quote:Wat zit daar tussen dan?
Op zondag 15 februari 2004 02:09 schreef milagro het volgende:
nee.
en niet kunnen vergeven betekent niet dat je verteerd wordt door wrok.
quote:verteerd worden door wrok houdt in dat je er de hele dag mee bezig bent, je verbitterd raakt, het je leven beheerst, je niet verder kan.
Op zondag 15 februari 2004 02:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat zit daar tussen dan?
er zijn bepaalde iemanden die ik nooit zal vergeven, maar ik denk nauwelijks nog aan hen of wat er gebeurd is, ze laten me kompleet koud.
maar zouden ze om vergeving vragen, dan krijgen ze dat niet.
quote:heb jij soms iemand hartstikke dood gereden?
Op zaterdag 14 februari 2004 18:32 schreef Ype het volgende:[..]
Is vergeving niet de grootste bevrijding van het dilemma dat je hebt bij zo een voorval? Dat je de mogelijkheid hebt om het van je af te zetten middels vergeving? Dat je niet de rest van je leven in dubio zit omdat de dader nog leeft en je moeder niet? Dat je verder kunt zonder constant het irritante idee dat je moeder is doodgereden? Dat je sowieso verder kunt? Vergeving is toch het optimale haalbare wat de mens kan doen?
quote:Mooi gezegd, ik zocht de woorden maar 't wordt me zo wel makkelijk gemaakt.
Op zondag 15 februari 2004 02:14 schreef milagro het volgende:[..]
verteerd worden door wrok houdt in dat je er de hele dag mee bezig bent, je verbitterd raakt, het je leven beheerst, je niet verder kan.
er zijn bepaalde iemanden die ik nooit zal vergeven, maar ik denk nauwelijks nog aan hen of wat er gebeurd is, ze laten me kompleet koud.
Vraagje voor de nee stemmers: ooit zodanig dronken geweest dat je jezelf niet goed in controle had?
quote:Ja, je moeder.
Op zondag 15 februari 2004 02:16 schreef onlogisch het volgende:[..]
heb jij soms iemand hartstikke dood gereden?
quote:Jij hebt alcohol op hè?
Op zondag 15 februari 2004 05:08 schreef Ype het volgende:[..]
Ja, je moeder.
"Mijn moeder, wat doe je?".
Ja, maar ik heb haar toch doodgereden![]()
![]()
quote:Mijn alcohol, wat doe je?
Op zondag 15 februari 2004 05:09 schreef Ype het volgende:[..]
Jij hebt alcohol op hè?
quote:idem
Op zondag 15 februari 2004 02:14 schreef milagro het volgende:[..]
quote:Doe normaal
Op zondag 15 februari 2004 05:10 schreef Ype het volgende:[..]
Mijn alcohol, wat doe je?
"Ja, maar ik heb het toch op?"![]()
![]()
Mijn alcohol![]()
![]()
quote:inderdaad, eerder kan een mens gewoon niet aan het rouwproces beginnen.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:40 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik zou het hem vergeven nadat ik hem in zijn graf gelegd heb
quote:Aangenomen dat er iets te rouwen valt....
Op zondag 15 februari 2004 12:36 schreef JohnDope het volgende:[..]
inderdaad, eerder kan een mens gewoon niet aan het rouwproces beginnen.
quote:Wat jij noemt is idd wel een extreem voorval en wat mij betreft onvergeeflijk. Dronken rijden, moord, verkrachting, wat mij betreft zijn dat misdrijven die niet vergeven kunnen worden.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:30 schreef Ype het volgende:
Stel je nou gewoon een extreem erg voorval voor; bijvoorbeeld dat je moeder wordt doodgereden door een dronken bestuurder bijvoorbeeld. Alle schuld ligt bij de bestuurder. Zou je in staat zijn in zo een geval die persoon te vergeven?
Als iedereen er zo over denkt, zal de wereld er een stuk aangenamer uitzienquote:Op zondag 15 februari 2004 00:11 schreef Bonnie_R het volgende:
........
Zou het niet fantastisch zijn en voelen om al die negatieve gevoelens los te kunnen laten en je concentreren op geluk en liefde?
En wanneer krijgt iemand jou over de zeik?quote:Op zaterdag 14 februari 2004 19:11 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben niet zo vergevensgezind. Ben niet snel kwaad, maar als iemand me over de zeik krijgt, dan zijn de rapen gaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |