abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17190226
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag, en ik hoop dat mensen er serieus op ingaan.

Hoe komt het dat mensen hun problemen zo makkelijk en gedetailleerd op internet zetten?

Ik geef graag advies of tips als ik iemand zijn probleem lees. Ik vind het ook niet raar dat mensen het doen. Het verbaasd me soms alleen. Sommige dingen zijn echt persoonlijk, en je deelt het met mensen die je niet kent.
Ben je daarnaast niet bang dat anderen die jou kennen het lezen, en er dan dus ook achterkomen?

Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_17190236
De meeste (ik iig) gebruiken usernames die niet bekend zijn bij bekende . Bovendien verdraai ik een hoop zodat het wel ophetzelfde neerkomt maar de situatie net wat anders is zodat niemand het herkend!

Maja echt persoonlijke dingen komen hier natuurlijk niet te staan .

[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 15-02-2004 09:46]

pi_17190244
Je zit veilig achter een schermpje, dat zal wel een gevoel van veiligheid geven, denk ik zo.
(Un)masking for the greater good.
pi_17190262
quote:
Op zondag 15 februari 2004 09:45 schreef Natalie het volgende:
Je zit veilig achter een schermpje, dat zal wel een gevoel van veiligheid geven, denk ik zo.
Een vraag is natuurlijk hoe terecht dat gevoel van veiligheid is
pi_17190305
quote:
Op zondag 15 februari 2004 09:48 schreef idontlikepizza het volgende:

[..]

Een vraag is natuurlijk hoe terecht dat gevoel van veiligheid is

Niet

Maar het gevoel, dat maakt uit.

pi_17190306
en hoe betrouwbaar de tips en trucs... Je krijgt tips van mensen die je niet kent. Het zijn geen sociologen of wat ook. Misschien doen ze het in het dagelijks leven wel helemaal niet goed.

Hoe dat zit met vrienden en kennissen weet je wel!

fotoboek
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 10:13:16 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_17190351
Geen idee, een schijn van anonimiteit waarschijnlijk. En wellicht de verwachting dat er altijd wel iemand is met het juiste advies. Je hoort natuurlijk wel allerlei meningen en vaak zit er misschien ook wel iets bij waar je iets aan hebt.

Daarbij hebben veel die-hard internetters misschien maar een kleine groep irl-vrienden?

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_17190421
Omdat ik irl ook mensen veel over me zelf vertel.

Voeg hier nog es het voordeel van lekker anoniem zijn aan toe, et voila. Zou het trouwens niet erg vinden als een paar mensen er achter kwamen wie ik ben, zolang het maar niet overduidelijk is.

zondag 15 februari 2004 @ 10:30:38 #9
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17190458
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:13 schreef Cynix ® het volgende:
Geen idee, een schijn van anonimiteit waarschijnlijk. En wellicht de verwachting dat er altijd wel iemand is met het juiste advies. Je hoort natuurlijk wel allerlei meningen en vaak zit er misschien ook wel iets bij waar je iets aan hebt.
Helemaal mee eens.

Het is, als je je onbekend voelt, een stuk veiliger een erg prive probleem te bespreken. Misschien zelfs iets waar je je voor schaamt ofzo.
En het is natuurlijk zo dat je niet altijd bij je vrienden terecht kan voor je problemen, vragen etc etc. Sommige vinden het wel leuk om over koetjes en kalfjes te praten, maar als het echt serieus gaat worden trekken ze zich liever terug.
En stel dat ze er serieus op in gaan heb je nog maar één antwoord. Hier op fok! heb je er meestal wel tientallen en daar wordt je meestal wat wijzer van.

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_17190477
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:03 schreef simonsvision het volgende:
en hoe betrouwbaar de tips en trucs... Je krijgt tips van mensen die je niet kent. Het zijn geen sociologen of wat ook. Misschien doen ze het in het dagelijks leven wel helemaal niet goed.

Hoe dat zit met vrienden en kennissen weet je wel!

Ik zet ook niet erg persoonlijke dingen op het internet neer.
Lijkt me niet dat dat iedereen wat aangaat, soms zie ik ook weleens dat sommige echt persoonlijke topics hebben.
Blijkbaar kan het ze niet zoveel schelen, en anonimiteit
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17190691
Ik ga echt niet echt persoonlijke dingen op het internet zetten, het zijn toch mensen die je niet kent die erop reageren en dan kan je je dus afvragen hoe nuttig hun adviezen zullen zijn.
En als je echt iets persoonlijks online zet en er komen bekenden achter voel je je ook niet echt goed.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_17190758
Je bent meestal wel incognito
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 11:10:45 #13
43556 miss_dynastie
pi_17190865
Ik ben in het dagelijks leven vrij gesloten. Na zeventien jaar vol mishandelingen door mijn moeder en het verdedigen van mijn moeder, ben ik ontsnapt en heb ik eindelijk de kans om mezelf te zijn en mezelf te mogen zijn. In real life vind ik het nog steeds moeilijk om open en eerlijk te zijn over de hele situatie, mensen stoppen je gauw in een hokje van zielig en zo. Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
  zondag 15 februari 2004 @ 11:21:46 #14
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17190969
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben in het dagelijks leven vrij gesloten. Na zeventien jaar vol mishandelingen door mijn moeder en het verdedigen van mijn moeder, ben ik ontsnapt en heb ik eindelijk de kans om mezelf te zijn en mezelf te mogen zijn. In real life vind ik het nog steeds moeilijk om open en eerlijk te zijn over de hele situatie, mensen stoppen je gauw in een hokje van zielig en zo. Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
pi_17191140
quote:
ok in dit geval helpt het geschreven woord dus over een drempel heen. Dat kan ik goed begrijpen...
fotoboek
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 11:45:23 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_17191262
quote:
Hier op het forum kan ik me veel beter geven, omdat mensen niet zo gauw een stempel opdrukken. Ik ben niet bang dat een bekende het leest: er is geen woord gelogen, ik schaam me nergens voor.
Prima, maar toch moet je ook hier natuurlijk altijd een beetje voorzichtig zijn. Niet alleen geregistreerde users lurken mee, de hele wereld kan meelezen, ook je familie, vrienden, collega's, etc.

We krijgen nogal eens verzoeken om posts of topics te verwijderen als een of ander (ex-)vriendje/vriendinnetje er ineens achter komt dat iemand hier haar/zijn hele leven neergooit. Daar kunnen we natuurlijk meestal niet aan beginnen, dus bedenk altijd vantevoren wat je wel en niet openbaar wilt maken.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 11:49:15 #17
43556 miss_dynastie
pi_17191313
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Prima, maar toch moet je ook hier natuurlijk altijd een beetje voorzichtig zijn. Niet alleen geregistreerde users lurken mee, de hele wereld kan meelezen, ook je familie, vrienden, collega's, etc.

Ik ben ook zeker voorzichtig en geef geen al te persoonlijke informatie weer over mijn relatie en de meeste relaties met anderen. Ik ga hier geen dingen over het seksleven van mijn vriendinnen neerzetten, bijvoorbeeld. Maar veel van wat ik heb meegemaakt en dat is nogal wat, dat besef ik zelf ook durf ik hier wel kwijt. Het kan me dus ook geen donder schelen als een vriendin van mijn moeder hier leest dat, toen mijn moeder mij in elkaar sloeg, haar vriendinnen hun hoofd even omdraaiden en mij niet verdedigd hebben. Ik noem geen namen, maar als die mensen zich aangesproken voelen, is dat in mijn ogen hun probleem.
  zondag 15 februari 2004 @ 12:04:18 #18
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17191538
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Het kan me dus ook geen donder schelen als een vriendin van mijn moeder hier leest dat, toen mijn moeder mij in elkaar sloeg, haar vriendinnen hun hoofd even omdraaiden en mij niet verdedigd hebben. Ik noem geen namen, maar als die mensen zich aangesproken voelen, is dat in mijn ogen hun probleem.
Nogmaals

Heb je helemaal gelijk in!!!

pi_17191601
Sjeetje ik vertel hier best veel. Meer dan ik IRL vertel ei'k. Op Fok! is er iets meer afstand ofzo, waardoor ik eea makkelijker vertel ofzo.... de kans bestaat dat mensen die ik IRL ken het ook lezen.... kan me geen **** schelen eigenlijk.... zien ze ook eens wie ik echt ben...... zal niet echt overeen komen met het beeld wat ze IRL van me hebben.... pech dan.....
Vrijwillig gebanned
  zondag 15 februari 2004 @ 12:08:53 #20
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_17191621
Ik vertel hier niets wat ik ook niet IRL zou vertellen, ik denk dat het makkelijker is om te typen dan iemand aan te spreken omdat je pas achteraf zijn reacties hoort.
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  zondag 15 februari 2004 @ 13:01:16 #21
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17192671
Ook ik vertel wel eens heel persoonlijke dingen...
maar wat kunnen anderen ermee?

Niet zo heel veel, lijkt me

zondag 15 februari 2004 @ 13:41:57 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17193556
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

We krijgen nogal eens verzoeken om posts of topics te verwijderen als een of ander (ex-)vriendje/vriendinnetje er ineens achter komt dat iemand hier haar/zijn hele leven neergooit. Daar kunnen we natuurlijk meestal niet aan beginnen, dus bedenk altijd vantevoren wat je wel en niet openbaar wilt maken.

Oh dan had ik toch beter niet kunnen vertellen dat ik kleine meisjes leuk vond
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_17194303
Als veel mensen dezelfde mening geven, dan moet er toch een kern van waarheid inzitten?
  zondag 15 februari 2004 @ 14:14:11 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17194365
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:41 schreef JimmyJames het volgende:

Oh dan had ik toch beter niet kunnen vertellen dat ik kleine meisjes leuk vond

Ironisch bedoeld natuurlijk
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_17194387
quote:
Op zondag 15 februari 2004 14:14 schreef JimmyJames het volgende: