Met een jaartje of 8 is de na-oorlogse laagbouw hier wel gesloopt. De woningstichtingen al wel aardig bezig om dat soort wijken te slopen. Vooral omdat het niet meer rendabel blijft met de renovaties van dat soort woningen. Zo zijn er al een tal van woningen gesloopt aan de Sint Joseph straat, meer woningen zullen ook in de komende jaren daar volgen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:09 schreef Goodluck het volgende:
Ik heb zelf lange tijd in Almelo gewoond, en ik herken me wel enigsinds in het geschetste beeld.
Een en ander heeft vooral te maken met de ter zielen gegane textiel-industrie die ooit zo glorieus floreerde. Het gros van de (Turkse)gastarbeiders is in Almelo blijven wonen waardoor Almelo ook nog eens de grootste Turkse gemeenschap van Nederland heeft. Hoge werkeloosheid, veel na-oorlogse laagbouw en veel oude, leegstaande fabrieken maken het een deprimerende stad vol vergane glorie, criminaliteit en uitzichtloosheid.
Niet mee eens. Oude wijken blijven gerenoveert worden (kijk naar de riet). Als ik het even grof mag schetsen kun je denk ik wel stellen dat 3 kwart van de huizen in en om de binnenstad vervallen en/of verpaupert is.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:17 schreef Panzer het volgende:
[..]
Met een jaartje of 8 is de na-oorlogse laagbouw hier wel gesloopt. De woningstichtingen al wel aardig bezig om dat soort wijken te slopen. Vooral omdat het niet meer rendabel blijft met de renovaties van dat soort woningen.
Sterker nog: de gemeente Almelo is een van de armste gemeentes van Nederland en staat al jaren onder di-recte kuratele van het rijk. Tel daarbij op de huidige recessie, de al tientallen jaren lange hoge werkeloosheid en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.quote:Maarja, de gemeente heeft ook nog wel wat panden, alleen is de gemeente Almelo niet echt zo rijk meer.
Altijd positief blijven denken tochquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:15 schreef Goodluck het volgende:
en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.
Goed onder woorden gebrachtquote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:09 schreef Goodluck het volgende:
Ik heb zelf lange tijd in Almelo gewoond, en ik herken me wel enigsinds in het geschetste beeld.
Een en ander heeft vooral te maken met de ter zielen gegane textiel-industrie die ooit zo glorieus floreerde. Het gros van de (Turkse)gastarbeiders is in Almelo blijven wonen waardoor Almelo ook nog eens de grootste Turkse gemeenschap van Nederland heeft. Hoge werkeloosheid, veel na-oorlogse laagbouw en veel oude, leegstaande fabrieken maken het een deprimerende stad vol vergane glorie, criminaliteit en uitzichtloosheid.
Almelo is helemaal niet 1 van de armste gemeentes van Nederland en hoezo staat onder direct kuratele van het rijk? Heb je een bron voor die schijnbaar wetenschappelijke informatie van jou?quote:Sterker nog: de gemeente Almelo is een van de armste gemeentes van Nederland en staat al jaren onder di-recte kuratele van het rijk. Tel daarbij op de huidige recessie, de al tientallen jaren lange hoge werkeloosheid en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.
Dezelfde geschiedenis als Enschede dus. Met het verschil dat Enschede zich goed heeft weten te herstellen en nu bloeit als nooit tevoren.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:09 schreef Goodluck het volgende:
Hoe heette die discotheek ook nog maar weer? In dat pand zitten nu appartementen, een makelaardij en nog wat bedrijfjes. Gevestigd aan de Oranjestraat.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:40 schreef _Denker het volgende:
Zo is er over elke stad wel wat te zeuren.
Het klopt dat er relatief veel hangjongeren zijn en buitenlanders (al dan niet gecombineerd met elkaar).
In Amsterdam (bijvoorbeeld) heb je daar toch ook last van?
Ik kan me op een zaterdagavond goed vermaken in het cafe. Een discotheek hebben we gehad, maar dat is niet goed gelopen, dus waarom nog een keer?
Ik ben wel tevreden zo hoor, niet over alles natuurlijk.
Nog altijd te lang. Ik ga altijd helemaal voorin de IC zitten vanuit Enschede, zodat de kans zo klein mogelijk is dat er van dat Almelose spul bij mij in de coupé komt zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2004 03:17 schreef Steijn het volgende:
Gelukkig stopt de Intercity maar even in Almelo.
Bijna goedquote:Op woensdag 17 maart 2004 23:41 schreef AsschenSukar het volgende:
gokje op het dorp van TS zn ouders (heb pagina 2 en 3 niet gelezen)
BORNE
daar kom ik ook vandaan
He, interessant. Welke middelbare school moet je zijn? En waar gaat het over?quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:50 schreef AKnynke het volgende:
Ik moet vanavond een presentatie houden in een of andere middelbare school in Almelo. Moet ik vanaf de trein ook nog met de bus! Oei oei....zo zie ik eindelijk eens wat van Almelo! :
Zenderen? Bornebroek?quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:52 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Bijna goed
ehm...welke school het is weet ik niet, ik weet dat ik er met buslijn 25 heenmoet, en dan aan de obrechtstraat moet uitstappen. De presentatie gaat over een jaar naar het buitenland gaan om daar te studeren na de middelbare school. Dat heb ik gedaan, en ik sta daar nu als zegmaar een vraagbaak.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:52 schreef _Denker het volgende:
[..]
He, interessant. Welke middelbare school moet je zijn? En waar gaat het over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |