dit zou de enige reden kunnen zijn om gedwongen bijelkaar te blijven - anders hulp voor haar zoeken, misschien kan ze nog genezen - maar laat je niet mishandelen.
Mijn ervaring is dat wanneer mensen zelfs (hak)messen pakken bij een onenigheid dat je echt jezelf moet gaan afvragen of het je allemaal nog wel waard is.
Kijk we zien het nu vanuit jouw optiek (en ik zeg dus niet dat dat een foute weergave is van de situatie), maar het probleem is dat anderen haar versie zullen horen en ik vermoed dat die hetzelfde is als jouw verhaal alleen dan met de personages verwisseld.
Ik raad je dan ook op z'n minst aan om het geheel in een brief te zetten en die aan haar sturen. Mischien dat het lezen van die brief haar laat inzien dat er echt iets niet goed gaat. Wanneer je dat in een (telefoon)gesprek doet zul je geheid onderbroken worden en je verhaal niet kwijt kunnen.
Vermeld in die brief dan ook de voorvallen over het grijpen naar messen en dergelijke, aangezien dat mogelijk toch wel indruk maakt. Elkaar wegduwen kan heel makkelijk andersom geïnterpreteerd worden, maar een mes pakken niet.
Of je ook werkelijk bij d'r weggaat is natuurlijk een hele moeilijke keuze, maar ik zou toch op z'n minst overwegen een tijdje iets minder vaak bij elkaar te zijn. Wanneer je morgen naar d'r verjaardag gaat is het mischien niet onverstandig om een vriend ofzo mee te nemen, of is ze in het bijzijn van anderen heel anders?
en nogmaals. iemand met zulke woede uitbarstingen is op z'n zachtst gezegd niet gezond. (ook niet voor jou)
sterkte.
quote:wel een DikkeAardappel
Op maandag 16 februari 2004 01:39 schreef MUUS het volgende:
maar je bent godsamme geen zak aardappels waar ze mee mag gooien.
quote:ja ik weet niet wat ik moet doen
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef L4zY het volgende:
soooo, ga daar weg man.. je laat je nog niet in elkaar slaan door je vriendin..
Damn.
Als ik dan uit deze cirkel wil treden gaat ze weer gewelddadig worden. Ik word er echt heel moe van, wat ik ook kies, ik moet me toch op de andere manier vernederen (haar gelijk geven of mij laten slaan), soms voel ik me heel erg geneigd om tot haar niveau te zakken en fysiek te worden en ik ben dan ook bang dat ik haar echt heel hard terug ga slaan ofzo.
Ik moet daar gewoon weg maar ze laat me gewoon niet weggaan.
quote:erg grappig inderdaad
Op maandag 16 februari 2004 01:37 schreef ClioSporT het volgende:[..]
ahahahahahahahhaahhaahhaahahhahaahhahahaahahhaahhhahahahaahahhahahahahaha
maarre serieus, ga weg bij der man, dit is niet normaal. voor zulke mensen hebben ze inrichtingen uitgevonden.
quote:Dude heb jij icq of msn ofzo? Voeg me dan even toe. Ik heb nml precies in hetzelfde bootje gezeten als jij.
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:[..]
ja ik weet niet wat ik moet doen
BLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
Als ik dan uit deze cirkel wil treden gaat ze weer gewelddadig worden. Ik word er echt heel moe van, wat ik ook kies, ik moet me toch op de andere manier vernederen (haar gelijk geven of mij laten slaan), soms voel ik me heel erg geneigd om tot haar niveau te zakken en fysiek te worden en ik ben dan ook bang dat ik haar echt heel hard terug ga slaan ofzo.
quote:je bent er nu toch niet? zeg waar het op staat (desnoods over de telefoon) en zorg dat ze misschien over zichzelf na gaat denken
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:
quote:Heel fijjn dat je dit zegt, het antwoord luidt NEE!!!
Op maandag 16 februari 2004 01:38 schreef -Maus- het volgende:
Normaal zou ik zeggen dat de eerste reacties op je verhaal niet gepast zijn: "vlucht!!, Ga er vanaf nu het nog kan...." Maar je schrijft je verhaal al best zelfstandig van haar. Alsof je het over iemand anders hebt.Heb je het gevoel dat je bij haar jezelf kan zijn?
En de opmerkingen over haar ouders: Ze heeft een hele koppige, bekrompen, eigenwijze moeder gehad die alleen maar open stond voor haar eigen ideeen. Ze zegt dat ze wel weet dat die moeder van haar niet altijd gelijk heeft, maar ik heb het idee dat ze het gedrag van haar moeder heeft gekopieerd.
quote:"Ze laat me niet gaan"
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:Ik moet daar gewoon weg maar ze laat me gewoon niet weggaan.
Je laat je toch godverdomme niet gijzelen door zo'n gedragsgestoorde trut ? Desnoods dreig je maar met de politie!
Jouw probleem is dat je het allemaal maar over je heen laat komen!
Ze kan zich zelf laten behandelen met medicatie, maar dat is ook een hele toestand en zal vaak niet het gewenste effect hebben of veel bijwerkingen.
Klinkt misschien hard maar sommige mensen zijn gewoon (nog) niet geschikt om een relatie mee te hebben.
Probeer haar op z'n minst te overtuigen dat ze professionele hulp nodig heeft voordat het nog ernstiger fout gaat.
quote:je moet weg zolang je nog kan anders raak je verder ingepalmd.
BLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
anders wordt je een keer echt toegetakeld of gechanteerd of iets. ze is gewoon ziek geworden - niet meer de vriendin zoals eerst - misschien kan ze beter worden na therapie, kan het nog wat worden dan evt.
quote:En daar kan heel goed de oorzaak van haar borderline stoornis liggen.
Op maandag 16 februari 2004 01:44 schreef DikkeAardappel het volgende:
En de opmerkingen over haar ouders: Ze heeft een hele koppige, bekrompen, eigenwijze moeder gehad die alleen maar open stond voor haar eigen ideeen. Ze zegt dat ze wel weet dat die moeder van haar niet altijd gelijk heeft, maar ik heb het idee dat ze het gedrag van haar moeder heeft gekopieerd.
quote:En dan heb je de poppen helemaal aan het dansen want dan escaleert het alleen maar.
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:
ja ik weet niet wat ik moet doenBLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
quote:Over een paar dagen, zodat het niet meteen na de verjaardag valt, moet je met haar om de tafel gaan zitten, liefst op neutraal terrein, en haar gewoon duidelijk maken dat je het niet meer accepteert, dat je er genoeg van hebt en ze twee keuzes heeft: óf ze zoekt professionele hulp om met haar driftbuien en onzekerheid om te gaan óf ze gaat verder maar dan zonder jou.
Dit loopt een keertje uit de hand, dat zie je zelf toch ook wel? Of zij gaat helemaal door het lint of jij verliest je zelfbeheersing en het eerste wat zij dan doet is moord en brand schreeuwen.
quote:Dat was bij die ex van mij ook.
Op maandag 16 februari 2004 01:44 schreef DikkeAardappel het volgende:[..]
quote:Precies, je kan praten tot je een ons weegt, maar dat cirkeltje blijft zij wel ronddraaien voor je, hoor. Ze wil er eventueel nog wat geweld in laten meedraaien, maar het blijft een cirkel.
Ze heeft hulp nodig, da's wel duidelijk, maar in dit geval ben jij niet degene die haar kan helpen. Jij wekt teveel emoties op bij haar.
In dit wedstrijdje wat jullie een relatie noemen, zijn er alleen maar verliezers.
En hoezo laat ze je niet gaan? Deur dicht, telefoon niet opnemen, uit huis duwen, negeren en dat VOLHOUDEN en niet uit medelijden weer gaan luisteren.
Opstaan, weglopen en niet meer omkijken. Het kan echt, hoor.
Je hebt je best gedaan voor je vriendin. Ze heeft blijkbaar nog te veel problemen om een normale relatie aan te gaan. Die problemen zal ze eerst zelf moeten oplossen. Daar kan jij haar waarschijnlijk ook niet bij helpen. Het is jammer, maar ik zou de relatie beeindigen. Wees voorbereid op allerlei dreigementen, ten opzichte van jou en ten opzichte van haarzelf. Misschien zelfs verstandig om het haar niet bij haar of jouw thuis te vertellen. Zodat je snel weg kan en het kan laten bezinken. Succes.
quote:Leuke foto en website
Op maandag 16 februari 2004 01:46 schreef tinkebell het volgende:
oke,wilde dit eerts niet posten,maar vooruit
heb zelf een relatie gehad met een jongen die deels borderliner,deels schizofreen en daarnaast dwangmatig legenaar, dief én gokverslaafd was. Doordat hij zo goed kon liegen duurde het bijna een jaar voor ik al deze dingen doorhad,maar toen ik wíst dat hij dit had vond ik dat ik bij hem moest blijven omdat ik van hem hield én ook omdat ik vond dat ik hem niet kon laten zitten om een ziekte (wat het feitelijk was)
Deze jongen is er in een jaar tijd met al mijn (spaar) geld vandoor gegaan, heeft VEEL schulden gemaakt op mijn naam, heeft mij is alles wat maar mogelijk was belazerd en uiteindelijk toen de laatste druppel was gevallen en ik het uit had gemaakt besloot hij dat hij mij wilde vermoorden en heeft nog een aantal maanden rond mijn huis gespookt en moest ik "bewaakt" worden door de politie. Uiteindelijk ben ik verhuist en ben ik van hem afgekomen,maar ik heb nog steeds nachtmerries.
Pas op dat jij het niet zó ver laat komen!
Hoop dat het maar goed met je mag gaan in de toekomst, en dat die klootzak je nooit meer vind.
Voor TS hoop ik dat je gewoon snel weg bent, of professionele hulp voor der vind.
En dan ben je nog heel coulant. Volgens velen hier (en dat is niet onbegrijpelijk) zou je haar gewoon moeten laten vallen als een baksteen.
Dat mens heeft hulp nodig. Klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |