ik ben van plan volgende maand een elektrisch gitaar te kopen.
Mijn akoustische heb ik bij de Feedback Utrecht gekocht. De Feedback is wel lekker goedkoop, maar ik vind de service bij het kiezen nogal
Kent iemand hier een goeie zaak in de buurt van Utrecht (mag ook verder weg zijn) waar WEL goeie service gegeven wordt?
Ik vind dat bij een elektrisch gitaar nogal belangrijk.
Maar het mag ook buiten Utrecht, zolang het maar niet helemaal in Limburg of Groningen ligt !
[Dit bericht is gewijzigd door BillyTalent op 14-02-2004 18:33]
quote:hhmmmmmmm........misschien moet ik daar maar eens naartoe. Want bij de Feedback utreg leek het soms wel of de verkoper evenveel van gitaren afwist als ik ( praktisch niks dus
Op zaterdag 14 februari 2004 18:55 schreef BillyTalent het volgende:
Ja klotepersoneel daar, het lijkt wel net of ze je niks willen verkopen.
Rotterdam is echt veel beter
Maar goed, de spullen die ze verkopen zijn wel ok.
quote:We lopen ze hier behoorlijk af te zeiken, maar ja......tis de waarheid
Op zaterdag 14 februari 2004 19:08 schreef Zander het volgende:
Ja, ik moest bij Feedback Utrecht zo'n ezel achter de balie ook uitleggen wat een 'capo' voor een gitaar was.. "Oh, zo'n ding..." En dan mag je nog van geluk spreken dat ze je uberhaupt aandacht geven, meestal hebben de heren het te druk met ouwehoeren en koffie slurpen. Hallo, sta je daar om wat te verkopen of wat?Maar goed, de spullen die ze verkopen zijn wel ok.
Ik zal daar waarschijnlijk alleen de versterker vandaan gaan halen; kost hun niet zoveel communicatieve kracht Inpakken en wegwezu
quote:Hebben zij daar verstand van zaken? En willen ze graag helpen??
Op zaterdag 14 februari 2004 19:12 schreef CurlZ het volgende:
Kees Dee in Amersfoort is een leuke zaak, aardige vent alleen is hij wel iets duurder dan Feedback.
Dat menu wil maar niet werken bij mij, meer mensen die daar last van hebben?
quote:ow..........bij mij werkt ie wel. Zal wel met een programma te maken hebben, die geinstalleerd moet zijn. Je krijgt nl. wel een introfilmpje te zien van macromedia flash player. Misschien is dat het wel
Op zaterdag 14 februari 2004 19:48 schreef Tomek het volgende:
Wat is dat toch met die site van ConijnDat menu wil maar niet werken bij mij, meer mensen die daar last van hebben?
quote:Precies, ik wilde daar een keer een 2e hands gitaar voor mn kleine neefje kopen voor zn verjaardag, die gast die ik moest hebben stond gewoon minstens 10 minuten aan de telefoon met zn vrouw of zo te lullen voor ie mij hielp
Op zaterdag 14 februari 2004 19:08 schreef Zander het volgende:
Ja, ik moest bij Feedback Utrecht zo'n ezel achter de balie ook uitleggen wat een 'capo' voor een gitaar was.. "Oh, zo'n ding..." En dan mag je nog van geluk spreken dat ze je uberhaupt aandacht geven, meestal hebben de heren het te druk met ouwehoeren en koffie slurpen. Hallo, sta je daar om wat te verkopen of wat?Maar goed, de spullen die ze verkopen zijn wel ok.
Feedback in Utrecht is opzich wel een goede winkel, je kunt gewoon alle gitaren uitproberen die je wilt, zolang er niet: "niet aankomen opstaat. Het is wel vervelend dat die hokjes niet geluidsdicht zijn
Het personeel is inderdaad nogal in zichzelf gekeerd, en dat is zacht uitgedrukt .
quote:Ziet dr best goed uit op zijn site! En in Amsterdam ben ik sowieso wat meer bekend
Op zaterdag 14 februari 2004 23:04 schreef Scylla het volgende:
Dirk Witte in Amsterdam is nog niet genoemd, in de buurt van de Munt, Vrij ruim assortiment daar, ik weet niet hoe het met de service zit.
quote:Ben ik ook een aantal keer geweest, maar ik heb altijd het idee dat je daar de winkel uit wordt gekeken, erg irritant! Ze hebben wel een groot assortiment gitaren (erg mooi om een aantal rijen gitaren zo te zien!
Dirk Witte in Amsterdam is nog niet genoemd, in de buurt van de Munt, Vrij ruim assortiment daar, ik weet niet hoe het met de service zit.
quote:dus.....................bedoel je dat ze liever geen mensen in de winkel zien? Lijkt me sterk
Op zondag 15 februari 2004 20:18 schreef Gitarist het volgende:[..]
Ben ik ook een aantal keer geweest, maar ik heb altijd het idee dat je daar de winkel uit wordt gekeken, erg irritant! Ze hebben wel een groot assortiment gitaren (erg mooi om een aantal rijen gitaren zo te zien!
rockpalace is echt kut.. ze hebben me boomer strings geadviseerd.. wat een kleretroep zeg...
(ze zijn niet duur, dat iig..)
feedback = nog goedkoper maar kloteservice..
als je echt HELE goeie service wil... Den Dekker in kapelle (Zeeland)
geniale zaak
quote:eindelijk eentje in de buurt, bedankt!
Op zondag 15 februari 2004 21:25 schreef Verbal het volgende:
Robberts Guitars in Hilversum (drie minuten van het station).V.
quote:Ik zou ze even bellen, morgen...
Op zondag 15 februari 2004 21:44 schreef NB_TD het volgende:
Alleen nu ik zo op die Robberts site kijk............................hebben zij naast hun eigen modellen ook een groot assortiment aan bekende merken?
V.
[half off topic]
Weet er misschien iemand welke winkels in Nederland Parker, Music-Man en PRS gitaren verkopen? Feedback Rotterdam heeft wel een redelijke PRS collectie, maar zijn er misschien nog anderen?
quote:prijs prima voor een kleine zaak?
Op zondag 15 februari 2004 23:48 schreef gewoon-jan het volgende:
wij krijgen altijd korting bij feedback in utrecht
vind de service oké al is het waar dat ze niet altijd even vlot communiceren, ik vroeg om ZildjIAN stokken voor onze drummer en hij wist niet wat ik bedoelde, oh spreek je het uit als ZILdjian.... lekker verschil maar ok. Aardige gasten en aanbod en prijs prima voor zo'n kleine zaak. Ik koop daar het meeste. Jammer dat ze geen groot/vast aanbod hebben van bassnaren....
quote:Over de PRS, ja in Scheveningen schijnt een grote zaak te zitten de purpleguitars. Ze hebben ook een site: www.purpleguitars.com
Op zondag 15 februari 2004 23:49 schreef Los_Bastardos het volgende:
Misschien is Bass Connection in Hilversum wel wat. Ook al is het vooral bedoeld voor bassisten, ze hebben ook wel wat (goede) gitaren. De eigenaar is erg relaxed en heeft ook wel veel verstand van gitaren.[half off topic]
Weet er misschien iemand welke winkels in Nederland Parker, Music-Man en PRS gitaren verkopen? Feedback Rotterdam heeft wel een redelijke PRS collectie, maar zijn er misschien nog anderen?
quote:Bedankt!
Op maandag 16 februari 2004 00:03 schreef NB_TD het volgende:[..]
Over de PRS, ja in Scheveningen schijnt een grote zaak te zitten de purpleguitars. Ze hebben ook een site: www.purpleguitars.com
Jammer dat ze zo ontiechelijk duur zijn
quote:Bassconnection die jij noemde heeft wel Musicman (EvH) gitaren af en toe.
[half off topic]
quote:Bij mij ook niet, als ik op acoustische gitaren klink, dan komt er helemaal niks... (of is die gewoon leeg?)
Op zaterdag 14 februari 2004 19:48 schreef Tomek het volgende:
Wat is dat toch met die site van ConijnDat menu wil maar niet werken bij mij, meer mensen die daar last van hebben?
quote:Maar de service bij MP is dan wel weer heel erg triest...
Op zondag 15 februari 2004 21:35 schreef Jimbaka het volgende:
Musik Prodictiv in Ibbenburen net over de grens bij Enschede.Het is alleen nog al verweg. Als je een keer een hele dag alles, maar dan ook alles wil proberen! (t is een enorme shop) Als je een paar mede gitaristen mee kan krijgen is het leuk, goed te doen en zeker de moeite waard.
quote:Die Kick music klinkt goed
Op maandag 16 februari 2004 13:03 schreef Scylla het volgende:
Ik woon zelf in Hilversum, en kom regelmatig bij Robberts en Bassconnection. Robberts vind ik persoonlijk vrij duur, en ze hebben er niet het allerbeste materiaal (afgezien van een paar Fenders en eigen merk allemaal Vintage en Squier achtige meuk) en Bassconnection heeft prima service, en is helemaal top voor basgitaar, alleen hebben die juist weer ongeveer geen betaalbare gitaren. Alles boven de 1000 euries, het ligt er een beetje aan wat je betaalbaar vind.
Ook is er nog een leuke muziekwinkel op de Gijsbrecht van Amstel straat (als je bekend bent met Hilversum) genaamd Kick Music, hebben niet echt veel, maar die man bestelt alles voor je, zet koffie voor je, en zijn richtprijzen zijn onder die van Feedback.
quote:Ja, die site is sowieso een beetje gedateerd, volgens mij word er aan een nieuwe gewerkt, maar die site die je waarschijnlijk hebt geopend (op a2000.nl server?) is al 2 jaar niet meer ge update. Hij heeft wat goedkope gitaren in z'n winkel staan, af en toe iets leuks, en inderdaad ook wel een hoop audio apparatuur. Hij wil wel voor je bestellen, en heeft soms echt leuke (2dehands) aanbiedingen. Zo heb ik mijn nieuwe OLP Stingray5 (bij Feedback 475) ervandaan voor 275,-, en heb ik er een hele mooie Fender Bassman Ten versterker voor 500 euries op de kop weten te tikken. Prima service verder, aardige vent die er ook echt iets vanaf weet, alleen heeft hij niet veel dingen op voorraad. Hij bestelt wel gitaren voor je.
Op maandag 16 februari 2004 21:33 schreef NB_TD het volgende:[..]
Die Kick music klinkt goed
Maar verkopen zij ook en bestellen zij ook gitaren, want ik zie alleen audioapparaten op de site staan
quote:Das ok
Op maandag 16 februari 2004 22:28 schreef Scylla het volgende:[..]
Ja, die site is sowieso een beetje gedateerd, volgens mij word er aan een nieuwe gewerkt, maar die site die je waarschijnlijk hebt geopend (op a2000.nl server?) is al 2 jaar niet meer ge update. Hij heeft wat goedkope gitaren in z'n winkel staan, af en toe iets leuks, en inderdaad ook wel een hoop audio apparatuur. Hij wil wel voor je bestellen, en heeft soms echt leuke (2dehands) aanbiedingen. Zo heb ik mijn nieuwe OLP Stingray5 (bij Feedback 475) ervandaan voor 275,-, en heb ik er een hele mooie Fender Bassman Ten versterker voor 500 euries op de kop weten te tikken. Prima service verder, aardige vent die er ook echt iets vanaf weet, alleen heeft hij niet veel dingen op voorraad. Hij bestelt wel gitaren voor je.
quote:Als jij vraagt ik wil deze, die, die en die uitproberen, mag je die, die, die, en die uitproberen. En vaak krijg je er ook een (overigens vrij goeie) kop koffie bij. Hij heeft nu volgens mij wel een paar leuke basgitaren staan, en veel gitaren van Stagg, ook een beetje een na-aap merk, ik weet niet waar je naar op zoek bent?
Op maandag 16 februari 2004 22:30 schreef NB_TD het volgende:[..]
Das ok
![]()
Ik hoop dat ie het niet erg vindt als ik een paar niet zal nemen, want ik moet ze toch op de een of andere manier uitproberen
quote:...niet echt alle effectendozen. Eigelijk maar een paar van digitech. Zoals ik al zei, vrij klein assortiment, en ik dacht dat hij op het moment geen epiphones heeft. (wel goeie gitaren trouwens, de gitarist van m'n band en m'n broertje hebben er een, allebei een, dus niet samen een, en de gitarist van mijn band is niet mijn broertje, maar...laat maar
Op maandag 16 februari 2004 22:39 schreef NB_TD het volgende:
Tja ik zou toch wel een paar Epiphone les pauls uit willen proberen. En die tremonti se van de neppe prs
Maar ja tis wel handig in ieder geval want hilversum is niet zo ver weg van utrecht
De meeste effectendozen heeft ie zeker ook wel lijkt me? ZOals de line6 producten.
En hij bestelt dus zoals ik al zei wel voor je, maar dan moet je wel weten waarnaar je op zoek bent. Bassconnection in Hilversum (Neuweg) heeft dacht ik wel een of twee Epiphones LP's.
quote:Ik heb al goed nagedacht over mn keuze dus ik weet precies wat ik zou willen bestellen
Op maandag 16 februari 2004 22:47 schreef Scylla het volgende:[..]
...niet echt alle effectendozen. Eigelijk maar een paar van digitech. Zoals ik al zei, vrij klein assortiment, en ik dacht dat hij op het moment geen epiphones heeft. (wel goeie gitaren trouwens, de gitarist van m'n band en m'n broertje hebben er een, allebei een, dus niet samen een, en de gitarist van mijn band is niet mijn broertje, maar...laat maar
)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En hij bestelt dus zoals ik al zei wel voor je, maar dan moet je wel weten waarnaar je op zoek bent. Bassconnection in Hilversum (Neuweg) heeft dacht ik wel een of twee Epiphones LP's.
Op zich is deze winkel wel goed voor mij. Ik word tenminste niet afgeleid door iets duurders
quote:but ofcourse...
Op zaterdag 14 februari 2004 19:18 schreef NB_TD het volgende:[..]
Hebben zij daar verstand van zaken? En willen ze graag helpen??
quote:Tja, daarom. Het wordt hoe dan ook een van de twee. Als de LP lekkerder speelt, kies ik die natuurlijk
Op dinsdag 17 februari 2004 16:21 schreef Zander het volgende:
Ik denk niet dat ze die gitaren zullen bestellen zodat je ze nog op je gemak kunt proberen. Bestellen = kopen, bij de meeste winkels. Maar misschien zit ik er naast..
Verder die effecten tja daar ben ik niet helemaal over uit. Ik denk nog steeds aan de guitarport aangezien mn pc toch de hele dag aanstaat.
En de V-Amp gaat denk ik afvallen, want daar hoor ik veel slechte dingen over; zoals losse knopjes en slecht effectgeluid ofzo iets
Maar net als een versterkertje: misschien dat ik zo'n kleine marshall koop. Is het alleen daarbij belangrijk dat je eerst je gitaar dr op aansluit om te luisteren hoe die klinkt voordat je hem koopt?
quote:Ik heb daar gisteren nog een gitaar gekocht. Ontzettend aardige mensen die je bij alles behulpzaam zijn. Echte superservice...
quote:ja ik kreeg alleen net een mailtje van ze dat ze de gitaren die ik zoek, niet hebben
Op dinsdag 17 februari 2004 16:45 schreef RigorMortis het volgende:[..]
Ik heb daar gisteren nog een gitaar gekocht. Ontzettend aardige mensen die je bij alles behulpzaam zijn. Echte superservice...
Echt als die feedback in utrecht goede service had .......................
Ik had daar trouwens helemaal geen geluidsdichte ruimtes gezien ?! Alleen mensen die gewoon in het gangpad zitten te spelen
En staffhorst is niet normaal duur..................
[Dit bericht is gewijzigd door NB_TD op 17-02-2004 16:54]
quote:Nee, je zit er echt niet naast
Op dinsdag 17 februari 2004 16:21 schreef Zander het volgende:
Ik denk niet dat ze die gitaren zullen bestellen zodat je ze nog op je gemak kunt proberen. Bestellen = kopen, bij de meeste winkels. Maar misschien zit ik er naast..
Het wordt tijd voor een Music Store in Nederland. Keulen is een beetje te ver
quote:In Utrecht is er aan de rechterkant een gang met 1 of 2 geluidsdichte ruimtes.
Op dinsdag 17 februari 2004 16:48 schreef NB_TD het volgende:[..]
ja ik kreeg alleen net een mailtje van ze dat ze de gitaren die ik zoek, niet hebben
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt als die feedback in utrecht goede service had .......................
Ik had daar trouwens helemaal geen geluidsdichte ruimtes gezien ?! Alleen mensen die gewoon in het gangpad zitten te spelen
En staffhorst is niet normaal duur..................
quote:Aaah jammer ik was vorig jaar in Keulen! Best leuke stad trouwens
Op dinsdag 17 februari 2004 16:56 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Nee, je zit er echt niet naast
En aangezien er in Nederland geen (heel weinig) winkels zijn met een fatsoenlijk aanbod, is het wel eens noodzakelijk om wat te bestellen.Het wordt tijd voor een Music Store in Nederland. Keulen is een beetje te ver
quote:Ow, kijk dat verandert de zaak. Ik zag namelijk vorige keer een paar gasten in het gangpad spelen: lekker primitief
Op dinsdag 17 februari 2004 16:58 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
In Utrecht is er aan de rechterkant een gang met 1 of 2 geluidsdichte ruimtes.
Maar goed, als die gitaren die je zoekt nergens in Nederland te proberen zijn, dan moet je misschien gewoon eens naar een grotere gitaarzaak gaan (bijv. Feedback in R'dam) en wat andere 'budget'-modellen proberen. Er is keuze zat, ik zou me zelf niet fixeren op 1 of 2 gitaren.
quote:Ik moet er toch maar eens naar Keulen gaan
Op dinsdag 17 februari 2004 16:59 schreef NB_TD het volgende:Aaah jammer ik was vorig jaar in Keulen! Best leuke stad trouwens
En inderdaad het aanbod in Nederland is niet om naar huis te schrijven
quote:Best wel handig idd
Ow, kijk dat verandert de zaak. Ik zag namelijk vorige keer een paar gasten in het gangpad spelen: lekker primitief
En aangezien ik liever niet heb dat iedereen mijn gejank kan horen en het personeel+ klanten neem ik aan ook niet , kunnen ze mij beter opsluiten in zo'n hokje
[edit]
De PRS Tremonti SE had ik laatst (3 weken geleden) nog in Feedback Rotterdam gezien. Die zullen ze waarschijnlijk nog wel hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Los_Bastardos op 17-02-2004 17:18]
Maar over die hokjes............tis altijd beter dan midden in het gangpad spelen! Misschien Rotterdam eens proberen. Wat vinden jullie van HUN service eigenlijk? Is die zaak leuker dan die van Utrecht?
quote:Aahhh het gevaar is geweken! Koptelefoon!
Op dinsdag 17 februari 2004 17:12 schreef Los_Bastardos het volgende:Maar dan krijg je wel een koptelefoon.
quote:Ik vind Feedback Rotterdam beter dan die in Utrecht. Het aanbod is wat beter en de geluidsdichte ruimtes zijn ook wel wat beter.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:14 schreef NB_TD het volgende:
Ja daar heb je gelijk in.Maar over die hokjes............tis altijd beter dan midden in het gangpad spelen! Misschien Rotterdam eens proberen. Wat vinden jullie van HUN service eigenlijk? Is die zaak leuker dan die van Utrecht?
De service is wel redelijk. Ik raad je alleen aan om niet in het weekend te gaan. Zaterdag is het vaak zo druk en dan willen ze je vaak niet goed helpen. Dan willen ze zoveel mogelijk starter-setjes verkopen en geen lastige vragen beantwoorden.
quote:Ok bedankt voor de tip. Misschien dat ik een keer in de vakantie ga of zo.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:24 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Ik vind Feedback Rotterdam beter dan die in Utrecht. Het aanbod is wat beter en de geluidsdichte ruimtes zijn ook wel wat beter.
De service is wel redelijk. Ik raad je alleen aan om niet in het weekend te gaan. Zaterdag is het vaak zo druk en dan willen ze ja vaak niet goed helpen. Dan willen ze zoveel mogelijk starter setjes verkopen en geen lastige vragen ontvangen.
quote:Ik heb een goeie site gevonden voor de PRS en de Music man
Misschien is Bass Connection in Hilversum wel wat. Ook al is het vooral bedoeld voor bassisten, ze hebben ook wel wat (goede) gitaren. De eigenaar is erg relaxed en heeft ook wel veel verstand van gitaren.[half off topic]
quote:Ik heb maar één keer een grote uitgave bij hun gedaan, maar ik heb toen niet geprobeerd de prijs te laten zakken. Je kan het altijd proberen.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:28 schreef NB_TD het volgende:[..]
Ok bedankt voor de tip. Misschien dat ik een keer in de vakantie ga of zo.
![]()
Zijn zij trouwens prijsstandvastig? Of kun je makkelijk met de prijs zakken als je daar in een keer een grote uitgave doet?
quote:Bedankt
Ik heb een goeie site gevonden voor de PRS en de Music man
Hij is officieel aangeschreven op de PRSguitars.com site:
www.voerman.nl
quote:Damn, da's wel goedkoop. Maar ik vind het toch riskant. Straks is er iets mis, en dan kan je hem weer terugsturen. Dat gaat weer een hoop geld kosten. En je kan hem niet een jaar later weer gratis laten afstellen. Wil je dan niet liever 300 euro meer betalen?
Ik lees nu een paar keer iets over de Woodwind & Brasswind. Iemand hier ervaring mee? De prijzen liggen voor de tremonti se 300 euro lager. Ik ben alleen bang dat zo''n internationale vervoering niet goed gaat
Ik ga gewoon een keer naar rotterdam effe rondneuzen, want Utrecht is crap!
je zou trouwens niet zeggen dat een elektrisch gitaar kiezen hetzelfde is als met een piano of viool, aangezien dit elektrisch is. En van de solid bodies al helemaal niet; je zou toch zeggen dat al die planken dezelfde sound hebben
quote:Hoeveel wil je uitgeven?
Op woensdag 18 februari 2004 09:00 schreef Mjam het volgende:
Ik zoek een klein kadootje voor iemand. Hij speelt beginnend gitaar, dus ik dacht aan een of ander accessoire. Heb er weinig kijk op, iemand een idee? Bestaan er bijv. plectrums die extra mooi vormgegeven zijn of zoiets? Iets anders leuks?
quote:Ik zat net nog naar guitarstraps te kijken! Die heb je in verschillende printjes
Op woensdag 18 februari 2004 09:00 schreef Mjam het volgende:
Ik zoek een klein kadootje voor iemand. Hij speelt beginnend gitaar, dus ik dacht aan een of ander accessoire. Heb er weinig kijk op, iemand een idee? Bestaan er bijv. plectrums die extra mooi vormgegeven zijn of zoiets? Iets anders leuks?
Al moet ik wel zeggen dat ik niet voor een gitaar kwam kijken, dus misschien dat er op die afdeling nou net weer een lul werkt, je weet het niet .
Mijn gitaar heb ik overigens gekocht bij Rock Palace in Den Haag. Dat is helemaal een wereldzaak. De gitaardude die me daar hielp wist er echt veel vanaf, wederom mag je alles uitproberen en ze doen zelfs niet moeilijk als je steeds maar weer komt binnenwippen om jezelf in een (semi-)geluidsdicht hokje op te sluiten, om pas na maanden eindelijk iets te kopen. En ze hebben een heel behoorlijk assortiment. Bijna zeker dat ze Epiphone Les Pauls hebben, en nog genoeg andere midprice electrische gitaren.
Ze zijn trouwens exclusief dealer van tanglewood gitaren, die zijn voor de prijsklasse behoorlijk goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |