abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17197861
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Het leest prettiger weg dan de VI moet ik zeggen.

misschien is dat niveau ook iets te hoog voor jou?
wie zaait zal oogsten.....
pi_17197882
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:37 schreef cohen het volgende:

[..]

en wie ben jij dan weer?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 15 februari 2004 @ 16:39:23 #28
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17197894
quote:
Niet doen
  zondag 15 februari 2004 @ 16:39:51 #29
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_17197903
Op een PSV-forum heeft iemand de column van Onkenhout uitgetypt.
quote:
Mark van Bommel en zijn gevecht tegen 020
In tegenstelling tot het grootste deel van de vaderlandse pers heb ik geen hekel aan Mark van Bommel. Ook heb ik geen bezwaar tegen zijn stelling dat de media grotendeels op de hand van Ajax zijn.'Overdreven gedoe met Ajacieden en godenzonen', noemde hij het vorige maand in VI, geheel in de traditie van mijn goede Rotterdamse vriend Gerard Cox voor wiens uitgesproken visie ik steeds meer waardering begin te krijgen. (En wiens hoofd ik wel eens had willen zien, toen AMsterdammer Co Adriaanse met AZ woensdag met 3-0 van Feyenoord won.)

Zondag zat ik in de Arena tijdens Ajaqx-PSV naast een
vriendelijke jongeman die mij vaag bekend voorkwam. Hij bleek mij ooit te hebben geïnterviewd voor een blad dat niet meer bestaat. Hij vertelde mij dat hij inmiddels medewerker is van een weekblad dat nog wel bestaat.
Niets bijzonders, zou je denken, totdat de wedstrijd begon en kreetjes aan zijn mond begonnen te ontsnappen. Snel ontdekte ik een vast patroon: de kreetjes namen toe als Ajax ten aanval trok.

Als Ajax een krans kreeg -wat niet te vaak gebeurde- schokte zijn lichaam, alsof hij de bal zelf over de doellijn wilde schieten. Op elke duw van een PSV'er reageerde hij met een afkeurend brommend geluid.

Één keer haalde hij verhaal bij scheidsrechter Luinge opmdat een speler van PSV, het zal van Bommel zijn geweest, het had gewaagd Sneijder een zetje te geven. Toen Ajax scoorde, veerde de journalist van het weekblad op.

Zo zijn er wel meer. Van Ajax houdt iedereen, van PSV alleen het Eindhovens Dagblad en van Feijenoord alleen het Rotterdams Dagblad en het Algemeen Dagblad.

Verslaggevers van Rotterdamse kranten die een thuiswedstrijd van Ajax moeten verslaan worden door de achterblijvers op der redactie sterkte gewenst met hun barre tocht naar 020. Alles beter dan het woord Amsterdam, vinden ze daar.

In 010 zullen ze het interview met van Bommel in VI ongetwijfeld met enige instemming hebben gelezen. In 023 deed ik hetzelfde.

Van Bommel realiseerde zich dat hij zich op glad ijs begaf, maar klaagde de media desondanks aan. Je mag er eigenlijk niets van zeggen, zei hij, 'want dan roept iedereen weer dat je je achtergesteld voelt: het bekende verhaal van de provinciaal die eens net zo volwassen moet worden als de mensen boven de grote rivieren'.

Dit vinden ze in 020 natuurlijk helemaal niet leuk om te lezen. Door sommige collega's wordt Mark van Bommel zelfs gehaat. De hoofredacteur van Sportweek vindt zijn gedrag 'paranoïde', zo schrijft hij deze week stoer.

Deze Frans Lomans zal ook het tekstje wel geschreven hebben op de voorpagina van het blad, naar aanleiding van de twee toevalstreffers die Ajax zondag tegen PSV maakte. 'Ajax wordt eenzame top. Herkenbaar, eigen en jong'. Toe maar.

Dit is nou wat van Bommel bedoelt met 'overdreven gedoe met Ajacieden en godenzonen'. Ik begrijp ook wel dat er geld moet worden verdiend en 020 voor Sportweek een bealngrijke afzetmarkt isd, maar hou dan tenminste nog de schijn van objectiviteit op.

Lomans stelt de vraag hoet het toch komt dat 'zo'n goede voetballer zo verongelijkt door het leven kan gaan en zo jaloers kan zijn op de aandacht die jonge Ajacieden her en der krijgen'. Sta mij toe dat ik namens van BOmmel antwoord geef.

Dat komt, beste Frans, omdat deze week op de voorpagina van je blad staat dat Ajax eenzame top wordt én herkenbaar, eigen en jong is, naar aanleiding van een wedstrijd tegen PSV dat een uur lang superieur was en in de Arena alleen maar geen overtuigende zege boekte omdat Vennegoor of Hesselink bij een 1-0 voorsprong een enorme kans onbenut liet (op dat moment kreunde ík).

Misschien kmt het ook wel doordat van Bommel er niet zo lang geleden van beschuldigd werd dat hij de mol was die geheimen uit de kleedkamer van het Nederlands elftal doorvertelde, en in één adem achterbaksheid werd aangewreven.

En misschien ook wel omdat in de regio 020 de gewoonte bestaat om een Ajaciedje dat drie keer een voorzet geeft, die niet geheel achter het doel verdwijnt, onmiddelijk in te delen bij de eenzame top en hem herkenbaar, eigen en jong te noemen.

Alles van buiten 020 is verdacht. Op de regionale zender wordt een sportprogramma uitgezonden dat de Godenzonen heet. Ik hoop dat de titel een mengeling is van ironie en zelfspot, maar ik vrees het ergste: in 020 zijn ze over het algemeen reuze tevreden met zichzelf.

Het zijn dezelfde sentimenten die er dertig jaar geleden voor hebben gezorgd dat een stelletje Amsterdammers met grote bekken Willy van der Kuylen en Jan van Beveren uit het Nederlands elftal verjoegen.

Wat ik maar wil zeggen: Mark van Bommel heeft groot gelijk.

zondag 15 februari 2004 @ 16:47:15 #30
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17198068
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:39 schreef Bobu het volgende:
Wat zit het hoog, daar in Eindhoven he?
pi_17198100
Sorry, maar dit versterkt alleen maar mijn beeld over van Bommel.
Een uitermate irritante en overschatte voetballer
slettebak [@] gmail.com
pi_17198168
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Het leest prettiger weg dan de VI moet ik zeggen.

Komt omdat het alleen op vermaak is gericht, weinig diepgang.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17198348
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:39 schreef Bobu het volgende:
Ojeetje. Ik krijg bijna medelijden met 040, als ik het goed heb is dat het ken getal van dat zielige stadje wat zijn bestaansrecht puur en alleen heeft te danken aan dat ene bedrijf.
Maar ik snap de frustratie`s goed hoor. Ajax wordt natuurlijk gedragen door een veel groter publiek. Ook niet verwonderlijk als je bedenkt dat Ajax veel aantrekkelijker voetbal speelt dan welke club ook. Naja AZ komt aardig in de buurt de laatste tijd. Ojee maar nee toch das ook al een club uit Noord-Holland. Verder moeten we niet vergeten dat de resultaten van Ajax ook veel meer aanspreken dan de resultaten uit 010 en 040.
Dat hele 010 gedoe is ook zo grappig. Dat is weer voort gekomen uit de frustratie van de wezens die in 010 leven. Zij moeten immers altijd gebukt gaan onder het feit dat zij hun meerdere moeten erkennen in 020. Totdat er een mongooltje op het geweldige idee kwam dat als het op kengetalnummers aankwam zij mooi 020 de loef konden afsteken.

Ik vind het allemaal helemaal geweldig. Ik poep op 010 en weeg mn reet vervolgens af met 040!

-thnx DG voor het kengetal van EHV-

[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 15-02-2004 17:02]

Let yourself go and enjoy the bassline...
  zondag 15 februari 2004 @ 16:59:39 #34
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_17198373
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:58 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Ojeetje. Ik krijg bijna medelijden met 045, als ik het goed heb is dat het ken getal van dat zielige stadje wat zijn bestaansrecht puur en alleen heeft te danken aan dat ene bedrijf.
Maar ik snap de frustratie`s goed hoor. Ajax wordt natuurlijk gedragen door een veel groter publiek. Ook niet verwonderlijk als je bedenkt dat Ajax veel aantrekkelijker voetbal speelt dan welke club ook. Naja AZ komt aardig in de buurt de laatste tijd. Ojee maar nee toch das ook al een club uit Noord-Holland. Verder moeten we niet vergeten dat de resultaten van Ajax ook veel meer aanspreken dan de resultaten uit 010 en 045.
Dat hele 010 gedoe is ook zo grappig. Dat is weer voort gekomen uit de frustratie van de wezens die in 010 leven. Zij moeten immers altijd gebukt gaan onder het feit dat zij hun meerdere moeten erkennen in 020. Totdat er een mongooltje op het geweldige idee kwam dat als het op kengetalnummers aankwam zij mooi 020 de loef konden afsteken.

Ik vind het allemaal helemaal geweldig. Ik poep op 010 en weeg mn reet vervolgens af met 045!

EHV is 040
NAAR HET ANDERE FORUM!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2004 @ 18:02:13 #35
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17200136
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:58 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

-thnx DG voor het kengetal van EHV-

Het pleit voor je EN geeft voldoende de status aan van die klote stad, dat je dat kengetal niet kende

En ik vind die gasten die klagen over de term "Godenzonen" alleen maar aangeven dat ze geen algemene kennis bezitten. Die gasten moeten Homerus eens lezen, misschien dat ze het dan snappen. De sukkels.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_17200557
quote:

Dat zal het zijn ja, gelukkig dat je me er op wijst
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17200764
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:48 schreef JaWi het volgende:
Sorry, maar dit versterkt alleen maar mijn beeld over van Bommel.
Een uitermate irritante en overschatte voetballer
Leg uit SVP, Van Bommel heeft die column niet geschreven, maar Paul Onkenhout, een van de meest gewaardeerde voetbalcolumnisten in Nederland. Hij laat een tegengeluid horen. Een goed geschreven column waarin hij terecht uithaalt naar SW, want dat was een zeer inhoudsloos artikel, dit in tegenstelling tot het stuk over Kocabas en Delibas of het alleraardigste stukje over Uytdenhaaghe

Of is iedere vorm van kritiek op Ajax en de berichtgeving daarover al Calimero gedrag. de Volkskrant is een Amsterdamse krant en jet plijt voor ze dat ze dit toestaan

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17200963
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Leg uit SVP, Van Bommel heeft die column niet geschreven, maar Paul Onkenhout, een van de meest gewaardeerde voetbalcolumnisten in Nederland. Hij laat een tegengeluid horen. Een goed geschreven column waarin hij terecht uithaalt naar SW, want dat was een zeer inhoudsloos artikel, dit in tegenstelling tot het stuk over Kocabas en Delibas of het alleraardigste stukje over Uytdenhaaghe

Of is iedere vorm van kritiek op Ajax en de berichtgeving daarover al Calimero gedrag. de Volkskrant is een Amsterdamse krant en jet plijt voor ze dat ze dit toestaan

Ik heb denk ik te snel geoordeeld
Heb dat stukje in SW niet gelezen, althans nog niet, zal het eens opzoeken.
slettebak [@] gmail.com
pi_17203662
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
...knip...
Paul Onkenhout had dit stukkie een paar maanden/jaren geleden moeten schrijven. Nu is het mee huilen met de wolven in het bos. Niets meer en niets minder. Verder maakt hij zich volslagen belachelijk om het op te nemen voor Herr Von Bommel aangaande het godenzonen geouwehoer. Het zou het zelfde zijn als dat ik zou zeggen dat PSVers lampies worden genoemd omdat Philips toevallig de spaarlamp heeft uitgevonden.
Ook het 010 en 020 gezwam van de heer Onkenhout vind ik totaal belachelijk dat is iets wat je aan, mongolen/zieltjes/kontkorsten/pisvlekken/hoe je ze wilt noemen, moet overlaten.
pi_17203786
Hij overdrijft misschien een beetje maar zijn opmerkingen over Sportweek zijn me uit het hart gegrepen. Daar valt gewoon helemaal niks tegen in te brengen. Het is toch volslagen bezijden de waarheid om Ajax "op eenzame hoogte" te noemen. Ik barste in de kiosk spontaan in lachen uit - Als je drie punten boven de nummer 2 staat - en een journalist noemt dat "op eenzame hoogte" dan is ie toch een beetje raar bezig. Dus dat Onkenhout daar een tegenreactie op geeft en bovendien de woorden van Van Bommel, in het juiste perspectief plaatst - ik vind er veel voor te zeggen. Het was sowieso niet zo sterk hoe Van Bommel werd afgebrand - dat zegt over het algemeen meer over de onmacht van de mensen die zo reageren dan over de uitspraak zelf.
pi_17204288
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:15 schreef SCH het volgende:
Hij overdrijft misschien een beetje maar zijn opmerkingen over Sportweek zijn me uit het hart gegrepen. Daar valt gewoon helemaal niks tegen in te brengen. Het is toch volslagen bezijden de waarheid om Ajax "op eenzame hoogte" te noemen. Ik barste in de kiosk spontaan in lachen uit - Als je drie punten boven de nummer 2 staat - en een journalist noemt dat "op eenzame hoogte" dan is ie toch een beetje raar bezig. Dus dat Onkenhout daar een tegenreactie op geeft en bovendien de woorden van Van Bommel, in het juiste perspectief plaatst - ik vind er veel voor te zeggen. Het was sowieso niet zo sterk hoe Van Bommel werd afgebrand - dat zegt over het algemeen meer over de onmacht van de mensen die zo reageren dan over de uitspraak zelf.
Hij overdrijft zeker in dat stuk. Dat is jammer want dat had het stuk niet nodig. Nu onkracht hij het verhaal ermee. En dat 010vs020 is gewoon van een heel bedenkelijk niveau.
pi_17204307
Aardige column zo met dat 010 en 020 gedoetje... Hij overdrijft, maar wel op een ludieke manier. Met zn mening raakt ie natuurlijk kant noch wal maar dat moge duidelijk zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_17204385
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:31 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Hij overdrijft zeker in dat stuk. Dat is jammer want dat had het stuk niet nodig. Nu onkracht hij het verhaal ermee.

Het is een column, geen commentaar.
quote:
En dat 010vs020 is gewoon van een heel bedenkelijk niveau.
Nou als ik de reacties van 020 op Fok alleen al op de slechte prestaties van 010 zie
pi_17204540
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:34 schreef SCH het volgende:
Het is een column, geen commentaar.
Das een feit.
quote:
Nou als ik de reacties van 020 op Fok alleen al op de slechte prestaties van 010 zie
dan?
pi_17204589
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:38 schreef Speed1971 het volgende:
dan?
heeft ie wel een punt.
pi_17204757
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:40 schreef SCH het volgende:

[..]

heeft ie wel een punt.

Dus een gelijkspel
  zondag 15 februari 2004 @ 20:48:31 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17204848
Sportweek is fout met die misplaatste titel, maar deze column is een beetje van hetzelfde niveau. Hij zet de woorden van van Bommel, die toch als belachelijk gezien kunnen worden, weer in de schijnwerpers. Een beetje tegengas is wel goed, en je collega's voor lul zetten is ook wel oke. De jonge Ajacieden met beide beentjes terug trekken naar de wereld is al helemaal goed. Maar dat op een (geforceerd grappige?) gefrustreerde manier doen, ach ja. Typisch iets wat je inderdaad op het PSV forum leest
pi_17205007
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:48 schreef twi het volgende:
Sportweek is fout met die misplaatste titel, maar deze column is een beetje van hetzelfde niveau. Hij zet de woorden van van Bommel, die toch als belachelijk gezien kunnen worden, weer in de schijnwerpers. Een beetje tegengas is wel goed, en je collega's voor lul zetten is ook wel oke. De jonge Ajacieden met beide beentjes terug trekken naar de wereld is al helemaal goed. Maar dat op een (geforceerd grappige?) gefrustreerde manier doen, ach ja. Typisch iets wat je inderdaad op het PSV forum leest
Ben ik niet met je eens. Was wel te verwachten dat er zo op gereageerd werd maar zo belachelijk waren die woorden van Van Bommel niet. En Onkenhout durft tegen zijn collega's in te gaan en niet achter de meute aan te lopen.

Samen met Henri van der Steen van het Brabants Dagblad (imo de allerbeste voetbaljournalist van ons land) staat hij eenzaam aan de top als het om onafhankelijke en kritische voetbaljournalistiek gaat. Frans Oosterwijk volgt als een goede derde.

pi_17205088
Ach het hele punt is gewoon dat de niet-Ajax-liefhebbers het gewoon vreselijk veel pijn doet om te zien dat het zo goed gaat met Ajax. Dus gaan ze lekker met zn alle tegen Ajax aanschoppen.
pi_17205161
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:56 schreef Speed1971 het volgende:
Ach het hele punt is gewoon dat de niet-Ajax-liefhebbers het gewoon vreselijk veel pijn doet om te zien dat het zo goed gaat met Ajax. Dus gaan ze lekker met zn alle tegen Ajax aanschoppen.
Huilie

Jezus, ik gun het Ajax van harte, maar je moet het in perspectief zien. En dat gebeurt dus niet met zo'n cover als die van Sportweek - ik vind het raar dat jij geen moeite hebt met zo'n cover.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')