abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2004 @ 23:48:35 #276
91677 MAD-Allica
Metallica Coverband Drummer
pi_18357648
hehe, ik heb in 2 maanden Ahead metalen stokken gebroken :| ....das niet leuk. staat dat ze 6 tot 8 keer zo lang mee gaan als gewone stokken....gelijk hebben ze wel eigenlijk...8 weken en nee, niet het plastic omhulsel is kapot maar echt de metalen binnenwand .
Daarvoor haal je ze dan uit amerika...ik had eigenlijk wel iets meer verwacht van Ahead....zijn er hier nog meer mensen die wel es metaal van Ahead gebruikt hebben? Ik had 5B....had
En geloof nooit dat Zildjian minder snel scheurt!!! die dingen zijn ook es snel naar de klote zeg ....Gelukkig heb je wel levenslange garantie

[ Bericht 19% gewijzigd door MAD-Allica op 11-04-2004 23:53:58 ]
pi_18359890
Bij de meeste bekkenfabrikanten krijg je alleen garantie op aantoonbare fabrieksfouten. Helaas valt bekkenmisbruik of verslijten daar niet onder
Ik heb al een klein fortuin aan bekkens aan gort geslagen, en dat terwijl ik m'n bekkens goed (niet te strak) ophang en ze onder een goede hoek raak. Als je ze te vaak te hard onder een goede hoek raakt gaan ze gewoon alsnog naar de filisitijnen.
  maandag 12 april 2004 @ 04:28:04 #278
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_18362567
Hier nog klein stukje drums geknipt uit cover van Iced Earth -» Violate
Violate!
Met feedback van een gitaar
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  maandag 12 april 2004 @ 10:38:49 #279
91677 MAD-Allica
pi_18364323
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:19 schreef MarcelR het volgende:
Bij de meeste bekkenfabrikanten krijg je alleen garantie op aantoonbare fabrieksfouten. Helaas valt bekkenmisbruik of verslijten daar niet onder
Ik heb al een klein fortuin aan bekkens aan gort geslagen, en dat terwijl ik m'n bekkens goed (niet te strak) ophang en ze onder een goede hoek raak. Als je ze te vaak te hard onder een goede hoek raakt gaan ze gewoon alsnog naar de filisitijnen.
ja precies, ik hang ze ook niet te strak op, en ik raak ze ook goed. wel hard, en dat is een beetje jammer want die dingen gaan idd gewoon naar de klote. Ik oefenen ook nooit op al mn bekkens omdat ik dat iets te riskant vind . Ik zit er ook over te denken om de meest goedkope stokjes te kopen die ik kan vinden om mee te oefenen....ook al gaan ze dan maar 1 oefensessie mee, das beter dan 2 pro marks 5B naar de klote slaan in 2 tot 3 keer oefenen . Iemand enig idee wat HEELE goedkope stokjes zijn?
  maandag 12 april 2004 @ 11:49:13 #280
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18365286
Met alu stokjes vernaggel je je bekkens zoieso sneller

Ik gebruik nu vooral Pro Mark 5A's met nylon tip en Vic Firth 5AX en Bolero's, gaan alledrie nu sinds de jaarwisseling mee. Meest goedkope stokjes had ik ook ooit gekocht maar die gingen ook inderdaad na 1 week al kapot (gespleten) en die houten tipjes splijtten ook heel snel.

Als je goedkope stokjes wil kopen, kijk dan eens naar Balbex stokjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Yokozuna op 12-04-2004 11:59:58 ]
  maandag 12 april 2004 @ 11:54:58 #281
11066 punksquad
-------------
pi_18365401
onze band zoekt nog een drummer omgeving rotterdam.. this een skatepunk band met aparte braikjes erin en en andere onvoorspelbare shit, je vind wat nummers op http://www.qmusiq.com.
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  maandag 12 april 2004 @ 12:01:06 #282
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18365522
quote:
Op maandag 12 april 2004 04:28 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Hier nog klein stukje drums geknipt uit cover van Iced Earth -» Violate
Violate!
Met feedback van een gitaar
Kun je het hele nummer niet online zetten?
  maandag 12 april 2004 @ 12:30:49 #283
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18366021
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef MAD-Allica het volgende:
hehe, ik heb in 2 maanden Ahead metalen stokken gebroken :| ....das niet leuk. staat dat ze 6 tot 8 keer zo lang mee gaan als gewone stokken....gelijk hebben ze wel eigenlijk...8 weken en nee, niet het plastic omhulsel is kapot maar echt de metalen binnenwand .
Daarvoor haal je ze dan uit amerika...ik had eigenlijk wel iets meer verwacht van Ahead....zijn er hier nog meer mensen die wel es metaal van Ahead gebruikt hebben? Ik had 5B....had
En geloof nooit dat Zildjian minder snel scheurt!!! die dingen zijn ook es snel naar de klote zeg ....Gelukkig heb je wel levenslange garantie
Ik heb wel es met Ahead stokjes gedrumt... 't Is niks voor mij... Ik vind ze niet lekker in de hand liggen, ze glijden snel uit je hand en je hebt niet echt snel door wanneer je door dat rubber (?) heen bent, zodat je alsnog je bekkens vernaggeld (Dat laatste heb ik van n kennis, die ze standaard gebruikt ... Hij heeft trouwens ook n keer gehad dat die tip los ging... allemaal lelijke deuken in zn toms...)... Doe mij maar gewone houten stokjes met kunststof tipje
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_18368725
dat je met Aheads door je bekkens heen slaat, dat is een feit. Dat je Aheads zelf in een korte periode sloopt; duidt op een groot gebrek aan fatsoenlijke techniek. Idem voor het slopen van bekkens, vellen en stokken. Stokken en vellen zijn natuurlijk aan slijtage onderhevig maar moeten makkelijk 10 weken (stokken) en 1 jaar (vellen) meegaan. Bekkens horen in principe niet stuk te gaan, mits ze correct bespeeld worden en goed opgehangen zijn. Natuurlijk zit er over weleens een rot exemplaar tussen, dat blijf je nou eenmaal hebben.
pi_18368788
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:19 schreef MarcelR het volgende:
Bij de meeste bekkenfabrikanten krijg je alleen garantie op aantoonbare fabrieksfouten.
Jup, vaak is dat het zogenaamde "bekkenrot", oftewel miniscule luchtbelletjes die in het bekken zitten; die te herkennen zijn aan zwarte putjes IN het bekken (die zie je dus alleen nadat het ding kaduuk is).

Zildjian geeft trouwens bij voorbaat geen garantie als je met aheads speelt heb ik ergens ooit gelezen geef ze geen ongelijk
pi_18369127
  maandag 12 april 2004 @ 15:54:34 #287
91677 MAD-Allica
pi_18369801
ik ga wel weer Aheads kopen, zolang je plastic omhulsel heel is en je tips er nog aan zitten zijn ze niet slecht voor je bekkens, want ze splinteren niet
  maandag 12 april 2004 @ 16:26:02 #288
24054 search64
Avec le grande
pi_18370369
quote:
Op maandag 12 april 2004 15:54 schreef MAD-Allica het volgende:
ik ga wel weer Aheads kopen, zolang je plastic omhulsel heel is en je tips er nog aan zitten zijn ze niet slecht voor je bekkens, want ze splinteren niet
Splinteren heeft echt geen reet te maken met je bekkens kapot slaan.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 12 april 2004 @ 18:11:51 #289
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18372606
quote:
Op maandag 12 april 2004 15:54 schreef MAD-Allica het volgende:
Ik snap niet waarom je met aluminium stokjes speelt gezien er helemaal NIETS mis is met houten stokjes, omdat deze lang zat mee kunnen gaan. Bovendien ben je altijd verzekerd dat het niet aan je stòkje ligt dat je bekkens scheuren.
  maandag 12 april 2004 @ 20:59:52 #290
91677 MAD-Allica
pi_18377018
splinteren heeft wel wat te maken met je vellen....plus dat die ahead stokken beter voor je polsen zijn(kan je dus harder mee slaan zonder pijn te krijgen), en bekkens scheuren sowieso...of je nou hout gebruikt of metaal. en die tipjes moet je eigenlijk eraf draaien, superlijm erindoen, en er weer op draaien. hout gaat niet lang genoeg mee...
pi_18377803
Dag drummers! Na een half jaar check ik hier ook weer 'es. Nog steeds discussies over Lars Ulrich ziet ik.... houdt het dan nooit op? Over Lars mag je praten op het SLECHTE DRUMMERS FORUM hehe.
En die Ludwig hierboven....kwijl lekkah! Maar nog een vraag aan u, geachte liefhebbers van effectief toegepast zinloos geweld op slagwerk, wie heeft er ooit van het merk Tacton Sound gehoord? Ik heb namelijk mijn eerste drumstel weer terug gekocht van mijn oom, dat is dus een Tacton Sound. Nu ben ik al op internet aan het zoeken gegaan uiteraard en ben erachter gekomen dat het merk op zich is ontstaan toen de Muur in de jaren vijftig in Duitsland werd gebouwd: De fabriek van Sonor stond toen ineens in het Oosten en is toen in beslag genomen door de communisten. Sonor is verder gegaan in het westen, zoals bekend, en de oost-Duitsers zijn drumstellen (naar model van oude Sonor) gaan bouwen tot 1964 (toen ging de fabriek dicht).
Dat is dus het enige wat ik weet. Wie meer weet, laat me weten svp!
Zal binnenkort even een foto van het setje hier plaatsen.
ik heb een nieuwe band onderhand (www.sigmund-online.nl) of een oude band met een nieuwe bezetting, zo kan je het ook zien: Twee electrische en accoustische violen, gitaar, saxofoon en klarinet en toetsen en accordeon en bas ook nog dan. Zijn nu bezig met een paar nummers van Led Zeppelin (Jon Bonham roels!) en nog wat jazz/funk shit. Muziek roels!
pi_18377940
Mmmh al die bekkens kapot slaan is ook een weird verhaal(zie dit topic) Heb zelf een stuk of wat Zildjian K 's naar de filistijnen gemept maar dat is alweer een aantal jaren geleden: sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad terwijl het toch hetzelfde type is. Volgens mij moet je er ook gewoon wat mazzel bij hebben met echt goede bekkens aanschaffen.
  maandag 12 april 2004 @ 21:51:52 #293
91677 MAD-Allica
pi_18378542
Ik denk dat je ook wel mazzel moet hebben inderdaad, maar uiteraard houden ze het ook minder lang vol als je dr hard op slaat. Trouwens, er is wel 1 bekken die ik heb en echt (tot nu toe) onverwoestbaar is. okee, hij klinkt voor geen meter en ik gebruik dus ook alleen bij oefenen, maar een Meinl Marathon Brass 20" Ride. Die gebruik ik als crash, of zoals ik het ook wel es noem "Hakblok" ik ram daar al 2 jaar met mn hele lichaamskracht op die bekken, maar hij vertoont nog geen enkel teken van scheurtjes. Best vreemd, ik ken bekkens die het minder lang volhouden
pi_18378579
quote:
Op maandag 12 april 2004 20:59 schreef MAD-Allica het volgende:
splinteren heeft wel wat te maken met je vellen....plus dat die ahead stokken beter voor je polsen zijn(kan je dus harder mee slaan zonder pijn te krijgen), en bekkens scheuren sowieso...of je nou hout gebruikt of metaal. en die tipjes moet je eigenlijk eraf draaien, superlijm erindoen, en er weer op draaien. hout gaat niet lang genoeg mee...
beter voor je polsen? probeer je er een potje rammen van te maken ofzo? Als je zoiezo speelt en pijn hebt, dan doe je toch grondig iets fout, aheads of niet. Hout gaat zeker lang genoeg mee, anders gebruikte niemand het.
  maandag 12 april 2004 @ 21:59:29 #295
91677 MAD-Allica
pi_18378765
Als je je snare vel heel strak spant, en continu zeer hard slaat, kan je last van je polsen krijgen. daar heb ik geen last van, maar n vriend van me wel. die speelde daarna met Aheads, en het probleem was opgelost. Ahead stokken hebben een systeem waarbij de "klap" beter uitgeblanceerd wordt.
pi_18379064
Je hoeft niet persee hard te slaan om hard te spelen. Als je de verkeerde techniek gebruikt krijg je geheid last van je polsen. Ik speel vrij hard als je het vergelijkt met een gemiddelde drummer, maar toch sla ik niet snoeihard (fysiek dan). Zou ook niet vol te houden zijn.
  maandag 12 april 2004 @ 22:14:54 #297
91677 MAD-Allica
pi_18379192
ik sla hard tot zeer hard (zeker vergeleken bij de gemiddelde drummer). dit heeft zo'n beetje 2 redenen: een vriend van me die echt idioot hard slaat heeft mij ooit eens laten drummen op zn drumstel waardoor ik begonnen ben met drummen, en dus zijn harde slaan overgenomen heb. Plus, hoe harder ik sla, hoe beter het gaat, hoe beter de sfeer erin komt bij een optreden en ook bij het oefenen, hoe meer je uit je naad gaat. je wordt er alleen wel moe van, ik drum niet voor niks in sportkleding met ventilator op me gemikt . Nadeel van hard slaan is dat je meestal niet op andermans bekkens mag . maarja, ik speel toch liever op mn eigen set
pi_18379910
quote:
Op maandag 12 april 2004 21:59 schreef MAD-Allica het volgende:
Als je je snare vel heel strak spant, en continu zeer hard slaat, kan je last van je polsen krijgen. daar heb ik geen last van, maar n vriend van me wel. die speelde daarna met Aheads, en het probleem was opgelost. Ahead stokken hebben een systeem waarbij de "klap" beter uitgeblanceerd wordt.
Je kan ook extreem hard slaan zonder lichamelijke schade op te lopen; maar daar heb je dus idd wat techniek voor nodig.
  maandag 12 april 2004 @ 23:18:45 #299
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18380816
quote:
Ahead stokken hebben een systeem waarbij de "klap" beter uitgeblanceerd wordt.
Haha, oftewel Ahead stokken hebben een slechte rebound. Dat zuigt dus als je snel wilt spelen.

Dat de rebound (terugslag) van het stokje pijn aan jou polsen kan veroorzaken komt door een verkeerde slagtechniek. Ik krijg constant kritiek van m'n bandleden dat ik te hard op de snare sla terwijl ik er serieus niet speciaal moeite voor doe ofzo, het is gewoon een combinatie van pols en vingers gebruiken, die arm heb je echt nauwelijks nodig. Je moèt je stokjes ook laten terugstuiteren, als je dit forceert, door bijv. je stokjes te strak vast te houden, dan kun je pijn aan je polsen krijgen omdat er meer druk op je gewrichten komt te staan.
pi_18381077
quote:
Trouwens, er is wel 1 bekken die ik heb en echt (tot nu toe) onverwoestbaar is. okee, hij klinkt voor geen meter en ik gebruik dus ook alleen bij oefenen, maar een Meinl Marathon Brass 20"
komt dat niet omdat die bekkens uit massief plaatstaal worden gemaakt?
quote:
hoe harder ik sla, hoe beter het gaat, hoe beter de sfeer erin komt bij een optreden en ook bij het oefenen, hoe meer je uit je naad gaat.
Maar kan je hetzelfde ook zachtjes spelen? Als je zacht speelt kan je veel meer doen met accenten en kan je veel meer zeggen met je muziek. Wellicht is het mijn persoonlijke voorkeur maar ik vind dat hard slaan niet per definitie beter spelen betekend.
quote:
Nadeel van hard slaan is dat je meestal niet op andermans bekkens mag
Er mag sowieso niemand anders op mijn bekkens, alleen een vriend van me die ook drumt mag erop meppen. Zat laatst bij een optreden met meerdere bands, zit ik zo te te juichen voor een andere band (en voor het lekkere Hertog Jan bier, maar dat terzijde), zag ik ineens dat die gast gvd MIJN bekkens bij z'n kit had. Bleek dat ie z'n bekkens was vergeten. Heb toen meteen hun avond grondig verpest door meteen al mijn bekkens eraf te schroeven, als je iets wilt lenen moet je dat vantevoren vragen. Maar ik was wel zo lief dat ie mijn hihat mocht gebruiken, dat dan weer wel.

O ja nog meer olie op het vuur. Lars sucks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')