abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17172506
Gaat er iemand? Ik ben er zeker Counting Crows zijn goeeeed...
Don't hate me because I'm beautiful
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2004 @ 16:09:22 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_17172543
Man of 10000 schat ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17172575
Heel flauw...
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2004 @ 16:13:52 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_17172648
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:10 schreef Boston_Q het volgende:
Heel flauw...
Vraag er dan niet naar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17172744
Okay, herformulering: Gaan er mensen van het forum op 10 maart naar de Counting Crows in Ahoy??
pi_17173016
Ja, al had ik ze liever in de HMH gezien.

Ben benieuwd wat het voorprogramma is.

pi_17476535
JA! Ik ga! Heb er zin in.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_17478785
Voorprogramma is The Sheer
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:05:30 #9
67089 Gillingham
The horror...
pi_17479446
Ik ben nog steeds aan't twijfelen, ben namelijk niet zo gek op Ahoy.

Bovendien zijn er meerdere concerten waar ik graag naartoe wil, maar het geld zit er een beetje doorheen.
What's it going to be then, eh?
pi_17552814
The Sheer... Nog niet echt van gehoord moet ik zeggen. Is het wat?

Hoop stiekem dat ze woensdag August and Everything After zullen spelen... Maar dat is wishful thinking ben ik bang...
brokenbranches | last.fm
pi_17552842
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:08 schreef labello het volgende:
The Sheer... Nog niet echt van gehoord moet ik zeggen. Is het wat?

Hoop stiekem dat ze woensdag August and Everything After zullen spelen... Maar dat is wishful thinking ben ik bang...
Volgens mij spelen ze van alles op 10 maart. Zoiets hoorde ik tenminste op 3fm.
Ik ben iig ook van de partij!
  zondag 7 maart 2004 @ 14:12:10 #12
67089 Gillingham
The horror...
pi_17553840
The Sheer heb ik pas nog ergens langs horen komen, weet alleen niet meer precies waarbij. Heb er maar weinig van gehoord, dus kan ik er niet veel over zeggen. Was op zich niks mis mee, maar ik vond het ook niet geweldig, volgens mij niks bijzonders dus.

En wat versta je onder 'van alles' officer?
What's it going to be then, eh?
pi_17571466
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:12 schreef Gillingham het volgende:
The Sheer heb ik pas nog ergens langs horen komen, weet alleen niet meer precies waarbij. Heb er maar weinig van gehoord, dus kan ik er niet veel over zeggen. Was op zich niks mis mee, maar ik vond het ook niet geweldig, volgens mij niks bijzonders dus.

En wat versta je onder 'van alles' officer?
Hun hele repertoire, dus niet alleen het laatste album...
  maandag 8 maart 2004 @ 14:10:24 #14
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_17573736
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:56 schreef officer het volgende:

[..]

Hun hele repertoire, dus niet alleen het laatste album...
Laatste album was een best of...

ik denk dat labello het nummer August...bedoelt...voor zover ik weet is daar maar 1 opname van van een concert in Canada geloof ik....
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_17573894
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:10 schreef ForrestX het volgende:

[..]

ik denk dat labello het nummer August...bedoelt...voor zover ik weet is daar maar 1 opname van van een concert in Canada geloof ik....
www.annabegins.com heeft de opname van afgelopen December in San Fransisco. En het schijnt dat August op de setlist stond van een van de UK concerten afgelopen week mar is toen niet gespeeld.

Setlisten van de laatste paar optredens beloven wat voor woensdag. Up All Night, Colorblind en Round Here met Raining in Baltimore alts in een set!
pi_17583543
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:18 schreef mouzzer het volgende:

[..]

www.annabegins.com heeft de opname van afgelopen December in San Fransisco. En het schijnt dat August op de setlist stond van een van de UK concerten afgelopen week mar is toen niet gespeeld.

Setlisten van de laatste paar optredens beloven wat voor woensdag. Up All Night, Colorblind en Round Here met Raining in Baltimore alts in een set!
Jaaaaa dat ziet er echt goed uit. Hoop dat ze weer Colorblind spelen, die zag ik voor het laatst in de Melkweg in '99 en was helemaal betoverd...
For the record: ik bedoelde idd het nummer August... gezien de recente setlists en de single waar hij op staat!
brokenbranches | last.fm
pi_17587511
quote:

[..]

You're right, ik bedoelde Hard Candy. Dacht dat dat hun laatste was... niet dus...
pi_17589744
*jaloers*

Ik wil niet echt weten

Veel plezier voor wie gaat! .
  dinsdag 9 maart 2004 @ 00:51:35 #19
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_17590034
Ik ga lekker wel
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:00:25 #20
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_17592232
quote:

[..]

edit

zie net in ander topic en op site van CC dat het nummer officieel uitgebracht wordt/is

van CC site:
quote:
Hangin' Around Re-release
The single Hangin' Around will be re-released in the UK on the 8th of March. It will also contain a live version of fan favorite, long lost August & Everything After.
pi_17592412
Ben er weer bij! Heb de laatste twee keer in HMH ook gezien!
Colorblind ben ik, itt tot alle andere CC-fans, niet kapot van. Hoop op 'I wish I was a Girl' en 'Murder of One'
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_17596846
Dit zijn de setlisten van laatste shows, dit kunnen we dus ongeveer verwachten:

06/3
Rainking
Mrs Potter
New Frontier
Good time
St Robinson
Hard Candy
Speedway
Mr Jones
Round here/Baltimore
Daylight Fading
Omaha
Black & Blue
Miami
A Long December
A Murder of one
Colourblind
Hangingaround
Holiday in Spain

07/3
Anna Begins
Mr Jones
Mrs Potters Lullaby
Richard Manuel Is Dead
St Robinsons on his Cadillac dream
Goodnight Elisabeth
Colorblind
American Girls
Good Time
Miami
Recovering the satellites
Up All Night
Daylight Fading

Goodnight LA
Long December
HanginAround

Mijn voorkeur gaat uit naar de set van 6/3
pi_17623266
Oehhh voor mij toch echt die van 7/3!! Vooral door Anna Begins... Ik mis alleen bij allebei Angels of the Silences Maar Holiday in Spain is ook weer zo'n leuke afsluiter! Shit, Omaha wil ik er dan ook bij.... En Rainking... Ach, tel de setlists ook maar gewoon bij elkaar op!!
brokenbranches | last.fm
pi_17635397
Ik kreeg net een smsje van mijn collega.

Blof speelde 2 nummers met de Counting Crows mee :-)
Erg benieuwd hoe dat was? zijn er mensen die geweest zijn?
pi_17635944
Ikke jaloersssssssssss, Blof en Counting Crows, m'n 2 favo bands.

Zucht, arme ik zo geld loos
pi_17637182
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:30 schreef dveckeveld het volgende:
Ik kreeg net een smsje van mijn collega.

Blof speelde 2 nummers met de Counting Crows mee :-)
Erg benieuwd hoe dat was? zijn er mensen die geweest zijn?
Het was een uniek avondje! Eerste toegift begon met een nieuw nummer dat Adam dag ervoor had geschreven. Het heet geloof ik On a tuesday in Amsterdam en was adam solo op piano. Daarna begon Adam verhaal dat ze laatste paar dagen in Amsterdam wat aan het opnemen waren en ze ook wat met Blof hadden gedaan. Toen kwam Hangin' Around waarbij Adam eerst The Sheer op het podium vroeg en daarna zei please welcome Blof. Het werd een aparte versie van Hangin' Around

Daarna kwam het 2de toegift en Blof kwam mee het podium op. Het werd een nieuwe versie van Holiday in Spain met deels Nederlandse tekst, heel apart, heel mooi. Engels en Nederlands tegelijkertijd klonk echt super. Schijnbaar wordt dit nummer ook nog uitgebracht op cd.

En dan lees ik net dat het concert in Belgie morgen is afgelast omdat Adam z'n stem moet sparen, van slechte stembanden was vanavond niks te merken. Alleen wat een slecht geluid in Ahoy zeg!

Het concert is opgenomen door 3FM en zal binnenkort worden uitgezonden.
  donderdag 11 maart 2004 @ 02:07:17 #27
88275 Lunarum
Man met het plan
pi_17637452
Toen ze afgingen voor de eerste encore had ik nog drie nummers op mijn verlanglijstje staan: uiteraard hadden we Long December nog niet gehoord, en dan wilde ik ook nog American Girls en Holiday In Spain. Ik werd bijna op mn wenken bediend, want dat feestje op het podium tijdens Hangin Around was echt gaaf. Beetje jammer vond ik wel, dat The Sheer zich liet maken tot het achtergrondkoortje van de Crows, maar dat zij hun verder vergeven.
Uniek materiaal gezien dus, met Nederlandse versies van coupletten van Hangin Around en een bijna letterlijke vertaling van Holiday In Spain. Erg mooi gedaan door Pascal en een hele mooie samenwerking! Ben benieuwd naar de singel (die ze inderdaad alleen op de Nederlandse markt gingen brengen).
"Adopt, adapt and improve."
  donderdag 11 maart 2004 @ 02:12:56 #28
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17637494
proost was lekker concert he
  donderdag 11 maart 2004 @ 02:46:47 #29
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_17637618
Wat een geweldig concert!! Ontzettend genoten dat was de 2.5 uur in de auto wel waard zeg!!
Damn wat heb ik me vermaakt geweldig!!
Vooral toen blof ook opkwam....!!!!
pfff... nu tijd om te slapen....
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_17638186
Wat een super concert!! Geweldig! Ik had ze slechts 1 keer live gezien (Werchter 2003) maar dit was toch wel andere koek! En een erg gaaf einde samen met "Blaf" (oftewel Blof). Hangin Around met Pascal was erg gaaf en die nieuwe single zeker niet minder! Ben benieuwd.

Voor herhaling vatbaar (ja Adam... we blijven maar komen )
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_17638242
Ja ik vond het super
Eerste keer dat ik ze live zag, maar ik hoop dat er nog meer keren mogen volgen..
like spinning plates
pi_17640389
Damn ik had herkansingen, maar zat de Ahoy vol?
En vertelde hij nog iets over de opnames van het vorige concert in Amsterdam?

Hoop dat ik de versie met BLof snel ergens kan horen
pi_17640642
Ook ik ben gisteren naar de Counting Crows geweest, maar vond het pas
leuk worden toen de toegiften kwamen.

Kan iemand mij vertellen waarom dat geluid zo slecht was in Ahoy ?
Het klonk net zo als je een koptelefoon plug er maar half in hebt zitten.
Ik ben regelmatig naar Ahoy geweest, maar dit was echt het beroerste
geluid wat ik ooit heb gehoord.

Mijn hoogtepunt van de avond was "a long december", kippevel !
Alleen al daarvoor was het toch nog een geslaagde avond.
Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth
pi_17641219
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:12 schreef Frenkel het volgende:
Damn ik had herkansingen, maar zat de Ahoy vol?
En vertelde hij nog iets over de opnames van het vorige concert in Amsterdam?

Hoop dat ik de versie met BLof snel ergens kan horen
Ahoy zat zo goed als vol volgens mij. Adam had leuk verhaaltje over dat je soms een foto maakt en dat het dan hele lelijke foto is geworden en dat je dan zegt dat de foto mislukt is. Well the DVD didn't happen, my butt was to big

Als het goed is gaan ze hele cd met Blof opnemen.
pi_17646553
Het was weer een geweldig concert. Kwam wat rustig op gang maar later zag je Adam echt in z'n element komen en de grapjes met de band tussendoor waren ook erg leuk. Persoonlijke hoogtepunten: Omaha, nieuwe versie St. Robinson (hoewel ik de cd-versie ook erg mooi vind), Black / Blue, de toegift-jam van Hangin' Around en natuurlijk Holiday in Spain (ofwel "Spanje tot Besluit" zoals Pascal het zong! hij glunderde helemaal). Dat hij dat nieuwe nummer voor het eerst speelde vond ik ook erg bijzonder. Ik verstond 'on a tuesday in amsterdam on the road' met verwijzingen naar Dublin waar ze net vandaan kwamen en het wanhopige 'Come back to me' steeds herhaald op het einde... Jammer dat er zoveel mensen doorheen praatten!!!

Overigens was dat praatje over het niet uitkomen van de DVD erg grappig! Heeft iemand gezien wat er op het T-shirt stond dat hij toegegooid kreeg? Misschien de vraag of de DVD nog zou uitkomen? En het verhaal over hoe sommige bandleden Daylight Fading niet meer kunnen horen (he offered a goat and his two year old daughter...), echt leuk!

Ik zet Hard Candy toch nog maar een keertje op want ook Miami was geweldig gisteren!!!
brokenbranches | last.fm
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:55:59 #36
88275 Lunarum
Man met het plan
pi_17647478
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:17 schreef labello het volgende:
Overigens was dat praatje over het niet uitkomen van de DVD erg grappig! Heeft iemand gezien wat er op het T-shirt stond dat hij toegegooid kreeg? Misschien de vraag of de DVD nog zou uitkomen?
Tekst op het T-shirt: "Have you seen the DVD lately?" Ik heb het vermoeden dat dat wel een opgezette actie was, maar toch... De DVD is dus kennelijk lelijk geworden, maareuh... Wie heeft em inderdaad al gezien?
"Adopt, adapt and improve."
  donderdag 11 maart 2004 @ 17:20:37 #37
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_17648072
In tegenstelling tot velen hier vond ik het niet echt geweldig. Ik heb ze nu 7 of 8 keer gezien en besluit toch elke keer maar te gaan als ze in de buurt zijn...meestal wel terecht. (gisteren ook wel hoor...) Ik ben van mening dat de Crows niet tot hun recht komen in grote zalen als Ahoy. Bij deze muziek hoort intimiteit en gevoel...twee dingen die in Ahow absoluut onmogelijk zijn helaas. (zeker met nummers als A long december...(vroeger was de hele zaal stil van ontroering bij dit nummer))Helaas zijn de Crows zich ook gaan gedragen naar dit soort zalen. Een paar jaar geleden was het ondenkbaar dat Adam zijn mic. het hele refrein van een nummer in het publiek hield...niet omdat het publiek stil was maar de optredens waren...sja...anders... (moeilijk uit te leggen...)
Helaas moet ik ook constateren dat het studiowerk ook veel gelikter in elkaar zit dan de eerste albums en waar het vroeger nog de Counting Crows was is het nu Adam F. Duritz + band die zicht de top 50 in zingt met een Joni Mitchel cover...

allemaal kleine dingetjes die mij mbt de Crows een beetje tegenstaan helaas.

betreft 10 maart: hoogtepunt: Round here/ Raining in Baltimore combi...zo horen ze te klinken! (bijna net als vroeger) en Raining is een absoluut kippenvel nummer!

Blof was leuk...Pascal kan toch wel zingen hoor!

en ondanks het slechte geluid , de bovenstaande frustraties en heel hard roepen dat ik NOOIT MEER naar Ahoy ga sta ik er volgende keer toch weer als ze in R'dam spelen...wat een watje ben ik toch
pi_17648662
Hebben ze echt Blöf het podium opgehaald?

Damn, Vanessa Carlton, Blöf, Hard Candy... Een van mijn favoriete bands daalt in rap tempo in achting.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17651469
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:45 schreef methodmich het volgende:
Hebben ze echt Blöf het podium opgehaald?

Damn, Vanessa Carlton, Blöf, Hard Candy... Een van mijn favoriete bands daalt in rap tempo in achting.
zeur niet... Vanessa Carlton was een commercieel foutje, kan ik het met je eens zijn, maar wat is er mis met Blof? oke ze halen het niveau van een Counting Crows niet, maar dat is ook niet zo heel makkelijk, maar ik kan echt wel genieten van de muziek en teksten van Blof en blijkbaar meer mensen die gister in de Ahoy waren met mij want bij de eerste 3 meter dat Pascal op kwam werd kwam er een oorverdovend geschreeuw en applaus van het publiek af.

Vond het echt super!
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_17651711
Blöf vs Counting Crows is toch gewoon AGOVV vs Ajax?
www.thuisuiteten.nl
pi_17654728
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:49 schreef methodmich het volgende:
Blöf vs Counting Crows is toch gewoon AGOVV vs Ajax?
Blijkbaar kunnen ze het gewoon goed met elkaar vinden, niks mis mee toch? De single die ze nu samen gaan uitbrengen komt alleen in Nederland uit, niet echt commercieel lijkt mij. Blof gaat ook naar de US om samen met de Crows nog wat op te nemen, dus gewoon 2 bands die het samen goed kunnen vinden en dat bleek gister wel op het podium. Maar jij was er niet bij dus kan je daar niet over oordelen. Misschien heeft deze samenwerking wel tot gevolg dat de Crows nog vaker naar Nederland komen

Het nieuwe nummer On a Tuesday in Amsterdam was trouwens erg mooi (al was de tekst niet niet altijd even duidelijk door het ***geluid van Ahoy) en deed me denken aan August And Everything after. Had ook wel wat weg van Raining in Baltimore, wat trouwens erg mooi als alts in Round here werd gebruikt. Het was een topavond!
pi_17669104
Zolang die Peter de thematiek van Round Here in een song wil verwerken en dat vervolgens fout doet, zou ik als CC-fan toch niet zo staan te juichen, maar goed...
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:54:01 #43
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_17669381
Mensen.. ik was dus niet de enige die het geluid slecht vond.. allemachtig zeg.. maar goed.. wel een unieke avond meegemaakt. Ik vond het jammer dat hij af en toe de mic in het publiek hield.. ik bedoel: wij betalen toch om naar hem te luisteren haha.. maar dat zal wel persoonlijk zijn.. verder Anna Begins gemist.. maar al met al erg goed.. voorprogramma duurde veel te lang trouwens naar mijn mening, zijn er meer mensen die er zo over denken.. shit, ik dacht: wanneer gaan ze eens weg.. en Blof erbij.. tja.. ben ik niet zo'n fan van, dus voor mij had het niet gehoeven, maar op zich was het wel verrassend en daardoor geinig..

Het zat inderdaad vol: het grappige was.. daar zag het helemaal niet naar uit.. mensen kwamen echt vlak voor het begin van de show, dus tijdens het voorprogramma een keer binnen.. en als je dan tijdens het concert om je heen keek, was ieder plekje opeens bezet.. en zo hoort het ook!
pi_17673857
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:39 schreef methodmich het volgende:
Zolang die Peter de thematiek van Round Here in een song wil verwerken en dat vervolgens fout doet, zou ik als CC-fan toch niet zo staan te juichen, maar goed...
Dat heeft dus helemaal niks met het concert te maken. Als die Peter het fout doet is dat zijn probleem. Het ging om het concert en de single van Holiday In Spain samen met Blof en dat klonk gewoon supergoed. Ik ben helemaal geen Blof fan maar dit was gewoon goed.
pi_17684837
Als je met Adam mag zingen en met CC mag spelen, kan je er inderdaad weinig aan verpesten.
www.thuisuiteten.nl
pi_17685114
Nu ik zo de verhalen lees, vind ik het wel jammer dat ik er niet bij was. Ik ben niet gegaan, omdat ik Ahoy toch probeer te vermijden. (ik ga wel naar Clapton en Sting in Ahoy, maar ja...) Bovendien was ik er vorig jaar bij toen ze in de HMH optraden (wat heel erg goed was).
Ik zet nu maar weer ff August and Everything After op.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 14:35:41 #47
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_17687758
is bekend wanneer 3fm dit concert uitzend?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:08:20 #48
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_17692260
ja het zal op 10 april op de radio zijn.. zo kreeg ik deze week in een sms te horen.. dus um.. kan wel eens kloppen..

[ Bericht 72% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 13-03-2004 19:13:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')