abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2004 @ 16:01:06 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18003325
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Licht Ontvlambaar zondag 28 maart 2004 @ 13:07:37 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18019248
Sjeen heeft nu een bruinbrood met walnoten, hazelnoten en abrikozen in de maak. Over een uurtje of twee zou het klaar moeten zijn. Vorige week een rozijnenbrood gebakken op basis van Soezie voor Luxe brood, was ook erg lekker.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 maart 2004 @ 08:53:52 #128
12079 koele
The Koeler, the better
pi_18034669
Ik ben nu het "ultra-fast" programma aan het proberen... binnen een uur moet het klaar zijn, ik ben benieuwd...
  maandag 29 maart 2004 @ 09:36:47 #129
12079 koele
The Koeler, the better
pi_18034927
moet volgens mij toch naar appie...
  maandag 29 maart 2004 @ 12:13:26 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18037162
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad eraf op 1plekje na....
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18039352
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
Zoiets had ik van de week gedaan, alleen met blokjes kaas.. alles zakte naar beneden (best logish achteraf )

Maar zakkeen die uien niet naar bedene of moeten ze erg fijn zijn
gezellig...
  maandag 29 maart 2004 @ 15:42:08 #132
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18041529
Ik heb de geraspte kaas (jonge kaas) en de uien dus erg fijn gemaakt, de kaas smelt tijdens het bakken en de uien volgens mij ook grotendeels
  maandag 29 maart 2004 @ 15:43:28 #133
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18041559
quote:
Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad eraf op 1plekje na....
Misschien een beetje ei erop smeren als lijm als de korst al gevormd is.
pi_18045381
quote:
Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Had je het nat gemaakt vantevoren, met een plantespuit ofzo? Dan zou het moeten blijven plakken.
pi_18053101
Misschien een tip voor de beginnende broodbakkers. Ik kocht deze week bij de Mediamarkt de AFK BM02 broodbakmachine (best getest bij Kassa!) voor ¤ 49,- in de aanbieding. Uurtje later loop ik bij de Makro en zie daar precies dezelfde machine NIET in de aanbieding voor ¤ 38,02 (incl. btw) Dus ik die bij de Makro ook gekocht en die andere bij de Mediamarkt terug gebracht met de mededeling dat ie bij de Makro niet eens in de aanbieding is en daar gewoon ¤ 11,- minder kost. Begrip alom en ik kreeg netjes mijn geld terug.

Al diverse broden met deze AFK gebakken en nog geen mislukt, dat was met mijn vorige bbm, de Princess 1935, wel anders. Wat een herriemakend meukding vind ik dat nu. Doe mij deze AFK maar!

Oh ja, die (meuk) Princess kost bij de Makro ¤ 82,11
pi_18124434
Zat net even te zoeken of ik nog wat receptjes kon vinden om lekker brood te bakken en kwam deze site tegen...

zoete recepten:http://tgaatmelukken.web-log.nl/index.log?ID=80179
hartige recepten:http://tgaatmelukken.web-log.nl/index.log?ID=80161
Fake it till you make it...
pi_18126971
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
pi_18130188
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
Ik ben ook bezig met bakken van hetzelfde, het lijkt wel een beetje vochtig, maar het ruikt al aardig.
Het mijne zit nu in het 2e rijs stadium maar het komt aardig omhoog, nog twee uur kan ik gaan proeven.
pi_18130285
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:59:43 #140
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18130516
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:50 schreef Randa_v het volgende:
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...
laat wel wat voor mijn over
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2004 @ 14:03:58 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_18130614
Bij een bananenbrood mik ik altijd alles in 1x in de bakvorm.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_18131103
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:59 schreef Magneet het volgende:

[..]

laat wel wat voor mijn over
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:58:20 #143
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18131968
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:24 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.
pi_18132210
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Magneet het volgende:

[..]

Hij is langzaam in elkaar aan het zakken, jammer. Hopen dat hij straks wel nog smaakt nog 40 minunten wachten.
pi_18132602
Randa_v, ik ben erg benieuwd hoe die van jou wordt, dit is die van mij:

Uiteindelijk dus wel mooi gerezen, maar die banaan ziet er goor uit en het ruikt ook vies, een beetje rotte banaan achtig, zo smaakt het ook... (tenminste ik kan me voorstellen dat rotte banaan ongeveer zo zal smaken ) Het gedeelte brood waar die banaan niet inzit, smaakt niet eens naar banaan...
Ik heb niet jouw recept gebruikt, maar een andere.
Is bij jou de banaan ook zo bruinig???
En nog ff een vraagje, in jouw receptje staat bij de banaan en de noten 1/2 en 1/4 maatbeker, hoeveel is dat? Want misschien wil ik dat dan nog wel een keer proberen...
pi_18133442
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.

Doe dadelijk wel even verslag geven.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:58:22 #147
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18133589
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:52 schreef Randa_v het volgende:
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.

Doe dadelijk wel even verslag geven.
ja sorry had honger gister
pi_18133765
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:58 schreef Magneet het volgende:

[..]

ja sorry had honger gister

Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.

Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.
pi_18134662
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:05 schreef Randa_v het volgende:

Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.

Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.
Goed dat bij jou wel de banaan mooi verdeeld is! Balen van die hooikoorts... Als ik me weer aan bananenbrood ga wagen dan neem ik jouw recept .

Ik zal nog ff opschrijven wat ik erin had gemikt:
280ml water (incl. 2 eierdooiers)
1 3/4 theelepel zout (7 gr)
1 3/4 theelepel gedroogde gist (7 gr)
2 1/2 theelepel olie (10 gr, in het recept stond 20gr, maar dat leek me zoveel)
1 zakje vanille suiker
500 gr bloem
2 bananen

Die theelepels heb ik ff omgerekend aan de hand van wat er in dat boekje staat wat bij mn broodbakmachine zit, volgens hun is een theelepel zout/gist 4 gram. Volgens mij klopt het niet helemaal wat ze zeggen, want een zakje gist is 7 gr. en als ik het met die theelepels af zou meten dan kan ik er wel 2 keer voldoende uithalen... Maar goed.

In elk geval was het niet zo'n succes...
Maar misschien is er ook een manier om te voorkomen dat die banaan zo bruinig wordt... en als het dan wel goed verdeeld over het brood, misschien is het dan nog wel eetbaar ofzo...
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2004 @ 18:51:01 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_18137205
een bananenbrood kan het beste op de snelstand

Dit recept gebruik ik

15 gram verse gist of 6 gram droge gist
500 gram bloem
8 gram zout
8 gram suiker
320 ml water
25 gram boter
en 1 geprakte banaan dus
en gewoon op 'snel' bakken
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')