quote:Ja, aan de ene kant ben ik het wel met Speed eens. Van Bommel en Davids naast elkaar staat als een blok. Wel vind ik het jammer dat we dan maar 1 spits hebben.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
VdV en Sneijder kunnen op de manier van Speed vrij uit voetballen. Van Bommel en Davids bikkelen en 2 creatieve spelers met vrijheid. VD Meyde speelt zelden bij Inter de laatste tijd, maar op dit moment lijkt het de meest logische opstelling. Misschien dat Robben als rechtsbuiten opgesteld kan worden, maar dat is eerder een noodoplossing.
Ik zeg het niet vaak, maar ik ben het compleet met Speed eens
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:38 schreef pekel het volgende:
[afbeelding]Clarence Seedorf en Nigel de Jong 8 jaar geleden!
.
.
quote:Paar kleine dingetjes verandert maar ik denk dat het zo wel gaat lukken.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:19 schreef Speed1971 het volgende:
De Jong gaat zn debuut wel maken denk ik en wel met deze elf.code:vd Sar Heitinga Stam
De Jong Bouma
Davids
Sneijder vd Vaart
vd Meyde Robben
Van The Man
quote:Jij denkt bijna hetzelfde als mij
Op dinsdag 17 februari 2004 15:40 schreef Vom het volgende:[..]
Paar kleine dingetjes verandert maar ik denk dat het zo wel gaat lukken.
Hoe dan ook, we worden wereldkampioen!
quote:Say that again
Op dinsdag 17 februari 2004 15:41 schreef RednaZ het volgende:[..]
Jij denkt bijna hetzelfde als mij
.
quote:Zullen we eerst een goed EK neer zetten dan maar
Op dinsdag 17 februari 2004 15:41 schreef RednaZ het volgende:[..]
Jij denkt bijna hetzelfde als mij
.
quote:Door eerst Europees kampioen te worden ja
Op dinsdag 17 februari 2004 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Zullen we eerst een goed EK neer zetten dan maar
quote:Wereldkampioen korfbal ja
Op dinsdag 17 februari 2004 15:41 schreef RednaZ het volgende:Hoe dan ook, we worden wereldkampioen!
Frankrijk, Argentinië, Brazilië, Tsjechië, Italië. Spanje, Duitsland, Portugal en Engeland willen ook wereldkampioen worden en ieder van die landen heeft in meer of mindere mate kans op de wereldtitel.
quote:Nou, zijn vader Jerry de Jong is een dief die steelt van z'n ploeggenoten.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:02 schreef Chadi het volgende:
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:20 schreef kasper het volgende:[..]
Nou, zijn vader Jerry de Jong is een dief die steelt van z'n ploeggenoten.
quote:Gelijk einde voetbalcarriere. Jerry de Jong was overigens slechts 20 toen hij vader werd van Nigel.
Jerry de Jong werd eind 2000 ontslagen door zijn club MVV omdat hij een reeks diefstallen pleegde in de kleedkamer. De aanvoerder werd betrapt door een oplettende bankmedewerker toen hij zich voordeed als ploeggenoot Emerson omdat hij de code van het bankpasje van de Braziliaan niet wist te kraken.http://www.beijen.net/frank/cvs/jong-j-de_1.htm
quote:Hopelijk gaat Nigel z'n vader niet achterna...
Op dinsdag 17 februari 2004 18:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
[..]Gelijk einde voetbalcarriere. Jerry de Jong was overigens slechts 20 toen hij vader werd van Nigel.
quote:Nigel is van zijn vierde levensjaar af gescheidden opgevoed, door zijn moeder geloof ik...
Op dinsdag 17 februari 2004 18:31 schreef pekel het volgende:[..]
Hopelijk gaat Nigel z'n vader niet achterna...
.
quote:Goed gelezen vanochtend
Op dinsdag 17 februari 2004 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:Nigel is van zijn vierde levensjaar af gescheidden opgevoed, door zijn moeder geloof ik...
In de PZC stond vanochtend een stukje over De Jong
quote:
De Jong hoopt op speelminuten
door Jaap van EssenKATWIJK - Nog maar drie maanden geleden speelde Nigel de Jong op een koude doordeweekse avond een bekerwedstrijd in Ajax 2 tegen TEC in Tiel. Gisterochtend om acht uur kwam zijn moeder zn slaapkamer binnenrennen. Teammanager Hans Jorritsma van Oranje had gebeld. Nigel hoefde niet naar Schiphol voor de trip met Jong Oranje, maar kon zich later op de dag melden in Noordwijk. Voor het echte Nederlands elftal.
Wat ik toen gedaan heb? Niets, ik ben verder gaan snurken. Ik heb mijn slaap toch wel nodig. Het kan snel gaan, vooral met jonge Ajacieden. Jonge Feyenoorders moeten meestal iets meer geduld hebben. Robin van Persie maakte zondag van zijn hart geen moordkuil en liet weten dat hij vrijdag zwaar teleurgesteld was toen zijn naam niet op de lijst van geselecteerden voorkwam. Ook Nigel de Jong had iets weg moeten slikken. Logisch toch, zo verklaarde hij gisteravond. Je weet dat je op de voorlopige lijst staat en je speelt goed. Je hoopt op een kans en dan is het toch even balen wanneer je dan hoort dat je naar Jong Oranje moet.Niets cadeau
Dankzij de blessure van Michael Reiziger kreeg Nigel de Jong alsnog zijn oproep. En tegelijk kan ook hij er niet onderuit dat hij de enige rechtsback in de twintigkoppige selectie is. Dat weet ik wel, maar ik reken nergens op. Ik ga er niet van uit dat ik in de basis speel, ik hoop alleen op speelminuten, al zijn het er maar een paar. Nigel de Jong is pas negentien jaar en kreeg in het leven niets cadeau. Zijn moeder scheidde van profvoetballer Jerry toen Nigel vier jaar was. Er was gesteggel over de alimentatie, feitelijk leefde moeder met haar twee thuiswonende kinderen (Nigel en zijn zus Ashima) van een uitkering. Niet makkelijk in Amsterdam-West, de Kinkerbuurt. Zeker niet omdat moeder De Jong nierpatiënte is. Er werd veel eigen verantwoordelijkheid van de kinderen gevraagd.
Telefonisch
Gelukkig voor Nigel - die zijn havo-opleiding afrondde - bleek al snel dat hij net als zijn vader voetbaltalent had. Op zijn achtste werd hij ontdekt door Ajax op een van de beroemde talentendagen.
De kleine Nigel voetbalde bij Ajax en zag zijn vader Jerry vooral op de televisie. Er was ook wel contact tussen vader en zoon, maar meestal telefonisch. Nog steeds trouwens. Ik heb hem vandaag nog niet gesproken, maar ga hem zo bellen, aldus de zoon van de oud-international die tegenwoordig overigens als veertigjarige nog in de hoofdklasse bij Panningen speelt.
Anderhalf jaar geleden brak Nigel op zeventienjarige leeftijd ineens door bij Ajax. Vooral zijn prachtige en oh zo brutale treffer in de Champions league, uit bij Arsenal, zorgde voor euforie. Het ging hard met Nigel, misschien wel iets te hard. In de voorbije zomer leidde dat tot een mediahype rond De Jong, die daar niet helemaal goed mee om kon gaan. Het was trainer Ronald Koeman die daarom publiekelijk duidelijk maakte dat de jongeling weer eens met beide benen op de grond moest komen.
Het hielp, want De Jong die aanvankelijk bankzitter en tweede elftalspeler was in dit seizoen, knokte zich terug. Mede omdat Hatem Trabelsi geblesseerd raakte (en naar de Afrika Cup moest) kreeg De Jong weer een kans.
Hij is momenteel in het stroef draaiende Ajax een van de weinige lichtpuntjes. Het gaat nu goed. Ik denk nu achteraf dat het destijds even te snel ging met me, maar daar heb ik nu geen last meer van. Ik weet wat ik moet doen.
Gisteren meldde hij zich dus voor het eerst in Huis ter Duin, bescheiden en afwachtend. Lijkt me logisch. Ik ben er voor het eerst bij. Dan ga ik niet gelijk mijn waffel opentrekken. Het valt me wel op hoe relaxed het er aan toe gaat. Het zijn natuurlijk ook allemaal grote spelers, die weten wat je moet doen. Ja, het is echt rustig, heel anders dan bij Ajax. GPD
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 18:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Goed gelezen vanochtend
In de PZC stond vanochtend een stukje over De Jong
[..]
Overigens weer die vergelijking tussen Ajax en feyenoord. Beetje kromme eigenlijk. Sinds wanneer is Van Persie een rechtsback?
quote:Advocaat houdt vast aan het principe een links -en rechtspoot in het centrum. Stam is onomstreden en dus de logische rechtspoot. In die uitleg kan ik me wel vinden. Cocu centraal achterin is ook geen slechte oplossing, zeker niet als hij kan doorschuiven, waardoor Sneijder meer een vrije rol krijgt
Op dinsdag 17 februari 2004 20:39 schreef skinnievinnie het volgende:
heitinga op rechts, waarom niet gewoon in het centrum. Lekker bikkelen naast jaapie
quote:Heb jij ooit een goed stuk van Jaap Van Essen gelezen dan? Alleen Adriaanse en Van Gaal zijn geweldig
Op woensdag 18 februari 2004 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Overigens weer die vergelijking tussen Ajax en feyenoord. Beetje kromme eigenlijk. Sinds wanneer is Van Persie een rechtsback?
quote:Op dit moment is Stam - Cocu idd het ideale duo.
Op woensdag 18 februari 2004 11:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Advocaat houdt vast aan het principe een links -en rechtspoot in het centrum. Stam is onomstreden en dus de logische rechtspoot. In die uitleg kan ik me wel vinden. Cocu centraal achterin is ook geen slechte oplossing, zeker niet als hij kan doorschuiven, waardoor Sneijder meer een vrije rol krijgt
Kan z'n vader trots op 'm zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |