abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17196041
emotionele relatie tussen ouders en jongeren neemt af door toenemend gebruik van het internet

Een vriendin van mij moet hierover praten bij Nederlands, en heeft jullie hulp nodig.

Ben je voor of tegen deze stelling? En waarom?

(Probeer het zo goed mogelijk te beargumenteren please )

Dank U

http://www.fanfrog.nl koele site!
  zondag 15 februari 2004 @ 15:24:13 #2
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17196122
Je kan het alleen eens of oneens zijn met een stelling dacht ik zo, maarja, ik ben het er mee eens omdat er vaak conflicten onstaan tussen ouders en jongeren over "computertijden" en anderen dingen die betrekking hebben tot internet.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_17196269
ja maar ikzelf vind dat ouders gewoon duidelijke regels moeten maken. Je maakt eerst je huiswerk dan mag je internetten. En als ze (wat tegenwoordig bijna altijd het geval is) op de pc moeten doen moet je af en toe polshoogte nemen of ze neit msnen. Nu kunnen we zeggen dat ouders het niet weten enzo maarja zoiets leer je binnen een week wat wat is.

Ik vind dat ouders de grootste verantwoordelijkheid hebben en ze meer met hun kinderen bezig moeten zijn.

http://www.fanfrog.nl koele site!
pi_17200709
Dit is kansloos !!!!!
als ik thuiskom , computer aan en puteren !!!!!!

en nee ik heb geen huiswerk
en ja ik heb genoeg sociale contacten!

pi_17230236
Ik ben het er mee eens dat ouders en kinderen een veel mindere emotionele verhouding hebben dan vroeger. Tegenwoordig zitten jongeren de hele dag achter de computer, of te smsen. Ze praten amper meer met hun ouders over wat ze meegemaakt hebben, wat ze bezighoudt, enzovoort. Vroeger zat je moeder met een kop thee en een koekje te wachten als je uit school kwam, vertelde je wat je die dag had meegemaakt, ging je je huiswerk maken, eten, daarna nog ff met zijn allen tv kijken en daarna naar bed. Tegenwoordig werken heel veel moeders, kom je thuis in een leeg huis en dan duik je maar achter je computer...
pi_17251070
Mee eens,

met de meeste oduers valt slecht te praten over het leven met nieuwe technologie, en eigenlijk snappen ze er de ballen van. Het gevolg daarvan is dat de ouders en de kinderen in totaal andere werelden leven, en daardoor een minder goede band hebben.

Jammer, maar waar.

Je kan op dat soort gebieden ook weinig nieuwe dingen leren van je ouders, want eigenlijk leren ze meer van jou dan jij van hen.

Geluk duurt je leven lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')