Om onze eigen situatie wat meer uit te leggen; wij zijn afgelopen vrijdag wezen kijken in Lelystad bij een woning, en hoewel het huis er mooi uit ziet en best naar onze smaak is, hebben wij wat twijfels of wij in de buurt zouden passen. De verhalen die ons hier in Apeldoorn bereiken over Lelystad zijn over het algemeen genomen niet echt rooskleurig. Daarentegen weten wij van buitenaf dat de mensen net zo denken over De Maten in apeldoorn, en dat valt in verhouding tot de verhalen reuze mee
Dus wie 'o wie kan ons een beter beeld van de omgeving verschaffen, en ons zo helpen bij de keuze of wij daar onze toekomst gaan opbouwen?
Als je in Almere woont ben je iig zo in Amsterdam, Amersoort of Utrecht.
Dus er zal wel iets bevallen toch ?
Maar nu over lelystad, het is nog echt een groeistad maar ze daar het probleem dat ze er heel veel mensen uit de bijlmer toen naar lelystad gehaald hebben, en dat merk je in sommige wijken.
Maar goed als de straat er goed uitziet, de autos op deparkeerplaatsen van een beetje nmiddenklassen zijn. Zit je meestal wel goed.
Er geldt natuurlijk altijd dat je mazzel moet hebben met je buren.
Het eingie nadeel wat ik persoonlijk heb met lelystad de faciliteiten op winkelgebied toch een beetje beperk zijn. Alles zit nog al ver uit elkaar. Maar ach de wegen in lelystad zijn wel goed.
Grrot pluspunt van lelystad zijn Sixflags, het nieuwe Aerodrome, Oostvaardersplassen, en het wildpark.
Dus vermaken kan jeje altijd wel.
En je krijgt veel huis voor je geld.
quote:In Den Helder ook.
Op maandag 16 februari 2004 08:48 schreef tspawn het volgende:
En je krijgt veel huis voor je geld.
quote:Iemand die zelf nooit in lelystad komt?
Op maandag 16 februari 2004 08:46 schreef SunChaser het volgende:
Sorry hoor, maar Lelystad, kom op zeg. Je kunt nog beter in Almere wonen. Het is een groot blok beton, de wegen zijn vreselijk rond lelystad, het stikt van de lange kruizende wegen tussen onduidelijke wijken door, het centrum is kil en grauw. En je bent geisoleerd tussen Dronten, Enkhuizen en Almere.Als je in Almere woont ben je iig zo in Amsterdam, Amersoort of Utrecht.
quote:Ik heb vorig jaar een informatievideo gemaakt over Lelystad, dus ik weet heus wel waar ik over praat.
Op maandag 16 februari 2004 08:50 schreef 8PacK het volgende:[..]
Iemand die zelf nooit in lelystad komt?
quote:Lelystad is een stuk rustiger dan Almere. En Almere is al niet zo bruisend (woon er 17 jaar) maarja, wat verwacht je van een stad van nog geen 30 jaar oud.
Op maandag 16 februari 2004 08:57 schreef hemmes het volgende:
Ik woon zelf in Lelystad, in de Punter en het wonen in Lelystad bevalt me heel erg goed. Mensen die willen flamen naar Lelystad zijn er blijkbaar OF niet geweest OF weten gewoon niet wat ze moeten zeggen. Persoonlijk vind ik Almere een grauwere stad dan Lelystad. Hier heb je tenminste nog bossen om je heen en prachtige wandel en fietsroutes. Plus dat er voor kinderen een mooi en veilige omgeving is.
Lelystad is een heerlijke plek om je kinderen op te voeden. Nog even over de winkelfaciliteiten daar: Die zijn een stuk beter dan in Almere .
quote:Vind je ??? ja batavia stad, maar voor de rest...mis ik nou wat ?
Op maandag 16 februari 2004 09:03 schreef SpleeffY het volgende:[..]
Lelystad is een heerlijke plek om je kinderen op te voeden. Nog even over de winkelfaciliteiten daar: Die zijn een stuk beter dan in Almere.
Maar de zuiderzeewijk
ik zou maar even verder gaan zoeken...
Ik woon zelf in de Botter, bevalt me prima
Ik kreeg destijds samen met mijn vriendin ook waarschuwingen voor Lelystad dat het extreem crimineel zou zijn e.d. Laat ik het zo stellen, ik merk er zelf heel erg weinig van.
Verder, overal in Lelystad kan je goed komen, alles is 2x2 baans en 70km/u, er wordt overigens veel geflitst op de Dreven dat is een klein minpuntje.
Je kan, ondanks maar twee opritten voor ca 80.000 man, zeer goed op de snelweg komen en je kan ook snel binnendoor naar Zwolle of Harderwijk.
Voorzieningen in Lelystad zijn redelijk tot goed, en voor de computerfreaks onder ons, ADSL van KPN en BBNED wordt geleverd en uiteraard Chel(slow).
Het winkelcentrum valt wat tegen, alles is er wel maar de winkels zijn klein, en veel dingen zijn er gewoon niet. En IMHO is Bataviastad zwaar overrated.
Er is een splinternieuw zwembad/sportcomplex (Koploper). en de overige sportvoorzieningen zijn redelijk goed. Er zijn behoorlijk wat scholen, in elke wijk zit er wel wat. en er is zat kinderopvang in Lelystad. (m'n vriendin werkt bij een kinderdagverblijf ).
Als je op de Dreven rijd heb je niet echt het gevoel dat het een knusse stad is, maar zodra je een wijk in rijd valt dit echt reuze mee. En er is behoorlijk wat groen in elke wijk te vinden.
Mocht je meer willen weten moet je het ff vragen in dit topic
quote:Nouja we hebben toch wel zeker 1 discotheek waar mischien 100 mensen inpassen
Op maandag 16 februari 2004 09:23 schreef SEMTEX het volgende:
In Lelystad is werkelijk geen kloot te doen. De ultieme Suburbia.
Je moet wel op langere termijn kijken. Volgens mij kun je nog beter in Leusden wonen. Mooie buitenwijk van Amersfoort, veel groen, speelplaatsen voor kids en voorzieningen, goed bereikbaar, grote steden rondom.
quote:Ik kom er wekelijks, maar dat heeft meer met m'n handbaltraining te maken
Op maandag 16 februari 2004 09:26 schreef SunChaser het volgende:
De koploper is leuk, maar daar ga je niet elke dag naartoe. geldt ook voor het bowlingcentrum en Ballorig.Je moet wel op langere termijn kijken. Volgens mij kun je nog beter in Leusden wonen. Mooie buitenwijk van Amersfoort, veel groen, speelplaatsen voor kids en voorzieningen, goed bereikbaar, grote steden rondom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |