Staat niets in je verhaal waardoor ik van mening verander, bovendien hoor ik echt wel of een drummer iets kan of niet.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef MAD-Allica het volgende:
Voor de mensen die denken dat Lars Ulrich slecht is....dat is niet zo:
Hij doet inderdaad nooit iets boeiends tijdens zijn optredens. Ik speel in 2 bands, 1 punkband (www.defekt.nl.nu) en in een metallica coverband. In die metallica band drum ik, verder speel ik gitaar in die punkband. Dat Lars nooit iets boeiends doet wil niet zeggen dat hij niet goed is. Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd. Maargoed, hij is zelf ook verouderd dus dat past wel bij elkaar. De nieuwe nummers zijn inderdaad klote en ontzettend makkelijk...maar kijk eens wat metallica vroeger was. Slecht is hij niet, maar hij kan niet op tegen Megadeth's drummer...
![]()
later
heb je wel eens goed naar "Kill 'm all" of "Ride the Lightning" geluisterd (qua drumgeluid/~gebruik)??? Je kan mij niet wijs maken dat je dat echt helemaal geweldig vindt...quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef MAD-Allica het volgende:
Voor de mensen die denken dat Lars Ulrich slecht is....dat is niet zo:
Hij doet inderdaad nooit iets boeiends tijdens zijn optredens. Ik speel in 2 bands, 1 punkband (www.defekt.nl.nu) en in een metallica coverband. In die metallica band drum ik, verder speel ik gitaar in die punkband. Dat Lars nooit iets boeiends doet wil niet zeggen dat hij niet goed is. Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd. Maargoed, hij is zelf ook verouderd dus dat past wel bij elkaar. De nieuwe nummers zijn inderdaad klote en ontzettend makkelijk...maar kijk eens wat metallica vroeger was. Slecht is hij niet, maar hij kan niet op tegen Megadeth's drummer...
![]()
later
Mooie rood groene!quote:is allemaal Pearl ELX btw
Wat een attack ja. Lijkt wel Pantera wel! Is die bassdrum niet gecompressed live?? Best een ok zanger trouwens.quote:Op zondag 4 april 2004 20:39 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Nou een stukje opname van een eigen nummer van m'n band, Live gespeeld op MKK-pop festival, staat online, zo'n 50sec
Enjoy... or not Eternal Agony - Love & Misery![]()
Dat hij oud is niet echt een argument want Dave Lombardo is ook oud en die is eigenlijk juist beter geworden terwijl Lars alleen maar achteruit gaat. Lars laat dingen weg, dus als je simpele drumpatronen speelt ben je goed? Vind ik niet. En ik heb ook vaak genoeg van mensen gehoord dat hij live niet goed is in een constant tempo aanhouden. Hij is gewoon bekend omdat hij in een bekende band speelt, als hij in een onbekender bandje had gezeten had bijna niemand van em gehoord hier.quote:Bij drummen is het de kunst dingen weg te laten. Dat is precies wat hij doet. Hij speelt wel hardstikke strak. Maar, zijn dubbelbase techniek is inderdaad verouderd.
in de ketels zitten gewoon AKG112 Bassdrum mic'squote:Op zaterdag 10 april 2004 13:57 schreef Yokozuna het volgende:
Wat een attack ja. Lijkt wel Pantera wel! Is die bassdrum niet gecompressed live?? Best een ok zanger trouwens.
Mja, er zijn ook veel goede bassdrum mics rond de 175 euroquote:in de ketels zitten gewoon AKG112 Bassdrum mic's
Ook erg goed ja, ik heb maar 2 nummers van Kyuss, maar je hoort het zo welquote:Op zondag 11 april 2004 12:15 schreef TimoBasso het volgende:
Lars een goede drummer.. oh god..
geef mij maar Brant Bjork (kyuss)
Verder nix gebeurd idd, en speelde met reso vel zoals altijdquote:Op zondag 11 april 2004 12:10 schreef Yokozuna het volgende:
Dus buiten misschien wat equalizing, is er verder niets gebeurd aan het bassdrumgeluid? Speelde je zonder resonantievel? Hm het wordt weleens tijd dat ik die metalkicks ga uitproberen, ik zal Feedback eens mailen, anders bestel ik ze gewoon bij Musik Produktiv. Hoe had je je slagvel eigenlijk gestemd, heel losjes of best strak?
Ja de AKG en de Sennheiser zijn beiden 200 ongeveer, en dan heb je ook de Shure voor 194 en die blijkt beter te zijn dan de AKG omdat die minder gevoelig is voor de "tik" dus je hoeft em niet helemaal in je ketel te zetten. Handig voor kicks met kleiner gat in 't reso velquote:Op zondag 11 april 2004 12:10 schreef Yokozuna het volgende:
Mja, er zijn ook veel goede bassdrum mics rond de 175 euro
Ik met sokken, met schoenen aan haal 'k de snelheid moeilijker en houd ik 't minder lang vol en daardoor ook minder volume bij de snelle stukken. Met blote voeten krijg 'k blaren onder m'n potenquote:Op zondag 11 april 2004 12:16 schreef Yokozuna het volgende:
DRUMMERS MET DUBBELBASS, hoe dubbelbassen jullie eigenlijk, met of zonder schoenen? Ik heb nu een jaar gewoon op sokken gespeeld, toen ik schoenen aandeed vond ik het niet fijn spelen. Ik speel nu echter voor de 2e dag met schoenen en ik begin er nu aan te wennen. Het lijkt ook economischer te spelen, krijg er toch nog wat meer volume uit met schoenen aan op hogere tempo'tjes en ook gewoon met dubbels op 1 pedaal.
Een 16" x 16" PAUK???quote:Op zondag 11 april 2004 16:19 schreef MarcelR het volgende:
Hmm, ik zie dit topic nu pas![]()
Ik drum al een flinke tijd (ruim 18 jaar). Nadat een kleine drie jaar terug m'n complete set is gejat, heb ik eindelijk m'nn droomkitje gekocht:
Ludwig Classic Maple, met:
22x14 bassdrum
13x9 tom
16x16 pauk
14x6 1/2 snare
Ziet er zo uit:
[afbeelding]
maar dan in de kleur Black Pearl.
Ziet er in actie zo uit:
[afbeelding]
Sabian bekkens:
14" AA Fusion Hihat
16" AAX crash
18" HH dark crash
20" HHX ride
De hardware is een combi van Ludwig en Pearl.
Vellen zijn coated ambassadors op toms en snares en een powerstroke coated bassdrum vel. De set is vrijwel niet gedempt, alleen een viltstrook in de bassdrum, klinkt heerlijk vintage met een enorme power![]()
Njah, maakt niet uit... Maar k dacht dat je t mss niet wist ofzoquote:Op zondag 11 april 2004 17:08 schreef MarcelR het volgende:
Eh,ja, je hebt helemaal gelijk maar ik heb ooit (verkeerd) geleerd dat floors zo heten.
Tja, en toch heb ik ze gezien, maar maakt het verder iets uit?quote:Op zondag 11 april 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
De Van Dale zegt het volgende:
pauk (de ~, ~en)
1 ketelvormig slaginstrument => keteltrom
een floor is toch niet echt ketelvormig...
"Berkenhouten ketels" etc. daarmee woorden toms+bass+snare bedoeld... Nahja...quote:Op zondag 11 april 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
De Van Dale zegt het volgende:
pauk (de ~, ~en)
1 ketelvormig slaginstrument => keteltrom
een floor is toch niet echt ketelvormig...
Hm...... Ik heb met sokken altijd het gevoel meer controle te hebben over m'n pedalen omdat ze helemaal vrij zijn, maarja, dat komt misschien ook omdat ik geen schoenen gewend ben... Ik heb juist het gevoel met meer volume te spelen met schoenen, nahja fuck it, zo bijster veel zal het allemaal niet uitmaken....quote:Ik met sokken, met schoenen aan haal 'k de snelheid moeilijker en houd ik 't minder lang vol en daardoor ook minder volume bij de snelle stukken. Met blote voeten krijg 'k blaren onder m'n poten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |