaar samen met Kaká het middenveld van The Citizens kunnen gaan vormen. AC Milan heeft aangegeven het bod van de steenrijke club, dat zo rond de 110 miljoen euro ligt, in beraad te hebben.
Als De Jong daadwerkelijk vertrekt, dan lijkt Hamburger SV er alles aan te gaan doen om Mark van Bommel naar het noorden van Duitsland te halen. Dan heeft de club weer meer financiële middelen. Eerder gaf trainer Martin Jol al aan een groot fan van Van Bommel te zijn. "Mark is een echte persoonlijkheid en voor ons een werkelijke versterking."
Zou je het bericht nog terug kunnen vinden?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef koningdavid het volgende:
Volgens Taco van den Velde (Voetbal International) was Nigel de Jong vrijwel rond met Real Madrid, maar ging Real uiteindelijk toch voor Lassana Diarra.
Stond in zijn column van vorige week.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zou je het bericht nog terug kunnen vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |