abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2004 @ 16:23:07 #1
862 Arcee
Look closer
pi_17197546
Marco Pantani overleden - deel 1

Een van de beste klimmers en coolste wielrenners ooit is niet meer.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17197592
waarschijnlijk zelfmoord ja,
jammer voor zo'n sporter
pi_17197618
deel 1 is nog open, post dat ff vol
  zondag 15 februari 2004 @ 16:27:17 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17197634
Stukje over 'm op Ned 2 nu
pi_17197696
Mooie beelden van Marco in zijn gloriedagen nu
pi_17197746
Jammer, veel te vroeg heen gegaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17197797
Bizar, zie je Pantani nu Jimenez voorbijvliegen
pi_17197798
Grote wielrenner die kapot is gemaakt door de anti-doping lobby.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17197805
beelden nu van de 2 kemphanen die allebei vroeg gestorven zijn.

Jose Maria Jimenez en Marco Pantani

zondag 15 februari 2004 @ 16:36:05 #11
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17197828
Kippenvel
  zondag 15 februari 2004 @ 16:37:19 #12
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_17197851
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:36 schreef twi het volgende:
Kippenvel
Ja mooi om te zien
Hevig kunne kwatsu is een gave
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2004 @ 16:37:49 #13
862 Arcee
Look closer
pi_17197863
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:24 schreef Bartoli het volgende:
je bent te vroeg
ja, sorry, drukte per ongeluk al op invoeren ipv preview.
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:36 schreef twi het volgende:
Kippenvel
Ja.

Mooie beelden, prachtige sport, geweldige renner.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17197889
mooi om te zien...

maar ja, dat is altijd met dit soort beelden

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_17198500
Wat is er precies met Jiminez gebeurt? Dat heb ik namelijk helemaal gemist.
pi_17198532
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:05 schreef Gieter het volgende:
Wat is er precies met Jiminez gebeurt? Dat heb ik namelijk helemaal gemist.
overleden aan hart-aanval
pi_17198715
* Jan Ullrich werd in 1998 tweede in de
Tour, achter Pantani. Rudy Pevenage,
mentor van Ullrich, reageert: "Jan
heeft met hem nooit woorden gehad, al
hebben die 2 meermaals met elkaar in de
clinch gelegen. Zij het in de positieve
zin van het woord. Hij vond Pantani een
heel sympathieke gast en een zeer groot
renner. Jan is erg aangeslagen".

* Patrick Lefevere (manager Quick-Step)
relativeert: "Het is een spijtige zaak,
maar Marco koos blijkbaar zelf voor die
oplossing. Elke dag sterven in België
twee mensen (eigenlijk zeven, nvdr)
door zelfdoding. Het klinkt misschien
cru, maar ik vind het overlijden van
Johan Sermon (427) veel erger. En dat
zal iedereen vergeten."

2x een andere mening in de wielerwereld waar je allebei iets in kan vinden. Althans ik dan.

zondag 15 februari 2004 @ 17:24:53 #18
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_17198988
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:06 schreef Bartoli het volgende:

overleden aan hart-aanval

ter aanvulling
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=sport&p_cat=wielrennen&p_scherm=1&p_artid=3197

Dit tragisch einde van een gevleugeld klimmer doet erg sterk denken aan de dood van de Spanjaard Chaba Jimenez, die op 7 december van vorig jaar stierf aan een harstilstand. Die werd wellicht veroorzaakt door een overdosis drugs.

pi_17199072
Het is vreselijk en schokkend nieuws. Gedachten gaan uit naar familie enzo. Ongeacht de vetes tussen die 2. Het wielrennen heeft een goeie wielrenner en een goed persoonlijkheid verloren. Ik had respect voor hem.

Aldus Lance Armstrong

pi_17199189
weer een grote sportman die er niet meer is helaas
zelfmoord is het dus blijkbaar??
pi_17199265
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:32 schreef pascalheister het volgende:
weer een grote sportman die er niet meer is helaas
zelfmoord is het dus blijkbaar??
Volgens de procureur van Rimini is zelfmoord uitgesloten.

Bron: BRT

pi_17199297
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dan kan het nog een hart-aanval geweest zijn
  zondag 15 februari 2004 @ 17:37:50 #23
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_17199334
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:35 schreef Leatherface het volgende:

Heb je een link ?
  zondag 15 februari 2004 @ 17:38:59 #24
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_17199374
Spijtig. De laatste echte klimmer en aanvaller is niet meer.
pi_17199399
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Dan kan het nog een hart-aanval geweest zijn

Eerst stond op teletekst ook iets over dat hij de afgelopen jaren weinig meer aan sport gedaan had en 20kilo was aangekomen.. en als je topsporter bent geweest moet je toch echt af trainen omdat je lichaam dat niet gewent is om niks te doen..
pi_17199490
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:39 schreef kibber het volgende:

[..]

Eerst stond op teletekst ook iets over dat hij de afgelopen jaren weinig meer aan sport gedaan had en 20kilo was aangekomen.. en als je topsporter bent geweest moet je toch echt af trainen omdat je lichaam dat niet gewent is om niks te doen..

Dan moet ik ook gaan oppassen aangezien ik ook weinig meer gefietst heb nadat ik gestopt ben. Maar goed ik probeer nog op zijn minst 1x per week wat te doen aan sport
pi_17199525
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:23 schreef Arcee het volgende:
Marco Pantani overleden - deel 1

Een van de beste klimmers...

Vind je het gek met al die doping?
  Trouwste user 2022 zondag 15 februari 2004 @ 17:43:51 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_17199533
Mooie tribute van Studio Sport.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17199576
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:43 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Vind je het gek met al die doping?

heb je niks zinnigers te zeggen dat steeds doping aan te halen bij iedere renner die sterft. Het is grotendeels wel waar maar a.u.b haal dat niet steeds aan. Sensatiezoeker
pi_17199605
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:34 schreef Bartoli het volgende:
beelden nu van de 2 kemphanen die allebei vroeg gestorven zijn.

Jose Maria Jimenez en Marco Pantani

K*t kwaliteit, maar dit waren ze:
Vrijwillig gebanned
pi_17199649
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

heb je niks zinnigers te zeggen dat steeds doping aan te halen bij iedere renner die sterft. Het is grotendeels wel waar maar a.u.b haal dat niet steeds aan. Sensatiezoeker

waarom eigenlijk niet, als dat de oorzaak was van zijn opkomst en ondergang?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17199730
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:42 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Dan moet ik ook gaan oppassen aangezien ik ook weinig meer gefietst heb nadat ik gestopt ben. Maar goed ik probeer nog op zijn minst 1x per week wat te doen aan sport

Het is denk ik ook echt bedoeld voor top sporters.. die leveren iedere week zoveel kracht en als je daar opeens mee stopt word je lichaam helemaal gek
pi_17199948
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:49 schreef kibber het volgende:

[..]

Het is denk ik ook echt bedoeld voor top sporters.. die leveren iedere week zoveel kracht en als je daar opeens mee stopt word je lichaam helemaal gek

Ja denk ik ook wel. Maar mij zeiden ze toen ook dat ik moest gaan oppassen aangezien ik in begin veel last had van een onregelmatige hartfrequentie toen ik pas gestopt was. En toen ik weer 2 a 3x gefietst had was het minder.
pi_17200023
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:47 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom eigenlijk niet, als dat de oorzaak was van zijn opkomst en ondergang?

de oorzaak van zijn depressie is wat anders dan doping. Doping heeft die ook gehad en is die ook voor gestraft geworden. Maar de media maakte hem kapot, hij kon niet met de roem om, raakte in een slop etc. Ging naar een inrichting voor zwaar depressieve. Vind je het gek dat die dan pillen slikt. Dus ja. Zoals ik ergens las is de media het ook voor een deel schuld. Tis niet alleen aan dope te wijten.
pi_17200101
Hier wat Marco Pantani-icoontjes, voor iedereen te gebruiken... Ik zag bij drelletje en Leatherface dat er behoefte naar was, maar ik heb liever niet dat jullie hiervoor 'mijn' speciale Yeahinho-icoontje gebruiken!

pi_17200225
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:00 schreef Yeahinho het volgende:
Hier wat Marco Pantani-icoontjes, voor iedereen te gebruiken... Ik zag bij drelletje en Leatherface dat er behoefte naar was, maar ik heb liever niet dat jullie hiervoor 'mijn' speciale Yeahinho-icoontje gebruiken!

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Dank voor deze oplossing
pi_17200276
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:58 schreef Bartoli het volgende:

[..]

de oorzaak van zijn depressie is wat anders dan doping. Doping heeft die ook gehad en is die ook voor gestraft geworden. Maar de media maakte hem kapot, hij kon niet met de roem om, raakte in een slop etc. Ging naar een inrichting voor zwaar depressieve. Vind je het gek dat die dan pillen slikt. Dus ja. Zoals ik ergens las is de media het ook voor een deel schuld. Tis niet alleen aan dope te wijten.

En waarom werd hij depressief?
Doordat hij niet meer kon presteren zonder doping, zijn reputatie naar de klote was en daar kon hij niet mee omgaan.

Doping bracht hem roem en werd zijn ondergang.
Zo zie ik dat.

zondag 15 februari 2004 @ 18:08:46 #38
79550 Ymke
your ghost
pi_17200332
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:06 schreef milagro het volgende:

[..]

Doordat hij niet meer kon presteren zonder doping, zijn reputatie naar de klote was en daar kon hij niet mee omgaan.

Zo zie ik dat.

Misschien heeft de beste man wel gewoon een aangeboren psychiatrisch ziektebeeld , en kon hij daarnaast ook nog eens aardig wielrennen.

Wie zegt het? Ik niet , ik kende hem niet en jullie ook niet,

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_17200409
quote:

[..]

Zo zie ik dat.

Is niet waar. Hij werd op doping betrapt in de Giro van 1999. De ene na de andere rechtzaak kreeg die aan zijn broek. Fietsen deed die een tijdje niet. Plande een comeback wat mislukte. Ging trainen kwam weer terug maar de rechtzaken, negatieve sjit in de media enzo bleven. Het was gewoon niet te doen voor hem. Hij kon niet buitenkomen of hij werd achtervolgd enzo. Raakte in een slop, werd nog depressiever, ging naar een kliniek en kreeg een hoop pillen voor de depressiviteit. En dat zal hem fataal geworden zijn. Kan een hartaanval zijn, kan ook overdosis zijn. Dat zullen we morgen wel horen. Nogmaals ligt niet alleen aan de doping maar ook aan de maffia-praktijken van de media die hem kapot maakte.
pi_17200449
[quote]Op zondag 15 februari 2004 18:08 schreef Ymke het volgende:

[..]

Misschien heeft de beste man wel gewoon een aangeboren psychiatrisch ziektebeeld , en kon hij daarnaast ook nog eens aardig wielrennen.

Wie zegt

Dat is waar.

Ik vind het wel vreemd als iemand zo gewaardeerd wordt om zijn prestaties als blijkt dat hij op geleende krachten presteerde.

Niettemin een tragische dood.

pi_17200491
quote:

Zo zie ik dat.

Iedere renner gebruikt doping, het is naïef om te denken dat dat niet gebeurt. Pantani zou ook fantastische overwinningen behaald hebben als hij geen doping gebruikt zou hebben. De depressie is een regelrecht gevolg van het hypocriete anti-doping beleid van het coni. Hij was een held van het volk, maar het gerecht vond dat van ondergeschikt belang. Doping is fout enzo

Dezelfde aanklagers die hem de dood in joegen zullen hun medeleven wel weer uitspreken, alsware het een soort van middeleeuwse aflaat hande;

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 15 februari 2004 @ 18:15:51 #42
79550 Ymke
your ghost
pi_17200528
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:12 schreef milagro het volgende:
[quote]Op zondag 15 februari 2004 18:08 schreef Ymke het volgende:

[..]

Wie zegt

Dat is waar.

Ik vind het wel vreemd als iemand zo gewaardeerd wordt om zijn prestaties als blijkt dat hij op geleende krachten presteerde.

Niettemin een tragische dood.

Tragisch is en blijft het . jah
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2004 @ 18:16:52 #43
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17200559
*shock*
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_17200707
Het is inderdaad erg tragisch dat deze held zo moet sterven. De media zijn hierin niet zonder schuld. Zij bleven hem zwart maken, ook nadat hij zijn straf al had gehad. Jammer.
pi_17200902
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:22 schreef NY_Giant het volgende:
Het is inderdaad erg tragisch dat deze held zo moet sterven. De media zijn hierin niet zonder schuld. Zij bleven hem zwart maken, ook nadat hij zijn straf al had gehad. Jammer.
Ja, de media hebben een 'haatdragende sfeer' rondom Pantani gecreeerd. Linkse honden zijn het.
  zondag 15 februari 2004 @ 18:30:45 #46
79550 Ymke
your ghost
pi_17200908
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:22 schreef NY_Giant het volgende:
Je kan dat helemaal niet zeggen , voor hetzelfde heeft hij suicide gepleegd om een onbeantwoorde liefde, je weet het niet en ik ook niet , hou dan dat beschuldigende vingertje bij je
pi_17201032
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Iedere renner gebruikt doping, het is naïef om te denken dat dat niet gebeurt. Pantani zou ook fantastische overwinningen behaald hebben als hij geen doping gebruikt zou hebben. De depressie is een regelrecht gevolg van het hypocriete anti-doping beleid van het coni. Hij was een held van het volk, maar het gerecht vond dat van ondergeschikt belang. Doping is fout enzo

Dezelfde aanklagers die hem de dood in joegen zullen hun medeleven wel weer uitspreken, alsware het een soort van middeleeuwse aflaat hande;

Ik denk helemaal niet dat er renners zijn die dat niet gebruiken.

Ik denk wel dat je doping moet gebruiken omdat anderen het gebruiken.
Wil je boven hen uitkomen, dan kun je niet anders.
Ik geloof niet dat hij of welke andere renner dan ook dezelfde overwinningen had gehaald zonder dat spul.
Als dat zo was, waarom dan gebruiken.

Het is natuurlijk tragisch als je zo afgefakkeld wordt, terwijl men je kort daarvoor nog op handen droeg.
Niettemin is er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
En om nu te stellen dat de media hem de dood in hebben gejaagd...

Ik kan me niet herinneren dat, andere sport maar goed, een Ben Johnson zoveel sympathie kreeg na betrapt te zijn.
Die werd echt niet alleen door de media afgebrand.

pi_17201320
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:36 schreef milagro het volgende:

Ik geloof niet dat hij of welke andere renner dan ook dezelfde overwinningen had gehaald zonder dat spul.
Als dat zo was, waarom dan gebruiken.

Omdat iedereen het doet, omdat wielrennen en topsport in het algemeen verschrikkelijk zwaar en ongezond voor je lichaam is, omdat je concurrenten het gebruiken en last but not least omdat "het volk" erom vraagt. De overwinning van Kim Collins in 9.98 tijdens het laatste WK werd als zeer teleurstellend gezien, ook door de media. Een wandel etappe in de Tour, Giro of Vuelta wordt de grond in geboord. Men moet maximaal presteren, maar je mag niks gebruiken. Dat lukt misschien in Utopia, maar op aarde is dat wat lastiger

Ik kan me niet herinneren dat, andere sport maar goed, een Ben Johnson zoveel sympathie kreeg na betrapt te zijn.
[/quote]
Carl Lewis en Linford Christie, de uiteindelijke nummers één en twee, stonden ook niet "schoon" in de finale, maar zijn tot op de dag van vandaag nog helden. Mark McGwire is nog steeds een American Hero na z'n bekentenis van dopinggebruik. Niemand die je hoort over Jaap Stam, Coria en tal van andere "doping criminelen"

Pantani was een fantastische renner, die ten onder is gegaan aan eigen z'n succes en de eigengeilheid van de onderzoeksrechters en dat is eeuwig zonde, zeker omdat het niet voor het eerst is en zeker niet voor het laatst zal zijn

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17201570
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Omdat iedereen het doet, omdat wielrennen en topsport in het algemeen verschrikkelijk zwaar en ongezond voor je lichaam is, omdat je concurrenten het gebruiken en last but not least omdat "het volk" erom vraagt. De overwinning van Kim Collins in 9.98 tijdens het laatste WK werd als zeer teleurstellend gezien, ook door de media. Een wandel etappe in de Tour, Giro of Vuelta wordt de grond in geboord. Men moet maximaal presteren, maar je mag niks gebruiken. Dat lukt misschien in Utopia, maar op aarde is dat wat lastiger

Carl Lewis en Linford Christie, de uiteindelijke nummers één en twee, stonden ook niet "schoon" in de finale, maar zijn tot op de dag van vandaag nog helden. Mark McGwire is nog steeds een American Hero na z'n bekentenis van dopinggebruik. Niemand die je hoort over Jaap Stam, Coria en tal van andere "doping criminelen"

Pantani was een fantastische renner, die ten onder is gegaan aan eigen z'n succes en de eigengeilheid van de onderzoeksrechters en dat is eeuwig zonde, zeker omdat het niet voor het eerst is en zeker niet voor het laatst zal zijn

My thoughts exactly.

Legalizeren die hap, op producten die een heel groot risico op schadelijke gevolgen hebben na.

pi_17201630
Wat is het dan toch dat iedereen zo wilt presteren dat men niet meer buiten dat spul kan?

Als je de media wilt beschuldigen van de dood van deze speler, in zekere zin, dan zou je ook kunnen stellen dat mede door het publiek de drang om bovennatuurlijk te presteren gevoed wordt.

Ik begrijp het niet.
Als niemand zou gebruiken, nemen de prestaties bij iedereen over de gehele linie weer normale proporties aan en is de competitie toch ook daar?

Of zeg ik iets doms nu

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')