quote:Tja, 80 % onzin.
Op zondag 15 februari 2004 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
-18 is al genoeg om kip, zelfs tot 2 dagen ná de houdbaarheidsdatum ingevroren, 2 maanden te bewaren. je kan kip het best in kleine stukjes snijden als je bang bent voor salmonella. nog beter is koken,maar daarover later. koop trouwens voor de lol eens kip bij een goede poelier of 'groene' slager. gegarandeerd salmonellaproof en zo niet te vergelijken met supermarkt. koop je gewoon 80 gram inplaats van 150 gram per persoon. net zo duur.
Dus, blaat verhaal.
quote:nou nee, maar ik heb niet zo'n zin om tegen je in te gaan. en ja er is een boer die salmonellaproof kippen verkoopt. ook aan ah trouwens. maar misschien moet je daarvoor in de 'grote' stad gaan wonen.
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef Dirkh het volgende:[..]
Tja, 80 % onzin.
Kip vantevoren snijden, betekend alleen maar meer bacteriën. Beetje vreemde tip dus.
Kip kopen bij een poelier of supermarkt maakt tegenwoordig niks meer uit, dankzij het HACCP en als jij mij een kip kan aanbieden die 100% salmonellaproof is, dan koop ik het direkt van je. Kortom, die bestaan (nog) niet!
Wat jij bedoeld met die gewichten, lijkt een beetje op de suggestie dat kip getumbled word. Dat mag allang niet meer, tenzij het erbij staat!Dus, blaat verhaal.
kip altijd die 100% salmonellaproof is nog niet verkrijgbaar maar, op dit moment verkoopt de supermarkt ( AH tenminste ) ook kip die wel altijd getest is op de samonella.. de zorg voor het samonella vrij houden van de kip blijft natuurlijk bij de klant... schoon werken en goed bakken is het voornaamste..
quote:Dit is geen vreemde tip, dus!!!
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef Dirkh het volgende:[..]
Tja, 80 % onzin.
Kip vantevoren snijden, betekend alleen maar meer bacteriën. Beetje vreemde tip dus.
quote:dank je, ik had geen zin om zon lang stuk terug te typen
Op zondag 15 februari 2004 20:25 schreef Pearly het volgende:[..]
Dit is geen vreemde tip, dus!!!
Als je kip na ontdooien in kleine stukje snijdt met een schoon mes op een schoone plank en dan gaat braden .....
lijkt mij dat de kans dat "alle" bacterien dood zijn, groter is !
Ik doe het overigens wel, ik koop kip vaak in wat grotere hoeveelheden en dan snij ik een kilo of anderhalf in kleinee stukjes en doe die dan in zakjes van 1 of 2 ons in de vriezer en dat is dan lekker makkelijk als je iets gaat maken met kip erin .
Kip kan je in een gewone huis tuin en keuken vriezer (-15 tot -20 graden) inderdaad makkelijk drie maanden bewaren.
quote:Je LEEST niet! ....
Op zondag 15 februari 2004 20:32 schreef JvS het volgende:
Lijkt me nogal onzin dat het beter is voor de houdbaarheid om kip in stukjes te snijden en dan in te vriezen. Ik zou niet weten waarom. Slechter is het volgens mij ook niet.
quote:nou ik lees wel, maar als ik deze zin lees, dan zie ik niet dat daar na invriezen en voor bakken bedoeld wordt (zeker gezien het hele topic over bewaren gaat
Op zondag 15 februari 2004 20:37 schreef Pearly het volgende:[..]
Je LEEST niet! ....
![]()
Het gaat om het "BradeN"! in dit stukje .... niet om het "bewaren".
quote:Volgens mij bakt iedereen z'n kip in kleine stukjes
-18 is al genoeg om kip, zelfs tot 2 dagen ná de houdbaarheidsdatum ingevroren, 2 maanden te bewaren. je kan kip het best in kleine stukjes snijden als je bang bent voor salmonella.
quote:jij denkt echt dat 1 boer alle kippen voor Ah leverd
Op zondag 15 februari 2004 20:10 schreef zoalshetis het volgende:[..]
nou nee, maar ik heb niet zo'n zin om tegen je in te gaan. en ja er is een boer die salmonellaproof kippen verkoopt. ook aan ah trouwens. maar misschien moet je daarvoor in de 'grote' stad gaan wonen.
whehehehehehe
quote:zucht. er is één boer die salmonellavrij claimt. hoeveel bedrijven deze boer heeft weet ik niet. ik heb het dus niet over de gewone kipfiletjes van ah iod.
Op maandag 16 februari 2004 09:28 schreef donald_dick het volgende:[..]
jij denkt echt dat 1 boer alle kippen voor Ah leverd
![]()
whehehehehehe
quote:sterker nog, als de kat het niet eet zou ik het ook niet eten. katten weten precies wanneer iets bedorven is en zullen dat nooit eten. dus je kat kan gewoon blijven leven tijdens je experiment.
Op maandag 16 februari 2004 15:24 schreef jpg97 het volgende:
Als je het echt zeker wilt weten laat je het ontdooien en voer je een klein beetje aan de kat.
Als ie dood gaat kan het niet, en anders wel
quote:handig...dierenmishandeling tegen een kattengek opbiechten.
Op maandag 16 februari 2004 19:52 schreef jpg97 het volgende:
Ow..ik dacht dat ie alleen maar ondankbaar was, dus heb ik hem eens ooit bedorven spek *kuch* een beetje hardhandig *kuch* gevoerd en nu loopt ie een beetje raar..
quote:Hoezo?
Op maandag 16 februari 2004 19:54 schreef zoalshetis het volgende:[..]
handig...dierenmishandeling tegen een kattengek opbiechten.
en ik vertik 't om uit te gaan leggen dat het een geintje is want ik hou van mijn kat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |