abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 29 december 2004 @ 21:46:53 #176
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_24284549
Mosterd na de maaltijd. Er valt geen eer meer aan te behalen.
  woensdag 29 december 2004 @ 21:50:47 #177
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24284657
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:46 schreef SunChaser het volgende:
Mosterd na de maaltijd. Er valt geen eer meer aan te behalen.
Mwach, over een paar jaar gewoon naar terug gaan en opnieuw uitbrengen, zou best moeten lukken denk ik.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24289575
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach, over een paar jaar gewoon naar terug gaan en opnieuw uitbrengen, zou best moeten lukken denk ik.
En wie gaat dat dan betalen?
Hangt natuurlijk ook af van hoe Stone het scenario gevormd heeft en hoeveel 'scenes' er daarbij gesneuveld zijn...

Ben wel benieuwd of mensen hier ook ooit Iskander van Couperus hebben gelezen.
pi_24292656
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stone zelf:
[..]

dat zijn juist de punten waarom de film wel goed is..!
als een film het niet goed doet in amerika is mijn interesse juist gewekt.. en grote kans dat het dan een goeie film is. Zodra die daar goed ontvangen wordt (zoals troy) kun je er de donder op zeggen dat ie vol zit met stoere mannen praat en poepromances...
  donderdag 30 december 2004 @ 19:08:50 #180
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24303042
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:59 schreef Sassie het volgende:

[..]

En wie gaat dat dan betalen?
Hangt natuurlijk ook af van hoe Stone het scenario gevormd heeft en hoeveel 'scenes' er daarbij gesneuveld zijn...
Mwach, je kan al een heleboel doen door bijvoorbeeld bepaalde scenes anders te snijden en in een andere volgorde te plaatsen, de voice-over verwijderen (zoals bijv. in Bladerunner) en dat soort dingen, dan hoef je niet eens heel veel te snuffelen in de vuilnisbak. Ook zou je de muziek aan kunnen passen en zo een scene een compleet andere lading meegeven.
quote:
Ben wel benieuwd of mensen hier ook ooit Iskander van Couperus hebben gelezen.
Vraag het in TTK
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24414116
Ik heb de film afgelopen zondag gezien en vond 'em niet slecht, maar ook niet goed. Ik ben nu al ver in het boek waar de film op gebaseerd is en volgens mij weet ik waar Stone de fout ingaat.

Na de film kreeg ik niet het beeld of idee dat Alexander zo groot was. Integendeel. Hoewel Farrel het imo niet slecht doet als Alexander, komt de Alexander mij toch te emotioneel over. In het boek is Alexander, na lessen van Aristoteles, beheerst, kalm en vriendelijk. Alleen op het slagveld verliest hij dat temperament en wordt razend, maar niet wanhopig. En in sommige scenes wordt Alexander te wanhopig neergezet, zo ook op het slagveld.
Daarnaast belicht Stone de verkeerde punten van zijn leven. Ik zie constant allerlei feesten met oninteressante dialogen, terwijl er over zijn jeugd amper wat vertelt wordt, of over zijn veldslagen. In de film wordt gezegd dat Alexander nooit een slag verloor, dat klopt ook, maar het springt er niet uit. In de gevechten lijkt het er juist op dat het niet door Alexander komt dat ze winnen. En daarom was hij zo groot: zijn geniale strategische inzicht en zijn enorme verovering. Als je iemand neerzet die van het ene moment in Babylon zit en het andere op de grens bij India, komt dat gewoon niet over als een veroveraar. Meer iemand die op reis is.
Over gevechten gesproken, dat is allemaal te wazig. Als het geen zandstorm is dan zijn het wel 100 beelden per seconde die voorbij vliegen.

Waar ik wel over te spreken was zijn de soldaten en hun uitrusting. Zelden zie je dat zo realistisch neergezet worden in films. En de film zelf was ook wel aardig om naar te kijken (op Angelina Jolie na, :kots, zelden zo slecht acteerwerk gezien)
Ohja, wat me te binnen schiet. Philippos, de vader van Alexander, wordt neergezet als een beest. Iemand die zich aan alles vergrijpt en geen respect voor z'n zoon heeft. In het boek is hij een hele goede vader, waar de enige ruzie met zijn zoon tijdens zijn bruiloft met een jonge vrouw plaatsvindt en Alexander zich verbannen voelt. Stone gaat hier echt de mist in, want Philippos was een grootse koning die veel hield van zijn zoon en er alles aan deed hem een goede opvolger te maken.

Maar goed, ik heb niet veel vertrouwen in de komende Alexander film met Leonardi DiCaprio :kots. Waar ik wel benieuwd naar ben is naar "The 300" over 300 Spartanen en de slag bij Thermopylae en Kingdom of Heaven over de Middeleeuwen met kruistochten en al (helaas weer met Orlando Bloom :kotskotskots!)

Edit - Nog een laatste note . Alexanders leven is zo groots en interessant, dat kun je niet in 3 uur vullen. Ik had Stone een trilogie, of een mini-serie aangeraden. Dat is wel het minste wat zo'n persoon verdient.

[ Bericht 4% gewijzigd door Steeven op 05-01-2005 17:17:55 ]
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_24415329
Ik deze film afgelopen zondag gezien, en hij komt toch wel in de buurt van de meest langdradige film die ik ooit heb gezien. Zelfs de 2 gevechtsscenes waren nog zo langdradig als de pest. Ik heb minstens het hele laatste uur zitten wachten tot de film een keer afgelopen was.
pi_24422674
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:30 schreef SunChaser het volgende:
Mijn review
[..]
Ik weet nog dat ik deze review terzijde schoof, en hebben de goden me voor die hybris gestraft vanavond. De film was precies zoals je hem hier neerzette.
pi_24422812
quote:
Film is gewoon slecht. Ik wil graag Oliver Stone bedanken voor het om zeep helpen van deze mythologie. Hij had hier zo'n vette film van kunnen maken, verhaal is zo geschikt en dan komt hij hiermee op de proppen. Oliver Stone je zuigt...
Mythologie? Zullen we het houden op legende, of waarheid?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_24428758
Ik snap trouwens niet hoe mensen kunnen verwachten dat het levensverhaal van een man die slechts twee bekende grote liefdes in zijn leven heeft gehad (Hephaistos en Bagoas) volledig voorbijgaat aan de verhouding die hij met die twee had. Zoals het nu staat mag het voor een major film gewaagd zijn geweest dat hij in ieder geval niet als hetero wordt neergezet, maar uit historisch opzicht is het natuurlijk een lachertje. Er is zelden een heerser geweest waarvan zijn voorkeur voor mannen zo publiekelijk bekend was.

En dan heb ik het niet over het lulverhaaltje dat dit soort verhoudingen nou eenmaal normaal was tussen Grieken, want dat was het namelijk helemaal niet. Op zijn best was de mentor-pupil verhouding geaccepteerd, maar noch de verhouding van Alexander met Hephaistos, noch die met Bagoas voldeed aan de eisen van zo'n verhouding.
pi_24450691
heb deze film gisteren gezien.
goede film hoewel ik ze soms het idee kreeg dat ze teveel proberen te vertellen en daardoor het gevoel kreeg dat er iets mistte.
en ik wist ook wel dat Alexander bi-seksueel was maar die gasten in deze film! die ene dansende nicht ziet er zo belachelijk uit, de hele zaal moest lachen iedere keer dat hij in beeld kwam.
pi_24450773
Helaas was Bucephalus zo ongeveer de enige geloofwaardige acteur in deze film...
(ja dat is het paard)

Die dialogen, jeeeezus
Niks tegen lange dialogen hoor, maar dit was een en al blabla

Dan wel weer voor de actie scenes, super gefilmd!

Roxanne vond ik ook nog wel leuk moet ik toegeven.
pi_24451304
Ik heb de film op woensdag gezien en ik heb er gemengde gevoelens over. Het begin van de film was goed. Sommige scenes waren meesterlijk zoals de binnenkomst van Alexander in Babylon(kippenvel). Maar Stone besteedde te veel aandacht aan de val van Alexander, dit vond ik erg frustrerend.
Ik zou graag meer willen zien over hoe Alexander zo groot is geworden. Verder vond ik de keuze voor Farrel als Alexander slecht. De man heeft te weinig charisma voor dit soort rollen. Hij straalt geen grootsheid uit als Alexander.
pi_24460422
Ik ben gisteravond naar Alexander geweest en ik vond het een geweldige film! Prachtige beelden, Babylon was echt helemaal te gek (moest dat hoge gebouw de Toren van Babel voorstellen?).

Ik had trouwens graag gezien hoe Alexander werd 'overwonnen door de dijen van Hephaistion', maar de liefdesscène tussen die twee is er helaas uitgeplukt. Laf. Er was nu een erotische spanning tussen de twee die niet werd opgelost. Bovendien vind ik het gewoon lekker, twee mannen, vooral als ze allebei zo mooi zijn.

Ik vond Angelina Jolie als moeder qua uiterlijk helemaal niet zo'n verkeerde keus. Ik was alleszins overtuigd als het om haar leeftijd gaat. Ze hadden haar mooi ouder gemaakt. Ze was alleen geen overtuigend karakter.

Bucephalos was cool! Een Fries paard: goede keus. Alleen bestond dat ras bij mijn weten toen nog niet, maar dat is iets waar alleen een paardenkenner aan denkt.

De enige scène die ik echt over the top vond was het stukje na de confrontatie tussen Alexander en de olifant. Veel te melodramatisch. Maar het moment dat Alexander Hephaistion aankeek was weer wel mooi.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 08-01-2005 11:03:57 ]
pi_24460749
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:54 schreef HiZ het volgende:
En dan heb ik het niet over het lulverhaaltje dat dit soort verhoudingen nou eenmaal normaal was tussen Grieken, want dat was het namelijk helemaal niet. Op zijn best was de mentor-pupil verhouding geaccepteerd, maar noch de verhouding van Alexander met Hephaistos, noch die met Bagoas voldeed aan de eisen van zo'n verhouding.
Ik hoorde zelfs Martin Ros dit soort onzin uitkramen over de Grieken ("Je deed het met een man of een vrouw, dat was heel gewoon").

Bagoas was ook erg lekker trouwens.
pi_24461557
wat is die hephaistion een eng wijf zeg.
pi_24461653
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
Ben dol op androgyne mannen, vooral als ze ook nog kohlpotlood rond hun ogen hebben (Bagoas). Hephaistion heeft vrouwenogen.

Hij (Jared Leto) is trouwens door People Magazine uitgeroepen tot één van de vijftig mooiste mensen ter wereld.
pi_24461812
dan hoort hij zeker bij de 50 mooiste vrouwen
die andere gast, die voor Alexander gaat dansen, die is nog 10x zo erg!
pi_24462087
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:
dan hoort hij zeker bij de 50 mooiste vrouwen
die andere gast, die voor Alexander gaat dansen, die is nog 10x zo erg!
Nee, de vijftig mooiste mensen.

Je bedoelt Bagoas. Die is net zo jummie.
pi_24463298
Bagoas is overigens 100% historisch gegarandeerd de minnaar van Alexander geweest. Hij staat in diverse klassieke bronnen (o.a. Curtius) vermeld als zodanig. M.b.t. tot Hephaistos is dat niet zo heel erg zeker. Bagoas was een eunuch uit de harem van Darius (die niet gevonden werd in de harem, maar als geschenk aan Alexander werd gegeven door een van de mannen die Darius gedood hadden), die bekend stond om zijn danskunsten.

Dat de zaal in lachen uitbarstte als hij in beeld kwam kan ik me wel voorstellen, want al die lokkende blikken leidden tot totaal geen enkel herkenbaar vervolg (afgezien van die ene keer dat de suggestie wordt gewekt dat Alexander Bagoas in zijn bed roept).
pi_24463682
Mijn zaal barstte helemaal niet in lachen uit. En ik zat gewoon te kwijlen.

Maarreh, ze zoenden wel een keer. I want more!
pi_24463740
Oh, zelfs die kusscene is historisch verantwoord
pi_24463747
Ja? Cool. Toch eens wat meer gaan lezen over Alexander de Grote.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 januari 2005 @ 14:20:47 #199
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_24463791
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
Brad Pitt zou die rol eerst spelen, maar zag er toch maar van af
pi_24463848
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:20 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Brad Pitt zou die rol eerst spelen, maar zag er toch maar van af
Gaat die andere Alexander-film nog komen of is die definitief in de ijskast verdwenen na deze flop ?

Raar eigenlijk dat ze door deze flop bang worden om een goede film over het onderwerp te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')