Maar wel een tuin, dicht bij de hei, rustige buurt. Voor- en nadelen dus.
Maar mij vraag is eigenlijk: hoe komt men aan die huurprijzen? Ik bedoel, wij wonen nu in een 3-kamer-maisonnette en die kamers hebben een gezamelijke oppervlakte van ongeveer 65 m2 en daar betalen wij aan netto huur tegen de ¤ 450,- voor. Het andere huis heeft met wat geluk iets van 47 m2 en ook drie kamers. Toch kost dat kreng op jaarbasis omgerekend 6600 gulden meer.
ZO goed is die buurt nou echt ook weer niet, ZO dicht bij de hei nou ook weer niet. Dus hoe werkt dat precies?
Verder is er geen schutting tussen de achtertuin van het huis en die van de buren... Is een woningbouwvereniging verplicht om daar voor te zorgen, of niet?
Het huis is ook kaal, zagen wij gisteren van buiten. Niet een beetje kaal, maar KAAL. De muren zijn niet eens gestuct of zo. Moet een woningbouwvereniging daar ook voor zorgen? Ik meende dat zoiets behangklaar moet zijn.
En wat zijn extra puntjes waar je op moet letten, als je zo'n huis gaat bezichtingen?
Voorts stond in de advertentie dat de toko voorzien is van inbraakwerend hang- en sluitwerk en dubbele beglazing. Voor zover ik dat kon zien correct, met één uitzondering: een bijzonder inbraakgevoelig, manshoog, enkelglas raam naast de voordeur. Eén tikje en dhr. I. N. Breker staat binnen. Hoeft niet eens te bukken of te klimmen. Mag je daar ook van verwachten dat ze dat aanpassen, om te voldoen aan hun eigen claim?
Vragen, vragen... Laat de antwoorden maar komen
V.
quote:Volgens mij zijn woningbouwverenigingen wat dat betreft gebonden aan regels...?
Op zaterdag 14 februari 2004 11:04 schreef Robert_Jensen het volgende:
Dat heet nou marktwerking en vraag en aanbod.
Vandaar een paar vragen. Niet dat ik van jou nuttige antwoorden verwacht...
V.
Iedere wooningstichting/vereniging o.i.d. heeft natuurlijk zijn eigen regels (binnen de perken uiteraard). Dat de muren kaal zijn, is toch mooi, kan je er op plakken wat je wilt, steenstrips, behang, etc.
Ik kan mij het ook niet voorstellen dat een woningbouw verplicht is om een erfafscheidng te plaatsen.
Maar kort gezegd, zij bieden het zo aan, jij accepteerd het wel of niet.
Succes met verbouwen!
--------------------------------------------------------------------------------
Rekenvoorbeeld huurprijs woning
Bereken eerst het aantal punten met het rekenprogramma.
Maximaal toegestane huurprijs voor een woning is:
Vermenigvuldig de eerste 80 punten met ¤ 4,035
Vermenigvuldig de eventuele overige punten boven de 80 met ¤ 4,43 (tot een maximum van 250)
Het totaal is de maximaal toegestane huurprijs die voor uw woning geldt.
Let op: sinds 1 juli 2002 zijn de puntprijzen bevroren: zij veranderen dus niet zoals in voorgaande jaren.
(NB De puntprijzen zijn afgerond. Daardoor ontstaan minieme verschillen met de door het ministerie vastgestelde tabellen.)
Minimum 40 punten
Veel oude woningen hebben minder dan 40 punten. Toch moet u altijd van ten minste 40 punten uitgaan.
Voorbeeld 1:
Per 1 juli 2003 wordt de maximaal redelijke huurprijs voor een woning van slechts 25 punten dus toch: 40 x ¤ 4,035 = ¤ 161,41.
Voorbeeld 2:
Een woning van 100 punten heeft per 1 juli 2002 een maximale kale huur van:
80 x ¤ 4,035 plus
20 x ¤ 4,43
Dat is ¤ 322,80 + ¤ 88,60 = ¤ 411,40
Komt u in aanmerking voor huurverlaging? Lees dan vooral hier verder.
(uit: de Woonlastenkrant 2003)
Vragen? Informeer bij het huurspreekuur!
quote:Dat deel snap ik ook wel, ik probeer er alleen achter te komen waar wij wat speling zouden mogen/kunnen verwachten.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:10 schreef Dirkh het volgende:
zij bieden het zo aan, jij accepteerd het wel of niet.
Bij onze huidige woning hebben wij ook dingen moeten doen, die achteraf door de woningbouw gedaan hadden moeten zijn. Maar schteraf kun je niets meer bewijzen, dus nu vraag ik -vóór acceptatie- wat en hoe. Niet heel raar, toch?
V.
Download hier het voor jouw situatie van toepassing zijnde formulier en reken maar uit wat je maximaal aan huur zou moeten betalen.
En vergeet je huursubsidie niet
quote:Daar kom ik niet voor in aanmerking, helaas
Op zaterdag 14 februari 2004 11:22 schreef kwib het volgende:
En vergeet je huursubsidie niet
V.
quote:Dat is dan ook gelijk jouw probleem. Er zijn regels voor woningbouwverenigingen, maar velen zijn heel ruim opgezet. Er bestaat een puntensysteem maar dat wordt in de praktijk nooit gebruikt. En als je al langer als 6 maanden of zo de huur betaalt dan vervalt dat puntensysteem sowieso.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:05 schreef Verbal het volgende:[..]
Niet dat ik van jou nuttige antwoorden verwacht...
V.
quote:Vandaar dat ik nu de vragen stel, in tegenstelling tot als ik er al een tijd woon.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:32 schreef Robert_Jensen het volgende:En als je al langer als 6 maanden of zo de huur betaalt dan vervalt dat puntensysteem sowieso.
V.
Dat wordt gewoon bepaald door de huurder, wat hij er maximaal denkt voor te kunnen krijgen. Als niemand het wil voor die prijs verlaagt hij het pas.
En als een inbreker echt wil komt hij altijd wel binnen, zorg er wel gewoon voor dat het niet duidelijk minder beveiligd is als de rest van de woningen in jouw straat, want dan is de keuze voor de inbreker makkelijk.
En als je vorige huis beter is, waarom wil je er dan weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |