Zoiets had ik van de week gedaan, alleen met blokjes kaas.. alles zakte naar beneden (best logish achterafquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
Misschien een beetje ei erop smeren als lijm als de korst al gevormd is.quote:Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad erafop 1plekje na....
![]()
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Had je het nat gemaakt vantevoren, met een plantespuit ofzo? Dan zou het moeten blijven plakken.quote:Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad erafop 1plekje na....
![]()
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Ik ben ook bezig met bakken van hetzelfde, het lijkt wel een beetje vochtig, maar het ruikt al aardig.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
laat wel wat voor mijn overquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:50 schreef Randa_v het volgende:
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...![]()
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:59 schreef Magneet het volgende:
[..]
laat wel wat voor mijn over
quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:24 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.![]()
Hij is langzaam in elkaar aan het zakken, jammer. Hopen dat hij straks wel nog smaakt nog 40 minunten wachten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Magneet het volgende:
[..]
![]()
ja sorry had honger gisterquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:52 schreef Randa_v het volgende:
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.
Doe dadelijk wel even verslag geven.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:58 schreef Magneet het volgende:
[..]
ja sorry had honger gister
Goed dat bij jou wel de banaan mooi verdeeld is! Balen van die hooikoorts... Als ik me weer aan bananenbrood ga wagen dan neem ik jouw receptquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:05 schreef Randa_v het volgende:
Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.
Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |