Wat een verschrikkelijk stad is Almelo toch weer.
Ik ging met de bus naar Almelo (die begrijpelijk, leeg was) en aangekomen op het busstation realiseerde ik me weer waarom ik al zo'n lange tijd niet meer in Almelo was geweest. Wat een pauperstad is dat zeg, zelfs het busstation was al bezaaid met groepjes hangjongeren. Een groep Molukkers hier, een groep Marokkanen daar en elders weer een groep van dat Hollandse LoNSDAle pauper, de een heeft nog meer goud dan de ander overal bling-bling en het aanzicht wordt bepaald door nep-bond, Karl Kani FUBU en Lonsdale.
Verder in de stad bleef de straat bezaaid met groepjes hangjongeren (en dat op een zaterdagmiddag!!!!) maar zelfs de lokale bevolking die ik daar tegenkwam heeft geloof ik de hoop opgegeven, de een kijkt nog depressiever dan de ander. Wat wil je ook als je hebt geholpen de stad op te bouwen en je ziet het resultaat van je jarenlange inzet. Allemaal van die armzalige kleren, oude brillen en jaren 80 kapsels. Ongelukkige mannen in ouwe jassen en op sportschoenen met witte sokken en een te korte (jogging)broek staan gezamenlijk, delend in hun smart, te wachten voor de Livera tot dat vatsige wijf van hun weer met een of ander goedkoop setje naar buitenkomt.
Op de markt aangekomen vlogen de Turkse of ,weet-ik-veel welke taal, termen me om de oren. De arme eierboer en de kaasboer verdienen geen cent en de enige die een beetje geld verdienen zijn de stofverkopers en groenteboeren die voor dumpprijzen hun resten halfverrot fruit slijten aan vrouwen met snor, 5 grote Aldi tassen en vergezeld van 9 schreeuwende kinderen en een ouwe kerel die al sigaret rokend, de omgeving inspecteerd en nog geen woord Nederlands kan.
En goddomme wat winkels betreft gaat Almelo ook steeds harder achteruit, de V&D en de Megapool zijn al dicht en wat krijgen de Almelo'ers er voor terug? Een Turks reisbureau, een Hans, de nodige euro-shops en meer van dat soort paupere winkels.
Volgens mij is Almelo gewoon de ellendigste stad van Nederland.
[Dit bericht is gewijzigd door mr.marcus op 14-02-2004 17:28]
quote:ben ik even blij dat ik daar nognooit geweest ben.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:20 schreef mr.marcus het volgende:
* capibar is net even naar Almelo geweest om wat pc spul te kopenWat een verschrikkelijk stad is Almelo toch weer.
Ik ging met de bus naar Almelo (die begrijpelijk, leeg was) en aangekomen op het busstation realiseerde ik me weer waarom ik al zo'n lange tijd niet meer in Almelo was geweest. Wat een pauperstad is dat zeg, zelfs het busstation was al bezaaid met groepjes hangjongeren. Een groep Molukkers hier, een groep Marokkanen daar en elders weer een groep van dat Hollandse LoNSDAle pauper, de een heeft nog meer goud dan de ander overal bling-bling en het aanzicht wordt bepaald door nep-bond, Karl Kani FUBU en Lonsdale.
Verder in de stad bleef de straat bezaaid met groepjes hangjongeren (en dat op een zaterdagmiddag!!!!) maar zelfs de lokale bevolking die ik daar tegenkwam heeft geloof ik de hoop opgegeven, de een kijkt nog depressiever dan de ander. Wat wil je ook als je hebt geholpen de stad op te bouwen en je ziet het resultaat van je jarenlange inzet. Allemaal van die armzalige kleren, oude brillen en jaren 80 kapsels. Ongelukkige mannen in ouwe jassen en op sportschoenen met witte sokken en een te korte (jogging)broek staan gezamenlijk, delend in hun smart, te wachten voor de Livera tot dat vatsige wijf van hun weer met een of ander goedkoop setje naar buitenkomt.
Op de markt aangekomen vlogen de Turkse of ,weet-ik-veel welke taal, termen me om de oren. De arme eierboer en de kaasboer verdienen geen cent en de enige die een beetje geld verdienen zijn de stofverkopers en groenteboeren die voor dumpprijzen hun resten halfverrot fruit slijten aan vrouwen met snor, 5 grote Aldi tassen en vergezeld van 9 schreeuwende kinderen en een ouwe kerel die al sigaret rokend, de omgeving inspecteerd en nog geen woord Nederlands kan.
En goddomme wat winkels betreft gaat Almelo ook steeds harder achteruit, de V&D en de Megapool zijn al dicht en wat krijgen de Almelo'ers er voor terug? Een Turks reisbureau, een Hans, de nodige euro-shops en meer van dat soort paupere winkels.
Volgens mij is Almelo gewoon de ellendigste stad van Nederland.
quote:Nauw?
Op zaterdag 14 februari 2004 17:25 schreef THA-PIETERT het volgende:
gelukkig woon ik er verweg van
nauw is rotterdam helaas ook niet meer alles
quote:Dat bepaalde het straatbeeld.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:24 schreef veldmuis het volgende:
Wat is er mis met Lonsdale?
Half kale hoofden, grote gouden oorbellen, spijkerbroeken en kisten stellen me toch niet echt op mijn gemak zegmaar....
quote:Ja, ik snap het ook niet. Er is morgen zelfs een HCC beurs in Martiniplaza
Op zaterdag 14 februari 2004 17:29 schreef HaJee het volgende:
Jij komt helemaal uit Groningen om in Almelo pc-spul te kopen ?
Hoe slecht is het dan wel niet met de winkels in Groningen gesteld ?
quote:Ik studeer in Groningen!!! In het weekend ben ik wel eens bij mijn ouders die in een klein dorpje in de buurt van Almelo wonen.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:29 schreef HaJee het volgende:
Jij komt helemaal uit Groningen om in Almelo pc-spul te kopen ?
Hoe slecht is het dan wel niet met de winkels in Groningen gesteld ?
quote:Blijf dan ook gewoon in je eigen boerendorp!
Op zaterdag 14 februari 2004 17:20 schreef mr.marcus het volgende:
* mr.marcus is net even naar Almelo geweest om wat pc spul te kopen
lap tekst
Je hebt gelijk!!!
(Ik woon er gelukkig niet)
quote:Ach zo....eeh, Maria-Parochie, Reutum, Westerhaar ?
Op zaterdag 14 februari 2004 17:32 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Ik studeer in Groningen!!! In het weekend ben ik wel eens bij mijn ouders die in een klein dorpje in de buurt van Almelo wonen.
quote:Zenderen, Hertme, Bornerbroek...
Op zaterdag 14 februari 2004 17:35 schreef HaJee het volgende:[..]
Ach zo....eeh, Maria-Parochie, Reutum, Westerhaar ?
quote:Jeeuj!!!!! raad de stad van de ouders van de TS
Op zaterdag 14 februari 2004 17:36 schreef Saekerhett het volgende:[..]
Zenderen, Hertme, Bornerbroek...
quote:Oh nou is het een stad??
Op zaterdag 14 februari 2004 17:38 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Jeeuj!!!!! raad de stad van de ouders van de TS
Ehm, Hengelo? Enschede????
quote:Nou ja, dorp dan!
Op zaterdag 14 februari 2004 17:39 schreef Saekerhett het volgende:[..]
Oh nou is het een stad??
Ehm, Hengelo? Enschede????
quote:Mag ik een klinker kopen?