Hoe komt het dat mensen hun problemen zo makkelijk en gedetailleerd op internet zetten?
Ik geef graag advies of tips als ik iemand zijn probleem lees. Ik vind het ook niet raar dat mensen het doen. Het verbaasd me soms alleen. Sommige dingen zijn echt persoonlijk, en je deelt het met mensen die je niet kent.
Ben je daarnaast niet bang dat anderen die jou kennen het lezen, en er dan dus ook achterkomen?
Maja echt persoonlijke dingen komen hier natuurlijk niet te staan .
[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 15-02-2004 09:46]
quote:Een vraag is natuurlijk hoe terecht dat gevoel van veiligheid is
Op zondag 15 februari 2004 09:45 schreef Natalie het volgende:
Je zit veilig achter een schermpje, dat zal wel een gevoel van veiligheid geven, denk ik zo.
quote:Niet
Op zondag 15 februari 2004 09:48 schreef idontlikepizza het volgende:[..]
Een vraag is natuurlijk hoe terecht dat gevoel van veiligheid is
Maar het gevoel, dat maakt uit.
Hoe dat zit met vrienden en kennissen weet je wel!
Daarbij hebben veel die-hard internetters misschien maar een kleine groep irl-vrienden?
Voeg hier nog es het voordeel van lekker anoniem zijn aan toe, et voila. Zou het trouwens niet erg vinden als een paar mensen er achter kwamen wie ik ben, zolang het maar niet overduidelijk is.
quote:Helemaal mee eens.
Op zondag 15 februari 2004 10:13 schreef Cynix ® het volgende:
Geen idee, een schijn van anonimiteit waarschijnlijk. En wellicht de verwachting dat er altijd wel iemand is met het juiste advies. Je hoort natuurlijk wel allerlei meningen en vaak zit er misschien ook wel iets bij waar je iets aan hebt.
Het is, als je je onbekend voelt, een stuk veiliger een erg prive probleem te bespreken. Misschien zelfs iets waar je je voor schaamt ofzo.
En het is natuurlijk zo dat je niet altijd bij je vrienden terecht kan voor je problemen, vragen etc etc. Sommige vinden het wel leuk om over koetjes en kalfjes te praten, maar als het echt serieus gaat worden trekken ze zich liever terug.
En stel dat ze er serieus op in gaan heb je nog maar één antwoord. Hier op fok! heb je er meestal wel tientallen en daar wordt je meestal wat wijzer van.
quote:Ik zet ook niet erg persoonlijke dingen op het internet neer.
Op zondag 15 februari 2004 10:03 schreef simonsvision het volgende:
en hoe betrouwbaar de tips en trucs... Je krijgt tips van mensen die je niet kent. Het zijn geen sociologen of wat ook. Misschien doen ze het in het dagelijks leven wel helemaal niet goed.Hoe dat zit met vrienden en kennissen weet je wel!
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben in het dagelijks leven vrij gesloten. Na zeventien jaar vol mishandelingen door mijn moeder en het verdedigen van mijn moeder, ben ik ontsnapt en heb ik eindelijk de kans om mezelf te zijn en mezelf te mogen zijn. In real life vind ik het nog steeds moeilijk om open en eerlijk te zijn over de hele situatie, mensen stoppen je gauw in een hokje van zielig en zo. Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
quote:ok in dit geval helpt het geschreven woord dus over een drempel heen. Dat kan ik goed begrijpen...
Ik ben in het dagelijks leven vrij gesloten. Na zeventien jaar vol mishandelingen door mijn moeder en het verdedigen van mijn moeder, ben ik ontsnapt en heb ik eindelijk de kans om mezelf te zijn en mezelf te mogen zijn. In real life vind ik het nog steeds moeilijk om open en eerlijk te zijn over de hele situatie, mensen stoppen je gauw in een hokje van zielig en zo. Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
quote:Prima, maar toch moet je ook hier natuurlijk altijd een beetje voorzichtig zijn. Niet alleen geregistreerde users lurken mee, de hele wereld kan meelezen, ook je familie, vrienden, collega's, etc.
Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
We krijgen nogal eens verzoeken om posts of topics te verwijderen als een of ander (ex-)vriendje/vriendinnetje er ineens achter komt dat iemand hier haar/zijn hele leven neergooit. Daar kunnen we natuurlijk meestal niet aan beginnen, dus bedenk altijd vantevoren wat je wel en niet openbaar wilt maken.
quote:Ik ben ook zeker voorzichtig en geef geen al te persoonlijke informatie weer over mijn relatie en de meeste relaties met anderen. Ik ga hier geen dingen over het seksleven van mijn vriendinnen neerzetten, bijvoorbeeld. Maar veel van wat ik heb meegemaakt en dat is nogal wat, dat besef ik zelf ook durf ik hier wel kwijt. Het kan me dus ook geen donder schelen als een vriendin van mijn moeder hier leest dat, toen mijn moeder mij in elkaar sloeg, haar vriendinnen hun hoofd even omdraaiden en mij niet verdedigd hebben. Ik noem geen namen, maar als die mensen zich aangesproken voelen, is dat in mijn ogen hun probleem.
Op zondag 15 februari 2004 11:45 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Prima, maar toch moet je ook hier natuurlijk altijd een beetje voorzichtig zijn. Niet alleen geregistreerde users lurken mee, de hele wereld kan meelezen, ook je familie, vrienden, collega's, etc.
quote:Nogmaals
Op zondag 15 februari 2004 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Het kan me dus ook geen donder schelen als een vriendin van mijn moeder hier leest dat, toen mijn moeder mij in elkaar sloeg, haar vriendinnen hun hoofd even omdraaiden en mij niet verdedigd hebben. Ik noem geen namen, maar als die mensen zich aangesproken voelen, is dat in mijn ogen hun probleem.
Heb je helemaal gelijk in!!!
Niet zo heel veel, lijkt me
quote:Oh dan had ik toch beter niet kunnen vertellen dat ik kleine meisjes leuk vond
Op zondag 15 februari 2004 11:45 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Prima, maar toch moet je ook hier natuurlijk altijd een beetje voorzichtig zijn. Niet alleen geregistreerde users lurken mee, de hele wereld kan meelezen, ook je familie, vrienden, collega's, etc.
We krijgen nogal eens verzoeken om posts of topics te verwijderen als een of ander (ex-)vriendje/vriendinnetje er ineens achter komt dat iemand hier haar/zijn hele leven neergooit. Daar kunnen we natuurlijk meestal niet aan beginnen, dus bedenk altijd vantevoren wat je wel en niet openbaar wilt maken.
quote:Ironisch bedoeld natuurlijk
Op zondag 15 februari 2004 13:41 schreef JimmyJames het volgende:Oh dan had ik toch beter niet kunnen vertellen dat ik kleine meisjes leuk vond
quote:Permban!
Op zondag 15 februari 2004 14:14 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Ironisch bedoeld natuurlijk
viespeuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |