abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17415718
Vandaag heb ik een brood met appel en kaneel gebakken. Het smaakt best aardig, maar het ziet er niet uit. Ik denk dat er met de appel teveel vocht bij zat en het ding rees als een gek. Toen de machine ging bakken zakte het brood weer een stuk in en nu zit er een raar randje aan.
Ik vond het brood ook een beetje klef, maar dat kan misschien ook wel door dat teveel aan vocht komen?!

Antwoord op de vraag van bixister: wij eten meer brood in de zin van dat mijn vriend eerst altijd brood haalde op zijn werk, maar hij het nu van huis meeneemt. Ik vind het wel lekker dat zelfgebakken spul.
Fake it till you make it...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:03:17 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17416303
Tip voor een brood met een betere broodsmaak.
Maak een Poolish, een papje van bloem, water, wat zout en gist zo dik als yoghurt, in een plastic schaal met deksel en laat dit een paar dagen staan op een warm plekje in de woonkamer. Na een dag of 2-4 is hij klaar om te gebruiken. Hij is goed als ie niet stinkt, maar zuur smaakt. dit door je deeg doen. Je neemt gewoon zoveel minder water en meel als je in de poolish hebt gedaan.
Het brood zal niet, of slechts heel lichtelijk zuur smaken, maar het krijgt een veel vollere broodsmaak, het brood smaakt veel beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17416326
Die van de Marskramer is volgens Kassa! het beste én de goedkoopste
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:17:16 #29
45206 Pietverdriet
pi_17416540
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
let wel, daarmee wordt bedoelt dat deze brood maakt dat het meest op dat lijkt wat de bakkers produceren. Ik vond de test fout omdat er bakkers en bakonderwijzers de jury waren, en geen culi,
Deze zullen nooit zeggen dat brood bij de bakker kut is, en kiezen het brood dat het meest op dat wat je daar krijgt lijkt. Dus geen korst, slappe hap.
Ik wil een brood dat body heeft, dat smaak heeft, en een lekkere knapperige korst.
Dit is voor mij de reden zelf te gaan bakken, de bakkers leveren dit niet.
Ik gebruik zelf geen broodmachine, maar mijn vriend wel, die heeft geen tik voor koken, maar met een broodbakmachine (van hem van de aldi) bakt ie prima brood.
Ik gebruik een kneedmachiene en een oven.
pi_17417192
Sukerbolle van Melonovy is super heerlijk, er kan geen friese warme bakker tegenop:

http://www.crealab.nl/Sukerbolle%20van%20Melonovy.doc
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 23:17:43 #31
45206 Pietverdriet
pi_17417455
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:58 schreef melonovy het volgende:
Sukerbolle van Melonovy is super heerlijk, er kan geen friese warme bakker tegenop:

http://www.crealab.nl/Sukerbolle%20van%20Melonovy.doc
kunnen die jongens en meisjes geen HTML?
Een doc file in Internet, nee, DIE vertrouw ik
pi_17417519
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ha ha ha, en dan staat er alleen platte tekst in
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 februari 2004 @ 00:51:53 #33
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17418718
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testen .

Bij de meeste machines is het programma helemaal aan de eigen wensen aan te passen. Alle tijden voor kneden, rijzen en bakken zijn naar behoefte te wijzigen.

Eén van de aanwezige bakkers had het overigens wel handig bekeken door de thuisbakkers niet als concurrentie te zien, maar er commerciele kansen in te zien en ze dus spullen en adviezen te leverenen dat zie je niet veel bij ons winkeliersvolkje
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17421865
quote:
Op zondag 29 februari 2004 00:51 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testen .
Gebruiksgemak, levensduur. Daarna zou je pas kunnen kijken of er een goed brood uit te krijgen is.
  zondag 29 februari 2004 @ 11:50:04 #35
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_17423308
viel me trouwens ook op dat de AFK en de HEMA precies de zelfde vorm en layout van de knoppen had.
pi_17423401
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

HAHAHA, weet ik veel wat wel en niet kan, of betrouwbaar is. Ik kon ´m gewoon openen en zo, maar hier is nog een keertje:

Sukerbolle van Melonovy

Benodigdheden voor het deeg:
400 g Boerenluxe van Soezie (of met de all in mix voor luxe brood)
180 ml water
15 g droge gist
8 g zout
32 g roomboter

Toevoeging:
150 g parelsuiker
5 gram kaneel en kandijstroop (Butterscotsh stroop)
Voeg alle ingrediënten voor het deeg samen in de broodbakmachine. Programma: deeg
Het deeg wordt gekneed en gaat rijzen.
Na anderhalf uur is het deeg klaar. Haal het uit de machine en doe de parelsuiker en kaneel erdoor, kneed het nog even met de hand.
Leg het deeg een beetje uit. Maak 2 dikke strepen over de lengte met de stroop en rol het deeg over de lengte dicht en leg 'm in een ingevette cakevorm.
Bak 30 minuten in een voorverwarmde oven op 180° C.
En klaar is je sukerbolle!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17427853
Klinkt lekker Melonovy, . Ga ik ook een keer proberen.

Ik heb ook naar de test gekeken op internet. Nu kwam die Princess 1935 heel slecht uit de test, maar ik vind het brood prima dat eruit komt. Ik denk dat het ook vooral een persoonlijke mening van iedereen moet zijn. En wij hebben die broodbakmachine ook gekocht omdat hij er gewoon gaaf uitzag. Wij hebben veel RVS-kleur in onze keuken en die broodbakmachine moet wel bij ons op het aanrecht staan. Ik wilde die ander broodbakmachines niet omdat ze saai zijn.
pi_17428379
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:12 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb ook naar de test gekeken op internet. Nu kwam die Princess 1935 heel slecht uit de test, maar ik vind het brood prima dat eruit komt. Ik denk dat het ook vooral een persoonlijke mening van iedereen moet zijn.
Je weet dat er 2 machines van die Princess KAPOT zijn gegaan tijdens de test he. En dat ze hem zo slecht hebben beoordeelt omdat die ene die niet kapot is gegaan loeiheet werd aan de buitenkant.

Ow een tip (van mamma, natuurlijk ) voor de mix-bakkers die problemen hebben met overrijs; probeer het eens op een kort programma.
  † In Memoriam † zondag 29 februari 2004 @ 16:43:43 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_17428418
Ik heb liever lekker brood dan een "mooi" apparaat.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:03:01 #40
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17458380
Ik heb meel bij de molen gehaald ipv de all in mixen van Soezie.
Ik volg heel nauwkeurig de recepten op, gebruik alleen wel olie ipv boter, maar nu vind ik mijn broden niet echt luchtig, hoe kunnen ze wat luchtiger worden?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17458560
ik heb die test van Kassa 's gelezen, maar ze missen de broodmachine die er volgens de consumentengids het beste was, namelijk de panasonic. ik heb de panasonic en het brood dat daar uitkomt vergeleken met brood uit andere machines en moet zeggen dat er een wereld van verschil zat. Mijn mening, hij kost een paar centen meer maar die panasonic machines zijn echt de beste.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:20:36 #42
45206 Pietverdriet
pi_17458658
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 11:03 schreef melonovy het volgende:
Ik heb meel bij de molen gehaald ipv de all in mixen van Soezie.
Ik volg heel nauwkeurig de recepten op, gebruik alleen wel olie ipv boter, maar nu vind ik mijn broden niet echt luchtig, hoe kunnen ze wat luchtiger worden?
wat meer gist gebruiken en een theelepel suiker.
Olie of boter minimaal of niet gebruiken.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:21:56 #43
45206 Pietverdriet
pi_17458676
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ow een tip (van mamma, natuurlijk ) voor de mix-bakkers die problemen hebben met overrijs; probeer het eens op een kort programma.
Of wat minder gist.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:25:22 #44
45206 Pietverdriet
pi_17458738
Mensen die echt willen leren een goed brood te bakken raad ik trouwens aan eerst eens een tijdje gewoon witbrood te bakken uit bloem, zout, water en gist. Als je dit in de vingers hebt is de rest makkelijk te leren.
Bijhouden wat je varieert, minder/meer water, Minder/meer gist, minder/meer zout.
pi_17459209
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:37 schreef melonovy het volgende:
Ik heb laatst een brood gebakken met 40 gram olijven, 40 gram feta en 40 gram zongedroogde tomaatjes erdoor, alle ingredienten klein gesneden en een beetje specerijen erdoor en in de machine gedaan bij het vulling-alarm.
Wat voor tomaatjes heb je gebruikt melonovy, die in olie of van die droge in een zakje? En in wat voor meel heb je gebruikt? Gewoon bloem of van dat volkoren spul?
Ik wil t van de week ook eens gaan proberen, het lijkt me namelijk erg lekker!

Groetjes Nijna
pi_17464774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of wat minder gist.
Gaat zo moeilijk he, gist uit een all-in-mix halen..
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:32:11 #47
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17471121
Nijna ik had de ALL IN MIX van soezie. Maar je kan het zowel in wit of bruin brood verwerken hoor, waar je zin in hebt.
En ik had zon gedroogde tomaatjes in olie uit een potje.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17471255
Ik heb maar ordinaire meel van de supermarkt (niks geen soezie hier), maar ik ga het in een witbroodje proberen.
Ik denk dat het eind van de week wordt dat ik t ga proberen, ik laat wel even horen hoe het geworden is!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:42:35 #49
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_17471338
onze broodbakmachine kwam als 2de uit de test bij Kassa! zaterdag.
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_17511348
Nog een klein uur dan is mn feta/olijf/tomaat brood klaar... ik ben heel benieuwd, maar het ruikt nu al lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')