quote:Hoe moet ik je nou nog serieus nemen
Op maandag 16 februari 2004 12:36 schreef Doc het volgende:
Helaas voor hen met een minderwaardigheids complex: Ajax is net iets vaker "het snoepje van de week". Pech voor jullie, leuk voor ons
quote:Waarom zou een ajacied het er niet mee eens kunnen zijn? Ik schrijf wekelijks columns over Heerenveen waarvan een helft tot een derde kritisch tot zeer negatief is. Dan hoor ik nooit dat ik in de mond van anti-Heerenveners praat maar dat mensen het er mee eens zijn of niet.
Op maandag 16 februari 2004 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ik kan zo ook van alles uit me mouw gaan schudden waardoor men er een dag over aant ouwehoeren is, maar waar dus geen kern van waarheid in zit. Deze columnist praat gewoon in de mond van de anti-Ajacieden.
Ik vraag me echt af waar die Amsterdamse angst voor kritiek vandaan komt. Is toch nergens voor nodig met jullie staat van dienst?
quote:Lekker he, selectief quoten
Op maandag 16 februari 2004 13:33 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe moet ik je nou nog serieus nemen
En ik doe nog wel zo mijn best
Maar wat ik schrijf is overigens niet eens zo onserieus. Ajax IS nu eenmaal vaker "het snoepje van de week". Maar dat houd niet in dat PSV en F'noord dat nooit zijn. Op die momenten staan zij volop in de schijnwerpers. PSV was zo'n aantal jaar alom bejubeld wegens diens transferbeleid (jonge potentiële toppers kopen van andere clubs, om ze bij PSV groot te laten worden; op Van Bommel en Robben na valt het resultaat echter iets tegen). Waren ze ook "herkenbaar" itt "het vreemdelingen legioen van Ajax". Allemaal gechargeer door de pers. Als het pro-PSV is hoor je ze in het Zuiden niet. Is hetpro-Ajax, dan wordt er gemekkerd. Dat is het verschil met Ajacieden. Die zeiken daar nooit zo over.
Enne reageer ook eens op Tony ![]()
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Een god is niet altijd positief, dus een bijnaam ook niet. Iets wat voor -en tegenstanders nog wel eens lijken te vergeten
quote:Omdat wij een stel arrogante lijers zijn
Op maandag 16 februari 2004 13:35 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom zou een ajacied het er niet mee eens kunnen zijn? Ik schrijf wekelijks columns over Heerenveen waarvan een helft tot een derde kritisch tot zeer negatief is. Dan hoor ik nooit dat ik in de mond van anti-Heerenveners praat maar dat mensen het er mee eens zijn of niet.
Ik vraag me echt af waar die Amsterdamse angst voor kritiek vandaan komt. Is toch nergens voor nodig met jullie staat van dienst?
(maar als je gewoon leest zie je dat Ajacieden evenveel kritiek op hun club hebben als PSV-ers. Bij F'noorders zie je dat nu iets meer, maar met name omdat er nu ook iets meer reden voor kritiek is)
En om die frustratie van andere clubs, en vanwege het kampioenschap.
quote:Over dat stukje dat Ajax een jankzak was heb ik eigenlijk geen commentaar gehad, dat valt mee/tegen
Op maandag 16 februari 2004 14:08 schreef Doc het volgende:Enne reageer ook eens op Tony
quote:Tjah, dat is gewoon een leuk feit waarmee je aan komt. En we maken ons ook meer zorgen om het voetbal dan de persoon Ajax, want de clubnaam Ajax staat..
Op maandag 16 februari 2004 14:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Over dat stukje dat Ajax een jankzak was heb ik eigenlijk geen commentaar gehad, dat valt mee/tegen
tering wat lul ik uit m'n nek
quote:Grappig alleen al dat je het steeds over die drie clubs hebt. Typerend.
Op maandag 16 februari 2004 14:08 schreef Doc het volgende:
Maar wat ik schrijf is overigens niet eens zo onserieus. Ajax IS nu eenmaal vaker "het snoepje van de week". Maar dat houd niet in dat PSV en F'noord dat nooit zijn.
Laat mij dan eens een verhaal zien over een club die als "de eenzame top wordt gepresenteerd" terwijl ze 3 punten los staan.
quote:Ja, da's leuk bedacht maar godenzonen is een superlatief - hoe je het ook wendt of keert, het is een benaming die alleen positief kan worden uitgelegd.
Enne reageer ook eens op Tony
[/quote]
quote:De Griekse Godenzoon Ajax was ook een nitwit en ik begrijp ook niet dat je een club daar naar vernoemt.
Op maandag 16 februari 2004 14:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Over dat stukje dat Ajax een jankzak was heb ik eigenlijk geen commentaar gehad, dat valt mee/tegen
Maar goed, alles beter dan een bedrijfssportvereniging
quote:Virtueel 6.
Op maandag 16 februari 2004 14:20 schreef SCH het volgende:[..]
Grappig alleen al dat je het steeds over die drie clubs hebt. Typerend.
Laat mij dan eens een verhaal zien over een club die als "de eenzame top wordt gepresenteerd" terwijl ze 3 punten los staan.
En idd de kop was een beetje vreemd van Sportweek, gebeurd 1 keer en meteen is er weer gejank.
quote:Niet zo typerend. Het is simpelweg een feit dat deze 3 clubs de meerderheid van de NLse media attentie hebben, en als er iets in de buitenlandse media verschijnt het meestal ook een van deze 3 clubs betreft. Dat komt ook omdat deze clubs meestal het meest spraakmakend zijn.
Op maandag 16 februari 2004 14:20 schreef SCH het volgende:
Grappig alleen al dat je het steeds over die drie clubs hebt. Typerend.
quote:Die eenzame hoogte heeft volgens mij niet alleen betrekking op de stand in de competitie maar meer op de doorstroom van jong talent. Daarin staat Ajax op eenzame hoogte
Op maandag 16 februari 2004 14:20 schreef SCH het volgende:
quote:Beste SCH, wanneer heb je nou in de gaten dat jouw visie echt niet de visie van iedereen is of de enig mogelijke visie. NIET iedereen ziet dat positief. Als je een NIET godsdienstige opvoeding hebt gehad maar een waar de klassieke oudheid meer gewaardeerd werd dan het gristelijk geloof, dan kijk je er echt anders tegen aan kijken. Neem dat nou maar van mij aan.
Op maandag 16 februari 2004 14:20 schreef SCH het volgende:Ja, da's leuk bedacht maar godenzonen is een superlatief - hoe je het ook wendt of keert, het is een benaming die alleen positief kan worden uitgelegd.
Ik snap best dat mensen vanwege hun achtergrond en opvoeding op verschillende manier tegen religie aankijken, ik heb ook helemaal niks met een god op maar dat maakt de betekenis van dat woord niet anders. De term godenzonen is niet voor meer uitleggen vatbaar in deze context. Of wil jij dan beweren dat er met godenzonen bij Ajax bedoeld wordt: dat stelletje losers. Dat is echt niet wat David Endt en anderen met dat begrip voor hebben.
Dat je dat van Sportweek en de aandacht voor 3 clubs ook nog recht probeert te praten, ik krijg er een muisarm van en een enorme vermoeidheid overvalt me. Zelfs David Endt zelf heeft nog meer relativeringsvermogen terwijl hij er nog wel voor wordt betaald om het soort teksten als de jouwe uit te kramen
quote:Jij hebt geen klassieke opvoeding genoten maar een gristelijke, zo ver is wel duidelijk. De term "Godenzoon"heeft bij mij werkelijk ook enige tragische connotatie en zal dat ook hebben die in zijn opvoeding iets meegekregen heet van de klassieke oudheid.
Op maandag 16 februari 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
Maar Doc dat is gewoon niet waar. Je zegt geen godenzonen in een negatieve context, een godenzoon is iemand die het goed getroffen heeft. Dat is niet mijn uitleg, dat is gewoon de uitleg.Ik snap best dat mensen vanwege hun achtergrond en opvoeding op verschillende manier tegen religie aankijken, ik heb ook helemaal niks met een god op maar dat maakt de betekenis van dat woord niet anders. De term godenzonen is niet voor meer uitleggen vatbaar in deze context. Of wil jij dan beweren dat er met godenzonen bij Ajax bedoeld wordt: dat stelletje losers. Dat is echt niet wat David Endt en anderen met dat begrip voor hebben.
Voor mij is Godenzoon veel neutraler. het heeft z'n "positieve" kanten, maar ook z'n tragische, aangezien het lieden waren die tussen twee werelden in leefden.
Je kan wel blijven beweren dat jouw uitleg de enige juiste is, maar dat is pas werkelijk arrogant.
quote:Ik praat niets recht, suffie. Ik constateer alleen maar. Ik constateer dat er drie clubs zijn in NL die meeste aandacht trekken. Of constateer jij iets anders? En zeg ik ergens dat het GOED is dat die drie clubs die aandacht krijgen?
Op maandag 16 februari 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
Dat je dat van Sportweek en de aandacht voor 3 clubs ook nog recht probeert te praten, ik krijg er een muisarm van en een enorme vermoeidheid overvalt me. Zelfs David Endt zelf heeft nog meer relativeringsvermogen terwijl hij er nog wel voor wordt betaald om het soort teksten als de jouwe uit te kramen
quote:Doe jij nog maar een lesje logica
Op maandag 16 februari 2004 14:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ajax was een jankzak, maar toch een godenzoon. Van Bommel is blijkbaar ook een jankzak, dus in principe is hij dan ook een godenzoon
"Een koe kan niet praten, maar toch een zoogdier. Een kanarie kan ook niet praten , dus in principe is een kanarie ook een zoogdier"
quote:Hè Hè. Worden jullie hier niet bek af van ?
Op maandag 16 februari 2004 14:55 schreef SCH het volgende:
Doc - ik stop ermee.
quote:Nee hoor.
Op maandag 16 februari 2004 14:58 schreef tong80 het volgende:
Hè Hè. Worden jullie hier niet bek af van ?
Hoogstens een beetje hardnekkig en arrogant
quote:Van Doc wist ik dat al.
Op maandag 16 februari 2004 15:01 schreef SCH het volgende:
Wij zijn geen luie flikkers.
Het laatste althans.
quote:Kijk
Op maandag 16 februari 2004 15:07 schreef tong80 het volgende:[..]
Van Doc wist ik dat al.
Het laatste althans.
net als in godenzonen, moet je dat begrip niet helemaal letterlijk nemen
flikker is hier meer overdrachtelijk bedoeld net als in godenzonen die god...........................
ach laat ook maar, jullie vmbo-ers
quote:Voor de goede orde, Aias was één van de grootste Griekse helden tijdens de Trojaanse oorlog. Hij was het die de Griekse schepen ternauwernood wist te verdedigen tegen de Trojanen, en hij was het die het lijk van Achilles wist te redden. Ik snap niet helemaal goed waarom Aias als een nitwit wordt gezien.
Op maandag 16 februari 2004 14:22 schreef Doc het volgende:
De Griekse Godenzoon Ajax was ook een nitwit en ik begrijp ook niet dat je een club daar naar vernoemt.
quote:En ik maar al die jaren denken dat het criteria om een zoogdier te zijn was dat je levende jongen werpt. blijkt het te zijn dat je moet kunnen praten! stomme ik!
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef Doc het volgende:[..]
Doe jij nog maar een lesje logica
"Een koe kan niet praten, maar toch een zoogdier. Een kanarie kan ook niet praten , dus in principe is een kanarie ook een zoogdier"
quote:Okay....
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef Doc het volgende:[..]
Doe jij nog maar een lesje logica
Van Bommel is gewoon een grappenmaker.
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:03 schreef Speed1971 het volgende:Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn tas dus ik pas in mijn tas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |