quote:Is vergeving niet de grootste bevrijding van het dilemma dat je hebt bij zo een voorval? Dat je de mogelijkheid hebt om het van je af te zetten middels vergeving? Dat je niet de rest van je leven in dubio zit omdat de dader nog leeft en je moeder niet? Dat je verder kunt zonder constant het irritante idee dat je moeder is doodgereden? Dat je sowieso verder kunt? Vergeving is toch het optimale haalbare wat de mens kan doen?
Op zaterdag 14 februari 2004 18:30 schreef kLowJow het volgende:
nee
quote:
nee
quote:Hoe kan ik iemand iets vergeven als hij helemaal kapotgeslagen onder de grond ligt
Op zaterdag 14 februari 2004 18:30 schreef Ype het volgende:
Stel je nou gewoon een extreem erg voorval voor; bijvoorbeeld dat je moeder wordt doodgereden door een dronken bestuurder bijvoorbeeld. Alle schuld ligt bij de bestuurder. Zou je in staat zijn in zo een geval die persoon te vergeven?
quote:
nee
quote:neen, nooit, bloedwraak... denk ik zo...
Stel je nou gewoon een extreem erg voorval voor; bijvoorbeeld dat je moeder wordt doodgereden door een dronken bestuurder bijvoorbeeld. Alle schuld ligt bij de bestuurder. Zou je in staat zijn in zo een geval die persoon te vergeven?
quote:Moeilijk om me zo'n situatie voor te stellen... We zijn allemaal mensen, met alle gebreken en tekortkomingen van dien... Daarom zou het heel goed kunnen dat ik zoiemand het inderdaad nooit zou vergeven...
Zelfs als ik het zou kunnen vergeten, dan zou het in elk geval eerst heel lang duren en dan moet ik er nog van overtuigd worden dat de dader zijn leven gebeterd heeft...
Maar ik hoop dus dat die situatie zich nooit bij mij of jullie zal voordoen...
quote:Jawel
Op zaterdag 14 februari 2004 18:48 schreef Ype het volgende:
Niemand dus?
quote:In zo'n geval zou ik eerder in staat zijn tot vergiftiging dan vergeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |