abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 11:32:58 #1
862 Arcee
Look closer
pi_17166949

Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.

In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.

Met name de wereldwijde $1,835.4 miljoen lijkt schier onaantastbaar.

Kortom: Titanic blijft een fenomeen.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17166967
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:

Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 11:37:12 #3
862 Arcee
Look closer
pi_17167012
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:34 schreef calvobbes het volgende:
Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
De topictitel zegt het al: [Boxoffice].
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17167034
quote:
[afbeelding]

Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.

In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.

Met name de wereldwijde $1,835.4 miljoen lijkt schier onaantastbaar.

nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.
pi_17167038
Damm he, dacht dat LOTR veel geld opbracht
pi_17167044
En hier is de inflatie niet eens meegerekent denk ik?
Anders zouden er ook wel wat oudere films tussen moeten staan...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:41:53 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17167070
quote:
En ook zeer terecht. Die Cameron kan wel films maken
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_17167073
quote:
Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Pter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
wat is BoxOffice?
pi_17167140
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:42 schreef atp-5 het volgende:

[..]

wat is BoxOffice?

Inkomsten ofzo
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:50:42 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17167208
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:

[..]

nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.

En welk moet dat dan wel niet zijn?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_17167250
Het blijft ook gewoon een geweldige film.
Mijn zus kocht gisteren de DVD en 't is fijn om die film weer eens te zien. 't Doet me nog steeds wat.
(Un)masking for the greater good.
pi_17167608
Was er laatst juist niet in het nieuws dat LOTR 3 alle records gebroken had en al over de 1 miljard zat? Dan moeten ze er dik overheen kunnen met de DVD en video opbrengsten.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:19:29 #13
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17167688
http://www.filmsite.org/boxoffice.html

Hier staan overigens 2 top 100's. Eén onaangepast en één waar wel rekening gehouden is met inflatie. Helaas staan er geen aantallen bij en is het alleen over de box-office van Amerikaanse films in Amerika, maar het is dus wel opvallend dat de LOTR-films nog niet eens in de top 50 staan van de tweede lijst.

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:20:14 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17167709
Als je ziet dat hij een record aantal Oscars heeft gewonnen en de grootste boxoffice hit aller tijden is, dan mag je een ongelooflijk meesterwerk verwachten en dat is het niet.

Maar de andere kant wordt hij vaak volledig met de grond gelijk gemaakt en dat is dan ook weer zwaar overdreven. Het is gewoon een van de betere rampenfilms, niet meer maar ook niet minder dan dat.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:36:19 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17167991
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je ziet dat hij een record aantal Oscars heeft gewonnen en de grootste boxoffice hit aller tijden is, dan mag je een ongelooflijk meesterwerk verwachten en dat is het niet.
Tja, wat is een meesterwerk? Ik vind het wel een meesterwerk. Winslet en DiCaprio perfect gecast en vooral het 2e deel van de film is erg sterk. Dit is zo'n film die van mij nog een uurtje langer ha dmogen duren.
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 12:45:02 #16
862 Arcee
Look closer
pi_17168173
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:
nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat.
Daar lijkt het wel op, ja.
quote:
Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo.
Ja, net zoals al die ubermassaproducties van de afgelopen 6 jaar, die er niet in de buurt kwamen, zeker.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:50 schreef jojomen4 het volgende:
En welk moet dat dan wel niet zijn?
Dat is 't 'm juist: de meestsuccesvolle films komen vrijwel altijd vanuit het niets.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 12:45:45 #17
862 Arcee
Look closer
pi_17168187
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:14 schreef aatje88 het volgende:
Was er laatst juist niet in het nieuws dat LOTR 3 alle records gebroken had en al over de 1 miljard zat?
Geheid, over het algemeen lult men maar wat als het om records gaat.
pi_17168252
E.T.

1982 alweer joh...

Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2004 @ 12:49:30 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_17168269
Iedereen ging kijken omdat men wist dat het bij 1 deel zou blijven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:13:48 #20
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17168825
jaa dat was zo een onwijs goede film ja.. nee echt verdient... pffff zoetsappig liefdesverhaaltje met wat goeie effecten poe poe.. ik kan dan ook nog steeds niet begrijpen hoe die film ooit op nr1 is gekomen..
maar ja... the matrix reloaded staat er ook in dus wat dat betreft passen die twee wel bij elkaar..
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:25:32 #21
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17169094
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:13 schreef AntiChrist het volgende:
jaa dat was zo een onwijs goede film ja.. nee echt verdient... pffff zoetsappig liefdesverhaaltje met wat goeie effecten poe poe.. ik kan dan ook nog steeds niet begrijpen hoe die film ooit op nr1 is gekomen..
maar ja... the matrix reloaded staat er ook in dus wat dat betreft passen die twee wel bij elkaar..
Jij begrijpt er echt niks van he.

Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.

Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.

Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:28:48 #22
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17169173
Er zou toch ooit eens een Special Edition DVD verschijnen van Titanic?

noooooit meer iets van vernomen...

pi_17169211
TITANIC IS NIETS MEER DAN EEN REMAKE!!!!

Sommige scenes komen rechtstreeks uit een andere film!
Dus het is geen meesterwerk, maar gewoon jatwerk!

Maar het is een perfecte stijloefening

ja, van A NIGHT TO REMEMBER, ja...

zaterdag 14 februari 2004 @ 13:39:19 #24
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17169402
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:25 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt niks van he.

Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.

Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.

Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.

en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden

en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....

maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.

ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:02:17 #25
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17169845
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden

en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....

maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.

ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook

Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord (waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden)

thnx

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')