quote:De bijnaam "Godenzonen" komt af van de naam zelf, Ajax. Je kunt niet ontkennen dat alleen dat al direct dom overkomt. Dat hij zo voelt dat PSV het misdeelde kind is en Ajax het bevoorrechtte: wellicht heeft hij daar een klein beetje gelijk in, maar om nu te zeggen dat overduidelijk alles in het voordeel van Ajax wordt gegeven/geschreven/etc. daar ben ik het pertinent mee ONEENS.
Op zondag 15 februari 2004 20:53 schreef SCH het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens. Was wel te verwachten dat er zo op gereageerd werd maar zo belachelijk waren die woorden van Van Bommel niet. En Onkenhout durft tegen zijn collega's in te gaan en niet achter de meute aan te lopen.
Samen met Henri van der Steen van het Brabants Dagblad (imo de allerbeste voetbaljournalist van ons land) staat hij eenzaam aan de top als het om onafhankelijke en kritische voetbaljournalistiek gaat. Frans Oosterwijk volgt als een goede derde.
quote:Jahoor, ga even terug lezen aub. Ga me dan even laten zien waar ik heb geschreven dat ik geen moeite had met de cover van de SW? Nergens dus en daar gaat het mij ook helemaal niet om. Al zou erop de SW staan dat PSV de mooiste en best club is van Nederland dan moeten zij dat maar lekker doen. Wat maakt mij het nou uit wat er op die stomme cover van de SW staat. Geen fuck.
Op zondag 15 februari 2004 20:58 schreef SCH het volgende:[..]
Huilie
Jezus, ik gun het Ajax van harte, maar je moet het in perspectief zien. En dat gebeurt dus niet met zo'n cover als die van Sportweek - ik vind het raar dat jij geen moeite hebt met zo'n cover.
Van Bommel is veelte gefrustreerd over het feit dat hij maar niet bij PSV een transfer kan afdwingen naar het buitenland. Hij weet dat als hij bij Ajax zou hebben gespeeld hij al ergens op de bank zat bij een Europese subtopper. Dat maakt hem helemaal gek natuurlijk. Daarom ging hij van die poepverhalen over Godenzonen en Ajax oreren. Niet wetende waar nu eigenlijk die klepel hing. Dat Onkenhout begrip op brengt voor zijn gekrakeel over Ajax maakt hem alleen maar ongeloofwaardig.
quote:Net zoals iedere vorm van kritiek over ajax met veel misbaar weggewuift wordt. Van Bommel's woorden bleken dus te kloppen als je naar de SW van afgelopen week keek. Daar is helemaal niks tegenin te brengen. Dan kan het gefrustreerd en jaloers overkomen, het klopt wel. Dat Onkenhout daar pittig op in gaat en met netnummers komt was misschien niet nodig, maar Feyenoorders en ajacieden noemen elkaar onderling ook 010 en 020. Als dat al een punt van kritiek moet zijn in de column geeft aan dat het een ijzersterke column is waar een grote kern van waarheid in zit
Op zondag 15 februari 2004 20:56 schreef Speed1971 het volgende:
Ach het hele punt is gewoon dat de niet-Ajax-liefhebbers het gewoon vreselijk veel pijn doet om te zien dat het zo goed gaat met Ajax. Dus gaan ze lekker met zn alle tegen Ajax aanschoppen.
quote:Van Bommel is veelte gefrustreerd over het feit dat hij maar niet bij PSV een transfer kan afdwingen naar het buitenland. Hij weet dat als hij bij Ajax zou hebben gespeeld hij al ergens op de bank zat bij een Europese subtopper. Dat maakt hem helemaal gek natuurlijk. Daarom ging hij van die poepverhalen over Godenzonen en Ajax oreren. Niet wetende waar nu eigenlijk die klepel hing. Dat Onkenhout begrip op brengt voor zijn gekrakeel over Ajax maakt hem alleen maar ongeloofwaardig.
Op zondag 15 februari 2004 22:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Net zoals iedere vorm van kritiek over ajax met veel misbaar weggewuift wordt. Van Bommel's woorden bleken dus te kloppen als je naar de SW van afgelopen week keek. Daar is helemaal niks tegenin te brengen. Dan kan het gefrustreerd en jaloers overkomen, het klopt wel. Dat Onkenhout daar pittig op in gaat en met netnummers komt was misschien niet nodig, maar Feyenoorders en ajacieden noemen elkaar onderling ook 010 en 020. Als dat al een punt van kritiek moet zijn in de column geeft aan dat het een ijzersterke column is waar een grote kern van waarheid in zit
Mijn punt over van Bommel is gewoon waar, punt uit. Dat jij dat niet door je PSVbril ziet snap ik best. Het is gewoon een jankert die naar een ander wijst. Laat dat nou maar aan ons over. Als voetballer maak je jezelf daar gewoon belachelijk mee.
quote:Hij zal vast wel een jankzak zijn, feit is dat hij wel gelijk heeft. De Ridder was de nieuwe Van Het Schip, Babel de nieuwe Kluivert, zonder ook maar iets gepresteerd te hebben. Ajax wint van PSV in een wedstrijd die net zo goed anders had kunnen eindigen en opeens zijn ze eenzame top. Dat is toch geen objectieve journalistiek. Het is nationale volkssport bummer 1 om Van Bommel en Davids af te zeiken en daar doet Onkenhout niet aan mee.
Op zondag 15 februari 2004 22:21 schreef Speed1971 het volgende:Mijn punt over van Bommel is gewoon waar, punt uit. Dat jij dat niet door je PSVbril ziet snap ik best. Het is gewoon een jankert die naar een ander wijst. Laat dat nou maar aan ons over. Als voetballer maak je jezelf daar gewoon belachelijk mee.
Voor ajacieden is dat heel pijnlijk, voor niet-ajacieden verfrissend
quote:Zo vermoeiend. Nogmaals wat kan mij die cover van de SW schelen? Geen ene moer. PSV en met name van Bommel is /zijn gefrustreerd over het niet kunnen transfereren. Ajax en spelers van Ajax deden dat wel. Dat doet pijn bij van Bommel. Het heertje vind namelijk dat hij het respect verdient om bij een Europese topclub te spelen. En dat respect krijgt hij niet en dan gaat meneer lopen janken over Ajax. Hij doet dan ook nog eens uitspraken over Ajax en Godenzonen die zo grappig zijn dat je het eigenlijk zielig vindt voor hem dat die uitspraken in de openbaarheid zijn gekomen. Als sporter moet je niet gaan lopen wijzen en jammeren over de tegenstander, je moet hem verslaan op het veld.
Op zondag 15 februari 2004 22:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hij zal vast wel een jankzak zijn, feit is dat hij wel gelijk heeft. De Ridder was de nieuwe Van Het Schip, Babel de nieuwe Kluivert, zonder ook maar iets gepresteerd te hebben. Ajax wint van PSV in een wedstrijd die net zo goed anders had kunnen eindigen en opeens zijn ze eenzame top. Dat is toch geen objectieve journalistiek. Het is nationale volkssport bummer 1 om Van Bommel en Davids af te zeiken en daar doet Onkenhout niet aan mee.
Voor ajacieden is dat heel pijnlijk, voor niet-ajacieden verfrissend
quote:feyenoorders noemen Amsterdam 020, andersom is dat echt niet zo.
Op zondag 15 februari 2004 22:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Feyenoorders en ajacieden noemen elkaar onderling ook 010 en 020.
quote:Mogen wij Ajacieden niet dromen over opvolgers van de vervangers van de oude Ajacieden?
Op zondag 15 februari 2004 22:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De Ridder was de nieuwe Van Het Schip, Babel de nieuwe Kluivert,
quote:Dat doet helemaal geen pijn. Dat bevestigt alleen maar wat wij allang weten. Het doet jullie pijn. Het zit jullie dwars. Ons hoor je er niet over. Dat de gehele media Ajax minded is, is natuurlijk overdreven. Want hoe kan het anders dat er kritische/negatieve geluiden vanuit de media komen over Ajax? Dat je je beklag daar voor overdoet, prima maar kom dan niet aan met uitspraken alsGodenzonen blabla Dat is gewoon erg lachwekkend.
Op zondag 15 februari 2004 22:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
blijf lekker om de hete brei heendraaien. Alles wat niet van ajax is is kut, dat weten we nu wel. Onkenhout schreef een goede column waarin hij schreef het eens te zijn met opmerkingen van Van Bommel. Jij bent het niet eens met de woorden van Van Bommel, prima, maar alleen in amsterdam wond men zich erover op.Dan kan je wel blijven dooremmeren over transfers, dat neemt niet weg dat de media ajax minded is. Daar wordt wat over gezegd en dat doet pijn in amsterdam
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 15-02-2004 22:50]
quote:Dat is absolute onzin. 1 cover geeft nog geen trend aan. Sportweek heeft vaak extreme uitspraken op de cover. Anderhalf jaar geleden hadden ze groot op de cover teksten staan over crisis bij Ajax. Sportweek is gewoon een blad dat vaak vanuit een mening schrijft, niet echt hoogstaande journalistiek, maar dat pretenderen ze ook niet. Die mening is in het verleden net zo vaak negatief als positief over Ajax geweest. Het is alleen bij ze altijd extreem, net zoals ze dat over andere clubs doen.
Op zondag 15 februari 2004 22:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Van Bommel's woorden bleken dus te kloppen als je naar de SW van afgelopen week keek.
quote:Dat is hartstikke fijn voor je maar toevallig gaat die cover daar in grote lijnen over en is een dergelijke media-uiting waar Onkenhout op doelt. Beetje raar dat je als argument inbrengt dat die cover jou niet kan schelen. Wat Onkenhout beweert is dat die cover symbool staat voor hoe een deel van de Nederlandse media met Ajax omgaat. Die cover is enorm relevant in deze discussie en Onkenhout haalt Van Bommel daarbij aan. Ik vind zijn betoog niet overal even sterk net als dat ik het afbranden van Van Bommel door andere niet zo sterk vindt.
Op zondag 15 februari 2004 22:36 schreef Speed1971 het volgende:
Zo vermoeiend. Nogmaals wat kan mij die cover van de SW schelen? Geen ene moer.
Het punt is nu juist dat deze cover over Ajax gaat. En niet over PSV.
quote:Volgens mij noemt bijna niemand elkaar zo, het is gewoon een benaming die Van Onkenhout in deze column gebruikt. 05136 vindt hem wel geestig
Op zondag 15 februari 2004 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
feyenoorders noemen Amsterdam 020, andersom is dat echt niet zo.
quote:Ja hoor, dat mag wel, maar schrijf er dan bij dat je als journalist fanatiek supporter bent van ajax. Als een fan dat zegt vind ik het prima, maar een journalist moet beter weten.
Op zondag 15 februari 2004 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Mogen wij Ajacieden niet dromen over opvolgers van de vervangers van de oude Ajacieden?
quote:Feyenoorders noemen ons nog al eens zo, lees maar na hier op het forum. Het gebruik hiervan in de column is trouwens wel grappig, vindt ook 0118...
Op zondag 15 februari 2004 22:53 schreef SCH het volgende:[..]
Volgens mij noemt bijna niemand elkaar zo, het is gewoon een benaming die Van Onkenhout in deze column gebruikt. 05136 vindt hem wel geestig
quote:Weet ik niet. Als je over Ajax schrijft en dat is je mening dan moet je die verkondigen toch? Als ze nu schrijven dat Niedzahlian de opvolger wordt van Kezman, is dat dan hetzelfde?
Op zondag 15 februari 2004 22:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ja hoor, dat mag wel, maar schrijf er dan bij dat je als journalist fanatiek supporter bent van ajax. Als een fan dat zegt vind ik het prima, maar een journalist moet beter weten.
quote:Een journalist hoor in nieuwskolommen geen eigen mening te verkondigen. Helaas is dat in de sportjournalistiek nauwelijks nog het geval. Voetbalverslagen zijn verworden tot pure recensies en ik zie aan de naam van de schrijver al wat de teneur van het stukje wordt.
Op zondag 15 februari 2004 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Weet ik niet. Als je over Ajax schrijft en dat is je mening dan moet je die verkondigen toch? Als ze nu schrijven dat Niedzahlian de opvolger wordt van Kezman, is dat dan hetzelfde?
Een journalist zou op basis van inzicht en kennis tot de conclusie kunnen komen dat Samaras een goede opvolger voor Kezman zou zijn, maar dat evenwicht tussen mening en objectiviteit is wankel.
quote:Alsje schrijft dat De Ridder nu al een superspeler is en dat is je mening, prima, maar dan twijfel ik aan je observatie vermogen als (PZC)voetbaljournalist. Als iemand Heitinga de opvolger van De Boer of desnoods Beckenbauer noemt kan ik hem geen ongelijk geven, maar niet ieder talentje dat in het 1e terechtkomt is een wereldtopper. Daarvoor moeten ze eerst wat presteren en wat meer dan 2 leuke bewegingen en wat schwalbes laten zien
Op zondag 15 februari 2004 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Weet ik niet. Als je over Ajax schrijft en dat is je mening dan moet je die verkondigen toch? Als ze nu schrijven dat Niedzahlian de opvolger wordt van Kezman, is dat dan hetzelfde?
quote:Hoezo is dat bij Heitinga dus wel zo en bij De Ridder niet? Heitinga was in de jeugd al het talent en kreeg toen de stempel al. De Ridder ook, maar bij hem is dat ineens anders... Wat is dat dan?
Op zondag 15 februari 2004 23:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Alsje schrijft dat De Ridder nu al een superspeler is en dat is je mening, prima, maar dan twijfel ik aan je observatie vermogen als (PZC)voetbaljournalist. Als iemand Heitinga de opvolger van De Boer of desnoods Beckenbauer noemt kan ik hem geen ongelijk geven, maar niet ieder talentje dat in het 1e terechtkomt is een wereldtopper. Daarvoor moeten ze eerst wat presteren en wat meer dan 2 leuke bewegingen en wat schwalbes laten zien
quote:Heitinga heeft inmiddels laten zien een talent te zijn, De Ridder, Babel en De Mul hebben nog niks laten zien, maar werden voor hun debuut al de hemel in geschreven. In en ajax magazine mag dat best, maar een krant die beweert objectief te zijn mag zoiets natuurlijk nooit opschrijven
Op zondag 15 februari 2004 23:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoezo is dat bij Heitinga dus wel zo en bij De Ridder niet? Heitinga was in de jeugd al het talent en kreeg toen de stempel al. De Ridder ook, maar bij hem is dat ineens anders... Wat is dat dan?
quote:Weet ik niet. Als een journalist een artikel schrijft over Ajax, en het komt er op hoe de aanwas van de jeugd is, dan mag je dat toch zeggen? Babel, Heitinga en De Ridder waren gewoonweg de grootste talenten en dan mag je dat toch schrijven? En ja, dan ga je vergelijken ja.
Op zondag 15 februari 2004 23:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Heitinga heeft inmiddels laten zien een talent te zijn, De Ridder, Babel en De Mul hebben nog niks laten zien, maar werden voor hun debuut al de hemel in geschreven. In en ajax magazine mag dat best, maar een krant die beweert objectief te zijn mag zoiets natuurlijk nooit opschrijven
quote:Ook in een wedstrijd verslag over een wedstrijd tegen ADO, waarin niemand wat liet zien in de voorhoede, maar de "journalist" kwam ongeveer klaar tijdens het schrijven. Eerst eens wat laten zien, daarna mag je wat complimenten krijgen
Op zondag 15 februari 2004 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Weet ik niet. Als een journalist een artikel schrijft over Ajax, en het komt er op hoe de aanwas van de jeugd is, dan mag je dat toch zeggen? Babel, Heitinga en De Ridder waren gewoonweg de grootste talenten en dan mag je dat toch schrijven? En ja, dan ga je vergelijken ja.
quote:Zoals ik dat dus tijden heb gehad met Arjan Robben en Robin van Persie. Dit gebeurt dus echt niet alleen bij Ajax. Het gebeurt omdat er te weinig Nederlandse talenten komen, en als er dan 1 komt krijg je die hosanna.
Op zondag 15 februari 2004 23:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ook in een wedstrijd verslag over een wedstrijd tegen ADO, waarin niemand wat liet zien in de voorhoede, maar de "journalist" kwam ongeveer klaar tijdens het schrijven. Eerst eens wat laten zien, daarna mag je wat complimenten krijgen
quote:In het buitenland ben je met 22 nog een talent, hier alleen als je een jaar of 18 bent lijkt het wel. Iedere week moet er een nieuw talent zijn, anders worden er te weinig blaadjes verkocht. Sportjournalistiek gaat tegenwoordig meer om kwantiteit dan om kwaliteit lijkt het wel en daarom is zo'n column van Onkenhout eens een verademing
Op zondag 15 februari 2004 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:Zoals ik dat dus tijden heb gehad met Arjan Robben en Robin van Persie. Dit gebeurt dus echt niet alleen bij Ajax. Het gebeurt omdat er te weinig Nederlandse talenten komen, en als er dan 1 komt krijg je die hosanna.
quote:Goed punt!
Op zondag 15 februari 2004 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Zoals ik dat dus tijden heb gehad met Arjan Robben en Robin van Persie. Dit gebeurt dus echt niet alleen bij Ajax. Het gebeurt omdat er te weinig Nederlandse talenten komen, en als er dan 1 komt krijg je die hosanna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |