abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17169356
Wie kent haar niet, de typische oma met het grijze krulspeldenhaar en de bloemetjesjurk. Het vertrouwde beeld in de bus, trein en supermarkt en nog zo veel andere plaatsen. Een beeld dat meteen de associatie oproept met appeltaart, warme chocomel en koetjesrepen. Helaas dreigt dit beeld uit te sterven. Stel je de bejaarde vrouwen over 50 jaar eens voor. Geverfd haar, leggings, strakke truitjes van miss sixty, hippe brillen. Dat moeten dan de oma's van mijn kinderen en kleinkinderen worden. Het is een raar idee maar over enkele decennia zijn de bloemetjesjurken en de krulspelden geheel maar dan ook geheel uit het straatbeeld verdwenen. In bejaardenhuizen zal er druk ge-smst en ge-wapt worden en zal enkel nog het geluid van de nieuwste ringtone weerklinken. Het gaat geleidelijk, het sluipt er haast in, maar ik voorspel dat de laatste echte oma in 2025 het loodje legt..

Een trieste zaak, en misschien zinnig voor alle FOK!ers met een goed ontwikkeld gevoel van nostalgie om daar vast rekening mee te houden, dan is de klap wellicht niet zo groot straks

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17169384
Oma's will live forever

Valt wel mee denk ik, met de leeftijd word je toch anders...

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17169395
Ja klopt . Ik had 2 oma''s

Mijn broertje heeft er nog maar 1. .

pi_17169399
Ik vind het wel leuk dat de oma's dan met hun tijd meegaan
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_17169433
Nee hoor.. Ik voorspel dat bejaardencentra´s dan nog steeds stinken.. Oma´s van alles vergeten.. Lopen te zeiken over de jeugd van tegenwoordig, etc..

Misschien heb je dan wel al illegale straatraces.. Met opgevoerde rollator´s.. En low-riders-rolstoelen..

zaterdag 14 februari 2004 @ 13:46:36 #6
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_17169551
hahaha... tja tijden veranderen...

Kunt je beter afvragen wat je eigen kledingstijl is zodra je "opa"of "oma" bent ...

Ik zie mezelf als als "opa".... nee sorrry dan ben ik liever een "neppe"...

Met normale kleren aan...

Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_17169618
Standaard oma's will never die.
pi_17169672
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:49 schreef avw1982 het volgende:
Standaard oma's will never die.
Ik betwijfel dat ten zeerst. Als over dik 50 jaar de jonge vrouw van nu hoogbejaard is dan zal ze echt niet in een grijze krullencoupe met bijpassende bloemetjesjurk gaan lopen..
pi_17169682
Oma's: "Uuuhhh tsssj, de jeugd van tegenwurdig"

Tsssj tja, de oudjes van tegenwoordig.

pi_17169694
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:53 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat ten zeerst. Als over dik 50 jaar de jonge vrouw van nu hoogbejaard is dan zal ze echt niet in een grijze krullencoupe met bijpassende bloemetjesjurk gaan lopen..

nee, en wat is er mis mee, kom op, de tijden veranderen nou eenmaal.
Ook speciaal als je niets te vieren hebt.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:55:48 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17169721
Mijn beide Oma's zijn al jaren dood. En dat blijft jammer. Had keuk geweest als Oma haar achterklein dochter nog had kunnen zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17169723
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:54 schreef PalmSpeciale het volgende:

[..]

nee, en wat is er mis mee, kom op, de tijden veranderen nou eenmaal.

Eigenlijk niks. Ik vind het alleen zo'n apart idee en ergens ook wel jammer. Het gehele straatbeeld zal ingrijpend veranderen..
pi_17169733
mijn oma is cyber, rijdt op scooters wil alleen merkkleding en en lijkt niet op een oma, ze is ook onder de 60
ik eh heb een erg vruchtbare familie ben zelf 20
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_17169766
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:56 schreef Dakota het volgende:
mijn oma is cyber, rijdt op scooters wil alleen merkkleding en en lijkt niet op een oma, ze is ook onder de 60
Ik denk dat het eerder te maken heeft met: "Nog nooit hebben gehoord van voorbehoedsmiddelen"
pi_17169796
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:57 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder te maken heeft met: "Nog nooit hebben gehoord van voorbehoedsmiddelen"

zaterdag 14 februari 2004 @ 13:59:55 #16
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_17169807
I WILL NEVER DIE
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_17169822
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:53 schreef xstatic1975 het volgende:
Tsssj tja, de oudjes van tegenwoordig.

Die oudjes hebben altijd wat op ons aan te merken, maar veel van hen zijn zelf ook niet al te handig, in bijv. het verkeer.

pi_17169886
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:00 schreef woutabest het volgende:

[..]

Die oudjes hebben altijd soms wat op ons aan te merken, maar veel van hen zijn zelf ook niet al te handig, in bijv. het verkeer.

FOK!fossiel zaterdag 14 februari 2004 @ 14:06:09 #19
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_17169918
Oma's gaan met de tijd mee, net zoals altijd, maar het zullen altijd oma's blijven.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_17170389
Von pak jij je krulspelden alvast?
Krijg je van ons een brei set.
pi_17170524
Och
Bloemetjes jurken zullen er altijd blijven...maar dan hebben ze een hoofdoekje om

Mijn moeder is 48, kleedt zich modern en vlot.. maar is toch een echte oma voor mijn kinderen.
Mijn dochter van 14 vind haar stoer en gaat graag een bakkie thee halen.

Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_17170532
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:56 schreef Dakota het volgende:
De tering....... Ik heb het tegenovergestelde in mijn familie. Ben nu zelf 21 jaar. Maar als mijn opa nog had geleefd was ie nu 106. Hij is geboren in 1898, 2 eeuwen geleden dus!

Mn (inmiddels) ex had het tegenovergesteld, haar grootoma leeft nog steeds. De moeder van haar oma dus!!

[Dit bericht is gewijzigd door kramer65 op 14-02-2004 14:36]

pi_17170538
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:55 schreef Megumi het volgende:
Mijn beide Oma's zijn al jaren dood. En dat blijft jammer. Had keuk geweest als Oma haar achterklein dochter nog had kunnen zien.
same here, idem voor mijn opa's. heb me hele leven maar 1 oma gekend, en die is paar jaar geleden overleden.
Ook speciaal als je niets te vieren hebt.
  Milf zaterdag 14 februari 2004 @ 16:58:10 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_17173768
ik denk dat de manier dat wij ons nu kleden e.d. straks "oudbollig" is voor onze kleinkinderen.. dus het gevoel dat wij nu hebben bij een bloemetjesjurk en krulletjes haar hebben onze kleinkinderen dat straks misschien wel bij onze kledij van nu
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_17174537
Mijn oma was altijd heel hip. Verfde d'r haar en droeg spijkerbroeken en opvallende oorbellen. Van de typische oma-look moest ze niks hebben. En ik heb dat altijd leuk gevonden. Vooral als mensen dan zeiden "wat ziet jouw oma er jong uit!"

Helaas is ze er niet meer

No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')