1 uitdrukking : ROFL
(tsja tis maar een ideetje hoor)
quote:-edit- oftopic.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:19 schreef Kimske het volgende:
Jeetje wat heftig! Hoe is het nu?
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 18-02-2004 07:46]
Zo'n training kan gewoon poli-klinisch worden gevolgd, en slaat over het algemeen vrij goed aan. er is echter wel sprake van een langdurig proces: ze zal er bijvoorbeeld wekelijks naartoe moeten.
Maar het zoeken van hulp -die je vriendin zeker nodig heeft als ik dat zo lees- moet wel iets zijn waar zij zelf voor open staat. Ze moet daarvoor eerst inzicht krijgen in haar eigen probleem.
Als ze continu dwars gaat liggen, en weigert de stap naar hulpverlening te zetten, zou ik toch eens goed overwegen of dat je echt met haar verder wilt.
Accepteer nooit dat ze je slaat, en bied vooral je excuses niet aan daarna, want daarmee stel je haar in haar gelijk.
Wees vooral consequent hierin.
Een tijdelijke oplossing voor het probleem is direct weglopen op het moment dat ze je slaat, steeds weer, en weer, en weer...
Op een later tijdstip uitpraten, maar vooral niet je excuses aanbieden, want dat is absoluut nergens voor nodig.
Wat jijzelf nu doet:
1) Jij geeft je mening.
2) zij wordt agressief.
3) jij geeft toe aan haar agressie.
En daarmee bevestig je haar beeld, dat agressie een oplossing is voor haar problemen. en dat zou je juist niet moeten doen.
"ik was even niet mezelf" is echt een geweldig argument ja...not. Als ze echt zo geniaal gestoord is als jij beschrijft dan zal ik maken dat ik weg kom, de volgende keer heb je dat hakmes misschien wel in je hoofd zitten en dan heb je er ff niet zoveel aan dat ze dan wel weer poeslief kan doen
en verder hoop ik dat dat offtopic gebazel over of ze ook aggressief in bed is en zo ff gaat kappen, we zitten hier in R&P, als je lol wil trappen ga je maar naar ONZ
TS waar blijf je????????????????
quote:-edit- offtopic.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:38 schreef timmit het volgende:
ben stiekem wel benieuwd hoe het nu gaat ....
TS waar blijf je????????????????
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 18-02-2004 07:48]
Heel veel succes!
Maar goed, op haar verjaardag ben ik even naar haar toegegaan om haar te feliciteren. Ik had haar al aan de telefoon gezegd van dat het niet zo langer doorkon, en dat ze hulp nodig heeft. Ik zei van ik kan op dit moment jou echt niet meer zo leuk vinden als een paar maanden geleden, dus moet ik je misschien teleurstellen, maar je zult hulp moeten zoeken en het weer opbouwen wat jij hebt kapotgemaakt. Zij dus nadenken en toen zei ze niks en gingen we verder praten over haar verjaardag. Ik zei laten we uit eten gaan ofzo (ze was tenslotte alleen thuis en had geen plannen), waarop ze zei kom eerst even langs dan bespreken we wel waar we gaan eten. Toen ik daar was, was ze nogal verdrietig van wat er was gebeurd, met lichte irritatie. Ze vroeg waarom ik met haar wou eten, waarop ik antwoordde dat ze jarig was en dat haar verjaardag gewoon gevierd moest worden. Toen begon het alweer: Ze zei dat ik haar verjaardag had verpest, en waarom doe je dit, waarom kom je hier? Dus ik zei van ok dan ga ik weg, en neem ik de rest van mijn spullen mee (ik had daar nog de helft van mijn kleren liggen). Toen: Jij komt hier zeker puur voor je kleren (wat in zekere mate ook waar was, want ik wou als ze geen hulp meer wou zoeken, niks meer met haar te maken hebben, dus ook niks meer bij haar laten liggen). Toen ik mijn spullen ging pakken, schreeuwde ze NEE! waarom verpest je mijn verjaardag blablablabla. Ik zei gewoon dat ze een zelfmedelijden hebbende aandachtstrekker was die alle hulp weigert om nog meer aandacht te vragen en dat ik dat gevoel alleen maar erger maak. En toen begon de cirkel weer waarom heb je mijn verjaardag verpest --> je komt hier voor de spullen --> wat doe je hier als je niet meer met mij wilt. Toen ik de spullen had ingepakt kwam ze als een razende naar mij toe en duwde mij weg. Ze keek enger dan ooit en gooide de deur weer dicht. Ik duwde haar opzij, maar zij pakte mijn sleutels ujit mijn jas (
) en hield ze uit het raam en zei: als je gaat dan gooi ik ze uit het raam. ik zo jezus zeg doe niet zo kinderachtig. Dus ik de boel sussen en zei ik ok we praten er niet meer over we gaan gewoon eten. Ze hield zich aan haar woord, en vroeg opeens je hebt zeker iets georganiseerd voor mij. Ik zei niet echt, want ik ga na het eten gewoon voetballen. Zij HE-LEMAAL razend: JA HET IS NU 17:00 EN JE GAAT OM 21:30 VOETBALLEN WAT MOETEN WIJ IN DIE TIJD DOEN? Ik zei doe rustig we kunnen toch gewoon gaan eten? Toen begon het weer: waarom heb je mijn verjaardag verpest --> je komt hier voor de spullen --> wat doe je hier als je niet meer met mij wilt. Alleen nu had ik er echt genoeg van. Ik ging gewoon richting de deur en zwaaide naar mij. Ik: Doe even normaal, dit lost niks op. Zij: Ja moet je maar hier blijven.
en toen belde een vriendin (later hierover meer) van haar van kom we gaan iets doen.
Die vriendin van haar zei dat ze iemand mee had gebracht en was op weg naar ons toe (als 'verrassing'). Mijn vriendin mag die gozer helemaal niet mag dus daar had ze ook geen zin in, dus moest ze snel iets verzinnen om niet meer met hun te gaan. Als ze in paniek is, is ze helemaal onnavolgbaar, dus deed zo opeens alle lichten uit en ramen dicht, waarop ik zei van zeg gewoon dat je er niet bent, die trut komt zomaar dan hoef ze niet te verwachten dat jij er bent toch? Zegt ze neeee ik heb er gewoon geen zin in. En zij heeft tenminste rekening met mij gehouden.
Ok nu even iets over die vriendin van haar anders begrijpen jullie dit niet:
Zij is in het kort een depressief, impulsief en onzeker persoon en ik snap echt niet waarom mijn vriendin haar als een 'hele goede vriendin' bestempeld. Het mag dan ook duidelijk wezen dat zij mij niet mag. Ze heeft alleen maar kritiek op mij die werkelijk nergens op gebaseerd is.
Ik zou te bazig zijn, omdat ze door mij nooit meer uit gaat (vroeger ging ze elke dag, maar nu ze met mij zou hebben nooit meer). Ik heb inderdaad tegen mijn vriendin gezegd van, dat elke dag uitgaan (uit eten, bios, poolen etc heeft ze 4 jaar volgehouden, voor mij) je ontwikkelt je helemaal niet, je kan beter op je school concentreren en je huis fatsoenlijk houden (ze was bijna nooit thuis, alleen om t eslapen).
ook zou ik niet gul genoeg zijn (ondanks ik een BIG spender ben). De reden voor dit is omdat ik nog student ben, en zij werkt (doet dus niks aan school) zich helemaal suf, en wat ze verdient geeft ze uit aan zogenaamde vrienden van haar waar ze zoveel om geeft (ter illustratie op mijn gf vorige verjaardag, waar 4 personen kwamen ,die ze heeft georganiseerd heeft ze een auto 3 dagen gehuurd, 4 megataarten met naam gekocht, de helft van een restaurant gereserveerd, eten en drinken voor een heel maand twv 150 euro en dan nog de kados: 3 kadobonnen samen twv 250 euro, een geurtje twv 60 euro. En dit was pas dag 1 van de 3 dagen. Ze stelde voor dat ieder een deel zou betalen twv 150 euro pp, achteraf natuurlijk want ze had alles al maanden van tevoren geregeld zonder met mij te overleggen. Toen die anderen dit hoorden kwamen er 2 al niet, dus het was alleen ik, die mafkeesvriendin, een mafkees, en mijn vriendin. Ik heb toen gewoon een apart kadootje gekocht, waarop ik de wind van voren kreeg. Mijn vriendin vond het allemaal onzin, en had bij 9 vd 10 dingen van was dat nou nodig?
De waarheid is dat ik en mijn vriendin nog maar studenten zijn en dat mijn vriendin haar levenstijl gewoon niet meer kan volhouden. Ze reageerde helemaal als een freak, en ze nam per kaartje afscheid van mijn vriendin:? en bedankte haar voor de mooie herinneringen. Toen het weer goed kwam tussen die 2 bleef ze alleen mij de schuld geven van dat mijn vriendin er minder op was geworden en praatte ze alleen maar rommel over mij. Mijn vriendin: ach je kent haar toch? Terwijl ze daarvoor gewoon een normale vriendin van mij was. al die vrienden van haar ken ik ook en allemaal zeggen ze dat ze gestoord is (inc mijn vriendin), maar omdat ze goede bedoelingen heeft, blijven ze toch met haar omgaan:?
Gisteren was echter de klap op de vuurpijl. Ik zei van ja doordat die domme trut opeens iets gepland heeft kunnen wij niet gaan eten? Zegt ze ja moest je maar niet gaan voetballen en ZIJ heeft tenminste iets georganiseerd. Ik zei ok nu is het genoeg ik hoef dit niet te pikken ik ga weg. Daarna begon ze als een razende tegen mij te slaan alleen dit keer duwde ik haar weg en rende ik naar beneden toen ze me ging achtervolgen. Ik maakte mijn fietssloten open ( 2 stuks) en opeens stond ze achter me: Jij gaat nergens heen. Dus ik weer haar ompraten: schatje ik moet gaan voetballen, je moet me laten gaan. Zij: ik laat je pas gaan als je iets geeft waarvan ik weet da tje terugkomt. na lang onderhandelen gaf ik haar een sleutel dat zogenaamd mijn huissleutel zou zijn. Zij verandere opeens weer de volle 180 graden en was opeens superlief en zei ze je moet terugkomen.
Na het voetballen belde ze mij op om te zeggen dat ze heeelemaal in de war zou zijn. Ze weet dat ze als een gestoorde op straat in haar pyjama op straat de hele tijd om mijn OV kaart zat te bedelen.Ik dacht van ja bel je beste vriendin maar (om te horen van een ander dat dit COMPLEET gestoord is). Dus wat zegt die vriendin??? Ja maakt het uit met hem het ligt aan HEM, en naar de psychiater gaan helpt TOCH NIET en je bent niet gek, het is heel NORMAAL!!! Daarna zei ik dat ik haar de verkeerde sleutel had gegeven en niet meer naar haar zou komen en hoorde ik dat ze was flauwgevallen. Dus ik weer naar haar toe en na een lange tijd toch binnen kunnen komen. toen ze bij was gekomen wist ze dat ze dit keer echt te ver was gegaan, en dat ze begrijpt als ik haar niet meer wil. Ik ben dan nog even gebleven en was toen weggegaan. Ze vroeg of we nog vrienden kunnen blijven, en toen zei ik alleen als je hulp gaat zoeken. Maar ze wil dat ik meega en ik twijfel nog.
Dat slaan enzo van haar heb ik allemaal kort gehouden omdat het anders veel langer zou worden. Het duurde 2 uur en mijn hele hand ligt open van nagelafdrukken. En die vriendin van haar heb ik ook kort gehouden, maar ik hoop dat ik jullie duidelijk heb gemaakt dat ze echt een rare vogel is en dat ze dat soort praktijken elke eer weer herhaalt als je met haar afspreekt. Maarja ik denk dat ik haar wel wil helpen, maar ik ga er eerst even goed over nadenken. Jullie allemaal bedankt voor de reacties in ieder geval
quote:Die hebben wij samen gezien, en ze herkende zich heel erg in die vrouwen. Ze moest er een beetje om lachen maar daarna niet echt meer over gesproken.
Op donderdag 19 februari 2004 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien is Dr. Phil wel wat voor haar. Die heeft al vaker extreem bazige dames (bitches from hell) in een kwartiertje 'genezen'. Vorige week was dat nog op TV.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |