abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18275213
ik kan voorlopig niet drummen, ben op m'n plaat gegaan afgelopen weekend met m'n fiets...heb nu een scheurtje in m'n rechter sleutelbeen

Maargoed, ik speel op een Pearl Export, met clear pinstripes, Stagg hi-hat, ride en china, Masterwork Resonant crash en Paiste 101 splash, Tama HP200-TW twinpedaal.
  vrijdag 9 april 2004 @ 19:59:50 #252
91677 MAD-Allica
Metallica Coverband Drummer
pi_18307635
Voor de mensen die denken dat Lars Ulrich slecht is....dat is niet zo:
Hij doet inderdaad nooit iets boeiends tijdens zijn optredens. Ik speel in 2 bands, 1 punkband (www.defekt.nl.nu) en in een metallica coverband. In die metallica band drum ik, verder speel ik gitaar in die punkband. Dat Lars nooit iets boeiends doet wil niet zeggen dat hij niet goed is. Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd. Maargoed, hij is zelf ook verouderd dus dat past wel bij elkaar . De nieuwe nummers zijn inderdaad klote en ontzettend makkelijk...maar kijk eens wat metallica vroeger was. Slecht is hij niet, maar hij kan niet op tegen Megadeth's drummer...
later
  vrijdag 9 april 2004 @ 22:31:43 #253
24054 search64
Avec le grande
pi_18310847
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef MAD-Allica het volgende:
Hij doet inderdaad nooit iets boeiends tijdens zijn optredens. Ik speel in 2 bands, 1 punkband (www.defekt.nl.nu) en in een metallica coverband. In die metallica band drum ik, verder speel ik gitaar in die punkband. Dat Lars nooit iets boeiends doet wil niet zeggen dat hij niet goed is. Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd. Maargoed, hij is zelf ook verouderd dus dat past wel bij elkaar . De nieuwe nummers zijn inderdaad klote en ontzettend makkelijk...maar kijk eens wat metallica vroeger was. Slecht is hij niet, maar hij kan niet op tegen Megadeth's drummer...
later
Staat niets in je verhaal waardoor ik van mening verander, bovendien hoor ik echt wel of een drummer iets kan of niet.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_18312785
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef MAD-Allica het volgende:
later
heb je wel eens goed naar "Kill 'm all" of "Ride the Lightning" geluisterd (qua drumgeluid/~gebruik)??? Je kan mij niet wijs maken dat je dat echt helemaal geweldig vindt...
Om iig. kutopmerkingen voor te zijn, ik vind het goeie albums!
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 10 april 2004 @ 09:18:26 #255
91677 MAD-Allica
pi_18316482
kijk, het is geen geweldig hoogstaande drumpartij, alleen vind ik niet dat je kan zeggen dat ie slecht is. z'n partijen passen wel bij de muziek. verder was het ook niet als gezeik bedoelt ofzo...:P
voor mijn drumstel check http://people.zeelandnet.nl/keesenco/drumstel.JPG
bassist staat daar niet bij en rooie gitarist staat voor mn bekkens maar zo heb je enig idee waar ik op speel....is allemaal Pearl ELX btw

vanmiddag bij oefenen zalk wel ff een foto maken van huidige opstelling
  zaterdag 10 april 2004 @ 13:57:44 #256
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18320625
quote:
is allemaal Pearl ELX btw
Mooie rood groene!
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:39 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Nou een stukje opname van een eigen nummer van m'n band, Live gespeeld op MKK-pop festival, staat online, zo'n 50sec
Enjoy... or not Eternal Agony - Love & Misery
Wat een attack ja. Lijkt wel Pantera wel! Is die bassdrum niet gecompressed live?? Best een ok zanger trouwens.
quote:
Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd.
Dat hij oud is niet echt een argument want Dave Lombardo is ook oud en die is eigenlijk juist beter geworden terwijl Lars alleen maar achteruit gaat. Lars laat dingen weg, dus als je simpele drumpatronen speelt ben je goed? Vind ik niet. En ik heb ook vaak genoeg van mensen gehoord dat hij live niet goed is in een constant tempo aanhouden. Hij is gewoon bekend omdat hij in een bekende band speelt, als hij in een onbekender bandje had gezeten had bijna niemand van em gehoord hier.

Komende vrijdag treden wij trouwens weer op op Norpop (Roosendaal) jaarlijks schoolfestival, we mogen nu als laatste. (als mensen in de buurt trouwens zin hebben om te komen, we mogen mensen gewoon op de gastenlijst zetten). We spelen ook een nummer van Metallica, Master of Puppets. Ik zat aan het begin wel ff te kloten met die breaks, de lengte Maar is goedgekomen. Eindelijk een nieuwe zangeres gevonden die ook wat metal wil spelen, ze wil ook gothic zooi spelen maar we zijn allang blij dat we een zangeres hebben gevonden die niet alleen pop/rock wil spelen (wat vorig jaar wel het geval was). Setlist voor vrijdag:

Pink floyd - Us and them
Angra - Wuthering heights
Within temptation - Ice queen
Incubus - Megalomaniac
Dream theater - As I am
Nirvana - Lithium
Iron Maiden - The trooper
Metallica - Master of Puppets

[ Bericht 19% gewijzigd door Yokozuna op 10-04-2004 14:19:15 ]
  zondag 11 april 2004 @ 00:26:59 #257
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_18335599
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 13:57 schreef Yokozuna het volgende:

Wat een attack ja. Lijkt wel Pantera wel! Is die bassdrum niet gecompressed live?? Best een ok zanger trouwens.
in de ketels zitten gewoon AKG112 Bassdrum mic's

[ Bericht 0% gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 11-04-2004 00:32:00 ]
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 11 april 2004 @ 12:10:05 #258
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18341729
Dus buiten misschien wat equalizing, is er verder niets gebeurd aan het bassdrumgeluid? Speelde je zonder resonantievel? Hm het wordt weleens tijd dat ik die metalkicks ga uitproberen, ik zal Feedback eens mailen, anders bestel ik ze gewoon bij Musik Produktiv. Hoe had je je slagvel eigenlijk gestemd, heel losjes of best strak?
quote:
in de ketels zitten gewoon AKG112 Bassdrum mic's
Mja, er zijn ook veel goede bassdrum mics rond de 175 euro

[ Bericht 24% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2004 12:16:24 ]
  zondag 11 april 2004 @ 12:15:03 #259
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_18341836
Lars een goede drummer.. oh god..

geef mij maar Brant Bjork (kyuss)
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 11 april 2004 @ 12:16:08 #260
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18341857
DRUMMERS MET DUBBELBASS, hoe dubbelbassen jullie eigenlijk, met of zonder schoenen? Ik heb nu een jaar gewoon op sokken gespeeld, toen ik schoenen aandeed vond ik het niet fijn spelen. Ik speel nu echter voor de 2e dag met schoenen en ik begin er nu aan te wennen. Het lijkt ook economischer te spelen, krijg er toch nog wat meer volume uit met schoenen aan op hogere tempo'tjes en ook gewoon met dubbels op 1 pedaal.
quote:
Op zondag 11 april 2004 12:15 schreef TimoBasso het volgende:
Lars een goede drummer.. oh god..

geef mij maar Brant Bjork (kyuss)
Ook erg goed ja, ik heb maar 2 nummers van Kyuss, maar je hoort het zo wel Soms neemt die kerel gewoon een fill als ritme, en het past nog ook.
  zondag 11 april 2004 @ 12:42:22 #261
91677 MAD-Allica
pi_18342444
ehm met schoenen uiteraard . zonder schoenen krijg ik echt pijn aan mn poten . hier is iig een plaatje van een half drumstel van me was m nog aant opbouwen maar verder geen foto meer gemaakt....niet aan gedacht . goed....lach je rot
http://people.zeelandnet.nl/keesenco/halfdrumstel.JPG

met sokken glij ik trouwens ook van mn pedalen af...blote voeten niet maar dat doet nog meer pijn aan je voeten...
  zondag 11 april 2004 @ 15:11:32 #262
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_18346019
quote:
Op zondag 11 april 2004 12:10 schreef Yokozuna het volgende:
Dus buiten misschien wat equalizing, is er verder niets gebeurd aan het bassdrumgeluid? Speelde je zonder resonantievel? Hm het wordt weleens tijd dat ik die metalkicks ga uitproberen, ik zal Feedback eens mailen, anders bestel ik ze gewoon bij Musik Produktiv. Hoe had je je slagvel eigenlijk gestemd, heel losjes of best strak?
Verder nix gebeurd idd, en speelde met reso vel zoals altijd
Die metal kicks zijn echt geweldig jah!
En m'n slagvel heb 'k flink los gestemd net als m'n reso.
quote:
Op zondag 11 april 2004 12:10 schreef Yokozuna het volgende:

Mja, er zijn ook veel goede bassdrum mics rond de 175 euro
Ja de AKG en de Sennheiser zijn beiden 200 ongeveer, en dan heb je ook de Shure voor 194 en die blijkt beter te zijn dan de AKG omdat die minder gevoelig is voor de "tik" dus je hoeft em niet helemaal in je ketel te zetten. Handig voor kicks met kleiner gat in 't reso vel
quote:
Op zondag 11 april 2004 12:16 schreef Yokozuna het volgende:
DRUMMERS MET DUBBELBASS, hoe dubbelbassen jullie eigenlijk, met of zonder schoenen? Ik heb nu een jaar gewoon op sokken gespeeld, toen ik schoenen aandeed vond ik het niet fijn spelen. Ik speel nu echter voor de 2e dag met schoenen en ik begin er nu aan te wennen. Het lijkt ook economischer te spelen, krijg er toch nog wat meer volume uit met schoenen aan op hogere tempo'tjes en ook gewoon met dubbels op 1 pedaal.
Ik met sokken, met schoenen aan haal 'k de snelheid moeilijker en houd ik 't minder lang vol en daardoor ook minder volume bij de snelle stukken. Met blote voeten krijg 'k blaren onder m'n poten
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_18347465
Hmm, ik zie dit topic nu pas
Ik drum al een flinke tijd (ruim 18 jaar). Nadat een kleine drie jaar terug m'n complete set is gejat, heb ik eindelijk m'nn droomkitje gekocht:

Ludwig Classic Maple, met:
22x14 bassdrum
13x9 tom
16x16 pauk
14x6 1/2 snare

Ziet er zo uit:

maar dan in de kleur Black Pearl.
Ziet er in actie zo uit:

Sabian bekkens:
14" AA Fusion Hihat
16" AAX crash
18" HH dark crash
20" HHX ride

De hardware is een combi van Ludwig en Pearl.
Vellen zijn coated ambassadors op toms en snares en een powerstroke coated bassdrum vel. De set is vrijwel niet gedempt, alleen een viltstrook in de bassdrum, klinkt heerlijk vintage met een enorme power
  zondag 11 april 2004 @ 17:00:37 #264
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18348419
quote:
Op zondag 11 april 2004 16:19 schreef MarcelR het volgende:
Hmm, ik zie dit topic nu pas
Ik drum al een flinke tijd (ruim 18 jaar). Nadat een kleine drie jaar terug m'n complete set is gejat, heb ik eindelijk m'nn droomkitje gekocht:

Ludwig Classic Maple, met:
22x14 bassdrum
13x9 tom
16x16 pauk
14x6 1/2 snare

Ziet er zo uit:
[afbeelding]
maar dan in de kleur Black Pearl.
Ziet er in actie zo uit:
[afbeelding]

Sabian bekkens:
14" AA Fusion Hihat
16" AAX crash
18" HH dark crash
20" HHX ride

De hardware is een combi van Ludwig en Pearl.
Vellen zijn coated ambassadors op toms en snares en een powerstroke coated bassdrum vel. De set is vrijwel niet gedempt, alleen een viltstrook in de bassdrum, klinkt heerlijk vintage met een enorme power
Een 16" x 16" PAUK???
Volgens mij bedoel je de floor... Een pauk ziet er zo uit:

En voor yoko: ik speel met mn schoenen... Sokken glijden weg...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_18348612
Eh,ja, je hebt helemaal gelijk maar ik heb ooit (verkeerd) geleerd dat floors zo heten.
  zondag 11 april 2004 @ 17:28:03 #266
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18349068
quote:
Op zondag 11 april 2004 17:08 schreef MarcelR het volgende:
Eh,ja, je hebt helemaal gelijk maar ik heb ooit (verkeerd) geleerd dat floors zo heten.
Njah, maakt niet uit... Maar k dacht dat je t mss niet wist ofzo
Meer van dit
pi_18349935
hoi, ik lees dit topic ook altijd al mee enzo, omdat ik drumstellen en drummen interessant vind

Ik drum zelf niet (ben zanger + gitarist in me band ), maar kep wel wat gedrumt en opgenomen.
http://www.excessum.nl/drummah.mp3

Dit is een premier drumstel:
24 * 16" bass
13" tom
14" tom
16" floor
14" snare

14" Sabian AAX hi-hats
12" Zildjian avedis splash
14" Zidljian A custom fast crash
22" Zildjian A custom ping ride

pi_18352882
Een floortom is ook een pauk. Een pauk is een trommel die op zichzelf op de grond staat. Ik heb regelmatig wat oude reclamefolders gezien waar floortoms pauken werden genoemd; later is dat verdwenen. Waarschijnlijk door het gebruik van de amerikaanse termen voor trommels, snare, hi & low tom etc.
  zondag 11 april 2004 @ 21:56:29 #269
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18354773
De Van Dale zegt het volgende:
pauk (de ~, ~en)
1 ketelvormig slaginstrument => keteltrom

een floor is toch niet echt ketelvormig...
Meer van dit
pi_18356230
quote:
Op zondag 11 april 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
pauk (de ~, ~en)

Tja, en toch heb ik ze gezien, maar maakt het verder iets uit?
  zondag 11 april 2004 @ 23:26:50 #271
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18357071
quote:
Op zondag 11 april 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
pauk (de ~, ~en)

"Berkenhouten ketels" etc. daarmee woorden toms+bass+snare bedoeld... Nahja...
quote:
Ik met sokken, met schoenen aan haal 'k de snelheid moeilijker en houd ik 't minder lang vol en daardoor ook minder volume bij de snelle stukken. Met blote voeten krijg 'k blaren onder m'n poten
Hm...... Ik heb met sokken altijd het gevoel meer controle te hebben over m'n pedalen omdat ze helemaal vrij zijn, maarja, dat komt misschien ook omdat ik geen schoenen gewend ben... Ik heb juist het gevoel met meer volume te spelen met schoenen, nahja fuck it, zo bijster veel zal het allemaal niet uitmaken....

[ Bericht 22% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2004 23:32:33 ]
  zondag 11 april 2004 @ 23:28:31 #272
91677 MAD-Allica
pi_18357119
ik heb geen idee of een floor een pauk is...ik weet wel dat een floor zonder ondervel als een gare pauk klinkt . in ieder geval, ik zal es een fotootje maken binnenkort van mn stageset :
8" 10" 12" 13" 14" 16"(Black pinstripe , die 16")toms, Pearl ELX
2x 22" Bassdrum, Pearl ELX
Zildjian K Custom 15" Hi-hat(zwaar messed up), Meinl 14" Hi-hat(bleeeh)
14" Pearl Session Snare
20" Paiste 802 ride
14" Zildjian A Custom Crash
20" Meinl Crash
18" Zildjian A Custom Crash(ehhh momentje trug naar Zildjian voor een ietstjepietsje scheurtje 10cm )

Hmm...lang geleden dat ik dat allemaal tegelijk had staan
  zondag 11 april 2004 @ 23:30:35 #273
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18357171
Pics maken ja. Trouwens geen opnamentjes MAD? Van Metallica covers ofzo.
  zondag 11 april 2004 @ 23:34:47 #274
91677 MAD-Allica
pi_18357287
Eh nee, doen we over een week of 2, die band bestaat nog niet zolang. ik werk nog aan een site....wel mp3tje van Defekt(punk) op http://www.defekt.nl.nu
maar dat is natuurlijk heel iets anders...
  zondag 11 april 2004 @ 23:46:05 #275
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_18357570
Mhm,...had niet gezien dat dr weer een draadje liep. Das lang geleden.
K heb inmiddels een lelijke scheur in mn Pearl bekken . Niet zo mooi, maarja niks aan te doen.
Hijs in 2 maanden tijd van 0 naar +/- 15 cm. gescheurt.
BOE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')