abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17688377
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:09 schreef Goodluck het volgende:
Ik heb zelf lange tijd in Almelo gewoond, en ik herken me wel enigsinds in het geschetste beeld.
Een en ander heeft vooral te maken met de ter zielen gegane textiel-industrie die ooit zo glorieus floreerde. Het gros van de (Turkse)gastarbeiders is in Almelo blijven wonen waardoor Almelo ook nog eens de grootste Turkse gemeenschap van Nederland heeft. Hoge werkeloosheid, veel na-oorlogse laagbouw en veel oude, leegstaande fabrieken maken het een deprimerende stad vol vergane glorie, criminaliteit en uitzichtloosheid.
Met een jaartje of 8 is de na-oorlogse laagbouw hier wel gesloopt. De woningstichtingen al wel aardig bezig om dat soort wijken te slopen. Vooral omdat het niet meer rendabel blijft met de renovaties van dat soort woningen. Zo zijn er al een tal van woningen gesloopt aan de Sint Joseph straat, meer woningen zullen ook in de komende jaren daar volgen.
Ik vraag me alleen wat ze zullen gaan doen met onder andere de flatgebouwen aan bijvoorbeeld de Rembrandtstraat. Een paar flatten van Beter Wonen zijn daar nog wel weer heel aardig opgeknapt. Maarja, de gemeente heeft ook nog wel wat panden, alleen is de gemeente Almelo niet echt zo rijk meer.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 15:57:48 #127
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17688962
kom eens een dagje naar Den Haag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:15:16 #128
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17690091
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:17 schreef Panzer het volgende:

[..]

Met een jaartje of 8 is de na-oorlogse laagbouw hier wel gesloopt. De woningstichtingen al wel aardig bezig om dat soort wijken te slopen. Vooral omdat het niet meer rendabel blijft met de renovaties van dat soort woningen.
Niet mee eens. Oude wijken blijven gerenoveert worden (kijk naar de riet). Als ik het even grof mag schetsen kun je denk ik wel stellen dat 3 kwart van de huizen in en om de binnenstad vervallen en/of verpaupert is.
quote:
Maarja, de gemeente heeft ook nog wel wat panden, alleen is de gemeente Almelo niet echt zo rijk meer.
Sterker nog: de gemeente Almelo is een van de armste gemeentes van Nederland en staat al jaren onder di-recte kuratele van het rijk. Tel daarbij op de huidige recessie, de al tientallen jaren lange hoge werkeloosheid en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:22:11 #129
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17690190
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:15 schreef Goodluck het volgende:
en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.
Altijd positief blijven denken toch
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_17690454
quote:
Ik heb zelf lange tijd in Almelo gewoond, en ik herken me wel enigsinds in het geschetste beeld.
Een en ander heeft vooral te maken met de ter zielen gegane textiel-industrie die ooit zo glorieus floreerde. Het gros van de (Turkse)gastarbeiders is in Almelo blijven wonen waardoor Almelo ook nog eens de grootste Turkse gemeenschap van Nederland heeft. Hoge werkeloosheid, veel na-oorlogse laagbouw en veel oude, leegstaande fabrieken maken het een deprimerende stad vol vergane glorie, criminaliteit en uitzichtloosheid.
Goed onder woorden gebracht
Life sucks
  zondag 14 maart 2004 @ 02:28:34 #131
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_17701762
Vandaag maar weer ff in Almelo geweest zoals elke zaterdag. Vind alleen de broodjes braadworst bij dat kraampje achter de MAC lekker. Voor de rest sjouw ik maar weer eens de winkelstraat door, links en rechts de donkergetinte hangjongeren ontwijkent
pi_17716324
quote:
Sterker nog: de gemeente Almelo is een van de armste gemeentes van Nederland en staat al jaren onder di-recte kuratele van het rijk. Tel daarbij op de huidige recessie, de al tientallen jaren lange hoge werkeloosheid en je kunt gerust zeggen dat het een redelijk hopeloze stad is.
Almelo is helemaal niet 1 van de armste gemeentes van Nederland en hoezo staat onder direct kuratele van het rijk? Heb je een bron voor die schijnbaar wetenschappelijke informatie van jou?
  zondag 14 maart 2004 @ 21:14:06 #133
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17716488
quote:
Dezelfde geschiedenis als Enschede dus. Met het verschil dat Enschede zich goed heeft weten te herstellen en nu bloeit als nooit tevoren.
For great justice!
pi_17720592
Het grote verschil met enschede is, dat daar een uni zit wat voor veel frisse input zorgt, doordat het ook nog een technische universiteit is, zit het ook op een hoger technisch plan dan almelo. Verder wonen er ook gewoon veel meer mensen.

Voorbeeld waarom ik almelo haat (end dit is met recht voor de klaagbaak:
Ik was laatst ff naar huis bij mijn ouders, ik zou 's avonds eten maken en had besloten dat we zuid-afrikaanse bobotie gingen eten. Boodschappen doen, had alles in de pocket behalve het pakje van honig zelf voor het eten. Nog bij de nettorama, nog bij de dirk van de broek nog bij de c1000 op de schelfhorst was het te vinden. Kon ik helemaal naar de appie in het "centrum" fietsen voor dat pakje omdat ik de andere ingredienten al had gekocht. Ik bedoel...hoezo boerengat.....

Sorry persoonlijke frustratie enzo . Het eerder geschetste verhaal over het textiel verleden en de nu geldende consequenties klopt zeker.
  zondag 14 maart 2004 @ 23:43:08 #135
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_17720643
Almelo is crap net zoals de ladies die in Almelo wonen.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_17777937
Waarom klagen jullie over Almelo?
Jullie wonen er niet, je hoeft hier niet te komen?
Ik woon hier 19 jaar en ben niet negatief over deze stad,
en nee dat komt niet omdat ik niks anders gewend ben,
ben ik genoeg andere steden voor langere tijd geweest.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_17778086
Zo is er over elke stad wel wat te zeuren.
Het klopt dat er relatief veel hangjongeren zijn en buitenlanders (al dan niet gecombineerd met elkaar).
In Amsterdam (bijvoorbeeld) heb je daar toch ook last van?

Ik kan me op een zaterdagavond goed vermaken in het cafe. Een discotheek hebben we gehad, maar dat is niet goed gelopen, dus waarom nog een keer?
Ik ben wel tevreden zo hoor, niet over alles natuurlijk.
pi_17790638
Zolang ik in de stam zit, is er nix aan het handje met almelo (maw: merk er toch nix van)

Maar inderdaad, almelo is echt net zo'n grafstad, je voelt je een beetje buitenlander in nederland
pi_17790862
gokje op het dorp van TS zn ouders (heb pagina 2 en 3 niet gelezen)

BORNE

daar kom ik ook vandaan
pi_17793350
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:40 schreef _Denker het volgende:
Zo is er over elke stad wel wat te zeuren.
Het klopt dat er relatief veel hangjongeren zijn en buitenlanders (al dan niet gecombineerd met elkaar).
In Amsterdam (bijvoorbeeld) heb je daar toch ook last van?

Ik kan me op een zaterdagavond goed vermaken in het cafe. Een discotheek hebben we gehad, maar dat is niet goed gelopen, dus waarom nog een keer?
Ik ben wel tevreden zo hoor, niet over alles natuurlijk.
Hoe heette die discotheek ook nog maar weer? In dat pand zitten nu appartementen, een makelaardij en nog wat bedrijfjes. Gevestigd aan de Oranjestraat.
pi_17793358
Gelukkig stopt de Intercity maar even in Almelo.
pi_17794318
Over die discotheek, weet je waarom dat ding weer dicht is gedaan? Niet omdat er niet genoeg mensen waren. Het was er TE onveillig! Er waren TE veel incidenten waardoor de politie non-stop daar moest zijn. Duussss.....
  donderdag 18 maart 2004 @ 11:01:28 #143
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17796305
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 03:17 schreef Steijn het volgende:
Gelukkig stopt de Intercity maar even in Almelo.
Nog altijd te lang. Ik ga altijd helemaal voorin de IC zitten vanuit Enschede, zodat de kans zo klein mogelijk is dat er van dat Almelose spul bij mij in de coupé komt zitten. .
For great justice!
pi_17797300
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 23:41 schreef AsschenSukar het volgende:
gokje op het dorp van TS zn ouders (heb pagina 2 en 3 niet gelezen)

BORNE

daar kom ik ook vandaan
Bijna goed
Life sucks
pi_17797746
Ik kom vrijwel dagelijks in Almelo, maar geloof me op mijn woord als ik zeg dat Hoogeveen (waar ik woon) erger is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:50:10 #146
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_17798420
Ik moet vanavond een presentatie houden in een of andere middelbare school in Almelo. Moet ik vanaf de trein ook nog met de bus! Oei oei....zo zie ik eindelijk eens wat van Almelo! :
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_17798461
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 12:50 schreef AKnynke het volgende:
Ik moet vanavond een presentatie houden in een of andere middelbare school in Almelo. Moet ik vanaf de trein ook nog met de bus! Oei oei....zo zie ik eindelijk eens wat van Almelo! :
He, interessant. Welke middelbare school moet je zijn? En waar gaat het over?
pi_17798527
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 11:52 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Bijna goed
Zenderen? Bornebroek?
  donderdag 18 maart 2004 @ 14:20:58 #149
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_17800471
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 12:52 schreef _Denker het volgende:

[..]

He, interessant. Welke middelbare school moet je zijn? En waar gaat het over?
ehm...welke school het is weet ik niet, ik weet dat ik er met buslijn 25 heenmoet, en dan aan de obrechtstraat moet uitstappen. De presentatie gaat over een jaar naar het buitenland gaan om daar te studeren na de middelbare school. Dat heb ik gedaan, en ik sta daar nu als zegmaar een vraagbaak.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_17800519
Ik ken geen middelbare school aan de Obrechtstraat (Aalderinkshoek). Er zit wel een ROC aan de Thorbeckelaan 184 (?) (Thorbeckecollege), daar zit ik zelf ook. Misschien moet je daar zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')