Wat vind je er van dat bands / artiesten dat doen? Voel je je verraden als fan zijnde, of vind je dat ze het recht hebben om net als ieder mens van smaak en van mening of houding te veranderen?
Ik neem aan dat er wel veel mensen zijn die Metallica zullen gaan noemen, maar wie nog meer?
Vooral van de BEP had ik niet verwacht dat ze met zo'n rete commercieel album vol meezing nummers zouden komen met alle cliches in het hiphop/r&b genre.
Anyway, wat vind je van uitspraken als: "Onze nieuwe fans zijn net zo belangrijk voor ons als de fans van het allereerste uur!" ? Goed bedoeld maar een foute woordkeuze, of gewoon echt helemaal 100% fout?
Ik luister trouwens al een tijdje niet meer naar Megadeth, maar ik heb van diverse kanten gehoord dat die ook erg commercieel zijn geworden.
Red Hot Chilli Peppers zijn inderdaad ook erg afgezakt, maar dat komt misschien omdat ze geen drugs meer gebruiken he.
Oef, die come-backs trouwens....Kiss, The Sex Pistols, Santana <---(over een sell-out gesproken!) enz. Allemaal erg fout.
Dat zijn toch wel de meest voor de hand liggende namen
Wat trouwens ook regelrechte sell-outs zijn, is de band Theatre of Tragedy (daar heb ik mijn nickname op gebaseerd.) Het was echt een hele goede gothic band, maar op een gegeven moment zijn ze echt van die trendy kutherrie gaan maken! Ik heb gehoord dat 4 van de 6 (of 5 van de 7?) bandleden het er niet mee eens waren en die zijn uit de band gestapt, alleen de zanger en zangeres zijn nog van de originele band, maar de zangeres is kort geleden ook al uit de band gestapt om andere redenen. Wat ik trouwens ook al te ranzig voor woorden vond was dat ze allerlei remixes met een vette beat er onder gingen maken van hun oude gothic nummers. Mijn God, het waren zulke fantastische nummers met zo veel gevoel, en het is gereduceerd tot een soort vage disco dance zooi!!!
quote:Hebben ze hun muziek zo drastisch veranderd om bekend te worden? Het duurde namelijk meer dan een jaar voordat ze echt doorbraken met die Mother Earth cd. En sindsdien hebben ze nog 1 nummer uitgebracht wat niet op dat album stond. Vreemde sellout redenatie dan hoor.
Op zaterdag 14 februari 2004 10:55 schreef ToT het volgende:
Met Within Temptation ben ik het wel eens...
quote:juist... neem al die bands/artiesten toch niet zo serieus laat ze mooi hun ding doen en er veel geld voor vangen
Op zaterdag 14 februari 2004 11:26 schreef RageAgainstBullshit het volgende:
waar slaat het op om bands die van muziek stijl veranderen "sell outs" te noemen, of nog gekker: om te gaan kijken hoe de bandleden eruit zien.
ik vind een band pas echt ruk als ze het presteren om 10 albums te maken die precies in dezelfde sound en stijl zitten.
al dat idealistische gezeur over of een band commercieel is of niet. noem bv eens 1 echt grote metal band die het echt gemaakt heeft zonder hun albums slim te promoten en zonder allerlij band goodys en tshirts enzo te verkopen.
doenou eens eerlijk.... als jij met je band de kans hebt om groot geld te gaan verdienen...dan doe je dat toch ook.
Wat ik met WT behoorlijk erg vind is dat ze zich meer en meer op hun nieuwe fans richten en steeds minder in contact zijn met hun oude fans. Natuurlijk is dat bijna niet te voorkomen als je groter en bekender wordt, maar jammer is het wel.
Ach sowieso blijven het echt wel toffe lui, maar nee, voor mij hoeft het niet meer.
quote:Het zijn meer die ouwe fans die het niet leuk vinden dat "hun" bandje populair is, zoals jijzelf ook laat blijken te vinden.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:07 schreef ToT het volgende:
Nee precies; dat was mijn vraag ook; of je het veranderen van de stijl meteen "sell out" vindt, of gewoon aanpassen.Wat ik met WT behoorlijk erg vind is dat ze zich meer en meer op hun nieuwe fans richten en steeds minder in contact zijn met hun oude fans. Natuurlijk is dat bijna niet te voorkomen als je groter en bekender wordt, maar jammer is het wel.
Ach sowieso blijven het echt wel toffe lui, maar nee, voor mij hoeft het niet meer.
en fuck mensen die waardes hechten aan hun indy street cred
quote:Ik vind een band die net een plaat uit hebben en een beetje succes krijgen, die dan meteen overstapt naar een majorlabel en ook meteen een Best of uitbrengt van hun twee platen tot dan toe, geen knip voor de neus waard.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:11 schreef roer-ei het volgende:
there's no selling out if you never bought inen fuck mensen die waardes hechten aan hun indy street cred
Ik heb het hier dus over The Hives...
Ik veel andere gevallen ben ik het met je eens...
quote:Ik denk eigenlijk dat RCHP gewoon een prima voorbeeld is van Sickboy's unifying theory of life (we all get old and then we can't hack it anymore).
Op zaterdag 14 februari 2004 09:36 schreef PDOA het volgende:
Red Hot Chilli Peppers zijn ook aardig afgezwakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Los_Bastardos op 14-02-2004 16:34]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |